Gå til innhold

Invitert i bryllupp med kleskode: Shabby Chic!..!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Offensive Pie

Hvorfor to forskjellige AB-koder?

Anonymous poster hash: 91f6f...005

Det er vanlig at koden skifter mellom hovedinnlegg og kommentarer i egen tråd :)

Jeg er fryktelig usikker på hva jeg hadde gjort, om jeg var TS. Det hadde vært fristende å kjøre stilen fullt ut - interiørstilen, altså. Decoupage-kjole av ulike servietter med babyengler og bokstavtrykk. Eldet og ubehandlet tre i håret. Epåletter av englestatuer. Blomster, fugler og små sløyfer på steder der små sløyfer ikke hører hjemme. Antikke sko som du har malt om selv, fordi det er "finest sånn". Da hadde bruden blitt fornøyd, kan jeg tenke meg!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig at koden skifter mellom hovedinnlegg og kommentarer i egen tråd :)

Jeg er fryktelig usikker på hva jeg hadde gjort, om jeg var TS. Det hadde vært fristende å kjøre stilen fullt ut - interiørstilen, altså. Decoupage-kjole av ulike servietter med babyengler og bokstavtrykk. Eldet og ubehandlet tre i håret. Epåletter av englestatuer. Blomster, fugler og små sløyfer på steder der små sløyfer ikke hører hjemme. Antikke sko som du har malt om selv, fordi det er "finest sånn". Da hadde bruden blitt fornøyd, kan jeg tenke meg!

:ler:

Det var faktisk ikke så dumt det der! Går i tenkeboksen... Må finne på noe lurt.... :fnise:

Anonymous poster hash: 0a07e...57f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herlighet. Jasså. Hvis det er dette som forventes så blir det vanskelig. Det er ikke noe i nærheten av hva jeg føler meg komfortabel å gå med. Hva gjør man da? De klærne så jo ikke ut!! :hakeslepp:

Anonymous poster hash: 0a07e...57f

Synes klærne var søte og romantiske jeg...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kan ta en enkel en da. Du kan jo droppe rysjer, bloder osv. Da passer du mer inn. Kanskje du kan lage en frisyre som passer til stilen? Eller bruke armbånd, smykke, øredobber som passer? Vet ikke helt hvordan frisyre som et typisk, men kanskje med litt romantisk preg, oppsatt med litt løst hår her og der? Eller kanskje en blomst i håret :)

Jeg er enig der. Tenk litt mer mot "romantisk" stil. Blomster, lyse, duse farger, rysjer, perlesmykker....

Holder nok massevis med en helt enkel, lys sommerkjole og beige/lysebrune sko eller noe, perle/blomstersmykker og kanskje en ikke alt for stram hestehale liksom :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i det du vil, om du vil. Ingen stopper deg.

Jeg er ikke TS. Hadde det vært meg så hadde jeg vurdert om jeg ville legge penger i et plagg jeg syntes var stygt, eller så hadde jeg kommet på en unnskyldning og latt være å gå. Det er jo ikke alltid det passer. Møter selvsagt ikke opp i bryllup for å lage kvalme eller sette et standpunkt.

Anonymous poster hash: 91f6f...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at koden skifter mellom hovedinnlegg og kommentarer i egen tråd :)

Jeg er fryktelig usikker på hva jeg hadde gjort, om jeg var TS. Det hadde vært fristende å kjøre stilen fullt ut - interiørstilen, altså. Decoupage-kjole av ulike servietter med babyengler og bokstavtrykk. Eldet og ubehandlet tre i håret. Epåletter av englestatuer. Blomster, fugler og små sløyfer på steder der små sløyfer ikke hører hjemme. Antikke sko som du har malt om selv, fordi det er "finest sånn". Da hadde bruden blitt fornøyd, kan jeg tenke meg!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kommet i en åletrang, glinsende, knallrød, kortkort minikjole, med skyhøye platåpumps til såklart. For det er det er det mest shabby jeg kan tenke meg.

Skjønner at det ikke er helt det de ser for seg, men vil de ha shabby, så skal de få shabby :)



Anonymous poster hash: ccdbb...1bc
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

......oi.

Om jeg skulle gått i dette bryllupet ville jeg nok bare valgt en enkel, nøytral kjole som passer til hva som helst. Eventuelt med noe dilldall (bolero, sjal, belte, smykker) som gjør det litt mer ...shabby.

Jeg må si at å prakke på gjestene SÅ spesifikke kleskoder virker utrolig sært. Altså, vi hadde et slags temabryllup, og hadde litt spesiell stil på antrekkene våre. På nettsidene våre (og muntlig til de som spurte) skrev vi at de som hadde lyst til å kjøre samme stil var mer enn velkommen til det, men at folk veldig gjerne også måtte komme i vanlig fintøy. Resultatet var at de som fikk noe glede ut av det kledde seg opp/ut litt og hadde det morsomt med dét, mens de som ikke så poenget/ikke hadde lyst/ikke ville bruke penger på noe nytt gikk i vanlige festantrekk - og slapp å gjøre noe de egentlig ikke hadde lyst til. Funkerte veldig bra. Men jeg regner med at det ikke kan være noe sånt som menes i invitasjonen her?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at koden skifter mellom hovedinnlegg og kommentarer i egen tråd :)

Jeg er fryktelig usikker på hva jeg hadde gjort, om jeg var TS. Det hadde vært fristende å kjøre stilen fullt ut - interiørstilen, altså. Decoupage-kjole av ulike servietter med babyengler og bokstavtrykk. Eldet og ubehandlet tre i håret. Epåletter av englestatuer. Blomster, fugler og små sløyfer på steder der små sløyfer ikke hører hjemme. Antikke sko som du har malt om selv, fordi det er "finest sånn". Da hadde bruden blitt fornøyd, kan jeg tenke meg!

Jeg synes TS skal spikke noen sko som er formet som bittesmå europaller og male dem hvite. Hvis balansen er god kan det også monteres på små hjul.

Anonymous poster hash: 91466...87b

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes TS skal spikke noen sko som er formet som bittesmå europaller og male dem hvite. Hvis balansen er god kan det også monteres på små hjul. Anonymous poster hash: 91466...87b

:hoho:

Så kan hun bare rulle inn med litt drivved og kvist hist og pist og vips!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk/kjøp en enkel "lett" kjole. Hold deg unna rysjer o.l. dersom du ikke liker det. Man skal føle seg komfortabel, og på en slik dag tas det gjerne mange bilder også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det er vanlig at koden skifter mellom hovedinnlegg og kommentarer i egen tråd :)

Jeg er fryktelig usikker på hva jeg hadde gjort, om jeg var TS. Det hadde vært fristende å kjøre stilen fullt ut - interiørstilen, altså. Decoupage-kjole av ulike servietter med babyengler og bokstavtrykk. Eldet og ubehandlet tre i håret. Epåletter av englestatuer. Blomster, fugler og små sløyfer på steder der små sløyfer ikke hører hjemme. Antikke sko som du har malt om selv, fordi det er "finest sånn". Da hadde bruden blitt fornøyd, kan jeg tenke meg!

Unnskyld, men jeg må le.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes TS skal spikke noen sko som er formet som bittesmå europaller og male dem hvite. Hvis balansen er god kan det også monteres på små hjul.

Anonymous poster hash: 91466...87b

Europall er obligatorisk. Du kan lage bittesmå europaller, male dem hvite og flette dem inn i håret ditt (seff superløs flette)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Masse blonder, gammelrosa, falske blomster satt opp i håret, også må du huske å ha et lam i fanget under vielsen. Den må ha en stor, rosa sløyfe rundt halsen selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

aldri hørt om shabby chick som kleskode :vetikke:

Ikke jeg heller, noe så pretensiøst!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en enkelt, lys kjole, og stasj den opp med slike englevinger http://2.bp.blogspot.com/_2OjbWfAfE-c/TT2xBTXVZsI/AAAAAAAAFyM/P4osp8MtyL8/s640/Englevinger.jpg så er du så shabby og chic som bare det, og englevingene kan brura få i gave etter festen; de vil hun sikkert ha på på bryllupsnatta, for disse menneskene jo ha en eller annen syk fetisj..???

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse blonder, gammelrosa, falske blomster satt opp i håret, også må du huske å ha et lam i fanget under vielsen. Den må ha en stor, rosa sløyfe rundt halsen selvsagt.

Eller babygris! Med sløyfe seff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller babygris! Med sløyfe seff

Det er jo grisen som må ha englevinger! :mrgreen:

Anonymous poster hash: 7d3bb...a65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...