Gå til innhold

Invitert i bryllupp med kleskode: Shabby Chic!..!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest black nailpolish

Kle deg som om du nettopp har kravla opp av en søpplekasse, og hvis hun sier noe på det blunker du uskyldig og sier at "men vi skulle jo være shabby chics!"

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville ha satsa på en enkel sommerkjole med blomster, og en bolero med frynser for å få en shabby effekt ;) Kanskje en eller annen flagrende jakke av noe slag. Ikke det enkleste dresscoden de hadde valgt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du drar i det bryllupet, TS. Så håper jeg inderlig at du etterpå gir oss en utfyllende skildring av sirkuset.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i invitasjonen at kun bruden og mannfolkene får "kle seg i hvitt eller nyanser av hvitt"..... :ler:

Så da står vi igjen med lys rosa og lys beige eller noe sånt?

Anonymous poster hash: 0a07e...57f

Oh lord... :ler:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, TS, kan du ikke bare innrette deg etter hva som står i invitasjonen?

Å bruke penger på og kle meg i meg en kjole som jeg føler meg harry og utilpass i? Skjønner ikke helt hvorfor jeg skal det... Det blir som om jeg skulle invitert til bryllup med kleskode "hipster", da kan man like gjerne kalle det et utkledningsbryllup, hvis du er nødt til å ta på deg noe som du overhode ikke føler deg vel i, og som føles mer som et kostyme enn et pent plagg...?

Anonymous poster hash: 0a07e...57f

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herrefred! Og jeg som følte meg oppgitt da jeg ble invitert i vikingbryllup med beskjed om at dresskode var antrekk fra vikingtida med link hvor man kunne kjøpe kostymer…………..

Tror dette nesten tar kaka!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lys grå kjole kan jeg gå med på, kanskje lyseblått også. Men sånne volanger og rysjer, lag på lag, flagrende gevanter og blonder.... Det blir verre :bond:

Anonymous poster hash: 0a07e...57f

Synes du kan ta en enkel en da. Du kan jo droppe rysjer, bloder osv. Da passer du mer inn. Kanskje du kan lage en frisyre som passer til stilen? Eller bruke armbånd, smykke, øredobber som passer? Vet ikke helt hvordan frisyre som et typisk, men kanskje med litt romantisk preg, oppsatt med litt løst hår her og der? Eller kanskje en blomst i håret :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke penger på og kle meg i meg en kjole som jeg føler meg harry og utilpass i? Skjønner ikke helt hvorfor jeg skal det... Det blir som om jeg skulle invitert til bryllup med kleskode "hipster", da kan man like gjerne kalle det et utkledningsbryllup, hvis du er nødt til å ta på deg noe som du overhode ikke føler deg vel i, og som føles mer som et kostyme enn et pent plagg...?

Anonymous poster hash: 0a07e...57f

SO? Det er det brudeparet vil, og sjæbbi sjikk er jo en billig mote ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du drar i det bryllupet, TS. Så håper jeg inderlig at du etterpå gir oss en utfyllende skildring av sirkuset.

Ja jeg skal gå, brudgommen er i familie med meg og jeg kan ikke svikte sånn sett :)

Når det er sagt så tviler jeg på at han vet hva han har begitt seg ut på. Han har sikkert bare tenkt "jaha jasså kona vil ha noe som heter shabby chic bryllup, høres bra ut, da sier vi det" :ler:

Anonymous poster hash: 0a07e...57f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kan ta en enkel en da. Du kan jo droppe rysjer, bloder osv. Da passer du mer inn. Kanskje du kan lage en frisyre som passer til stilen? Eller bruke armbånd, smykke, øredobber som passer? Vet ikke helt hvordan frisyre som et typisk, men kanskje med litt romantisk preg, oppsatt med litt løst hår her og der? Eller kanskje en blomst i håret :)

Det er et godt tips, takk :) Jeg har langt krøllete hår så hvis jeg setter det opp i en sånn frisyre du beskriver + blomst så blir jeg kanskje delvis innafor...

Anonymous poster hash: 0a07e...57f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan aldri tenke meg at dette blir bra. Ser for meg et sammensurium av snåle antrekk i mange ulike grelle stiler. Nesten som et kostymeparty, med begredelige kostymer. Hvorfor ha kleskode av slik karakter i et bryllup`? Jeg blir altså nødt til å gå til innkjøp av en gyselig shabbychic kjole som jeg aldri noensinne kommer til å vise meg i igjen. Noe så tåpelig!

Jeg har en veldig fin kjole som jeg kunne tenkt meg å bruke. Men den er langt fra shabby chic.

Anonymous poster hash: 0a07e...57f

Ja, enig, veldig ambisiøst av brudeparet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herrefred! Og jeg som følte meg oppgitt da jeg ble invitert i vikingbryllup med beskjed om at dresskode var antrekk fra vikingtida med link hvor man kunne kjøpe kostymer…………..

Tror dette nesten tar kaka!

Det der høres ut som noe som enten blir DRITBRA eller helt intenst teit. Hva endte det med?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg skal gå, brudgommen er i familie med meg og jeg kan ikke svikte sånn sett :)

Når det er sagt så tviler jeg på at han vet hva han har begitt seg ut på. Han har sikkert bare tenkt "jaha jasså kona vil ha noe som heter shabby chic bryllup, høres bra ut, da sier vi det" :ler:

Anonymous poster hash: 0a07e...57f

Vææææær så snill å oppdater oss etter bryllupet....!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høres ut som noe som enten blir DRITBRA eller helt intenst teit. Hva endte det med?

Intenst teit!

Edit:

Stikkord for intenst teit:

-brudens far som fulgte henne til alteret hadde langhåret parykk fra BR-leker og en slags striesekk med belte rundt livet.

-brudens mor hadde noe lignende

-brudgommens foreldre syntes dette var helteit og stilte i bunad (som var presisert på innbydelsen ikke var ønskelig pga brudeparet fordrar ikke bunad

-de hadde brygget øl selv, siden det var det de gjorde i vikingtida. Resultatet var et ualminnelig sterkt øl, og mange ble over middels bedugget.

-tror det bryllupet jeg kan sette på lista over det verste rølpebryllupet jeg har vært i. Over halvparten var pærings ved 23-tiden, inkludert brudgommen.

(Jeg kjøpte meg ikke kostyme til dette bryllupet, men har ei kusine som har ei flott Saga-drakt som jeg fikk låne).

Endret av Pomperipossa
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vææææær så snill å oppdater oss etter bryllupet....!

Skal prøve på det, det er ikke så lenge til :duskedame:

Anonymous poster hash: 0a07e...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Intenst teit!

:(

Skal prøve på det, det er ikke så lenge til

Anonymous poster hash: 0a07e...57f

Hurra! :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva vil dette si.....? Kjenner til interiørstilen, og synes det er prangende og harry.

Men klær i den stilen? Hva slags klær er det? Og hvorfor ha det som kleskode i et bryllupp. Hva er f.eks shabby chic-herreklær...?

Anonymous poster hash: f1c75...783

Å herlighet. Jasså. Hvis det er dette som forventes så blir det vanskelig. Det er ikke noe i nærheten av hva jeg føler meg komfortabel å gå med. Hva gjør man da? De klærne så jo ikke ut!! :hakeslepp:

Anonymous poster hash: 0a07e...57f

Hvorfor to forskjellige AB-koder?

Anonymous poster hash: 91f6f...005

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, TS, kan du ikke bare innrette deg etter hva som står i invitasjonen?

Jeg innretter meg etter mye, men jeg synes det er teit av brudeparet å kreve at noen skal kjøpe et antrekk spesielt for deres bryllup. Ja, man må ha en fin kjole, men da må jo man få velge selv hvilken stil man ønsker (til en viss grad, det skal jo være tekkelig). Å kreve en spesiell "kostyme" som man må kjøpe selv, er bare tullete.

Anonymous poster hash: 91f6f...005

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innretter meg etter mye, men jeg synes det er teit av brudeparet å kreve at noen skal kjøpe et antrekk spesielt for deres bryllup. Ja, man må ha en fin kjole, men da må jo man få velge selv hvilken stil man ønsker (til en viss grad, det skal jo være tekkelig). Å kreve en spesiell "kostyme" som man må kjøpe selv, er bare tullete.

Anonymous poster hash: 91f6f...005

Gå i det du vil, om du vil. Ingen stopper deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...