Gå til innhold

Tusselines mystiske hule


Tusseline

Anbefalte innlegg

Hei, og velkommen hjem!

Tenkte jeg skulle spørre om du hadde hatt en fin tur, men utifra det siste innlegget i dagboka di, så virker det som at du hadde det kjempe fint :D

Ønsker deg en strålende onsdag og en fin sommer videre!

:klem: Sarabi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg, Sarabi. Koselig at du stikker snuten innom dagboka mi :)

Til min (og kanskje alle andre vestlandsboer også) store begeistring, har sola såvidt begynt å titte fram mellom skyene- fryyd! Typisk at det skjer først utpå kvelden, og ikke om dagen når jeg iallefall har størst utbytte av den. Nåja, jeg skal ikke klage. Bare ett lite solglimt får meg til å trekke litt på smilebåndet, og alle lem i kroppen gjør ett ekstra hopp. Lite som skal til, med andre ord. Rart, det der i grunn.

En måned av ferien er allerede forbi, og jeg kan knapt forstå det. Det har gått lynkjapt, men jeg har enda en måend igjen til å boltre meg på. Reiser til Frankrike på lørdag, og gleder meg nesten i hjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Min konklusjon etter å ha vært på rundtur på den franske riviera i to uker: Jeg elsker Frankrike! Simpelthen elsker! Elsker atmosfæren, kulturen, klimaet, maten, vinen, osten og for ikke å glemme, menneskene. Har dessuten gjort meg opp en beslutning i løpet av oppholdet, der jeg har bestemt meg for å aldri feriere sommeren i Norge mer. For det første, har jeg ett anstrengede behov for å komme meg bort for en periode, dessuten er landet vårt stort sett rammet av usle lavtrykk. Nåja, været har heldigvis bedret i stor grad, og det våger jeg å si at hver eneste nordmann fortjener! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt min første kjøretime, og må saktens innrømme at det gikk over all forventning! Er virkelig ivrig etter å få lappen plassert i hendene raskes mulig akkurat nå, og har av den grunn allerede satt meg opp på fem kjøretimer neste uke. Til tross for en heller bitter kjørelærer, trives jeg faktisk bak rattet. Gleder meg til lappen og bil er i boks. Da skal jeg jammen kjøre på, med musikk på full guffe! *glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg også, Tex. Frankrike er helt fantastisk- er faktisk såpass gira nå, at jeg har bestillt enda en tur i begynnelsen av september. Lengter allerede, jeg!

De siste dagene har gått rimelig sakte, muligens på grunn av at mandag betyr skolestart (for alle penga), og at jeg faktisk ser fram til det! Ulikt meg i grunn, å rette meg inn mot den merkverdige tanken, men likevel også fornuftig vil kanskje noen si. Tro det eller ei, men sommerferien har faktisk talt tatt knekken på meg og min økonomi, for ikke å snakke. Skal bli en liten lettelse å starte opp igjen, og komme tilbake til den hverdagslige rytmen og velkjente rutiner igjen. Det er liksom der jeg trives best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Tusen takk for den fine hilsenen i dagboka mi. Jeg satte stor pris på det! :-) Virker som du har hatt en flott ferie! Selv sparer vi ferien til neste år, men da blir det endelig på oss også. De siste årene har vi prioritert hus og sparing til bryllupet.

Hvordan går det med lappen? Lykke til i hvert fall, både med den og skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Tabby. Lappen går det alldeles utmerket med- føler stor framgang, og satser på å bli ferdig med kjøretimene i løpet av måneden. Deretter står bare oppkjøringen igjen- og jeg kan fryde meg over frihetsfølelsen! Lykke til med hus og bryllup, da :)

Værguden (ene?) har tydelgivis gjort en liten vri på forholdene de siste to dagene. Gjør ikke meg en shit, for å si det slik. Er beint fram rimelig mettet av sol, strand, lettkledde klær etc. (nei, ikke pils!), og ser nå overraskende fram til at høsten viser sine tegn igjen.

I kveld betyr jentekveld. Skal ut med et par venninner jeg ikke har sett på lang tid- og jeg storgleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Akk. Skolen er i full sving igjen, og det merkes jammen. Har allerede fått oppført både prøver, innleveringer og store prosjekter- og for å være ærlig, klarer jeg ikke helt å se lyset i tunnelen. Nåja, det ordner seg vel på et vis, men hardkjør bør jeg være forberedt på i nærmeste framtid ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tanken om å melde meg inn på ett treningssenter i løpet av høsten, har virkelig slått meg. På en sånn, seriøst måte. Ikke fordi jeg føler meg feit på noen som helst måte, fordi det gjør jeg nemlig ikke i det hele tatt, men rett og slett fordi kroppen min ikke henger med lengre. Er trøtt og sliten, stort sett... alltid, og dessuten merker jeg skumle tendenser til usle rygg- og magesmerter. Kall meg gjerne godtroende eller naiv, men jeg tror faktisk trening ville gjort susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yej! Nå er det kun tre dager til jeg reiser til Frankrike, og jeg gleder meg som en liten unge! Til tross, for at det kanskje ikke blir en direkte ferie (skal kun oppholde meg i en helg), ser jeg fram til det... er lei Stavanger nå, pottelei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en kjempeflott tur! Bryllupet var en opplevelse, og jeg kan saktens si at jeg aldri har vært i et mer rikt (på alle måter), rørende og rett og slett, gøyalt bryllup! Punktum. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hater stil! Ihvertfall når man er nødt til å stresse seg halvt i hjel dagen før innlevering (ett resultat av min giddalaushet...), og appåtil har på følelsen at læreren ikke kommer til å bli overbevist ett grann. Har en rar norsklærer, som man nærmest blir skjellet ut av dersom man ikke når opp til hennes forventninger. Putt, det er heldigvis bare første termin og neste gang skal jeg slå til! Lover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah. Planen var å besøke kjæreste idag, men grunnet værsvikt (fjeravgangene var kansellert), må jeg legge tanken bak meg. Typisk.

Savner kjæreste :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Endelig høstferie! Har vært rammet av stress de siste ukene, og nå er det jammen herlig å se at ting så smått faller på plass. Trenger virkelig et avbekk just nu- føler meg allerede sliten (etter bare to mnd! HJELP!), men jeg må bare henge i...

Føler en viss bekymring er i ferd med å krype innpå meg om dagen. Det er knappe måneder til jeg skal levere inn søknad om studieplass til neste år, og jeg kan med hånden på hjertet si, at jeg føler meg blank på området! Nåja, har tenkt litt på å ta opp to manglende fag (satser på sivilingeniør, kanskje...), og få meg en jobb på dagtid utenom studiene. Hadde i grunnen vært greit, ettersom jeg sannsynligvis kommer til å slite meg i gjennom studenttilværelsen uten noen penger på si. Foreldre er heller negativt innstilt ("friår" er fy-fy i foreldres øyne). Men jeg vet, vet med sikkerhet at jeg aldri i livet kommer til å slå meg til ro med en ikke-utdannelse. Karakterene tilsvarer ikke til det, og dessuten vil jeg få meg en jobb jeg trives med og som jeg også kan tjene noe på.

Tusseline- i det fornuftige hjørnet idag. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 18! Gurimalla, tiden går jammen fort- jeg kan knapt forstå det selv! Har hatt en kjempeflott dag, med ikke så altfor mye tjo-hei. Det er tross alt hverdag, og jeg har heller bestemt meg for å ha det litt til gode.

(en ting som har streifet meg btw: jeg har faktisk ikke vært ute på flaska på en månedstid. Døm meg ikke, jeg er ikke avhengig av alkohol på noe slags vis, men det er liksom litt rart. Og det som egentlig er det verste, er at det heller ikke har vært en byrde. Men, det kommer av stresset, vil jeg tro. Derfor vil jeg, i helgen med god samvittighet, drikke en god flaske hvitvin som jeg fikk av kjæreste. Alene :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I helgen drar kjæreste og jeg til Oslo. Sånn for kosens skyld. Vi har begge hatt det vannvittig hektisk den siste tiden, og vi har knapt fått mulighet til å treffe hverandre. Skal bli deilig å få tilbringe noen dager for oss selv. :) Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh... denne uken er gledesuken! Og det på rimelig høyt nivå også. Uken er nemlig rammet av OD (operasjons dagsverk), og det betyr i praksis: fri. Dessuten, har jeg skaffet meg en jobb. På en videoshappe like i nærheten. Dog, ikke mer enn annenhver helg, men det passer meg i grunnen veldig greit. I'm happy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...