Gå til innhold

Invitert i bryllupp med kleskode: Shabby Chic!..!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maman

Syns spesielle kleskoder er skikkelig teit. Jeg vil aldri gå i noen blonde-rysjekreasjon, da vil jeg heller ikke dra. I dette tilfellet ville jeg ha valgt en enkel, lys kjole og satt en blomst i håret. Det får være bra nok, tenker jeg.

Kjenner en som ble bedt i bryllup der alle måtte gå i hvitt. Hun valgte å ikke dra, selv om hun kjente paret godt. Hun er typen som kun går i sort eller mørke farger, mørk leppestift, farger håret mørkt... Litt grunge. Syns det er synd å ekskludere folk slik ved å pålegge de "kostymekrav". Folk er forskjellige, og klesstil betyr mye for noen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Europall er obligatorisk. Du kan lage bittesmå europaller, male dem hvite og flette dem inn i håret ditt (seff superløs flette)

Ah, jeg ler så jeg dauer her! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sau er du? Jeg skjønner veldig godt at TS blir frustrert, det hadde jeg blitt også, hvis noen, utover en normal kleskode som "pent" eller "galla" hadde instruert meg i hva slags kjole jeg skulle penger på å kjøpe og ikle meg til et bryllup! Men du er kanskje oppdratt til å gjøre akkurat som du blir bedt om, du, uansett hva det er?

Anonymous poster hash: 4bcb9...0b3

Sau faktisk, tøff du bak AB ;)

Nei, jeg hater faktisk å bli fortalt hva jeg skal gjøre, får meg til å virkelig ville gjøre motsatt på trass. Så derfor hadde jeg latt vær å gå om jeg absolutt ikke så noen mulighet som jeg trives med, ikke kommet på KG for å sutre om det ;)

...du lurer på hvorfor det plager folk at brudeparet har satt en kleskode som både begrenser gjestenes muligheter kraftig, trolig går på tvers av smaken til mange av dem og i tillegg nok gjør at mange må kjøpe seg nytt antrekk til dette bryllupet? :klo:

Anonymous poster hash: a7782...47c

På en måte ja, jeg lurer på hvorfor folk gidder å plages av det ja. Om brudeparet er såpass nærme, så gjør man dette uten at det plager en, er de ikke det så er det jo bare å la vær å komme? :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått naken, med en "Always kiss me goodnight"-wallsticker over mine edlere deler.

Å herre, jeg lo høyt! :ler

Forøvrig ville jeg bare brukt en enkel, pen kjole om det er det du er mest komfortabel med, i en lys pastelltone, evt grått eller brunt, og brukt blomster i håret samt masse perler og stæsj som smykke. Det er ikke så innmari vanskelig..;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sau faktisk, tøff du bak AB ;)

Nei, jeg hater faktisk å bli fortalt hva jeg skal gjøre, får meg til å virkelig ville gjøre motsatt på trass. Så derfor hadde jeg latt vær å gå om jeg absolutt ikke så noen mulighet som jeg trives med, ikke kommet på KG for å sutre om det ;)

Kjære vene, hva hadde KG vært uten slike tråder, da? Vet du ikke hvor du er? Det er sånt vi er her for! :ler:

Anonymous poster hash: 4bcb9...0b3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ev. "lurvelekkert".

Det ordet rullet fint over tungen, mon tro om jeg skal begynne å bruke det istedenfor Shabby Chic ;)

Forøvrig har jeg på følelsen av at denne bruden sikkert mener romantisk stil, men rett og slett ikke visste at den stilen hadde et eget ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker den stilen.

Alle har vel et eller annet i den stilen. Behøver ikke kjøpe npe nytt for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker den stilen.

Alle har vel et eller annet i den stilen. Behøver ikke kjøpe npe nytt for det.

Alle har selvfølgelig ikke noe i den stilen. Den er jo skikkelig harry.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av valgene her inne er virkelig ikke så ille som alle skal ha det til..: http://www.cassiesclosetinc.com/productcart/pc/viewCategories.asp?idCategory=162

Ville aldri hatt denne stilen selv, men den er mer populær enn de fleste her tror. Dere skjønner det at, utenfor Norges grenser ligger det andre land, å i de andre landene har de også stiler som kanskje ikke er så kjente her i vårt lille land :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Jeg elsker den stilen.

Alle har vel et eller annet i den stilen. Behøver ikke kjøpe npe nytt for det.

Jeg har absolutt ingenting i den stilen, og vil aldri kjøpe noe i den stilen da det overhodet ikke er meg. Hadde syns det var ganske tragisk om et brudepar ønsket at jeg lot vær å komme fordi jeg ikke vil investere i en snever klesstil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av valgene her inne er virkelig ikke så ille som alle skal ha det til..: http://www.cassiesclosetinc.com/productcart/pc/viewCategories.asp?idCategory=162

Ville aldri hatt denne stilen selv, men den er mer populær enn de fleste her tror. Dere skjønner det at, utenfor Norges grenser ligger det andre land, å i de andre landene har de også stiler som kanskje ikke er så kjente her i vårt lille land :)

Jeg forstår ikke relevansen til utenlandske kles-skikker. Ettersom brudeparets nasjonalitet ikke er nevnt i HI, regner jeg med at de er vanlig norske folk som skal feire i Norge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle har selvfølgelig ikke noe i den stilen. Den er jo skikkelig harry.

Jeg forstår at det er mange som ikke liker den stilen. Men har ikke de fleste damer et skjørt/kjole som er litt vidde på istedenfor kort og ettersittende, eller f.eks en mor eller noen som har et skjørt/kjole som er litt løst man evt kan låne? En bluse eller skjorte man evt kan ha hengende løst utenpå et skjørt. Det er veldig mye som går under den stilen. Tror mange vil finne noe de faktisk kan like.

Galt av meg å hentyde at alle nok har noe, men jeg vil tro at de fleste vil kunne finne noe i den stilen uten å måtte kjøpe noe nytt og dyrt.

På Fretex har de ofte mye flower power stil fra 70 - 80 tallet. Det kan vel godt også kalles Shabby Chic.

Jeg tenker at det meste går egentlig utenom trange korte kjoler, det blir feil. Men ellers alt som er litt romantisk. Det er ofte søtt med blonder, men det kan også være mer røfft også, som f.eks nu by staff løse kjoler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ingenting i den stilen, og vil aldri kjøpe noe i den stilen da det overhodet ikke er meg. Hadde syns det var ganske tragisk om et brudepar ønsket at jeg lot vær å komme fordi jeg ikke vil investere i en snever klesstil.

Har du bare tettsitende skjørt eller kjoler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Mange av valgene her inne er virkelig ikke så ille som alle skal ha det til..: http://www.cassiesclosetinc.com/productcart/pc/viewCategories.asp?idCategory=162

Ville aldri hatt denne stilen selv, men den er mer populær enn de fleste her tror. Dere skjønner det at, utenfor Norges grenser ligger det andre land, å i de andre landene har de også stiler som kanskje ikke er så kjente her i vårt lille land :)

OMG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår at det er mange som ikke liker den stilen. Men har ikke de fleste damer et skjørt/kjole som er litt vidde på istedenfor kort og ettersittende, eller f.eks en mor eller noen som har et skjørt/kjole som er litt løst man evt kan låne? En bluse eller skjorte man evt kan ha hengende løst utenpå et skjørt. Det er veldig mye som går under den stilen. Tror mange vil finne noe de faktisk kan like.

Galt av meg å hentyde at alle nok har noe, men jeg vil tro at de fleste vil kunne finne noe i den stilen uten å måtte kjøpe noe nytt og dyrt.

På Fretex har de ofte mye flower power stil fra 70 - 80 tallet. Det kan vel godt også kalles Shabby Chic.

Jeg tenker at det meste går egentlig utenom trange korte kjoler, det blir feil. Men ellers alt som er litt romantisk. Det er ofte søtt med blonder, men det kan også være mer røfft også, som f.eks nu by staff løse kjoler.

Jeg forstår at det er mange som ikke liker den stilen. Men har ikke de fleste damer et skjørt/kjole som er litt vidde på istedenfor kort og ettersittende, eller f.eks en mor eller noen som har et skjørt/kjole som er litt løst man evt kan låne? En bluse eller skjorte man evt kan ha hengende løst utenpå et skjørt. Det er veldig mye som går under den stilen. Tror mange vil finne noe de faktisk kan like.

Galt av meg å hentyde at alle nok har noe, men jeg vil tro at de fleste vil kunne finne noe i den stilen uten å måtte kjøpe noe nytt og dyrt.

På Fretex har de ofte mye flower power stil fra 70 - 80 tallet. Det kan vel godt også kalles Shabby Chic.

Jeg tenker at det meste går egentlig utenom trange korte kjoler, det blir feil. Men ellers alt som er litt romantisk. Det er ofte søtt med blonder, men det kan også være mer røfft også, som f.eks nu by staff løse kjoler.

Konstruktivt og bra innlegg! :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstruktivt og bra innlegg! :D

Takk for det.

Men trodde egentlig du veldig kritisk til å gå med noe som helst i den stilen? Eller tenker du nå at mulighetene er faktisk ganske mange, for det var det jeg ville formidle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lavendelkyss

Jøss her var det mange damer uten smak og sans for en bra rød tråd!

Shabby chic bryllup er jo aldeles nydelig. Regner med ingen av dere har sett et slikt før?

Selve essensen i shabby chic, er romantikk og duse farger. Også noe som går igjen kan være nostalgi og og "sjarme" Eksempel 1

Eksempel 2 Eksempel 3

Det at de har valgt å ha kleskode i samme tema gjør jo bare brylluppet gjennomført.

Ser for meg at dette blir et veldig klassisk pent og gjennomført bryllupp.

Eksempel 1 Eksempel 2 Eksempel 3

Dere må forstå at en shabby chic- stil i et hjem nødvendigvis ikke trenger å være så pent, men i et bryllupp er det et veldig aktuelt tema.

Endret av lavendelkyss
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, gå i lyse duse farger og tilpass med ting du har fra før av! Blir jo kjempekult hvis gjestene gjennomfører dette sånn någen lunde :) Sett opp håret i en løs frisyre, en flette, ha en blomst i håret, perlehårnåler, hårbøyle eller ha det løst.. Du vet best hva som fungerer med ditt hår :) Så kler du deg i lyse klær med duse farger som beige, lys rosa, lys blå, lys grønn, lys brun, lys grå, lys gul.. Det er mye å velge i, jeg er sikker på at du finner noe du kan føle deg komfortabel i. Blonder passer til stilen, så det kan du se etter, eller rysjer, eller lag på lag. Så kan du jo se om du har noe tilbehør som matcher: perler og gammeldagse smykker med utskjæringer fungerer, eller bare et helt enkelt, vanlig sølv/gullsmykke. Ha en enkel grå/hvit kardigan/blazer over så er antrekket komplett! Er det så virkelig så fælt å kle seg etter brudeparets ønsker denne ene dagen? Dagen handler jo om dem, ikke deg. Eller er du avhengig av å gå i åletrange kjoler i skrikende farger for å føle deg ok?



Anonymous poster hash: 70fa8...ee7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...