Gå til innhold

liten hund i veske på kjøpesenter?


Gjest KeyserSoze

Anbefalte innlegg

Nettopp. Kanskje om jeg hadde skrevet det mer tydlig i utgangspunktet så kanskje ikke alle hadde klikka sånn, men man vet jo aldri, jeg ble jo sjokket aver at folk reagerte på det jeg skrev , så det hadde vel blitt feil det også.

Og det er sant, jeg er enslig, og vet ikke helt hvordan det blir med valp på butikk da, når jeg er nødt til å ta meg meg hunden overalt. En liten valp på 8-9 uker kan jo ikke være hjemme alene så lenge, får rett og slett spørre før jeg går inn.Eventuelt hamstre inn masse mat før jeg får valpen. Komisk at noen klager på meg for at jeg ikke kan noe om hundehold ( noe de ikke vey noe om) mens flere her skriver at man skal binde hunden utenfor butikk, noe som er ulovlig. Til og med jeg visste det ;)

Er ikke ulovlig å binde bunden ute.

Anonymous poster hash: 9e049...61f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke ulovlig å binde bunden ute.

Anonymous poster hash: 9e049...61f

Nå står det utenfor butikken i innlegget du siterer, og det er ikke lov. Bare å lese hundeloven.

Med mindre man mener at utenfor butikken er langt unna inngangen og et sted folk ikke må gå forbi, selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 4f4d5...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det utenfor butikken i innlegget du siterer, og det er ikke lov. Bare å lese hundeloven. Med mindre man mener at utenfor butikken er langt unna inngangen og et sted folk ikke må gå forbi, selvfølgelig. Anonymous poster hash: 4f4d5...d05

det er da mange steder utenfor de fleste butikker en hund kan stå utenom at den står rett ved inngangen.

Anonymous poster hash: 9e049...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ein uintligent måte å argumentere på. Når du må bruke ord som naut, dust og "!!!!" så har du egentlig tapt diskusjonen. Det må jo vere mulig å skrive på ein skikkelig måte sjølv om du er høgst uenig?

Anonymous poster hash: 6fea6...82e

Vel, å skrive at noe "er dust" er vanlig her jeg er fra... Kom gjerne tilbake med kritikk når du tør å la være å trykke på anonym-knappen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er da mange steder utenfor de fleste butikker en hund kan stå utenom at den står rett ved inngangen.

Anonymous poster hash: 9e049...61f

Det er det tydeligvis veldig mange som overser, for jeg går stadig forbi hunder som er bundet foran innganger til diverse butikker.

Anonymous poster hash: 4f4d5...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund skal ikke i veska, den skal heller ikke bæres rundt. Den har fire bein for en grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, hunder skal ikke bindes utenfor butikker heller lengre. Det er heller ikke lov, og det er ikke fordi de kan bli stjålet.

Takker for opplysningen.

Godt jeg ikke har gjort det da,siden jeg så for meg at den ville være kidnappet, når jeg kom tilbake.

Fint om du kunne forklart den egentlige grunnen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det tydeligvis veldig mange som overser, for jeg går stadig forbi hunder som er bundet foran innganger til diverse butikker.

Anonymous poster hash: 4f4d5...d05

Det er mange som gir regelrett faen i båndtvangen, også.

Folk gir generelt sett faen i mye,når det kommer til å rette seg etter regelverk når det kommer til hunder.

De har jo komplett kontroll på egen hund sier de, så derfor gjelder ikke sånt for dem.

Det gjelder bare for alle andres hunder..

:roll:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund skal ikke i veska, den skal heller ikke bæres rundt. Den har fire bein for en grunn..

Noen hunder skal i veska når man går omkring blant mange folk av hensyn til at hunden er så liten at folk ikke ser den,og sparker til den. Hunder som er så små blir skadet av sånt og de kan brekke flere bein.

Dersom folk tråkker på den, kan den dø på stedet.

Så da har man den i veske, når man går blant folk.

Fortrinnsvis i en hundeveske/hundebag.

Foreksempel sånne som de små, knøttete greiene her:

215201735_2150573121e45bca5c2047bea7cefa

Edit: Satt inn eksempelbilde av hybelkanin-hunden.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ørvrig synes ikke jeg at noen type knøttete hund skal i annen slags veske enn transportbag, av den enkle grunn at når eierens veske kommer for nærme noen, så glefser bikka og gneldrer/knurrer i "selvforsvar".

Har opplevd det selv:

Her gikk jeg og handlet sokker og ante fred og ingen fare. Så svinser ei dame forbi med et skjørt på en henger ei hvit bling-bling veske over skulderen; og plutselig glefser ei nervøs og lettere sjøsjuk bikkje etter armen min og gneldrer til meg.

Fikk nesten hjertestans.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en shiwawa som jeg har med meg overalt jeg går selvfølgeli også på kjøpe senter ! driter i om det ikke er lov det er min beste venne og jeg synes ikke det er riktig at de skal ute stenges på den måten . det er nesten som rasisme når en art ikke får lov å komme inn med en annen får lov . aldri noen som har sagt noe eller noen a de vanlige folka men ikke de som bestemmer . hva skald e gjøre liksom arrestere meg ? så jeg sier bare go for it :) :)

Anonymous poster hash: 87b0d...067

Kanskje det dummeste jeg har lest i hele mitt liv. Mattilsynet stenger butikken på dagen, bare fordi du skal ta med deg den lille bestevennen din og buhu så fælt du har det gitt. Det er ikke rasisme heller, herregud, hva skal bikkja di på senteret da? Dette har med at det er uhygienisk å ha med dyr inn, uansett om den ligger i den lille fake lv-veska di. Bakterier og lopper og rester fra drit fra parker den har tråkka rundt. Sleiker seg i ræva gjør den også før du nussern. Og så klarer du ikke å stave rasen på bikkja di engang. Shiwawa LOL

Og ja jeg svarer surt fordi jeg er sur, respekter reglene så slipper vi i butikkene å bruke tiden vår på sånne diskusjoner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for opplysningen.

Godt jeg ikke har gjort det da,siden jeg så for meg at den ville være kidnappet, når jeg kom tilbake.

Fint om du kunne forklart den egentlige grunnen.

:)

Det står i hundeloven.

"§ 5.Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser."

Dersom man gjør det så KAN man bli straffet med 5000 kr i bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i hundeloven.

"§ 5.Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser."

Dersom man gjør det så KAN man bli straffet med 5000 kr i bot.

Dette skal styrke argumentasjonen din for lovbrudd??

Hvis man kjører i fylla KAN man bli straffet.

Hvis man stjeler KAN man få bot..

Altså.; det er mye ulovlig man kan foreta seg og slippe unna med. Det blir ikke mer LOVLIG av den grunn.

Pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står i hundeloven.

"§ 5.Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser."

Dersom man gjør det så KAN man bli straffet med 5000 kr i bot.

Lovtolking kan visst være vanskelig… Les det uthevede en gang til.

Anonymous poster hash: 01a1c...9d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovtolking kan visst være vanskelig Les det uthevede en gang til.

Anonymous poster hash: 01a1c...9d3

Lovtolking er enkelt. Jeg vet hva som står i loven. Tøytigern lurte på hva regelen var, jeg bare kopierte den inn her.

Aldri sagt dette skal styrke noe som helst. Bare bidro med info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal styrke argumentasjonen din for lovbrudd??

Hvis man kjører i fylla KAN man bli straffet.

Hvis man stjeler KAN man få bot..

Altså.; det er mye ulovlig man kan foreta seg og slippe unna med. Det blir ikke mer LOVLIG av den grunn.

Pinlig.

Det var jo absolutt ikke det jeg mente da. Du kan ikke sammenligne fyllekjøring med å sette en hund utenfor butikken? Jeg skrev KAN fordi det er sjelden at man får bot for å binde hunden utenfor. Slapp nå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det står i hundeloven.

"§ 5.Forbud mot å gå fra bundet hund

Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser."

Dersom man gjør det så KAN man bli straffet med 5000 kr i bot.

Takker :)

Da vet man det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo absolutt ikke det jeg mente da. Du kan ikke sammenligne fyllekjøring med å sette en hund utenfor butikken? Jeg skrev KAN fordi det er sjelden at man får bot for å binde hunden utenfor. Slapp nå av.

Du presiserer jo KAN...

Dette sammen med holdningen din, for øvrig, viser liten respekt og forståelse for hva som er viktig med loven her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten sak på 3 kg, og om jeg må innom en butikk når jeg har med ham, så spør jeg om det er i orden. Får som regel lov, de sa nei i en klesbutikk en gang bare. I matbutikken hvor jeg handler, kom en fyr bort til meg og sa at jeg gjerne måtte ha med hunden inn mens jeg handlet (han var utenfor sammen med venninnen min).

Men stort sett er han ikke med. Det er jo ikke noe behagelig å shoppe med en utålmodig hund på armen, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du presiserer jo KAN...

Dette sammen med holdningen din, for øvrig, viser liten respekt og forståelse for hva som er viktig med loven her.

Uhm, jeg presiserer KAN fordi det er en viktig del av loven. Det står kan, ikke skal. Så man kan få bot, men det er sjelden det skjer. Som regel vil man bare bli bortvist.

Og hæ, jeg setter aldri hunden min utenfor døren til en butikk uansett jeg. Så dette er ikke relevant for meg. Jeg tar jo bikkja med inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...