Gå til innhold

Tusselines mystiske hule


Tusseline

Anbefalte innlegg

Har lyst å klippe meg! Og det snart! Uheldigvis er jeg fattiglus om dagen, og foreldre er heller ikke særlig villig til å sponse (har fått urimelig summer den siste tiden og jaddijaddi :roll: ). Må nok egentlig bare belage meg på å vente til neste lønning er i boks - da skal jeg nemlig spandere mye på meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj. Føler skolen går litt i dass om dagen. Historieprøven trodde jeg skulle gå min vei, og hadde på følelsen at jeg hadde besvart oppgaven på en fyldig og bra måte. Men nei, endte opp med ikke mer enn 5-. Greit med 5 i historie i grunn, men enkelte ganger har jeg såpass høye krav til meg selv at jeg befinner meg i en deppetilstand dersom ting ikke går som ønsket. Kanskje på grunn av at jeg har et enormt stort press på meg i år, og må jobbe steinhardt dersom jeg vil inn på planlagt studie.

På fredag er det åpningskro for nesteårsruss (ja, mich). Har tenkt å gå, men jeg kan ikke akkurat si jeg gleder vettet av meg. Tanker omkring russen har lagt seg litt hos meg, og er egentlig drittlei snakket allerede. Andre framtidige medruss er jo oppgaldret og superengasjerte som bare det, jo! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå sitter jeg med en bitter følelse inni meg. En litt merkelig og rar følelse, i grunn. Men likevel en lett beruselse. Det er som å ha sveket, uten å egentlig ikke ha gjort det. Noen ganger skulle jeg ønske ting var som det engang var. Sånn som akkurat nå. Det er så mye jeg vil tilbake til, selv om jeg egentlig ikke vil det heller. Likevel er det mye jeg savner. Særlig en spesiell person, som alltid kommer til å stå meg fryktelig nær. Visse ting må man bare legge bak seg, og innse at man er nødt til å komme videre. Men noen ganger, er det jævlig hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på skolen! Har stort sett hele uka til egen disposisjon, og ettersom jeg har en hel del prøver, innleveringer og særoppgaver som skal være i boks om kort tid, har jeg en del å rutte med.

Denne uke må jeg forresten ikke glemme å ta teorien (bil!), og dessuten jeg stå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting som har gått opp for meg: jeg hater dumme mennesker! Dem som ikke kan snakke for seg, diskutere for hva dem står for, og som rett og slett kommer med stup dumme argumentasjoner. Hva med å utrydde denne populasjonen? Okei, greit. Alle skal få lov til å ha sine egne meninger, men når de blir så langt utpå rekkevidde så det går an å bli, blir jeg provosert. Jævlig provosert. Har opplevd enkelte brukere på KG av samme sort, og jeg må saktens innrømme at de kan irritere meg grønn noen ganger! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heldagsprøvene trer i gang for fullt neste uke. Kjemien går i dass uansett, det er jeg forberedt på, men jeg krysser fingrene for at jeg klarer å mestre (sånn noenlunde, i hvertfall) de to andre. Det skal bli überherlig med juleferie nå - tilbringe mer tid sammen med kjæreste, venner og familie ser jeg virkelig fram til. Ellers henger julegavestresset over meg for tiden. Har en del julegaver som må være kjøpt innen ferien, og jeg ser i grunnen mørkt på det hele. Å fyke rundt fra butikk til butikk er ikke akkurat min greie, og dessuten er jeg ikke velsignet med verdens beste gavefantasi heller. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jippi! Nå er dette semesteret også i mål om knappe dager, og det bruser en herlig følelse innvendig! Det skal jammen bli avslappende med en ferie nå, og tilbringe tid sammen med venner og familie (avtar bare mer og mer). Ellers står jobbing på plakaten, men det ser jeg faktisk fram til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ferie! Endelig! Skal jobbe de to neste dagene, og deretter er et rett ut på juleshopping. Har vært kjempestressa de siste ukene, og juleforberedelsene har jeg lagt mer eller mindre til side. Dessuten skal det bli herlig å komme til Frankrike igjen, treffe familien og tilbringe julen sammen med dem. Gleder meg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nyttårsfeiringen var en ren suksess. Feiret sammen med kjæresten og hans vennegjeng i år, og vi hadde det riktig så koselig. Det ble arrangert Badtaste-party, og vi kom utkledd i stilige antrekk. Har egentlig aldri truffet hele vennegjengen hans samlet (jeg bor et stykke unna), så det var kjekt å hilse på dem alle sammen og jeg følte at jeg ble veldig godt motatt. Ble til og med invitert i bursdagsfest om noen uker til samboeren til kameraten hans. Kjempekoselig. :)

I dag har vært sløvedag på rimelig høyt nivå. Vi sto ikke opp før sent på ettermiddag, droppet middag og det hele og har brukt dagen til å bare slappe av. Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til dere også, flopia og bustetroll! :klem:

Nå har jeg nettopp spist en herlig frokost, og venter bare på å få hoppe inn i dusjen. Deretter står jobb for tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skole igjen i morgen. Ferien har gått altfor fort, og jeg hadde ikke hatt noe i mot å hatt enda en uke til egen disposisjon. Heldigvis er det mye som skjer framover: reisen til Brüssel, en del fridager, planlegging av leilighet osv. Dessuten tror jeg dette halvåret vil gå veldig fort, og jeg ser virkelig fram til å være ferdig med denne delen av utdannelsen.

I dag er det jeg som står for middagen, og har disket opp med hjemmelaget lasagne med brød og salat til. Gleder meg til det, og tipper nok det vil smake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Savner kjæreste.... :cry: På grunn av mitt heftige skolearbeid og jobbing for tiden, blir det bare mer og mer sjelden til at vi ser til hverandre. Vet at han er frustrert, men samtidig forstår han meg veldig godt også. Han vet hva det innebærer å gå gjennom et tøft skoleår, og sier jeg har all medfølelse med meg. Likevel er det synd at han må lide på grunn av meg.

Til tross for at det høres veldig brutalt ut, har jeg satt meg som regel å ta skolearbeidet i første rekke og deretter kjæresten. Er bare nødt til å gjøre det slik, ettersom utdanning betyr såpass mye for meg. Håper bare han holder ut det siste året her.... :-?, da har vi nemlig planlagt å flytte sammen. Det ser jeg virkelig fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autch. Religionsprøven gjorde meg litt deppa i dag. Har tidligere fått beskjed av læreren at jeg hadde god sjangs på 6er i faget, men ettersom jeg hadde en del å gjøre for religionsprøven på fredag ble den nedprioritert i en særlig stor grad. Det førte da til at jeg ikke klarte å oppnå toppkarakter, og ender derfor opp på 5eren. Litt kjipt i grunn, men jeg skal prøve å karre meg opp til neste termin. Ellers er det utlevering av karakterer neste mandag, og jeg er egentlig veldig usikker på hvordan det går. Håper dog på det beste, men er redd for å ha FOR høye forventninger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryyyd! I dag hadde jeg min siste prøve på lenge, og det er herlig. Har enda ikke fått oppført når neste prøve skal finne tid og sted, men det blir i hvertfall ikke med det første.

I morgen skal jeg på spinning med ei venninne. Lenge siden jeg har trent på studio (trent, generelt sett), og det skal bli herlig å få følelsene av å slite og svette litt igjen. Det er uheldigvis en dobbelt spinningtime jeg skal utsette meg for, kanskje en litt røff start, men jeg skal alltid klare meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp, da var den spinningtimen over. Og takk Gud for det. Ble lurt med av ei venninne av meg, som ikke hadde fortalt på forhånd at dette var et spinningmaraton som varte i to timer!!! Har aldri noensinne vært så sliten, svett og sulten etter en time. Kan ikke akkurat si det var en god opplevelse (har ikke trent spinning på år og dag, så kondisen er lik null), men litt morro haddde vi det også.

Kjenner allerede nå at jeg begynner å bli støl. Særlig bak i rumpa. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryder meg virkelig for tiden! Har lite skolearbeid å gjøre (av en eller annen grunn), og makter fint lite annet også. Sløver for det meste hjemme, men tror jeg egentlig bare har godt av det.

På fredag skal jeg på besøk til kjæreste. Det gleder jeg meg til. Dessverre har jeg jobbhelg, og må hjem igjen på lørdags ettermiddag. Men vi får i hvertfall tilbringt litt tid sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov jeg helt til kl 10, noe som skjer veldig sjelden. Er dog B-menneske, men i forbindelse med skole og jobb må jeg som regel alltid opp tidlig. Det var godt få være litt tid sammen med kjæreste i helgen, han får leiligheten i Stavanger i midten av februar og da får vi være sammen hver eneste dag. Fantastisk!

Ingen skole i morgen. I forbindelse med Brüsselturen skal vi tilbringe morgendagen på et hotell i byen, med forelesninger og god lunch. Dessuten må jeg ikke glemme å stikke innom fotografen for å ta ta russebilde i morgen. Typisk mitt rotehue, slikt. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært sløv. Veldig sløv. Sov i tre timer etter jeg kom hjem, og voknet febrilsk opp og var stråsikker på at jeg hadde forsovet meg til skolen. Befinner meg i en annen verden når jeg vokner, og trenger alltid et par sekunder for å komme meg ned på jorda igjen. :P

Særemne ble dessuten utlevert i dag. Gikk greit, men den lille minusen jeg ble trukket ned på, hadde sammenheng med at jeg hadde FOR grundige analyser. Oppgaver var i og for seg FOR grundig! :o Merkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...