Gå til innhold

liten hund i veske på kjøpesenter?


Gjest KeyserSoze

Anbefalte innlegg

Skulle tatt seg ut om jeg hadde satt min i trillebåre eller minsten sin sykkelvogn (den går det an å lukke helt) og tatt 50kgs berneren min med inn på handletur eller kjøpesenter.

Hahaha! Dette ser jeg levende for meg, - vi burde hatt en demonstrasjon der vi henger rundt på kjøpesenter med din Berner og min GD/ pyreneerhundkrysning i en sykkelvogn hver.

Edit: Setter forøvrig aldri hunden i bånd utenfor butikken

Endret av absinthia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da kan jo folk se/lukte/høre bikkja di. Min merker du jo ikke engang. Den er i en lukket veske under armen min. Synes det blir forskjell jeg altså. Synes full likestilling av absolutt alt blir veldig vanskelig, men respekterer at andre mener noe annet. Jeg kommer likevel til å fortsette å ta pofsen min med inn, er rett og slett alt for glad i henne til st jeg tørr å sette henne ute. Hadde jeg hatt en stor hund hadde jeg sikkert prøvd på det samme. Lata som jeg var blind eller noe sånt. :P

De kan ikke lukte eller høre bikkja mi hvis hun i en tenkt situasjon sitter i sykkelvogn......den kan lukkes helt med kalesje, og bikkja mi bjeffer/gneldrer ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Dette ser jeg levende for meg, - vi burde hatt en demonstrasjon der vi henger rundt på kjøpesenter med din Berner og min GD/ pyreneerhundkrysning i en sykkelvogn hver.

Edit: Setter forøvrig aldri hunden i bånd utenfor butikken

Jeg er med!

Bruker ikke å sette igjen hunden jeg heller utenfor butikk, hun er hjemme når jeg handler. Går jeg på tur så går jeg hjem med bikkja først før jeg stikker på butikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på i hvor mange situasjoner man kan tenke seg at "jeg gjør bare noe ulovlig fordi jeg ikke har tid til å gjøre det lovlig/tenker at det ikke er så farlig" kan brukes :klo:

edit: la til litt innenfor ""

Endret av Wolfmoon
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør du det synes jeg alle andre kan gjøre det, er det store hunder får man bære dem på ryggen da, så lenge dem ikke er nær gulvet.

Anonymous poster hash: 9f2a9...36c

:fnise: :fnise: :fnise: :fnise:

Anonymous poster hash: 392cb...829

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere hadde jeg en middels stor hund, og han var aldri med i noen butikk. Spurte aldri om det var greit heller, det var bare en selvfølge at han ikke skulle være med. Så jeg vet ikke helt hvorfor jeg synes det er ok å spørre om jeg får ta med den lille jeg har nå... Og de fleste svarer jo at det er helt i orden. Så det er jo tydelig at mange skiller mellom stor og liten i henhold til hva som er greit. Men jeg har ikke noen fornuftige svar på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på i hvor mange situasjoner man kan tenke seg at "jeg gjør bare noe ulovlig fordi jeg ikke har tid til å gjøre det lovlig/tenker at det ikke er så farlig" kan brukes :klo:

edit: la til litt innenfor ""

Skal man følge alle lover og regler vil man jo bli helt ør i hodet. Kanke tørke klær på søndager eller ta snarveien gjennom skogen jeg da.

Anonymous poster hash: dbcc0...4af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

Bruker ikke å sette igjen hunden jeg heller utenfor butikk, hun er hjemme når jeg handler. Går jeg på tur så går jeg hjem med bikkja først før jeg stikker på butikken.

Vil være med!!! Har Leonberger :)

Dessverre ikke plass til han i veske eller vogn...mulig trillebår av stor strl? ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier også å få lov til å ta med min Bichon Havanaise på 3,5 kilo inn overalt hvor jeg spør.



Anonymous poster hash: eae30...a3a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med min hund overalt. Jeg ser ikke problemet? Hun er i en veske som ser ut som en vanlig veske, ingen som ser eller hører at det er en hund inni der. Det er mer hær på kåpen min enn det kommer ut av hundevesken, så ingen som tar noe mer skade av det enn at jeg har på meg kåpen som er full av hundehår. Jeg lar da ikke hunden min være alene hjemme bare fordi jeg må handle litt ! Når man får seg hund, så inkluderer man den der man kan, så jeg inkluderer henne med i alt jeg gjør. Hun er til og med med meg på jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med min hund overalt. Jeg ser ikke problemet? Hun er i en veske som ser ut som en vanlig veske, ingen som ser eller hører at det er en hund inni der. Det er mer hær på kåpen min enn det kommer ut av hundevesken, så ingen som tar noe mer skade av det enn at jeg har på meg kåpen som er full av hundehår. Jeg lar da ikke hunden min være alene hjemme bare fordi jeg må handle litt ! Når man får seg hund, så inkluderer man den der man kan, så jeg inkluderer henne med i alt jeg gjør. Hun er til og med med meg på jobb.

Endelig noen som skjønner det. Har man muligheten til å ta den med, uten at noen plages, så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som skjønner det. Har man muligheten til å ta den med, uten at noen plages, så skjønner jeg ikke hvorfor man ikke skal det.

Nettopp! De tar mer skade av kåpen min enn av hunden som er skjermet vekk i en veske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har med min hund overalt. Jeg ser ikke problemet? Hun er i en veske som ser ut som en vanlig veske, ingen som ser eller hører at det er en hund inni der. Det er mer hær på kåpen min enn det kommer ut av hundevesken, så ingen som tar noe mer skade av det enn at jeg har på meg kåpen som er full av hundehår. Jeg lar da ikke hunden min være alene hjemme bare fordi jeg må handle litt ! Når man får seg hund, så inkluderer man den der man kan, så jeg inkluderer henne med i alt jeg gjør. Hun er til og med med meg på jobb.

Du er klar over at det er et dyr du har, og ikke et menneske? T.o.m mennesker klarer å være alene..

Men har en teori om at enkelte som skaffer seg minihunder bruker de som erstatninger for babyer........alle hunder skal og bør være hjemme alene. Og de skal gå tur på egne bein og ikke bli bært. Ikke rart at så mange minihunder oppfører seg så atypisk for en hund som de gjør når menneskene behandler de feil.

En hund er en hund uansett størrelse.

Ikke rart at de verste hundene når det kommer til bjeffing og dårlig oppførsel er de minste hundene...de får jo ikke lov å være hund, påkledd i alle rare kostymer og blir puttet i LV-vesker og bært..

Anonymous poster hash: 0eb97...f1f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at det er et dyr du har, og ikke et menneske? T.o.m mennesker klarer å være alene..

Men har en teori om at enkelte som skaffer seg minihunder bruker de som erstatninger for babyer........alle hunder skal og bør være hjemme alene. Og de skal gå tur på egne bein og ikke bli bært. Ikke rart at så mange minihunder oppfører seg så atypisk for en hund som de gjør når menneskene behandler de feil.

En hund er en hund uansett størrelse.

Ikke rart at de verste hundene når det kommer til bjeffing og dårlig oppførsel er de minste hundene...de får jo ikke lov å være hund, påkledd i alle rare kostymer og blir puttet i LV-vesker og bært..

Anonymous poster hash: 0eb97...f1f

Min hund bjeffer ekstremt sjelden, er veldig lydig og snill som et lam. Hun går lange turer og på vinteren går vi på skiturer i opp til 8 timer uten problem. Transportvesken (som ikke er LV, men ser ut som en vanlig skinnveske) blir kun brukt når vi skal inn på butikken eller når vi er på besøk og hun vil trekke seg tilbake for å sove. Ellers går hun finfint selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at det er et dyr du har, og ikke et menneske? T.o.m mennesker klarer å være alene..

Men har en teori om at enkelte som skaffer seg minihunder bruker de som erstatninger for babyer........alle hunder skal og bør være hjemme alene. Og de skal gå tur på egne bein og ikke bli bært. Ikke rart at så mange minihunder oppfører seg så atypisk for en hund som de gjør når menneskene behandler de feil.

En hund er en hund uansett størrelse.

Ikke rart at de verste hundene når det kommer til bjeffing og dårlig oppførsel er de minste hundene...de får jo ikke lov å være hund, påkledd i alle rare kostymer og blir puttet i LV-vesker og bært..

Anonymous poster hash: 0eb97...f1f

haha! Viser bare hvor lite du vet. Hun får en timers gå tur, pluss to 30 mins turer iløpet av dagen, fast. Hun er menneskekjær, hun er med på spor og agility , hun bjeffer ikke med mindre vi leker. Eneste tiden hun er i vesken er når jeg går innom butikken, så fort vi er ute av butikken så går hun på egne ben (itillegg til de andre gåturene). Hvorfor skal jeg la henne være alene? Fordi du mener de skal være det av prinsipp? Da syns jeg faktisk det er bedre å ha henne med meg når jeg faktisk har muligheten.

fail3.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hund eller ikke hund med inn.

Uansett burde dere som absolutt skal drasse med dere hundene deres over alt lære dere å oppføre dere som folk når dere blir tilsnakket. For det spetakkelet enkelte starter å lage når man ber de ikke binde hundene sine midt i trappa på kjøpesenteret eller ta med seg hunden ut fra matbutikken virker som om de rett og slett er lettere tilbakestående eller direkte dumme...

Blir man tilsnakket av ansatte i senteret/butikken, så ber man om beklagelse, forlater stedet og viser litt folkeskikk. Ikke starte å høres ut som en trassig drittunge som ikke får viljen sin. Men det er vel kanskje egentlig det en del folk er. Bare ganske store trassige drittunger...



Anonymous poster hash: 0af3a...84a
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund eller ikke hund med inn.

Uansett burde dere som absolutt skal drasse med dere hundene deres over alt lære dere å oppføre dere som folk når dere blir tilsnakket. For det spetakkelet enkelte starter å lage når man ber de ikke binde hundene sine midt i trappa på kjøpesenteret eller ta med seg hunden ut fra matbutikken virker som om de rett og slett er lettere tilbakestående eller direkte dumme...

Blir man tilsnakket av ansatte i senteret/butikken, så ber man om beklagelse, forlater stedet og viser litt folkeskikk. Ikke starte å høres ut som en trassig drittunge som ikke får viljen sin. Men det er vel kanskje egentlig det en del folk er. Bare ganske store trassige drittunger...

Anonymous poster hash: 0af3a...84a

Den der er jeg veldig enig i. Hvis noen hadde spurt meg om jeg kunne tatt ut hunden hadde jeg selvfølgelig sagt beklager og gjort det. Men siden jeg har henne i vesken er det jo ingen som ser henne og jeg har derfor aldri blitt spurt om å gå ut.

De gangene jeg ikke har med hundevesken så er samboer med på tur og står med hunden utenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund eller ikke hund med inn.

Uansett burde dere som absolutt skal drasse med dere hundene deres over alt lære dere å oppføre dere som folk når dere blir tilsnakket. For det spetakkelet enkelte starter å lage når man ber de ikke binde hundene sine midt i trappa på kjøpesenteret eller ta med seg hunden ut fra matbutikken virker som om de rett og slett er lettere tilbakestående eller direkte dumme...

Blir man tilsnakket av ansatte i senteret/butikken, så ber man om beklagelse, forlater stedet og viser litt folkeskikk. Ikke starte å høres ut som en trassig drittunge som ikke får viljen sin. Men det er vel kanskje egentlig det en del folk er. Bare ganske store trassige drittunger...

Anonymous poster hash: 0af3a...84a

Om jeg får beskjed om å gå ut, så gjør jeg det uten å lage spetakkel eller være frekk. Skulle jo bare mangle, det jeg gjør er jo ikke lov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...