Gå til innhold

Tusselines mystiske hule


Tusseline

Anbefalte innlegg

Nå har jeg nettopp komt hjem fra en langtur hos kjæresten, og må hoppe rett opp i en mengde lekser som skal være ferdig til i morgen. Heldigvis har vi sovet en del, så jeg er ikke altfor sliten til å sette meg inn i vanskelig stoff. I morgen får vi besøk av tante fra Frankrike, som skal være her i noen uker. Det blir kjempekoselig. Har ryddet på rommet nå, så alt er klart til hun skal komme. Dessuten reiser jeg til Brussel på torsdag, gleder meg utrolig mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Særemnetidene husker jeg godt, faktisk! For et stress det var å gjøre seg ferdig, og for noen nerver i forkant av utleveringen!

Men det var egentlig Brüssel jeg ville si litt om. Gled deg! Det var en fantastisk tur da jeg reiste (i fjor), og en av de jeg delte rom med under turen er en av mine beste venninner nå et år senere. Håper dere reiser til Ypres, guiden vi hadde er en bitteliten søt lokal lærer som var helt turboengasjert. *sukk*

Kort sagt: det er en tur som gir minner for livet, selv om jeg personlig mener at Brüssel er en by man får litt nok av etter et par dager. Belgerne er tydeligvis et surt folkeslag! Bussturen ned er forresten et kapittel for seg selv - regn med å bli mega-overtrøtt og få hemma-humor!

Nesten så jeg vil reise igjen dette året også jo...

Hvis dere bor på samme hotell som vi gjorde, ("i et noe belastet strøk" - sier det deg noe? ;-) ) har de øl i brusautomaten ved heisen. Til sene nachspiel og litt sånn. *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Tristessa! Så koselig å se at du stikker en tur innom! Nå nærmer Brusselturen seg med stormskritt ja, og jeg kjenner faktisk reisefeberen! Bussturen ut i de sene timer tror jeg faktisk jeg overlever med god margin, jeg er nemlig veldig flink til å holde liv i meg selv (og alle andre, hihi) i slike situasjoner. Vi skal få det så morsomt, gitt! :sjarmor:

Hotellet ligger i et slumstrøk, og har hørt rykter om at det er det samme som fjorårets elever overnattet på. Så da skal "brus"automatene bli flittig brukt ja, til tross for at rektor har stramt kraftig inn på alkholforbruket nå i år. :-?

Håper jeg sitter igjen med like gode inntrykk som deg. Det tviler jeg heller ikke på, ettersom jeg har hørt en mengde god respons fra tidligere reisende. Dessuten har vi skolens desidert beste lærere med på turen! Det har utrolig mye å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tjoheeei! Der var jeg tilbake igjen (uheldigvis)! Har hatt en aldeles FANTASTISK tur! Til tross for en overdose av foredrag i løpet av uka, har vi kost oss kjempemasse! Turen var en suksess på alle områder, og det er ikke en ting jeg ville ha forandret på. Gud, jeg savner Brussel allerede. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Så gøy å høre at du har hatt det kjekt!

Syntes den turen var helt knall selv, selv om jeg ble sjuk etter to dager, og ble helt gal av vennene mine til tider (Meg: skal vi ikke gå og spise nå? Vi er jo sultne alle sammen, hvis vi skynder oss, rekker vi shuttlebus-en til byen? Andre: Naaaai - me må ha ei øl te!) Arrrghhh!

Men ja, fantastisk tur (lever fremdeles hardt på Brüssel-hypen), men maaaange foredrag. Vi pleide å kikke bort på en av lærerne, duppet han av, kunne saktens vi også gjøre det... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jepp, satte meg samme regel jeg også. Men det var ikke fordi det var så gørrkjedelig (langt i fra, det var faktisk veldig intr), men fordi vi fikk så minimalt inntak av søvn. Tror aldri jeg har døgnet så mye i hele mitt liv.... :o

Det er nesten som om jeg føler jeg har sommerferie nå (sola skinner jo tross alt ute, men fy så kalt!). Har ikke vært på skolen på litt mer enn to uker, og det kommer til å bli et rent slit å komme tilbake på mandag. Heldigvis har jeg fått god tid til å øve på prøver og innleveringer i løpet av ferien, og det er en finfin følelse. Denne helgen er jobbfrihelg, og jeg fryder meg over det! Jeg er så altfor glad i å sove lenge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj. Akkurat nå er jeg litt forarget, på meg selv. Sjefen ringte nettopp og nevnte datoer jeg skulle jobbe i påskeferien. I tillegg til at jeg må jobbe hver helg hele mars, skal jeg i tillegg til det jobbe to dager i påsken. Joda, det var jeg som ønsket mer arbeid i ferier, men så mye sammenlagt en mnd?! Kan ikke klage heller, når jeg faktisk har spurt om å få jobbe. Er bare sur og sint og forbanna på meg selv. Tipper kjæresten kommer til å føle det samme. :roll: Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Blæh! Matteprøve står for tur i morgen, og jeg kan ikke akkurat si at jeg har ro på det. Tvert i mot. Stoffet er vanskelig, det er det, men jeg vet at jeg kunne ha mestret det fullt og helt dersom jeg hadde begynt øvingen litt tidligere. Det dreier seg jo for min del å bare å sette seg inn i stoffet, og være konsentrert. I stedetfor sovnet jeg på sofaen i to timer. :roll: Smart.

I morgen er det helg. Heldigvis. Det har for alvor gått opp for meg, hvor skolelei jeg egentlig er. Det er nesten som om jeg teller ned dager til sommerferien, for jeg vet at jeg praktisk talt vil få et helt annet liv neste år. Ting vil forandre seg i stor grad, og jeg ser så fram til det. Akkurat nå føler jeg at jeg bare sitter fast, at jeg ikke kommer noen vei med det jeg vil, men det er jo en fase man går gjennom det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en ganske fin dag. Har vært på jobb (gikk overraskende fort i dag!), og tilbringte resten av kvelden sammen med den gode, gamle "gjengen". Lenge siden alle har vært samlet sammen nå, så det var veldig kjekt å se dem igjen. I morgen skal jeg på jobb kl 12, og skal få prøve å få gjort noen ærend før den tid. Om jeg bare klarer å karre meg opp fra senga, da. Senere skal jeg ut på byen sammen med en venninne, og friske litt opp i gamle minner (hihi). Det blir nok kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det påskeferie! Heeerlig! :sjarmor:

Har hatt lite å gjøre de siste dagene, og det har passet meg veldig bra. Har tilbringte mesteparten av tiden i den gode, myke og herlige sengen min, og gjort stort sett ingenting. Hm.

I helga er det jobb igjen (og litt uti uka...). Også reiser jeg til kjæreste neste uke. Føler avstandsforholdet tærer en del på meg nå, og blir gretten og sur for allting nesten. (pillene?) :roll: Han har feks. planlagt hyttetur i helga med guttegjengen, og det kan hende han ikke kommer hjem før på mandag. Da kan ikke jeg komme før på tirsdag, og må uansett reise hjem onsdags morgen pga. jobb. Klarte å hisse meg litt opp, men det er jo for all del ikke verdens undergang om jeg må utsette det en dag. Det er bare det at vi får så lite tid sammen fra før... Nå prøver jeg bare å tenke framover, til planlegging av leilighet osv. Skal bli greier, det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:klem: tilbake til deg, Tristessa. Tja, vi hadde vært sammen i omtrent et år. Det gjør så utrolig vondt når man har lagt store planer for framtiden, og alt bare faller sammen. Helt ubevisst, og helt plutselig. :cry:

Er hjemme fra skolen i dag. Orker ikke tanken på å utsette meg for det samme som i går. Gikk stort gjennom hele dagen å kjempet for tårene. Nå har jeg heldigvis fått legetime litt senere i dag, slik at jeg kan få snakket litt ut om ting og muligens få en legeerklæring. Skolen i tillegg er dømt til å mislykkes, så jeg har egentlig ikke noe valg. Uff, jeg trodde aldri at jeg noengang skulle bli utsatt for noe så vondt. Er sikker på at tiden leger alle sår, men det er så frytelig vanskelig å tenke slik når det først pågår. Heldigvis stiller venner og familie hundreprosent opp for meg. Tror ikke jeg hadde klart det uten dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det seks dager siden bruddet. Tiden har gått så utrolig fort, og jeg føler enda ikke det har gått helt opp for meg hva som egentlig har skjedd. Kjenner allerede at det er noe som mangler, at en del av meg har forsvunnet. Det er ikke akkurat en god følelse, tvert i mot. Likevel vet jeg at det vil bli lettere etterhvert. Tid vil det ta, men det blir lettere å takle fra dag til dag. Har vært borti likedan før, så jeg har erfart at de vonde tankene en dag vil gi slipp, og at jeg faktisk vil føle meg som et komplett menneske igjen...

Nå går tiden for det meste til fundering. Vi kommunisere heldigvis bra, og jeg har fått mulighet for å spørre om alt som sitter inne. Selv om vi begge er usikre på hva som egentlig skjedde, er det godt å få snakket ut. Avstandsforholdet tok som sagt knekken på følelsene, og gnisten forsvant uten at vi selv var klar over det. Det er vondt å innse, og jeg skulle så gjerne håpet at vi merket noen faresignaler underveis. Det gjorde vi altså ikke, og det gjør det så altfor skremmende.

Fikk legeerklæring i går, slik at jeg får litt tid hjemme til å hente meg inn igjen. Det er vondt å sitte midt oppi denne krisen, i tillegg til at alt skolearbeid vokser som pyramider rundt meg. Akkurat nå: helse før noe annet, så får jeg heller gjøre et tak dersom jeg føler meg i stand til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg heldigvis et hakk bedre i dag, selv om det går veldig i berg-og-dal-baner. Skifter fra å være superdeppa, til å faktisk se litt lyst på tingene. Merkelig.

Har blitt invitert med ut på jentefest i dag, med tre venninner jeg ikke har sett på en stund. Det blir nok godt å komme seg ut litt, og tenke på andre ting (om det er mulig?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ting begynner å gå lettere nå, jeg spiser, sover og fungerer stort sett mye bedre. Det er faktisk stunder der jeg kan hygge meg, og legge ham helt bak meg. Det er så herlig å se framgang!

Vi har fremdeles kontakt (over MSN for det meste), og snakker på akkurat samme måte som vi alltid har gjort. Likevel gjør det vondt å ha kontakt med ham, for det gjør meg så ulykkelig, han gjør meg så ulykkelig, helt ubevisst. I og for seg er jeg villig til å bare gi helt slipp, kutte ut kontakten helt, og begynne med blanke ark. Tror jeg hadde hatt godt av det, men er litt usikker på om jeg klarer det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag skinner jo faktisk sola ute! Til tross for at det er litt kaldt, hjelper det i hvertfall med litt lysglimt. :D

Har det utrolig travelt for tiden, med tanke på skole og russeforberedelser. Prøver å henge i det beste jeg kan til skoleslutt, det er heldigvis ikke lenge igjen nå. De fleste enkeltprøver er snart i boks, så da gjenstår bare heldager og eksamener ( :o ). I dag sendte jeg også søknad til UiS, der jeg har tenkt å studere ex. phil i et halvt år. Har bestemt meg for å ta et slags friår, men er redd å stemple helt ut fra skolen, så da var det en grei løsning. Skal skrive søknader på jobber når jeg kommer hjem idag, men kommer ikke til å sende dem ut før skoleslutt. Har ikke tid til overs for evt. intervjuer akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh! Nå er det virkelig vår, altså! :danse: Har allerede begynt å innvide ballerinaskoene mine, og den nye vårjakken er også tatt i bruk. Heeerlig! Nå skal jeg på danseforestilling, har ei venninne som går på danselinja (siste året), så det skal bli spennende å se hvor flink hun har blitt. I kveld skal jeg muligens gå en liten tur sammen med en kamerat, og i morgen er det russekro! Whhhihii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah! Nå er skolen snart i ferd med å ta helt knekken på meg! På fredag skal jeg i grunn ha tre prøver (!), men jeg tviler på at jeg klarer å føye over alle sammen. Dessuten er det historieprøve i dag, og jeg føler ikke jeg har et snev av ro. De siste månedene når "lei-av-skolen-greiene" har herjet som verst, føler jeg at ting går så utrolig sent. Vil bare ha bestått eksamen, og få vitnemålet i hendene! Jeg er så leeeeei nå! :grine:

En positiv ting: Russetiden er HER!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AUCH! Det kjennes ut som om hodet er fullt med titusen tonn bly! Var på russekro i går (nå er russedrakten tatt på, og jeg kan erklære meg selv som en ekte russ! :D), noe som faktisk var ganske gøy. Nå derimot, får jeg tydeligvis svi. Har pøset på med vann og to Ibux, så jeg håper det vil hjelpe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...