Gå til innhold

Invitert i bryllupp med kleskode: Shabby Chic!..!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maman

Du kan jo bare ta en kjole du har og gjøre den shabby chic!

- Pass på at kjolen din ser gammel ut, uten å være det. Bruk sandpapir og slip kantene så det blir litt huller her og der.

- Skriv LOVE med fine bokstaver foran på kjolen og HOME på rompa.

- putt skoene i vaskemaskinen og vask på 90 grader for den rette drivvedlooken.

Så er du good to go!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Skriv LOVE med fine bokstaver foran på kjolen og HOME på rompa.

Nei, shabbychick er å skrive feks HOME på hjemmet sitt, så da må det bli PUPP over brystet og RÆV på rumpa.

Anonymous poster hash: 91466...87b

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo grisen som må ha englevinger! :mrgreen:

Anonymous poster hash: 7d3bb...a65

Bare ta med en pakke bacon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ta med en pakke bacon.

Pakket halvveis inn i gråpapir, med noen remser blonde- og silkebånd rundt. Silkebåndene kan gjerne være i temafargene til bryllupet.
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått naken, med en "Always kiss me goodnight"-wallsticker over mine edlere deler.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for noen kvalme mennesker det er her inne, sikkert at det ikke er en barnehage?

Hvorfor ikke finne en lettvint løsning med en enkel kjole i duse farger, istede for å gjøre dagen til brudeparet vanskelig fordi du som gjest ikke er fornøyd. Ingen tvinger deg til å dra ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville hvertfall gitt dem noe shabby chic i gave :-) slik at hjemmet deres og bryllupet blir connected sammen. Som klær tror jeg ville sydd meg en kjole i lin og kanskje gått med et smykke med slikt urteit slagord på. Og blondestrømpebukser!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hvertfall gitt dem noe shabby chic i gave :-) slik at hjemmet deres og bryllupet blir connected sammen. Som klær tror jeg ville sydd meg en kjole i lin og kanskje gått med et smykke med slikt urteit slagord på. Og blondestrømpebukser!!

Kjole med slagord:

http://randistubban.files.wordpress.com/2011/02/p1040318.jpg

;)

Edit: kanskje litt feil farge for bryllup, men kanskje den kan gi ideer likevel.

Endret av Hjarte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for noen kvalme mennesker det er her inne, sikkert at det ikke er en barnehage?

Hvorfor ikke finne en lettvint løsning med en enkel kjole i duse farger, istede for å gjøre dagen til brudeparet vanskelig fordi du som gjest ikke er fornøyd. Ingen tvinger deg til å dra ;)

Enig med du! Gud forby at man skal kunne fjase og tulle litt på et nettforum. Noen kan jo komme til å trekke på smilebåndet!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for noen kvalme mennesker det er her inne, sikkert at det ikke er en barnehage?

Hvorfor ikke finne en lettvint løsning med en enkel kjole i duse farger, istede for å gjøre dagen til brudeparet vanskelig fordi du som gjest ikke er fornøyd. Ingen tvinger deg til å dra ;)

Delvis enig med deg. Greit nok å komme med humoristiske kommentarer, lo godt av noen av dem selv, men vanskelig er det tross alt ikke å finne noe som passer til kleskoden. Ikke trenger det være dyrt heller. Jeg er ikke spesielt begeistret for "galla", men investerte i en lang, pen og (etter mitt budsjett) dyr kjole for 10 år siden, da det var kleskoden i et bryllup jeg var gjest i.

Med kleskoden TS nevner, kommer man langt ved å bare style håret riktig. Duse farger og plagg man vanligvis ikke ville tenkt på å kombinere kan man muligens finne i skapet. Ønsker man ikke å bruke penger kan man spørre venner og familie om de har noe til låns. Man kan endre litt på plagg man har, eller sy noe helt nytt. Er man ikke dreven med symaskin eller håndsøm, kan man fortsatt få til å sy på noen lag eller rysjer på en enkel kjole man har liggende, eller kanskje feste "artige" detaljer på kjolen. Bare det å bytte ut standardstroppene med tvunnet eller heklet hamp, flettede remser av tøy eller rysjestropper (eller ta den helt ut og tvinn alle de forskjellige materialene sammen :laugh: ) gir jo straks en mer passende kjole. Loppemarked eller bruktbutikker kan også være en skattekiste.

For ordens skyld så er jeg ikke fan av stilen selv, og ikke har jeg noe som er utpreget shabby chic hengende i skapet heller, men jeg hadde absolutt ikke følt at det var en uoverkommelig oppgave å finne noe som kunne passe inn i dette bryllupet. Helt perfekt hadde det kanskje ikke blitt, men er det ikke nettopp dét som er noe av sjarmen ved shabby chic, da? ;) Se på det som en kreativ utfordring du ønsker å mestre, TS - det blir nok mye lettere om du forsøker å ha en positiv innstilling til det. Det er ingen som krever at du skal elske shabby chic, men å gå med en slik kjole i én dag kan da ikke være så fryktelig? Særlig ikke når du har ganske mye forskjellig å velge mellom som er innenfor ønsket kleskode.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Dette hadde vært det perfekte bryllupet og dratt fram den svarte finkjolen min til. :jepp:

Endret av Jørild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske storforlangende å ha egen desscode i et bryllup i utgangspunktet.. Også shabby chic av alle ting. Stakkars mann som må leve i Shabbychichelvetet. Eller kanskje han er ganske shabby han også? :tronderbart:

Eller, nei, lite trolig Er nok brura som styrer dette showet. :Nikke:



Anonymous poster hash: 467e5...09e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker dypt for alle gode tips i denne tråden :ler:

Jeg skal nok klare å komme opp med et nogenlunde shabby antrekk! Jeg håper brudeparet tolererer at jeg gjør en litt personlig vri på antrekket da, jeg kommer ikke til å ta stilen helt ut..

Skal i løpet av helga tråle en del bruktbutikker, og hårfrisyre har jeg klart for meg. Det kommer ikke til å bli mitt livs stolteste øyeblikk når jeg ankommer dette bryllupet, men trøsten er jo at alle skal kle seg i denne stilen da :sjokkbla: gleder meg til å se hvordan andre har løst "oppgaven" :fnise:



Anonymous poster hash: 0a07e...57f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pheel

Noe fra Ellos som jeg tenker faller innenfor stilen:

image_zps2c8e5e3a.jpg

image_zps38707804.jpg

image_zpsb8a9b965.jpg

image_zps949dae22.jpg

Til menn aner jeg ikke, men farger som lys blå, lys rosa, beige/bruntoner og lyst grått bør vel gå bra uansett type dress (tipper jeg).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI gått i noen av de kjolene fra Ellos... De er bare SÅ uflatterende! De er ikke fine på modeller engang. Helt grusomme... Fysj!

Anonymous poster hash: 26a74...2e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlighet for noen kvalme mennesker det er her inne, sikkert at det ikke er en barnehage?

Hvorfor ikke finne en lettvint løsning med en enkel kjole i duse farger, istede for å gjøre dagen til brudeparet vanskelig fordi du som gjest ikke er fornøyd. Ingen tvinger deg til å dra ;)

En enkel kjole er jo ikke shabbi sjik. Det skal være gammeldags med blonder, engler og dill, i tillegg til å være slitent og lyst. Ikke lett å få til som klestil. Så lenge stilen er så usmakelig og harry som den er er det jo ikke rart folk her fjaser om det,

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel kjole er jo ikke shabbi sjik. Det skal være gammeldags med blonder, engler og dill, i tillegg til å være slitent og lyst. Ikke lett å få til som klestil. Så lenge stilen er så usmakelig og harry som den er er det jo ikke rart folk her fjaser om det,

Men om det er det de vil ha på bryllupet sitt, hvorfor plager det deg? Å om man på løpe til KG å sutre om det, så la heller vær å gå :)

Å man trenger ikke å dra det helt ut heller, holder nok lenge med en fin enkel kjole å fint hår og tilbehør til ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det er det de vil ha på bryllupet sitt, hvorfor plager det deg? Å om man på løpe til KG å sutre om det, så la heller vær å gå :)

Å man trenger ikke å dra det helt ut heller, holder nok lenge med en fin enkel kjole å fint hår og tilbehør til ;)

...du lurer på hvorfor det plager folk at brudeparet har satt en kleskode som både begrenser gjestenes muligheter kraftig, trolig går på tvers av smaken til mange av dem og i tillegg nok gjør at mange må kjøpe seg nytt antrekk til dette bryllupet? :klo:

Anonymous poster hash: a7782...47c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om det er det de vil ha på bryllupet sitt, hvorfor plager det deg? Å om man på løpe til KG å sutre om det, så la heller vær å gå :)

Å man trenger ikke å dra det helt ut heller, holder nok lenge med en fin enkel kjole å fint hår og tilbehør til ;)

Hva slags sau er du? Jeg skjønner veldig godt at TS blir frustrert, det hadde jeg blitt også, hvis noen, utover en normal kleskode som "pent" eller "galla" hadde instruert meg i hva slags kjole jeg skulle penger på å kjøpe og ikle meg til et bryllup! Men du er kanskje oppdratt til å gjøre akkurat som du blir bedt om, du, uansett hva det er?

Anonymous poster hash: 4bcb9...0b3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...