Gå til innhold

Sanksjonene mot Russland

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare ved å se på situasjonen i Kiev ser vi at ukrainerne er mer tilfredse nå. De ønsker et tettere samarbeid med vesten, mens russerne i øst trekker i retning Russland. Så lenge de med russisk bakgrunn blir respektert så får de si seg fornøyde med det. Hvis de ikke kan leve som siviliserte mennesker i dette samfunnet, får de vurdere å flytte over grensen og bosette seg i Russland.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Bare ved å se på situasjonen i Kiev ser vi at ukrainerne er mer tilfredse nå. De ønsker et tettere samarbeid med vesten, mens russerne i øst trekker i retning Russland. Så lenge de med russisk bakgrunn blir respektert så får de si seg fornøyde med det. Hvis de ikke kan leve som siviliserte mennesker i dette samfunnet, får de vurdere å flytte over grensen og bosette seg i Russland.

Har du vært i Kiev og sett på situasjonen? Har du snakket med folk? Chattet på Facebook? På Skype? Hvordan vet du dette?

Jeg snakker egentlig først og fremst ikke om situasjonen i Kiev nå, men mest om de Russiskspråklige områdene i Øst-Ukraina. Disse Ukrainerene (etnisk Russiske) er ikke særlig tilfredse. Regner du ikke med dem, sånn ca på samme måte som kuppregjeringen ikke tar hensyn til dem?

Jeg vet at folk i Kiev har klaget på folk med Kalashnikov som har kommet på dørene deres og tiltvunget seg saker og ting. Jeg har også inntrykk av at politiet i Kiev er svakere enn før kuppet, så hvor tilfredse Kievborgerne er vet jeg ikke.

Når innfødte Ukrainere (med Russiskspråklig avstamning ) ikke lenger ønsker å være Ukrainere så er det ett signal om en fundamental utilfredshet.

Etnisk renskning, å sende halve den Øst-Ukrainske befolkningen i landflyktighet er forsåvidt en etnisk problemløsning, men å flytte millioner av mennesker fra hus og hjem og alt til ett nytt distrikt der de ikke eier noen ting er problematisk både for menneskene og for distriktet som skal ta imot dem.

Jeg vet at i mange andre land, etter kupp, så har løsningen for mange vært å dra i landflyktighet, men dette er ikke enkelt, og Russland kan neppe ta alle. Skal vi ta imot en halv million Øst-Ukrainere på flyktningemottaket i Øvre Årdal?

Jeg forstår at Janokovich ertet på seg mange når han avviste drømmen om å komme til EU for å jobbe til fordel for en økonomisk gunstig avtale med Russland. Han drepte drømmene deres, og folk ble sinte. Noe jeg lurer på er om EU er klar til å ta imot disse fremmedarbeiderne, slik vi har tatt imot Polakker. Disse fremmedarbeiderne er noe helt annet enn polakker. Mange av dem tilhører Pravy Sector og er kamptrente kampsportutøvere og terrorister, som fikk betalt for å lage helvete på Maidan. Tror du Polen, Tyskland, Tsjekkia, Sverige, Norge.... vil ha disse inn i landet?

Endret av I Grosny
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Har du vært i Kiev og sett på situasjonen? Har du snakket med folk? Chattet på Facebook? Hvordan vet du dette?

Jeg snakker egentlig først og fremst ikke om situasjonen i Kiev nå, men mest om de Russiskspråklige områdene i Øst-Ukraina. Disse Ukrainerene (etnisk Russiske) er ikke særlig tilfredse. Regner du ikke med dem, sånn ca på samme måte som kuppregjeringen ikke tar hensyn til dem?

Jeg vet at folk i Kiev har klaget på folk med Kalashnikov som har kommet på dørene deres og tiltvunget seg saker og ting. Jeg har også inntrykk av at politiet i Kiev er svakere enn før kuppet, så hvor tilfredse Kievborgerne er vet jeg ikke.

Når innfødte Ukrainere (med Russiskspråklig avstamning ) ikke lenger ønsker å være Ukrainere så er det ett signal om en fundamental utilfredshet.

Etnisk renskning, å sende halve den Øst-Ukrainske befolkningen i landflyktighet er forsåvidt en etnisk problemløsning, men å flytte millioner av mennesker fra hus og hjem og alt til ett nytt distrikt der de ikke eier noen ting er problematisk både for menneskene og for distriktet som skal ta imot dem.

Jeg vet at i mange andre land, etter kupp, så har løsningen for mange vært å dra i landflyktighet, men dette er ikke enkelt, og Russland kan neppe ta alle. Skal vi ta imot en halv million Øst-Ukrainere på flyktningemottaket i Øvre Årdal?

Jeg forstår at Janokovich ertet på seg mange når han avviste drømmen om å komme til EU for å jobbe til fordel for en gøkonomsik gunstig avtale med Russland. Han drepte drømmene deres, og folk ble sinte. Noe jeg lurer på er om EU er klar til å ta imot disse fremmedarbeiderne, slik vi har tatt imot Polakker. Disse fremmedarbeiderne er noe helt annet enn polakker. Mange av dem tilhører Pravy Sector og er kamptrente kampsportutøvere og terrorister, som fikk betalt for å lage helvete på Maidan. Tror du Polen, Tyskland, Tsjekkia, Sverig, Norge.... vil ha disse inn i landet?

Med tanke på at stemningen i Kiev er betraktelig mer avslappet nå ser jeg på det som en større grad av tilfredshet. Russer-ukrainerne i øst ønsker naturligvis et russiskvennlig styre, men de må ta innover seg at de bor i Ukraina. De kan ikke bare løsrive seg fra Ukraina for å få økt grad av selvstyre. Da vil nok neste trekk bli at man innlemmes i Russland. Tenk uansett på ukrainerne som enkelte steder kanskje er i mindretall, og så skal disse la russerne få kontrollen over det som i dag er ukrainsk land.

Hvis Ukraina følte seg trygge på russerne ville de kanskje gitt russerne flere fordeler og rettigheter, som f.eks. å likestille russisk språk med ukrainsk, men russerne ser nok bare på dette som et skritt mot løsrivelse/selvstyre.

Jeg ser ikke på masseflukt over til Russland som en god løsning, men det kan være en løsning for de som ikke evner å respektere Ukraina og ukrainere, og som er i stand til å flytte. Man må innfinne seg med at dette er Ukraina. Hvis man mener at dette er land som skulle tilhørt Russland så er det noe man må kjempe for i internasjonale fora, ikke ved å ta kontroll over offentlige bygninger med makt, ved å holde gisler osv. Jeg vet at dette også ble gjort i Kiev, og det var heller ikke helt ideelt. Ideelt sett skulle dette maktskiftet vært resultat av et demokratisk valg.

Endret av Floskelfrosk
AnonymBruker
Skrevet

Ja for vesten er jo så siviliserte. Vesten drar aldri rundt og bomber og invaderer land.

Vel Russland gikk nå inn i Krim men i motsetning til vesten invaderte de et land uten og bruke våpen.

har NATO noen gang gjort det ?

Anonymous poster hash: 30130...008

• Liker 5
Skrevet (endret)

Med tanke på at stemningen i Kiev er betraktelig mer avslappet nå ser jeg på det som en større grad av tilfredshet. Russer-ukrainerne i øst ønsker naturligvis et russiskvennlig styre, men de må ta innover seg at de bor i Ukraina. De kan ikke bare løsrive seg fra Ukraina for å få økt grad av selvstyre. Da vil nok neste trekk bli at man innlemmes i Russland. Tenk uansett på ukrainerne som enkelte steder kanskje er i mindretall, og så skal disse la russerne få kontrollen over det som i dag er ukrainsk land.

Hvis Ukraina følte seg trygge på russerne ville de kanskje gitt russerne flere fordeler og rettigheter, som f.eks. å likestille russisk språk med ukrainsk, men russerne ser nok bare på dette som et skritt mot løsrivelse/selvstyre.

Jeg ser ikke på masseflukt over til Russland som en god løsning, men det kan være en løsning for de som ikke evner å respektere Ukraina og ukrainere, og som er i stand til å flytte. Man må innfinne seg med at dette er Ukraina. Hvis man mener at dette er land som skulle tilhørt Russland så er det noe man må kjempe for i internasjonale fora, ikke ved å ta kontroll over offentlige bygninger med makt, ved å holde gisler osv. Jeg vet at dette også ble gjort i Kiev, og det var heller ikke helt ideelt. Ideelt sett skulle dette maktskiftet vært resultat av et demokratisk valg.

Ukraina hadde en Russisktalende president, Janukovich, før helvetet brøt løs. Han var valgt av hele folket og representerte hele folket. Også de som snakket Russisk. Etter han ble kastet så har ikke hele landet lenger en folkevalgt president.

Disse du kaller for Russer-Ukrainere har bodd I Ukraina siden landet ble meldt ut av Russland med 54 % seier. De er Ukrainere. De bor I Ukraina. Ukraina er deres hjemland. Ett hjemland som har blitt tatt av en kuppregjering. En kuppregjering som er negative mot dem. Ukrainarusserne er like mye Ukrainere som våre samer er nordmenn.

Ukraina er ett landområde som omfatter mye mer enn det egentlige Ukraina. Med det egentlige Ukraina mener jeg det området som er opprinnelig Ukrainsk-språklig. At disse grensene ble trukket slik ved løsrivelsen fra Russland er kanskje uheldig. Kanskje det burde ha vært mer etnisk grensesetting, og Ukraina burde sånn sett ha vært mindre. Dette var forsåvidt ikke så stort problem før kuppet. Før kuppet var det ikke etnisk polarisering i den grad det ble nå. Allerede dagen etter kuppet så ble det vedtatt vesentlige Anti-Russiske ting, som f.eks språkrestriksjoner. Dette var ett klart signal om at de Russiskspråklige plutselig ble nedvurdert, og er en grunn til opptanden der nede nå. Dette er også en av grunnene til at kuppstyret ikke er akseptert, ved siden av at det faktisk ikke er noe legitimt styre.

Det du skriver om denne avslappete stemningen i Kiev, hvor har du det fra? Du svarte ikke på det. Er det snakk fra ekte mennesker eller er det bare propaganda fra pressen? Jeg hverken støtter eller motsier deg på det, men lurer på om du har snakket med folk som er der.

Jeg synes det hadde vært helt topp om de russisktalende delene av Ukraina forble Ukrainske. FORUTSATT at hele befolkningen , inkludert de Russisktalende ble tatt på fullt alvor. Dette innebærer blant annet en avvæpning av Pravy Sector, og straffeforfølgelse av de reelle bandittene på Maidan. Jeg tror ikke ett sekund at Berkut skjøt sine egne der (16 Berkut ble drept), og er temmelig sikker på at Pravy Sector er skyldige. (Redigert: Jeg mistenker nå Pravy Sector for å stå bak slåsserne på Maidan, mens snikskytterne kan være noen andre, kanskje innleid av oligarker som var ute etter Jaroshenkos forretningsimperium). Jeg tror at kuppstyret er så involvert i drapene på Maidan at det er de som saboterer etterforskning. Husk at kampene og drapene på Maidan var forutsetningen for å kunne gjennomføre kuppet, og de som hadde motiv for dette var i første rekke kuppdeltagerne. Jeg tror det var en samordnet og planlagt aksjon. Dersom Øst-Ukrainerene også tror det samme, så har jo kuppstyret en legitimitet som er langt under null der borte.

Endret av I Grosny
  • Liker 6
Skrevet

Så fort det skjer noe alvorlig i Kiev får vi vite om det gjennom TV, aviser osv. Du kan ikke nekte for at det har roet seg veldig i Kiev. Jeg aner ikke hva folk sier og mener, jeg ser bare på graden av vold og opptøyer, som gjerne gir en god indikasjon på hvordan situasjonen føles for folket.

Ingen propaganda i norsk eller vestlig presse så vidt jeg vet, det er heller typisk for land som Russland, Kina, Nord-Korea.

Kan like gjerne være russere som vestenvennlige ukrainere som tok liv i Kiev, det er det veldig vanskelig å vite noe om. Russland har også tjent på dette, når vi ser på Krim og hva som nå skjer øst i Ukraina (og hva som kan skje flere steder med stor grad av russisk befolkning).

Også interessant å se at Russland straffer Ukraina ved å sette opp gassprisene til et unaturlig høyt nivå. Og hvorfor i det hele tatt friste med lave gasspriser, som belønning for å ikke utvide samarbeidet med vesten? La Ukraina styre og stelle med sitt, føler jeg har gjentatt det et par ganger nå.

Skrevet

Så fort det skjer noe alvorlig i Kiev får vi vite om det gjennom TV, aviser osv. Du kan ikke nekte for at det har roet seg veldig i Kiev. Jeg aner ikke hva folk sier og mener, jeg ser bare på graden av vold og opptøyer, som gjerne gir en god indikasjon på hvordan situasjonen føles for folket.

Ingen propaganda i norsk eller vestlig presse så vidt jeg vet, det er heller typisk for land som Russland, Kina, Nord-Korea.

Kan like gjerne være russere som vestenvennlige ukrainere som tok liv i Kiev, det er det veldig vanskelig å vite noe om. Russland har også tjent på dette, når vi ser på Krim og hva som nå skjer øst i Ukraina (og hva som kan skje flere steder med stor grad av russisk befolkning).

Også interessant å se at Russland straffer Ukraina ved å sette opp gassprisene til et unaturlig høyt nivå. Og hvorfor i det hele tatt friste med lave gasspriser, som belønning for å ikke utvide samarbeidet med vesten? La Ukraina styre og stelle med sitt, føler jeg har gjentatt det et par ganger nå.

Jeg har mistenkt alt fra Putin til Obama for Maidanprovokasjonene/drapene, men etter som mer og mer kommer fram, så er det klarere og klarere at dette er en stor lokal operasjon, planlagt og utført av mennesker som bor og har rikt kontaktnettverk i Ukraina. Det var faktisk så stort at det er svært sannsynlig at en gigantisk militant organisasjon står bak. Kanskje den samme militante organisasjonen som fikk 30 skyttere arrestert etter kharkowdrapene. Nemlig Pravy Sector. Et politisk parti som har snikskyttere og slåssere kjørende rundt i minibusser er utrolig mistenkelig.

At det er stille fra pressen i Kiev sier ingenting. Du bør heller snakke med folk som har venner der. Norsk presse har dårlig med folk, og så vidt jeg vet så har de vært mest på Krim, kanskje litt i Kiev, men har de væt i Lvov eller kharkow??? Tvilsomt.

Ukraina er i kuppmodus, med borgerkrig rett under overflaten. De er tatt av banditter. Jeg er ikke så naiv at jeg tror at pressemeldinger etc fra Kiev ikke er redigert etter Kuppstyrets ønsker. Husk at de har denne pressestyringskompetansen i Kuppstyret. Pravy Sector -lederen Dimitrij Jarosh har både svart belte i kampsport og er så veltalende og velutdannet at han framstår som spyttet ut av KGB sitt akademi. Jeg regner det for svært sannsynlig at han arbeidet i KGB før Ukraina ble skilt ut fra russland.

Det som står i vestlig presse (foret fra Ukraina)må vi altså ta med en klype, unnskyld ett tonn, salt.

Riktig informasjon finner man på youtube, på facebook og i samtaler med mennesker der nede. Det kan være greit å balansere Ukrainas propaganda med den Russiske. Propaganda fra to sider kan gi antydning til ett bilde.

Det man finner på Facebook er dessverre ofte dårlig, fordi folk skriver i raseri og forvilelseståke, men noe av det er brukbart, og til sammen kan man danne seg ett bilde.

I en krgsaktig situasjon så er presse ren propaganda. Slik virker moderne krigføring. Leser man det må man forstå nettopp det. Det er helt vanvittig svakt at Børge Brende ikke ser dette.

Propaganda kan forøvrig også være sann. Propaganda er ikke beviset på om det er løgn eller sannhet, men det som er med propaganda er at det er en taktisk planlagt informasjonsstrøm. Vi får lese det en makt ønsker vi skal få lese.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har mistenkt alt fra Putin til Obama for Maidanprovokasjonene/drapene, men etter som mer og mer kommer fram, så er det klarere og klarere at dette er en stor lokal operasjon, planlagt og utført av mennesker som bor og har rikt kontaktnettverk i Ukraina. Det var faktisk så stort at det er svært sannsynlig at en gigantisk militant organisasjon står bak. Kanskje den samme militante organisasjonen som fikk 30 skyttere arrestert etter kharkowdrapene. Nemlig Pravy Sector. Et politisk parti som har snikskyttere og slåssere kjørende rundt i minibusser er utrolig mistenkelig.

At det er stille fra pressen i Kiev sier ingenting. Du bør heller snakke med folk som har venner der. Norsk presse har dårlig med folk, og så vidt jeg vet så har de vært mest på Krim, kanskje litt i Kiev, men har de væt i Lvov eller kharkow??? Tvilsomt.

Ukraina er i kuppmodus, med borgerkrig rett under overflaten. De er tatt av banditter. Jeg er ikke så naiv at jeg tror at pressemeldinger etc fra Kiev ikke er redigert etter Kuppstyrets ønsker. Husk at de har denne pressestyringskompetansen i Kuppstyret. Pravy Sector -lederen Dimitrij Jarosh har både svart belte i kampsport og er så veltalende og velutdannet at han framstår som spyttet ut av KGB sitt akademi. Jeg regner det for svært sannsynlig at han arbeidet i KGB før Ukraina ble skilt ut fra russland.

Det som står i vestlig presse (foret fra Ukraina)må vi altså ta med en klype, unnskyld ett tonn, salt.

Riktig informasjon finner man på youtube, på facebook og i samtaler med mennesker der nede. Det kan være greit å balansere Ukrainas propaganda med den Russiske. Propaganda fra to sider kan gi antydning til ett bilde.

Det man finner på Facebook er dessverre ofte dårlig, fordi folk skriver i raseri og forvilelseståke, men noe av det er brukbart, og til sammen kan man danne seg ett bilde.

I en krgsaktig situasjon så er presse ren propaganda. Slik virker moderne krigføring. Leser man det må man forstå nettopp det. Det er helt vanvittig svakt at Børge Brende ikke ser dette.

Propaganda kan forøvrig også være sann. Propaganda er ikke beviset på om det er løgn eller sannhet, men det som er med propaganda er at det er en taktisk planlagt informasjonsstrøm. Vi får lese det en makt ønsker vi skal få lese.

Jeg sa at det har roet seg i Kiev. Selvsagt får vi vite det om det skjer noe alvorlig der, uavhengig av hvem som står bak. Det man finner på Youtube, Facebook, Twitter osv ville jeg sett helt bort ifra, da kan jeg like gjerne sitte her og lese hva du mener. Det er helt umulig å vite hva som er sant, om man skal ta til seg informasjon fra sosiale medier. Synd, for det finnes sikkert noe sannhet der også, gjemt i mengder med løgn og propaganda.

Skrevet (endret)

150 mann fra Greystone som er ett utenlandsk sikkerhetsselkap skal visstnok ha vært innleid av Ukrainske oligarker. Disse kan ha blitt brukt til snikskytteroppdraget på Maidan. Det er iallfalll ett rykte om det, men dette er bare ett rykte.

http://www.greystone-ltd.com/about.html

Endret av I Grosny
Skrevet

Hvem er terrorister? Det er jo kuppregjeringen som er terrorister ,og som truer med å sende nasjonalistene fra Pravy Sector Her feilinformerte jeg. Kuppregjeringen har leid inn snikskyttere fra Greystone for å legge seg i stillinger klar til å skyte demonstrantene i Øst-Ukraina. for å skyte disse demonstrantene som ikke aksepterer denne kuppregjeringen som er tydelig fiendtlig mot den store Russiske minoriteten. Dersom Russland trekker seg vekk fra grensa, så åpner de for massemord i Pravy Sectors regi. Her tar Russerne ansvar og demper en forferderlig borgerkrigkatastrofe.

Floskelfrosk, spiser du Ukraina-nasjonalistpropaganda til frokost, helt ukritisk, uten å ta med deg noe informasjon fra den russiske minoriteten til dessert?

Er du klar over hvordan det postsosialistiske "demokratiet" fungerer? Det er de som kan betale for pressedekning , kampanjer og tv-tid som sitter i Radaen, og de som har penger er mafia så forferderlig at du ikke kan forestille deg det. Ta f.eks. den nye Guvernøren i Dnepro-Petrovsk.

Kuppregjeringen er fryktelige banditter, og Den Russisktalende befolkningen er ikke så dumme at de godkjenner en slik regjering. Hvorfor skal de det?

Ukraina er forøvrig ikke ett vanlig land. Ukraina er Ukraina, med en del landområder i tillegg som egentlig ikke har noe med Ukraina å gjøre. Disse bandittene fra Vest-Ukraina, det egentlige Ukraina, respekterer ikke denne ikke-Ukrainske befolkningen som mest bor i den delen av Ukraina som egentlig ikke er Ukraina, og som historisk ikke er Ukrainsk.

Kuppregjeringens legitimet er basert på at de vant kuppet. Sorry det holder ikke. I tillegg har de klart å rundsnakke Børge Brende, EU og Nato, fordi vi er så innmari Russerskeptiske at vi støtter alt som strider mot Putins innflytelse, totalt naivt og ukritisk.

Putin er en fyr som har sterke tvilsomme sider, men han er samtidig den eneste som gjør noe for freden i Ukraina. I motsetning til Børge Brende og alle vestlige nasjonalist-ryggsleikere.

Skrevet (endret)

Pravy Sector benekter at det var deres skyttere som skjøt politi og demonstranter på Maidan.

På facebook sies det at Oligarker som var ute etter å ta over Janukovich sine forretninger er de som leide inn snikskytterne, og at disse faktisk skal ha vært utlendinger, muligens fra Greystone.

Jeg beklager rotete informasjon fra meg her, men jeg behersker ikke godt russisk språk og gjenforteller det dama mi har funnet ut så godt jeg kan, men også støttet på egne søk og videogranskinger.

Dersom det stemmer at snikskytterene på Maidan var utlendinger, så kan det også ha vært språkproblemer som har virket inn på hvordan de løste sitt oppdrag.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Menneskene på Maidan var i utgangspunktet skikkelige folk som kjempet mot korrupsjon, men Maidan ble altså kuppet av ekstremister, innleide demonstrasjonsterrortrente kampsportutøvere og snikskyttere.

Endret av I Grosny
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menneskene på Maidan var i utgangspunktet skikkelige folk som kjempet mot korrupsjon, men Maidan ble altså kuppet av ekstremister, innleide demonstrasjonsterrortrente kampsportutøvere og snikskyttere.

Ivan, nå ser det ut til at vi får den krig USA lenge har lengtet etter.

http://www.dagbladet.no/2014/04/10/nyheter/krig_og_konflikter/politikk/forsvar/ukraina/32747351/

Anonymous poster hash: 3e4e1...2fa

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ivan, nå ser det ut til at vi får den krig USA lenge har lengtet etter.

http://www.dagbladet.no/2014/04/10/nyheter/krig_og_konflikter/politikk/forsvar/ukraina/32747351/

Anonymous poster hash: 3e4e1...2fa

Skulle bare mangle, når alternativet er å la Russland herje med sine naboer. Problemet er bare at en evt krig vil få katastrofale følger, hvis Russland velger å ikke trekke seg tilbake. Verdenssamfunnet (vesten, egentlig) må forsvare små og forsvarsløse nasjoner, enter de er fullverdige NATO-land eller ikke. Men håper jo at Ukraina blir nytt medlemsland og ikke bare en gratispassasjer.

Endret av Floskelfrosk
Skrevet (endret)

Skulle bare mangle, når alternativet er å la Russland herje med sine naboer. Problemet er bare at en evt krig vil få katastrofale følger, hvis Russland velger å ikke trekke seg tilbake. Verdenssamfunnet (vesten, egentlig) må forsvare små og forsvarsløse nasjoner, enter de er fullverdige NATO-land eller ikke. Men håper jo at Ukraina blir nytt medlemsland og ikke bare en gratispassasjer.

Du snakker om å la Russland herje. Det er en overforenkling av en svært kompleks situasjon. Jeg har forsøkt å spørre meg mer fram nå, og den nye guvernøren i Dnepro-Petrovsk, Petro Poroshenko, sjokoladekongen, samt flere nye guvenører er hovedmistenkte. Flere guvernører i Øst-Ukraina ble arrestert og er tiltalt for separatisme, med en forventet straff på 15 års fengsel. Jeg tror Poroshenko kom innn som guvernør i Dnepropetrovsk etter at hans forgjenger ble kastet i fengsel. Poroshenko kan være den, eller en av de, som var ute etter Janukovich sin buisness, og er kjent for forferderlige mafiametoder i sin forretningsutvikling.

I Kharkow ligger det skyttere ikledd Ukrainske uniformer på takene på offentlige bygninger og rundt torgene. Menn i Ukrainske uniformer som ikke behersker språket (utlendinger) har blitt observert i butikker, Det er disse som er mistenkt for å være innleid fra Greystone.

Dersom utlendinger begynner å skyte Russerukrainere , så er faren for at Russiske styrker går inn overhengende. Tsjetsjenske menn har forresten spurt Putin om tillatelse for å dra til Ukraina og kjempe mot Greystone. Jeg tror ikke de fikk slik tillatelse, 73% av Russlands befolkning ønsker at Russiske styrker skal gå inn og redde befolkningen fra superkriminelle ukrainske oligarker og guvernører og deres leiesoldater. Dersom utenlandske sikkerhetsstyrker begynner å drepe folk inne i Ukraina så utsettes Putin fra ett voldsomt press fra sin befolkning om å gå inn.

Floskelfrosk, jeg har fått bekreftet at det er mye hyggeligere og roligere i Kiev nå. Pravy Sector holder på med dugnad og legger brostein på Maidan eller rundt omkring, og snakker om å dra hjem og male påskeegg.

Denne fengslingen av disse Øst-Ukrainske guvernørene og lederne som ønsket å gå til Russland , og trusselen om 15 års fengsel er ett svært provoserende overgrep fra kuppregjeringen. Ikke rart deres legetimitet bestrides.

http://en.wikipedia.org/wiki/Petro_Poroshenko

Endret av I Grosny
  • Liker 4
Skrevet

Det er fullt mulig at snikskytterne på Maidan, og slåsskjempene på Maidan var to forskjellige organisajoner som ikke samarbeidet. Pravy Sector benekter at de var snikskytterne på Maidan.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg sa at det har roet seg i Kiev. Selvsagt får vi vite det om det skjer noe alvorlig der, uavhengig av hvem som står bak. Det man finner på Youtube, Facebook, Twitter osv ville jeg sett helt bort ifra, da kan jeg like gjerne sitte her og lese hva du mener. Det er helt umulig å vite hva som er sant, om man skal ta til seg informasjon fra sosiale medier. Synd, for det finnes sikkert noe sannhet der også, gjemt i mengder med løgn og propaganda.

Det er mye info man ikke kan stole på. Den Ukrainske propagandaen som kommer i Norske aviser er upålitelig. Russia Today må taes med mange klyper salt. Ukrainsk tv og presse er eid av oligarker med sterke egentinteresser. En stor TV-eier (Poroshenko) er min hovedmistenkte for å ha laget helvetet i Ukraina. Mange privatpersoner er blindet av raseri. Allikevel finnes det en god del saklige privatpersoner, som f.eks. er på nettet. Det er vanskelig å finne de beste kildene. Jeg tror man rett og slett må samle flest mulig mer eller mindre saklige informasjoner fra flest mulig sider for å kunne danne seg ett noenlunde klart bilde.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet

Dersom vesten virkerlig ønsker å stoppe Russisk invasjon i Ukraina, så må de gå inn og kreve at utenlandske sikkerhetsstyrker sendes hjem, samt kreve at kuppregjeringen oppfører seg ordentlig og løslater de fengslede "separatistene", samt viser en hyggelig side til sin Russisktalende befolkning.

Disse sikkerhets-sniperne som kanskje er fra Greystone, er en livsfarlig provokasjon som holder Russiske styrker veldig nær grensa.

• Liker 2
Skrevet

De nye renselseslovene i Ukraina innføres, kanskje for å fjerne tjenestemenn som var lojale mot Janukovich.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Refser-nye-lover-i-Ukraina-7533219.html#.U0aZoyhaCvs

Nå er det på tide at Norge og vesten setter ned foten og strammer opp dette kuppregimet. Blindet av vår Antiputinisme ser vi ikke hvilken katastofe kuppstyret drar med seg, og vi aner ikke i hvor stor grad de er infisert av storbanditter. Tro det eller ei, jeg er også Putinskeptiker, men det hindrer meg ikke i å være skeptisk til langt verre politikere.

At kuppregimet roer seg ned er kritisk viktig, for å unngå borgerkrig , samt provokasjon av Russland. Borgerkrigfaren må begrenses umiddelbart.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...