Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke

Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Evt gjør som meg og klæsj på alt på én gang. :fnise: Nå skal det sies at jeg har elefanthud som aldri har reagert negativt på et produkt noensinne. Det blir jo litt annerledes om du er sensitiv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beste toneren for hypersensitiv, fuktfattig og fet hud uten syre og alkohol?:)

Anonymous poster hash: c90b9...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste toneren for hypersensitiv, fuktfattig og fet hud uten syre og alkohol? :)

Dette hørtes ut som meg :) Har du forslag til en hudkrem? (Jeg driver foreløpig å tester ut en ny toner selv, så kan dessverre ikke hjelpe deg).

Hvilke andre hudpleieprodukter bruker du? 

Anonymous poster hash: 2fde4...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ut som meg :) Har du forslag til en hudkrem? (Jeg driver foreløpig å tester ut en ny toner selv, så kan dessverre ikke hjelpe deg). Hvilke andre hudpleieprodukter bruker du?  Anonymous poster hash: 2fde4...a28

Har nettopp begynt med kk, så har ikke testet mye enda. Produktene jeg bruker og er fornøyd med foreløpig er Secrey key lemon D-toc peeling gel og mizon snail recovery gel cream. Har nettopp begynt med cosrx sin aha/bha clarifying treatment toner. Bare brukt den to ganger enda. Er veldig skeptisk til den da jeg leser at mange har reagert kraftig på den.. Fått masse utbrudd, acne, sår/sviende hud osv :/ Resten av produktene jeg bruker er vestlige. Hold meg gjerne oppdatert på toneren du bruker. :) Er den uten syre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men er det noen andre som irriterer seg over at den ene adminen i fb-gruppen skriver halvparten av ordene med caps lock? Det er veldig IRRITERENDE, fordi jeg FØLER at de ordnene som BLIR framhevet ikke PASSER å bli framhevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men er det noen andre som irriterer seg over at den ene adminen i fb-gruppen skriver halvparten av ordene med caps lock? Det er veldig IRRITERENDE, fordi jeg FØLER at de ordnene som BLIR framhevet ikke PASSER å bli framhevet

Irriterer meg over admin generelt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke skjønt dette med ph i huden? Hvorfor har det så mye å si ? Hvilken toner er best på å balansere ph verdien i huden før serum?:) Helst uten syre, alkohol, parfyme, mineralolje, silikon og ingredienser mange med sensitiv hud reagerer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som har brukt Skinfood sitt buck wheat loos powder

Jeg har vært så fornøyd med en av BB kremen fra Skinfood, så kunne tenkt meg å prøve mer fra dette merket. Nå er jeg snart tom for Holika Holika Sweet Cotton Pore Cover Powder, så tenkte å prøve noe nytt :) 

Jeg har Skinfood Buck wheat powder og Innisfree No sebum mineral powder og av de to foretrekker jeg klart det fra Innisfree :)  Matter bedre og lukter bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett grei hud, men jeg får ofte et rødt, sensitivt område på hvert kinn, der huden virket veldig sart og tynn. Er det noen som har prøvd noe som funker mot liknende problemer?

Anonymous poster hash: c1a49...323
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg kom over, og har sniklest i denne tråden har jeg bestilt Benton Snail Bee High Content Essence og Steam Cream.

Skjedde ikke mirakler over natten, men etter noen få dager oppdaget jeg at huden min var myk og gjennomfuktet HELE DAGEN! Også rundt øynene og andre steder der jeg stort sett alltid blir tørr i løpet av dagen. Jeg tar meg selv i å kjenne på huden min stadig vekk fordi det er så utrolig deilig å føle at jeg ENDELIG! får nok fuktighet.

Evt hvilke andre mirakler denne kremen kan utrette etter lenger tids bruk får tiden vise :)

Ville bare dele min erfaring siden jeg kan takke dere for at huden min har det supert ..... :blush:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Skinfood Buck wheat powder og Innisfree No sebum mineral powder og av de to foretrekker jeg klart det fra Innisfree :)  Matter bedre og lukter bedre :)

Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det siste har jeg testet Tonymoly bcdation og av alle bbcreams osv jeg har prøvd de siste månedene synes jeg denne er den som passer best fargemessig til min hud. Meeeeen, det føles som om den "sklir" av huden i løpet av dagen. Finnes det et settingpudder (?) eller hva som helst som kan få den til å holde bedre?

Anonymous poster hash: c64d4...c1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg kom over, og har sniklest i denne tråden har jeg bestilt Benton Snail Bee High Content Essence og Steam Cream.

Skjedde ikke mirakler over natten, men etter noen få dager oppdaget jeg at huden min var myk og gjennomfuktet HELE DAGEN! Også rundt øynene og andre steder der jeg stort sett alltid blir tørr i løpet av dagen. Jeg tar meg selv i å kjenne på huden min stadig vekk fordi det er så utrolig deilig å føle at jeg ENDELIG! får nok fuktighet.

Evt hvilke andre mirakler denne kremen kan utrette etter lenger tids bruk får tiden vise :)

Ville bare dele min erfaring siden jeg kan takke dere for at huden min har det supert ..... :blush:

Hvor kjøpte du det?:)

Har veldig lyst å teste det,da jeg har fuktfattig og uren hud,og ca. ingenting av det jeg har prøvd hittil fungerer noe særig bra :/

Anonymous poster hash: 27b06...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en del om Koreasminke/hudpleie og har veldig lyst til å teste det ut, men jeg aner jo ikke så mye om hva jeg burde begynne med! I første omgang ønsker jeg hudpleie produkter.

Jeg har en fet/kombinert/normal hudtype (hvis man kan si det sånn?). Jeg blir blank og litt fet utover dagen i panne, nese og hake og har noen smånupper her og der.

Det største problemet er at huden min er helt livløs omtrent. Ønsker en fresh og glødende hud. Jeg er halvt Italiensk og halvt norsk, så jeg er litt bittelitt mørkere i huden enn de fleste nordmenn, hvis det har noe å si.

Kunne tenke meg å teste ut full hudpleiesett med f eks. rens, toner, dagkrem/nattkrem, serum, skrubb, øyekrem og fuktighetsmaske. Vet ikke om det er noe mer jeg trenger da?

Håper noen tar seg tid til å svare meg :)

Anonymous poster hash: 9f7d8...549
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er du? :) Greit å vite for mulig du kan ha litt antiage i rutinen din. Anbefaler deg å kjøpe hver ting i forskjellig merke, for da blir ofte rutinen litt mer tilpasset din hud. Er lurt å kjøpe noen testere før det da, men om du ikke har sensitiv hud så går det nok greit! 

Synes det er litt vanskelig å komme med konkrete eksempler, da jeg selv ikke har prøvd alt. Men jeg kan jo oppdatere om jeg kommer på noe som kan passe huden din :)

Nå høres det ut som jeg tror jeg er en ekspert da, men synes bare det er gøy å lete etter produkter da jeg har mye fritid :fnise:

Endret av marizz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i grunn aldri likt sheet masks noe særlig... Men så var huden min litt sår etter en leirmaske i dag, så jeg prøvde en jeg fikk som sample en gang, Nature Republic Real Nature Mask Sheet Cucumber. Den var virkelig perfekt nå! Deilig og nedkjølende, god passform og nå har jeg hatt den på i 20 minutter og den er fortsatt full av essence.

Sukk... Enda en ting å bruke penger på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk sheet masks kan være litt irriterende å ha på :S Men er litt deilig av og til, men det gjelder nok å finne den rette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk sheet masks kan være litt irriterende å ha på :S Men er litt deilig av og til, men det gjelder nok å finne den rette!

Ja, det er det jeg har tenkt også, så jeg har alltid foretrukket wash off-masker. Jeg kommer nok kun til å bruke sheet masks en gang i blant hvis jeg trenger noe ekstra beroligende, så da er det jo greit at jeg har funnet en som fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...