Gå til innhold

Invitert i bryllupp med kleskode: Shabby Chic!..!?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går ikke i flagrete plagg, ei heller pastellfarger. Jeg er veldig klassisk, liker figurnære, enkle plagg, og hater volanger og rysjer.
Hadde jeg blitt invitert i dette bryllupet, hadde jeg nok blitt fortvilet, for det er rett og slett ikke meg å kle meg slik!

Så jeg hadde rett og slett snakket med bruden, og komt frem til en enighet med henne om det er greit å få lov å vere seg selv, men at jeg unngår sort, og veldig skarpe farger. Hadde hun nektet meg det hadde jeg ikke gått, for da hadde det ikke vert en nær nok venn til at jeg skal føle meg ukomfortabel en hel kveld, og måtte bruke penger på klær jeg ikke bruker.

For JEG liker å føle meg vel, JEG liker ikke å gå i klær jeg mistrivs i, og da GJØR jeg det ikke heller!



Anonymous poster hash: 37295...f3e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, shabbychick er å skrive feks HOME på hjemmet sitt, så da må det bli PUPP over brystet og RÆV på rumpa.

Anonymous poster hash: 91466...87b

Ræv er ikke helt SC. Tenk blonde, tenk duse farger..................STUMP ;)

Anonymous poster hash: b5bb0...533

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke i flagrete plagg, ei heller pastellfarger. Jeg er veldig klassisk, liker figurnære, enkle plagg, og hater volanger og rysjer.

Hadde jeg blitt invitert i dette bryllupet, hadde jeg nok blitt fortvilet, for det er rett og slett ikke meg å kle meg slik!

Så jeg hadde rett og slett snakket med bruden, og komt frem til en enighet med henne om det er greit å få lov å vere seg selv, men at jeg unngår sort, og veldig skarpe farger. Hadde hun nektet meg det hadde jeg ikke gått, for da hadde det ikke vert en nær nok venn til at jeg skal føle meg ukomfortabel en hel kveld, og måtte bruke penger på klær jeg ikke bruker.

For JEG liker å føle meg vel, JEG liker ikke å gå i klær jeg mistrivs i, og da GJØR jeg det ikke heller!

Anonymous poster hash: 37295...f3e

Nei, for brudeparet må jo virkelig sørge for at DU er 100% fornøyd, gud forbu at de ikke skal ta med DEG i planleggingen av DERES dag ;)

Anonymous poster hash: fb03b...996

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett det som antrekkskode, men etter å ha googlet "shabby chic wedding" synes jeg det var en fin kleskode.

Jeg ville oversatt det med "avslappet pent". Kjolene kan både være lange og knekorte, og i ulike farger, både lyse pasteller og litt kraftigere farger, men ikke de helt mørkeste eller sort. Det var ikke mange rysjer eller flagrende gevanter, men man kan gå med det om man vil. Noen kjoler var klassiske i snittet, men lyse i fargen. Noen var mer pyntet, mens andre var mindre pyntet

Mennene på bildene hadde lys/beige dress, eller lys bukse og lys/hvit skjorte.

TS: Ta på en litt pen eller pen kjole, og unngå sort, så er du innenfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Nei, for brudeparet må jo virkelig sørge for at DU er 100% fornøyd, gud forbu at de ikke skal ta med DEG i planleggingen av DERES dag ;)

Anonymous poster hash: fb03b...996

Brudepar som overhodet ikke tar hensyn til gjestenes ve og vel burde være "gud forby" ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke noe om at brudeparet skal diktere for mye hva gjestene skal ha på seg. Det er greit med generelle kleskoder, men utover det så bør gjestene få kle seg etter sin egen personlighet. Det er også mange gjester som har en økonomi som de bør tenke på og det blir utrolig kjedelig om man MÅ kjøpe klær til et brullyp som man aldri kommer til å bruke igjen fordi man egentlig ikke passer de klærne.



Anonymous poster hash: c76be...056
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...