Gå til innhold

liten hund i veske på kjøpesenter?


Gjest KeyserSoze

Anbefalte innlegg

Nettopp. Kanskje om jeg hadde skrevet det mer tydlig i utgangspunktet så kanskje ikke alle hadde klikka sånn, men man vet jo aldri, jeg ble jo sjokket aver at folk reagerte på det jeg skrev , så det hadde vel blitt feil det også.

Og det er sant, jeg er enslig, og vet ikke helt hvordan det blir med valp på butikk da, når jeg er nødt til å ta meg meg hunden overalt. En liten valp på 8-9 uker kan jo ikke være hjemme alene så lenge, får rett og slett spørre før jeg går inn.Eventuelt hamstre inn masse mat før jeg får valpen. Komisk at noen klager på meg for at jeg ikke kan noe om hundehold ( noe de ikke vey noe om) men at flere her skriver at man skal binde hunden utenfor butikk, noe som er ulovlig. Til og med jeg viste det ;)

Skal du hamstre til både deg selv og hunden for 8-9 uker? Skal du ikke gå på jobb eller skole eller noen ting?

Anonymous poster hash: 740a9...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan fint la hunden være alene i en halvtime eller time etter en uke. Det er i slike tilfeller bur er nyttig (YAY judge me!!). An liten valp som er vant med å sitte i bur i korte perioder er ganske så trygge om de er alene i en liten time mens du handler, enten hjemme eller i bil.

Ellers kan man jo benytte seg av en venn eller familie til å passe på hunden mens man handler. Dette går helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Skal du hamstre til både deg selv og hunden for 8-9 uker? Skal du ikke gå på jobb eller skole eller noen ting?

Anonymous poster hash: 740a9...35f

Jeg skal ta meg ferie i 6 uker når jeg får valpen, Man må jo venne den til å være hjemme alene og det tar tid, man kan ikke bare begynne å jobbe med en gang. Menhar du noen forslag kanskje? Hvis jeg ikke kan ta med valpen i butikk. Be venner handle inn mat for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Du kan fint la hunden være alene i en halvtime eller time etter en uke. Det er i slike tilfeller bur er nyttig (YAY judge me!!). An liten valp som er vant med å sitte i bur i korte perioder er ganske så trygge om de er alene i en liten time mens du handler, enten hjemme eller i bil.

Ellers kan man jo benytte seg av en venn eller familie til å passe på hunden mens man handler. Dette går helt fint :)

Okei. Jeg har lest at det tar tid med hjemmetrening, og man skal bare starte med noen få minutter på et annet rom og deretter gradvis lengre og lengre. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar, men tar det bare en uke å lære opp hunden å være hjemme en halvtime, så går det jo bra :) Bil har jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

Be venner om å passe valpen i en time. De aller fleste synes sånt bare er stas :)

litt vanskelig når de bor på andre siden av byen og jeg ikke har bil, hehe, men finner vel ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lang tid det tar kommer an på hunden. Du kan fint begynne med alene-trening etter noen dager. 2 minutter om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med en gang jeg overtok valpen, både med hverdagslydighet og hjemme alene-trening..

Hun var noe tunglært i starten, men buret(eller hula hennes siden vi la pledd over) elsket hun så det ble brukt ofte. Da hun ble voksen gikk hun dit å la seg når vi skulle på butikken, og der lå hun når vi kom tilbake. :) Hun hadde kommando for å forlate hula, så det var veldig greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med meg bikkja inn på senteret, men ikke inn på restauranter og matbutikker med ferskvare. Hvis det er allergikere der er de jo like allergisk mot meg som er full av hundehår :P Gidder ikke risikere at bikkja blir stjålet. Ingen ser henne og hun lager ikke et pip oppi veska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke hårene, men allergener fra huden folk reagerer på..



Anonymous poster hash: a65e5...556
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke hårene, men allergener fra huden folk reagerer på..

Anonymous poster hash: a65e5...556

Vesken er jo tett, bortsett fra netting på toppen. Og jeg har den under armen. Da vil det vel ikke komme allergener fra huden på folk? Da ville de jo ikke kunne gått forbi en hund på gata engang? Kjæresten min er hyperallergisk mot hunden, men sålenge han ikke tar på henne går det jo fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesken er jo tett, bortsett fra netting på toppen. Og jeg har den under armen. Da vil det vel ikke komme allergener fra huden på folk? Da ville de jo ikke kunne gått forbi en hund på gata engang? Kjæresten min er hyperallergisk mot hunden, men sålenge han ikke tar på henne går det jo fint.

Ikke pokker om du har en hyperallergisk kjæreste/samboer som kan bo sammen med en hund. Hyperallergiske blir som regel styrtdårlige, og i hjemmet ditt så florerer allergener overalt. Er han litt allergisk så kan det funke hvis han ikke er borti hunden.

Anonymous poster hash: 0eb97...f1f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg hiver ut folk med dyr, uansett størrelse, med mindre de er plassert på gulvet i et reisebur.

"Men den er så liten!" er ikke et argument.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke pokker om du har en hyperallergisk kjæreste/samboer som kan bo sammen med en hund. Hyperallergiske blir som regel styrtdårlige, og i hjemmet ditt så florerer allergener overalt. Er han litt allergisk så kan det funke hvis han ikke er borti hunden.

Anonymous poster hash: 0eb97...f1f

Han har utslett over hele kroppen på grunn av hunden, kan ikke ligge i sofaen siden hunden har lov å være i stua. Han går på flere allergimedisiner hver eneste dag i tillegg til kremer og kortison. Her om dagen måtte vi på legevakten fordi han hadde fått infeksjoner i 60% av hudoverflaten. Jeg synes det går inn under hyperallergisk. Men ikke så ille som kanin eller hest, han kan dø hvis han går forbi en hest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var hjemme alene pga en krise i en time etter første uka! Null problem! Bare ikke utsett alene hjemme treningen e uke eller to fordi det er så kos med valp! Det er det dummeste man gjør dessvere! Og ikke la den ha hele huset/leiligheten for seg selv, stengt av til et rom eller gang med grinder eller dører!

Ellers ville jeg ikke tatt med hund i veske inn der hvor de selger mat generelt, er det kiosk som selger pølser f.eks ville jeg ikke gjort det! Sentere flest som har dyrebutikker har en regel om at man kan gå inn den nærmeste inngangen og inn til dyrebutikken! Jobber selv på et stort senter og har kranglet utallige ganger med folk som skal inn til meg med hund, fordi de får lov å gå til dyrebutikken! (Jeg jobber på Kiwi og helt i andre enden av et ganske stort kjøpesenter!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver ut folk med dyr, uansett størrelse, med mindre de er plassert på gulvet i et reisebur.

"Men den er så liten!" er ikke et argument.

:klappe:

Anonymous poster hash: 0eb97...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han har utslett over hele kroppen på grunn av hunden, kan ikke ligge i sofaen siden hunden har lov å være i stua. Han går på flere allergimedisiner hver eneste dag i tillegg til kremer og kortison. Her om dagen måtte vi på legevakten fordi han hadde fått infeksjoner i 60% av hudoverflaten. Jeg synes det går inn under hyperallergisk. Men ikke så ille som kanin eller hest, han kan dø hvis han går forbi en hest.

Jeg hadde aldri ville latt kjæresten min lide så mye pga en hund, da hadde jeg omplassert hunden.

Er forresten dette ditt syn på "at det går fint" med kjærsten selv om han er hyperallergisk? Utslett over hele kroppen, avhengig av allergimedisiner, kremer og kortison, og legevaktbesøk... I mine øyne går det ikke fint med kjæresten din når han er så allergisk mot hunden din......

Anonymous poster hash: 0eb97...f1f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri ville latt kjæresten min lide så mye pga en hund, da hadde jeg omplassert hunden.

Er forresten dette ditt syn på "at det går fint" med kjærsten selv om han er hyperallergisk? Utslett over hele kroppen, avhengig av allergimedisiner, kremer og kortison, og legevaktbesøk... I mine øyne går det ikke fint med kjæresten din når han er så allergisk mot hunden din......

Anonymous poster hash: 0eb97...f1f

Jeg har foreslått at vi kan omplassere hunden. Men han nekter. Han elsker bikkja og ville aldri gjort det mot verken meg eller hunden. Så ja, det går fint. Han har lært seg å leve med allergiene. Jeg klør han, hjelper å smøre, er med på å betale for medisiner osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dør litt på meg av at allergi er et argument. Dere vet at det er lov med servicehunder og servicehunder i trening inne på kjøpesentre?

Anonymous poster hash: 667ae...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...