Gå til innhold

Irriterende ting på treningssenteret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke avgjørende. Det er bare en masse folk som følger disse youtube roiderne som Rob Ritches, Dana Linn Bailey, MAtt ogus, Brandin carter osv og tror at de får noe ut av å følge skjematisk de samme tidsbestemte programmene steroidbrukerne bruker. Forte seg inn å få inn proteinshaken før det har gått et halvminutt osv, så det ikke blir totalt bortkastet vet du.

Ja, snart trenger vi oppskrift med detaljert instruksjon fra "eksperter" for å gå på do på riktig måte! :mrgreen:

Anonymous poster hash: 5b890...b83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja dårlig rygg er jo en grunn.. Men mange har dårlig rygg grunnet at den aldri blir trent, slik som jeg hadde selv før jeg begynte å trene.. Det kan ha god effekt på ryggen å bruke frivekter, så lenge man gjør det riktig, og det får man alltid hjelp til av ansatte på treningssenteret :)

Alle øvelser kan gjøres med kroppsvekt/frivekter stort sett, men så er det jo såklart smak og behag, da :) Chin ups/pull-ups bruker man jo stanga så klart.. Nedtrekk/triceps kan man bruke en step eller ligge på rygg på benken og holde vekta med hendene bak hodet. Hvertfall den med stepen er veldig effektiv da du også kan justere høyden på stepen, eller legge en vektstang med skiver i fanget for å få tyngde :)

On topic:

Irriterende ting folk gjør på treningssenteret: Lar være å vaske av apparatene etter seg når de har dryppet svette over hele dritten.

Nedtrekk må vel gjøres i apparat? Det skal jo gå hovedsakelig på rygg.

Jeg bruker stort sett frivekter, men nedtrekk, roing (en versjon iallefall) og legcurls tar jeg i apparatene. Måtte også bruke beinpressen rett etter jeg hadde hatt gips på foten.

Det mest irriterende som har skjedd meg på senteret jeg trener nå, er når fyren vedsiden av tok mer i biceps curls enn jeg tok i mark.. Trener forsåvidt på et veldig seriøst gym for tiden, så de fleste oppfører seg.

Endret av Inwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtrekk må vel gjøres i apparat? Det skal jo gå hovedsakelig på rygg.

Nedtrekk i seg selv, ja. Men pull-ups blir mye av det samme, hvis dette blir for tungt kan man bruke et elastisk bånd som støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioter som jobber der som har tatt et eller annet halvtimes kurs, og innbiller seg at de kan lære meg noe. For noen folk!

Anonymous poster hash: 7d27f...808

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bruker tredemøller til å trene seg opp etter operasjoner/skader. Kan ikke DU ta deg en joggetur ute slik at de som forsøker å trene seg opp til å klare å gå kan gjøre dette uten å bli uglesett...?

Anonymous poster hash: 55bbb...895

Kjære. Ekstrem overvekt er ikke skade. Tredemølle er hendig for intervalltrening. De som vil spasere kan gjøre dette ute i frisk luft. Problemet er vel at da må de gå forbi en butikk, og alle de smultringene.

Anonymous poster hash: 0daaf...4e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mølla ganske mye nå. Eneste mulighet for kondistrening pga allergi ;)

Men de tre gutta her om dagen, som okkuperte to aparater ved å bare sitte på de, var nesten litt søte. De diskuterte gaming-strategi :P Feil tid og feil sted. Men som sagt så var de neste litt søte.



Anonymous poster hash: 39524...4e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære. Ekstrem overvekt er ikke skade. Tredemølle er hendig for intervalltrening. De som vil spasere kan gjøre dette ute i frisk luft. Problemet er vel at da må de gå forbi en butikk, og alle de smultringene.

Anonymous poster hash: 0daaf...4e4

Fordi er man er overvektig så kan man ikke ha en annen skade? Og dessuten har de like stor rett på å bruke apparatet som du har.

Anonymous poster hash: 5b241...2f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære. Ekstrem overvekt er ikke skade. Tredemølle er hendig for intervalltrening. De som vil spasere kan gjøre dette ute i frisk luft. Problemet er vel at da må de gå forbi en butikk, og alle de smultringene.

Anonymous poster hash: 0daaf...4e4

Dust !

Anonymous poster hash: beb60...6c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden fikk meg til å innse at jeg oppfører meg eksemplarisk på trening, bortsett fra et par ufeminine grynt når jeg makser i knebøy eller markløft.



Anonymous poster hash: 79536...6f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å trene med ei venninne, vi har samme mål så trener etter samme program, pusher hverandre gjennom treningen og tar det seriøst, vi er ikke der for å tulle!

Uansett så pleier 2 av hennes venninner å trene samtidig som oss å de blir sure fordi vi er så seriøse på treningen mens de vimser rundt og prater tull!

De irriterer meg!! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du er irriterende på treningssenteret? Eller har du noen andre morsomme eller spesielle historier å dele?

Oppretter tråden bare for underholdning, og for at vi kan få lufte tankene litt ;)

Kan si en ting jeg synes er irriterende: Folk som "bruker" flere apparater samtidig. Skal liksom ta ett sett på det ene, og så gå rett til det andre og ta ett sett, og så tilbake til det første igjen, slik at ingen andre kommer til uten å måtte spørre om å få ta i mellom. Har til og med opplevd at noen har tatt opp tre-fire apparater samtidig.

Anonymous poster hash: ec228...134

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/trening/saa-skittent-er-det-hos-norges-tre-stoerste-treningssenterkjeder/a/10146482/

Hygienen... :trene:

Anonymous poster hash: 50ad2...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det avgjørende for resultatet når du trener styrke om du tar 30 eller 60 sekunders pauser?

Jeg bruker apparater sånn ca en gang i uken som supplement til annen trening, men det har aldri falt meg inn at pausetiden skulle være så kritisk. Jeg syns liksom det kommer av seg selv.

Anonymous poster hash: 5b890...b83

Min PT sier at det er ganske viktig at pausene ikke blir for lange eller korte i alle fall. Aner ikke hvorfor, men det var det jeg fikk beskjed om.

Anonymous poster hash: 9f12c...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære. Ekstrem overvekt er ikke skade. Tredemølle er hendig for intervalltrening. De som vil spasere kan gjøre dette ute i frisk luft. Problemet er vel at da må de gå forbi en butikk, og alle de smultringene.

Anonymous poster hash: 0daaf...4e4

Overvektige kan også ha skader. Faktisk er de utsatt for f.eks. kneskader på grunn av belastningen. Hvis noen foretrekker/trenger å gå fremfor å løpe, har de like mye rett til å gjøre dette på mølla som du har. Det er ikke noe vanskeligere for deg å ta løpingen i friluft enn det er for dem.

Anonymous poster hash: 9175f...461

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Blir man feit av å løpe fort? Hvis det er løpetrening, har jeg hørt det er best å JOGGE, og ikke løpe fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overvektige kan også ha skader. Faktisk er de utsatt for f.eks. kneskader på grunn av belastningen. Hvis noen foretrekker/trenger å gå fremfor å løpe, har de like mye rett til å gjøre dette på mølla som du har. Det er ikke noe vanskeligere for deg å ta løpingen i friluft enn det er for dem.

Anonymous poster hash: 9175f...461

Jo, det er vanskeligere å dra på joggetur enn gåtur. De kan like gjerne droppe bilen og gå til/fra jobb eller butikken, mye mer stress å jogge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo, det er vanskeligere å dra på joggetur enn gåtur. De kan like gjerne droppe bilen og gå til/fra jobb eller butikken, mye mer stress å jogge.

Så stygg du er. Klart de, som alle, har rett på å bruke mølla. For min del var det enklere å overvinne sperringene jeg hadde for å løpe, ved å begynne inne på en mølle. Man kan enklere begynne forsiktig med å løpe litt av gangen og det er enklere å holde oversikt over fart og tid.

Så til deg som irriterer deg over at folk går på møllene, så er det du som har problemer.

Anonymous poster hash: 39524...4e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

Begynt å trene med ei venninne, vi har samme mål så trener etter samme program, pusher hverandre gjennom treningen og tar det seriøst, vi er ikke der for å tulle!

Uansett så pleier 2 av hennes venninner å trene samtidig som oss å de blir sure fordi vi er så seriøse på treningen mens de vimser rundt og prater tull!

De irriterer meg!! ;)

For noen dumme høner. Tipper de bare er sjalu fordi dere får framgang, og de ikke gjør det ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irritere meg at SATS er stengt i dag!



Anonymous poster hash: f2831...834
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...