Gå til innhold

Irriterende ting på treningssenteret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det flaut å vise medlemskortet til en resepsjonist?

Fordi, vel, nå er jeg flau 99% av min våkne tid, men jeg tenker sånn at hvis jeg bare går inn en dør og piper chip'en min, så legger ingen merke til meg.

Anonymous poster hash: af566...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- "Gjengen" på treningssenteret mitt, som består av rundt 7-8 gutter som tydeligvis aldri flyttet etter VGS (gått sammen med de), som det virker som de ikke gjør annet enn å henge på treningssenteret. De følger så klart samme treningsprogram med samme vekter, og alle må gjøre akkurat det samme samtidig.. Slik at de da står og okkuperer en egen del av treningssenteret mens de hoier og heier...

Men om du gikk på samme VGS og dere trener på samme treningssenter, da har jo du heller tydeligvis aldri flyttet etter vgs? :fnise:

Forøvrig enig at slike "gjenger" er skikkelig irriterende. Virker ikke som de får noen fremgang heller. Har en slik gjeng på treningssenteret mitt, de løfter akkurat det samme nå som de gjorde for et år siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig enig at slike "gjenger" er skikkelig irriterende. Virker ikke som de får noen fremgang heller. Har en slik gjeng på treningssenteret mitt, de løfter akkurat det samme nå som de gjorde for et år siden!

Hvis man føler at man er der man skal så trener man jo bare vedlikehold da, og har ikke noe framgang. Kan være god trening likevel.

Det som irriterer meg mest er at det alltid spilles så utrolig jævlig musikk på treningssenter.

Jeg lurer også på hvordan de som trener styrke uten klokke greier å holde orden på pausene sine. Lurer også på hvorfor de som bare gjør matteøvelser gidder å betale for treningssenter. Men det irriterer meg ikke egentlig, bare lurer på det.

Anonymous poster hash: 9f12c...e8c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvordan de som trener styrke uten klokke greier å holde orden på pausene sine. Lurer også på hvorfor de som bare gjør matteøvelser gidder å betale for treningssenter. Men det irriterer meg ikke egentlig, bare lurer på det.

Anonymous poster hash: 9f12c...e8c

Hva skal man med klokke for så korte pauser? Man har jo en viss følelse på hvor lang tid det har gått. Jeg bruker aldri klokke (untatt pulsklokke ved spinning).

Og de som bare trener mattetrening synes kanskje det er mer motiverende til å ta i litt mer om de er på et senter? Kanskje det er lettere å sluntre unna om man er hjemme? Eller kanskje det er en med små barn hjemme, som trenger å komme seg litt ut av huset og være litt fysisk uten å bli avbrutt hele tiden?

Anonymous poster hash: 39524...4e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om du gikk på samme VGS og dere trener på samme treningssenter, da har jo du heller tydeligvis aldri flyttet etter vgs? :fnise:

Forøvrig enig at slike "gjenger" er skikkelig irriterende. Virker ikke som de får noen fremgang heller. Har en slik gjeng på treningssenteret mitt, de løfter akkurat det samme nå som de gjorde for et år siden!

Altså, de gikk et par klasser over meg i all skolegang, så de har jo gått sammen siden vgs! Jeg gikk en del trinn under dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal man med klokke for så korte pauser? Man har jo en viss følelse på hvor lang tid det har gått. Jeg bruker aldri klokke (untatt pulsklokke ved spinning).

Og de som bare trener mattetrening synes kanskje det er mer motiverende til å ta i litt mer om de er på et senter? Kanskje det er lettere å sluntre unna om man er hjemme? Eller kanskje det er en med små barn hjemme, som trenger å komme seg litt ut av huset og være litt fysisk uten å bli avbrutt hele tiden?

Anonymous poster hash: 39524...4e3

Folk har sikkert litt bedre følelse av tid enn hva jeg har da. Jeg aner ikke om det er gått 30 sekunder eller 90, så jeg er helt avhengig av klokke.

Anonymous poster hash: 9f12c...e8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, de gikk et par klasser over meg i all skolegang, så de har jo gått sammen siden vgs! Jeg gikk en del trinn under dem :)

Jada :fnise: Var bare litt morsomt forklart.

Hvis man føler at man er der man skal så trener man jo bare vedlikehold da, og har ikke noe framgang. Kan være god trening likevel.

Anonymous poster hash: 9f12c...e8c

Noe sier meg at denne "gjengen" ikke er der for å vedlikeholde akkurat. De har bare ikke peiling på hva de holder på med. Veiver med hele kroppen fordi de har alt for tunge vekter, kjører half reps og ja..skryter av hvor sterke de er og bruker evigheter på hver "stasjon". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har sikkert litt bedre følelse av tid enn hva jeg har da. Jeg aner ikke om det er gått 30 sekunder eller 90, så jeg er helt avhengig av klokke.

Anonymous poster hash: 9f12c...e8c

Er det avgjørende for resultatet når du trener styrke om du tar 30 eller 60 sekunders pauser?

Jeg bruker apparater sånn ca en gang i uken som supplement til annen trening, men det har aldri falt meg inn at pausetiden skulle være så kritisk. Jeg syns liksom det kommer av seg selv.

Anonymous poster hash: 5b890...b83

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnelige mosjonister som skal gå på tredemølle i 45 minutter. Kan du ikke ta deg en spasertur ute slik at vi som tåler å svette kan løpe litt?

Anonymous poster hash: 0daaf...4e4

Kan du løpe en tur ute slik at vi som liker å spasere slipper å gå to ganger rundt byen?

Anonymous poster hash: 9175f...461

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og likevel er de supersterke.

Om det var til meg? Nei, de er ikke supersterke, hvor har jeg skrevet det? Alt for tunge vekter for sin egen del, ikke supertunge vekter som gjør dem supersterke siden de klarer å slenge rundt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor begrenser folk sin kropp til å bruke apparater?

Jeg lurer også litt på dette..

Man får på langt nær samme treningseffekt av å bruke apparater, som man får ved bruk av frivekter. Å balansere vektene og rette opp kroppen i riktig positur er jo omtrent like viktig som vekten i seg selv.. Apparatene gjør jo alt det der for deg. Folk lurer på hvorfor de ikke har fremgang osv, men så sitter de på "situps-apparatet" og "roings-apparatet", da er det jo ikke så rart :P

Endret av SuperFace
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også litt på dette..

Man får på langt nær samme treningseffekt av å bruke apparater, som man får ved bruk av frivekter. Å balansere vektene og rette opp kroppen i riktig positur er jo omtrent like viktig som vekten i seg selv.. Apparatene gjør jo alt det der for deg. Folk lurer på hvorfor de ikke har fremgang osv, men så sitter de på "situps-apparatet" og "roings-apparatet", da er det jo ikke så rart :P

For folk som er nybegynnere eller bare vanlige mosjonister kan bruk av apparater være en flott måte å trene styrke på. Risikoen for å skade seg vil jo være lavere i et apparat hvor det er grenser for hvor dårlig teknikken din kan være. Ikke alle som rett og slett er så interessert i styrketrening at man gidder å sette seg så inn i "frivektsteknikk" for å kunne utføre det riktig :rolleyes:

Men skjønner at det blir sett på som litt rart om det er enkelte som har tenkt å bli store muskelbunter som kun trener på apparater, hvertfall etter at de har dannet seg et greit grunnlag ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også litt på dette..

Man får på langt nær samme treningseffekt av å bruke apparater, som man får ved bruk av frivekter. Å balansere vektene og rette opp kroppen i riktig positur er jo omtrent like viktig som vekten i seg selv.. Apparatene gjør jo alt det der for deg. Folk lurer på hvorfor de ikke har fremgang osv, men så sitter de på "situps-apparatet" og "roings-apparatet", da er det jo ikke så rart :P

Dårlig rygg er f.eks. én grunn, en annen grunn er nettopp for å kunne belaste isolerte muskelgrupper.

I tillegg er det enkelte muskelgrupper som er vanskelige å trene med frivekter. Nedtrekk f.eks. eller chin ups... Tror de som primært jobber med vekter også bruker apparater for dette?

Det var jeg som skrev at jeg gjorde det som supplement og jeg trener også styrke der balanseelementet inngår (timer med slynge og timer med vekter), og da utfyller apparater den treningen bra og skaper variasjon.

Anonymous poster hash: 5b890...b83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dårlig rygg er f.eks. én grunn, en annen grunn er nettopp for å kunne belaste isolerte muskelgrupper.

I tillegg er det enkelte muskelgrupper som er vanskelige å trene med frivekter. Nedtrekk f.eks. eller chin ups... Tror de som primært jobber med vekter også bruker apparater for dette?

Ja dårlig rygg er jo en grunn.. Men mange har dårlig rygg grunnet at den aldri blir trent, slik som jeg hadde selv før jeg begynte å trene.. Det kan ha god effekt på ryggen å bruke frivekter, så lenge man gjør det riktig, og det får man alltid hjelp til av ansatte på treningssenteret :)

Alle øvelser kan gjøres med kroppsvekt/frivekter stort sett, men så er det jo såklart smak og behag, da :) Chin ups/pull-ups bruker man jo stanga så klart.. Nedtrekk/triceps kan man bruke en step eller ligge på rygg på benken og holde vekta med hendene bak hodet. Hvertfall den med stepen er veldig effektiv da du også kan justere høyden på stepen, eller legge en vektstang med skiver i fanget for å få tyngde :)

On topic:

Irriterende ting folk gjør på treningssenteret: Lar være å vaske av apparatene etter seg når de har dryppet svette over hele dritten.

Endret av SuperFace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dårlig rygg er jo en grunn.. Men mange har dårlig rygg grunnet at den aldri blir trent, slik som jeg hadde selv før jeg begynte å trene.. Det kan ha god effekt på ryggen å bruke frivekter, så lenge man gjør det riktig, og det får man alltid hjelp til av ansatte på treningssenteret :)

Min rygg er ikke dårlig av den grunn. Som jeg allerede skrev, trener jeg variert og er ingen nybegynner i å trene.

Og apropos irritasjonselementer og besservissere... :)

Anonymous poster hash: 5b890...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rygg er ikke dårlig av den grunn. Som jeg allerede skrev, trener jeg variert og er ingen nybegynner i å trene.

Og apropos irritasjonselementer og besservissere... :)

Anonymous poster hash: 5b890...b83

Jeg mente ikke å være besservisser, men snakker ut ifra egne erfaringer fakta :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det avgjørende for resultatet når du trener styrke om du tar 30 eller 60 sekunders pauser?

Jeg bruker apparater sånn ca en gang i uken som supplement til annen trening, men det har aldri falt meg inn at pausetiden skulle være så kritisk. Jeg syns liksom det kommer av seg selv.

Anonymous poster hash: 5b890...b83

Nei, det er ikke avgjørende. Det er bare en masse folk som følger disse youtube roiderne som Rob Ritches, Dana Linn Bailey, MAtt ogus, Brandin carter osv og tror at de får noe ut av å følge skjematisk de samme tidsbestemte programmene steroidbrukerne bruker. Forte seg inn å få inn proteinshaken før det har gått et halvminutt osv, så det ikke blir totalt bortkastet vet du.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...