Gå til innhold

anonymas dagbok.


anonyma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åjj som tida går. Takk for hilsner Betty og care.

Fredagen ble akkurat så lat som planlagt. Jeg fikk vært ute i sola, jobbet litt og sløva masse. Var ute med noen folk og tok noen pils i sola på kvelden.

I dag hadde jeg en avtale om å gå på Oslo Middelalderfestival. Det var artig. Jeg har aldri vært på det før for det har alltid kræsja med et annet arrangement vi pleier å delta på, men i år fikk jeg sjansen. Vi hadde en hyggelig dag i sola. Fikk sett gjøglere, ridder til hest og masse mer. Ble ganske sliten etterhvert, merka at jeg var ute litt i går........ Godt å komme hjem og slappe av litt på sofaen. Gubben gikk ut og tok noen øl med en kamerat.

Her hjemme virker det som om alt er som før, men det er bare på overflaten. Vi prater med hverandre som vanlig, deler arbeidsoppgaver, lager mat, sitter i sola som om ingenting har hendt. Tror jeg lider av fortrengning. :roll:

Vi har fått brev med time til familiekontoret, men det var typisk nok en dag gubben er bortreist. Vi må få endra den. Det var faktisk ikke så langt fram i tid. Det kommer til å bli vondt, men kanskje det er det som må til. For gubben sin del så ser jeg at han er mye mer avslappet nå, mye blidere og mer fornøyd. Det letta nok endel å få sagt det. Det letta situasjonen for meg også egentlig, nå vet jeg hva jeg har å forholde meg til og nå gjør jeg ting jeg har lyst til uten å planlegge å gjøre ting sammen, noe som var veldig vanskelig å få til før.

Nest uke blir noe vanskeligere. På tirsdag har vi bryllupsdag samtidig som vi treffer igjen mange av vennene våre på kvelden. Noen av dem husker sikkert også det i og med at de var i bryllupet. Fredag er det sommeravslutning med samme gjengen. Vet ikke om jeg har lyst å gå. Det skal være et stykke utenfor byen så det blir mye orging og sånt. Får se det an, hvordan uka ellers blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om bra planlegging. Skulle på jobb noen timer i dag og tenkte først å ta det fra morran av og så få dagen fri, men så var det så fint at jeg la meg til ute. Lå noen timer i sola, men så ble det mer og mer overskyet og da passa det jo fint å gå på jobb. Hjemme igjen nå, spise litt og så er det film på TV tror jeg. Ganske begivenhetsløs dag på mange måter.

Gruer meg litt til neste uke da. Hun jeg var ute sammen med i går vet ikke noe og spurte om jeg kom på tirsdag og avslutningen på fredag. Ble noe febrilsk roing fra min side. Er ennå ikke sikker på hva jeg kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, feriepengene er i boks. Nå kan jeg betale flybillett og alt det andre som ligger til forfall :roll: Det blir litt penger igjen til morro og da. :sjarmor:

I dag har vi to års bryllupsdag. Jeg har mest lyst å gå i hi, i tilfelle noen husker det. Vet ikke hva jeg skal si om noen nevner det.

Jeg har bestemt meg for ikke å gå i kveld, det blir for tungt. Mange av de jeg kommer til å treffe da er venner av oss og var også i bryllupet. Jeg skylder på jobben som vanlig. Det er egentlig ikke noen unnskyldning, jeg har masse å gjøre før jeg tar ferie.

Snakka litt med gubben i går kveld, fikk en go klem og fikk grått litt. Han føler at han har kommet seg litt opp av gjørma, som han sa, og kan begynne å tenke framover igjen. Jeg er bare så redd for at den framover ikke inkluderer meg............

Dessverre. :grine:

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for ikke å gå i kveld, det blir for tungt. Mange av de jeg kommer til å treffe da er venner av oss og var også i bryllupet. Jeg skylder på jobben som vanlig. Det er egentlig ikke noen unnskyldning, jeg har masse å gjøre før jeg tar ferie

Støtter deg i dette, skjønner at det blir alt for tøft for deg. Ha en fin dag, anonyma :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk care. Jeg vet jo egentlig at det er det beste for meg. Men på den annen side så har jeg ikke lyst å backe ut av alt for mye sosialt heller.

Sendte mail om at jeg ikke kom i dag og fikk spørsmål tilbake, hva med fredag da? Har ikke helt bestemt meg der ennå. Ååååååå bare den uka her var over snart.

I morgen skal jeg klippe meg da, bli fresh og ny på sveisen :sjarmor: Det blir jo bra.

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk care. Jeg vet jo egentlig at det er det beste for meg. Men på den annen side så har jeg ikke lyst å backe ut av alt for mye sosialt heller.

Sendte mail om at jeg ikke kom i dag og fikk spørsmål tilbake, hva med fredag da? Har ikke helt bestemt meg der ennå. Ååååååå bare den uka her var over snart.

I morgen skal jeg klippe meg da, bli fresh og ny på sveisen :sjarmor: Det blir jo bra.

Men er det slik at du ikke kan fortelle dette til dine nærmeste venner? Er det ditt ønske eller din manns ønske? Det kan hende at du ikke vil ha kritiske spørsmål, så da skal du bare glatt overse sprøsmålet mitt.

:wink:

God tur til frisøren, godt å bli ny og fresh :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, bare kom med det du care.

Jeg kan fortelle til hvem jeg vil, men det er nok mest mitt eget ønske å ikke fortelle alt ennå. Det er en litt spesiell gjeng dette her, vi har kjent hverandre lenge, mange kjenner hverandre VELDIG godt, noen har vært sammen med noen osv. Noen slenger veldig med leppa, noen sladrer fælt, andre bryr seg veldig og noen benytter enhver anledning til å legge an på andre. Høres ut som DET galehuset, men det er ikke det egentlig.

Så jeg vil helst ikke at alle skal vite det før vi er litt nærmere en eller annen løsning. Ting sprer seg så fort i det miljøet. Det er jo selvfølgelig noen som er nærmere oss enn resten og de vet sånn nogenlunne hvordan det står til.

Gubben er enig med meg at vi ikke snakker helt åpent om det, han har en kamerat og jeg har min kollega som er informert.

Usj, dette ble en lang lunsjpause, må løpe.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg har blitt kuuuul. :sjarmor:

Var og klipte meg i morges, klipte og tynna som vanlig og så dro'a jammen fram rettetanga. Jeg har endel fall i håret, men etterpå var det helt slett. Alle på jobben måpa. Ble ganske fint da. Men jeg har jo ikke rettetang og heller ikke ambisjoner om å bruke så mye tid på håret. Men morro var det.

Nå har vi fått ordna time for familiekontoret også. Det er hele tre uker til! Kommer til ål gå på veggen innen den tid tror jeg. Men det er vel bare å bite tenna sammen og holde ut. Har masse å gjøre på jobb, kan jobbe hver kveld og helg om jeg vil. Må bli ferdig med endel før jeg tar ferie.

Fikk e-kort fra gubben i anledning bryllupsdagen i går. Søtt. Litt koselig da.

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg kjenner deg ikke igjen på gata hvis jeg ser deg... :wink:

Var syk på mandag, derfor så du meg ikke som vanlig. Bra at dere har fått time på familiekontoret. Jeg tror det er kjempelurt å snakke med en nøytral tredjepart. Det tror jeg kanskje er det smarteste man gjør i en slik situasjon. Håper du nyter din kulhet, anonyma! Du er jo jammen kul ellers også da - det må sies :wink: Håper uka di ikke blir så verst likevel.

KLem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha hanni, jeg ser vanligvis ikke på meg selv som kul da....

Du hadde nok kjent meg igjen på gata. Jeg er ikke SÅ forandra. Men jeg ble overraska over hvor lite som skal til for å forandre stil totalt.

I dag har jeg en stille, rolig hjemmekosekveld. Gubben er borte, jeg er sliten og trøtt og yndlingsbladet mitt kom i posten. Har jobba lenge i dag. Så når jeg har skrevet ferdig skal jeg dumpe mitt kule legeme på "daybed'n" min (har fortsatt ikke funnet ut hva det heter på norsk) og lese og kose meg.

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, i utgangspunktet noe jeg snappa opp på et eller annet interiørprogram for en stund siden. Noe som kan fungere både som sofa og seng. Vet ikke helt hva man kaller det på norsk. Sofaseng kanskje? Det høres vel mer ut som en sovesofa.

Her er et eksempel http://www.fagmobler.no/index.php?kat_id=6...0∏_id=316 Ikke akkurat sånn jeg har da, men....... Ser også at den gode gamle sjeselongen noen steder blir omtalt som daybed.

I og med at jeg bruker soverommet som oppholdsrom også må jeg ha noe å sitte på. Jeg ruller sammen sengetøyet inntil veggen og legger et nyinnkjøpt teppe over. Har noen store puter og vips har jeg en slags sofa i stedet for seng. Og så slipper jeg å sitte oppi sengetøyet hele tiden. Hadde et lite IKEA-raid her for en stund siden og kjøpte meg nye gardiner, puter og teppe. Kjempefornøyd. :sjarmor:

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Leste dagboka di først nå og sender deg en god :klem:

Kan bare tenke meg hvor vondt du har det og føler med deg. Var gjennom et nesten liknendebrudd før jul og det er tøffe saker. Men en kommer seg alltid gjennom selv om det mange ganger er fristende å bare gi opp. Godt at du har noen å snakke med. Det hjelper utrolig mye, og det samme med å skrive ned i krokodille boka. Det hjalp meg utrolig mye ihvertfall.

Krysser fingrene for deg. Og tro meg, du vil klare deg flott uansett hva utfallet blir.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen LaToya.

Jeg vet jo at jeg vil klare meg uansett, jeg vil bare at dette forholdet skal bli bra igjen. Naivt kanskje, men jeg tar ekteskapet alvorlig. Ellers ville jeg ikke gifta meg. Er nok litt gammeldags på det punktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsen LaToya.

Jeg vet jo at jeg vil klare meg uansett, jeg vil bare at dette forholdet skal bli bra igjen. Naivt kanskje, men jeg tar ekteskapet alvorlig. Ellers ville jeg ikke gifta meg. Er nok litt gammeldags på det punktet.

Jeg skjønner deg veldig godt. Jeg synes også at når man først har giftet seg så skal man også kjempe for det. Det ville dessverre ikke min eks og det viser jo at det er en del folk som tar veldig lett på dette å være gift - i gode og onde dager .... Da er liksom litt av vitsen borte spør du meg.

Håper du får en fin helg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååååå for en daaaaaaaag.

Var på Norwegian wood i går (megabra!!), det ble noen pils, men ikke så seint. Var på jobb litt etter normal tid, bare bittelitt sliten og det var godt. Alt jeg har gjort, planlagt osv har gått i dass i dag. Jeg har løpt som en strikkball, fått gjort masse, blitt masa på, hatt en samtale med sjefen min om en personkonflikt som dessverre jeg har blitt involvert i. ALT har gått skeis.

Nevnte konflikt er heldigvis ikke min "feil", det bare går ut over meg fordi noen mener, tror og sier ting de ikke har belegg for. Haaater middelaldrende "kjærringer" som ikke klarer å gå til den det gjelder, men må snakke bakveier og sprer dritte utover. :evil:

Sånn, da var det over :-) Godt å få det ut.

I tillegg har min stramme tidsplan fram til ferien fått en skikkelig sprekk, noen forsøk i dag som ikke gikk som jeg hadde håpa. Må omgjøre hele planen.

Har også fått masse henvendelser om ting som må ordnes opp i, både direkte og pr mail. I tillegg er det masse småting i administrasjonen rundt meg som ikke fungerer og som vi må ordne opp i. Nå er jeg virkelig sliten!!

MEN, i dag skal jeg på kino. Hadde ikke så veldig lyst å gå på avslutning og siden det ble dårlig vær så er det mye bedre å gå på kino :sjarmor:

OG dessuten, jeg skal ikke jobbe i helga :P Skal bare kose meg, må gjøre bittelitt husarbeid og har en middagsavtale på søndag med min svikefulle ektemann :tunge1: Skattepengene har kommet. Det kan bli en fin helg, blir det fint vær er det ennå en bonus :sjarmor:

Om du tror at jeg er litt hyper nå så er det riktig, har ikke helt landa og senka skuldra etter jobb i dag............. Deiser nok i bakken, tom som en sekk snart. Men ikke før etter kinoen :ler:

Ha en god helg care og LaToya.

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at når man først har giftet seg så skal man også kjempe for det. Det ville dessverre ikke min eks og det viser jo at det er en del folk som tar veldig lett på dette å være gift - i gode og onde dager .... Da er liksom litt av vitsen borte spør du meg.  

Helt enig med deg LaToya. Jeg er veldig innstilt på å jobbe med forholdet. Men det er noe mer usikkert hva han vil.

Hvordan går det med deg nå?

Jeg har lest litt om familieterapi og hvordan overleve i parforhold i det siste og ser jo at vi ikke er alene om å ikke fikse dette så bra. I tillegg har vi jo det faktum at han har funnet seg mer tiltrukket av en annen dame. Jeg håper vi finner noe mer ut av dette når vi kommer til familierådgivning.

I dag har jeg sovet lenge, ramla sammen som en tomsekk etter kinoen i går. Våkna tidlig i dag og leste avisen, sovna igjen og våkna langt på dag. Trengte det sikkert. Har vært en liten tur på IKEA og kjøpt meg en knaggrekke og noen andre småting, må være veldig organisert på så liten plass. :forvirret:

I dag er vi hjemme begge to, gubben er sliten etter avslutningen i går og jeg har ingen planer heller. Trenger litt hjemmesløvetid. Har hatt husmorhalvtimen :husarbeid: og fått unna litt hybelkaniner og rydda litt. Gubben tok kjøkkenet og foreslo å feie over badet, helt på eget initiaitv :o Det er sjelden DET skjer.

Men nå er jeg sulten! MAAAAT.......

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaah, akkurat ferdig med en lengre badeseanse. Inkludert legger, peeling, maske, full kroppskrubb mm. Litt synd at ingen ser hvor fin og deilig jeg har blitt ;) Har spist litt frokost og kanskje drukket LITT for mye kaffe :hoppe: :hoppe:

Blir litt utålmodig og rastløs av å være hjemme uten spes planer. Har masse småting jeg KAN gjøre, mest husrelatert, men gidder jeg? Nope. Har etpar ting jeg Må gjøre i dag, men det kan vente litt til. :roll:

Har egentlig tenkt å gå ut og gå en tur. Det ser ikke så verst ut akkurat nå så kanskje litt senere.

Det er litt rart å omgås gubben i helgene når vi begge er hjemme. Vi er kjempehøflige og tar hensyn, egentlig har jeg bare lyst å egle meg inpå og bare kose, men jeg kan jo ikke det :evil: Usikkerheten er fortsatt stor, tvilen økende. Jeg vil jo gjerne tro at han bryr seg om meg, han sier det, men samtidig ser jeg at det ikke er særlig plass for meg i livet hans. Noen ganger tenker jeg på å gi faen og kaste ham ut og la henne få ham. Men så har jeg jo egentlig ikke lyst til det heller. Tror kanskje jeg ville sørge mer enn han over en slik løsning. Litt for lettvint kanskje? Jeg vet ikke.

Helt klart at mine tanker og oppfatning om ham har vært feil. Han har sagt en ting og ment og gjort noe helt annet, det ser jeg jo nå. Jeg konfronterte ham med en av de tingene han har sagt, noe som har gjort at jeg stolte mer på ham enn andre jeg kjenner. Han så helt forbauset ut, har JEG sagt det? Så da mente han vel ikke det da...... Hva faen kan jeg tro på? Kan jeg noen gang stole på ham igjen?

Savner en som bryr seg om, har omsorg akkurat nå. Trenger fysisk kontakt. DET er det verste akkurat nå. Ellers går det jo greit, vi bor under samme tak, spiser middag sammen innimellom, sløver på sofaen og ser nyhetene sammen, vi snakker sammen også. Men jeg føler meg veldig alene.............. FAEN :grine:

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...