Gå til innhold

anonymas dagbok.


anonyma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsner alle sammen. Det gjør godt. Jeg har ikke vært så flink til å skrive i andres dagbøker selv, men jeg har lest i noen da.

I dag har jeg vært på jobb. Heldigvis har jeg en jobb som er fleksibel, jeg kan jobbe når jeg vil og så mye jeg vil. Jeg har alltid masse å gjøre og jobber jeg mer går det fortere framover. Forrige uke ble ikke særlig effektiv så det er OK å få gjort unna litt nå i helga. Blir mindre stress til uka.

Jeg har skrevet ned en del ting i krokodilleboka mi, men det er fortsatt mange løse tanker. Mest av alt er jeg usikker nå. Hva kommer til å hende? Hvordan kommer dette til å gå? Hva vil han egentlig? Hvor lenge varer det før han får orden på ting og får bestemt seg? Hvor har jeg han hen? Hvor sterkt står jeg hos ham? Hva har jeg å stille opp med? Inkluderer han fortsatt meg i sitt liv? Eller er jeg satt helt på sidelinja nå?

Jeg føler jeg har satt livet mitt på "hold" i påvente av en avklaring og det er ingen holdbar situasjon i lengden. Tror kanskje ting blir bedre når vi kommer i gang med rådgivning. Aner jo ikke hva som skjer på sånn rådgivning, men kanskje vi kan få noen svar.

Ellers så har det nok gått en liten faen i meg, nå gjør jeg ting kun for meg selv og min egen del. Jeg prøver å ordne sånn at jeg får dratt på tur (håper det går i orden med flybilletten.......), jeg har så smått andre planer også. Har kjøpt meg noen gode bøker og tatt på meg noen ekstra småoppdrag i forbindelse med jobb. Skal lage noen websider, skal også omredigere min egen i løpet av sommeren. Godt å ha planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at du gjør alt riktig, jeg.

Gjør ting du liker og vær aktiv/opptatt mye av tiden, så glemmer du kanskje litt av turbulensen hjemme en periode.

Uansett hvordan det går, om dere fortsetter å være sammen eller ikke, så kommer du ut av dette sterkere. Nye muligheter åpner seg og du kan fortsette livet ditt.

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Her kommer det en natt hilsen til deg.

Håper du har hatt en bra lørdag og at søndagen blir en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer det en natt hilsen til deg.

Håper du har hatt en bra lørdag og at søndagen blir en flott dag.

Hihi. Lørdagen ble ikke så verst. Jeg jobba litt og så dro jeg ned til byen. Satt meg ned og drakk kaffe og kosa meg. Kjøpte etpar koselige småting. Masse folk og liv i byen. Både musikkdager og miljøuke denne uka tydeligvis Så dro jeg hjem. Var ganske sliten og slappa av litt.

Hadde en halvveis avtale med en kollega men vi var for slitne begge to og orka ikke gå ut. Var ute med gubben og en kamerat (som ikke vet noe og ikke skal få vite om dette) i stedet, det var egentlig ganske OK. Kameraten vår er av den snakkesalige typen så det går helt greit :ler: Tok etpar pils bare. Kjente meg megasliten så jeg gikk tidlig hjem. Orker tydeligvis ikke så mye nå. Er mye trøtt.

Har fått litt fysisk vondt av dette her. Er fryktelig stiv i skuldre og nakke nå, et typisk stressymptom. Skal prøve å få knadd det opp etterhvert. Har sittet litt mer foran PC'n enn vanlig også og det hjelper jo ikke særlig. Vondten i magen og brystet (hjertet?) har gitt seg, men har fortsatt ikke matlyst.

I dag er jeg igjen på jobb. Føler meg fryktelig effektiv. Men nå er jeg ferdig og drar hjem snart. Snakka litt løselig med kameraten i går om å gå på kino i dag. Blir vel til det. En av målsetningene var jo å gjøre ting som vi vanligvis gjør for å holde på den personlige kontakten. Med andre ord: på overflaten er alt som før, innunder er ingenting som før. Absurd!

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at du ikke kan si noe til noen om dette. Synes du klarer deg godt. Ha en forsatt fin søndag. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at du ikke kan si noe til noen om dette. Synes du klarer deg godt. Ha en forsatt fin søndag. :wink:

Joda, jeg kan snakke med folk om det, bare ikke med han kameraten vår. Det ble vi enige om. Jeg har uansett ikke lyst å snakke med "gud og hvermann" om dette, men noen vet jo om det. Gubben har betrodd seg til noen underveis og jeg har snakket masse med kollegaen min. Etterhvert kommer vi nok til å være åpne overfor de nærmeste vennene, men akkurat nå så vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal si. Har ikke lyst å utlevere alt, ikke ennå.

Og så har jeg jo dere da. Det er godt å ha en sånn kanal hvor man kan få øst ut alt og få tibakemelding. Jeg har hengt her inne i ca to år nå og "kjenner" jo noen av dere etterhvert. Er veldig glad for at dere er her.

Jeg klarer meg ganske bra tror jeg ja, utad i hvertfall. Fornektelse kalles det vel :ler:

Utad er jeg ganske kald og rolig, holder på med mitt og er i aktivitet. Om jeg setter meg ned og begynner å tenke, se da er det en annen sak. Det er trist, men jeg føler meg noe maktesløs akkurat nå, det er lite jeg kan gjøre for å bedre situasjonen. Annet enn å oppføre meg høflig og anstendig overfor gubben. Så da får jeg klare meg med det til vi får noen avklaring på situasjonen. Regner med at ting endrer seg når vi kommer til rådgivning.

Men i dag skal vi på kino. Brad Pitt i stort format, med Orlando Bloom i tillegg, er ikke så verst :sjarmor: Filmen kan være så dårlig den bare vil.

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, jeg skal på tur. Fikk bestilt meg flybillett i dag, til og med litt billigere enn det jeg hadde frykta. :sjarmor:

Og så meldte jeg meg på workshopen. Herlig! En hel uke i et varmt strøk, på et flott hotell ved sjøen, holde på med noe av det jeg liker aller best, med bra instuktør. :sjarmor: Det MÅ bare bli bra.

Å, jeg er så glad. Ble helt hyper, har ikke fått gjort noe konstruktivt på jobb ennå...........

Og ja, filmen i går var dårlig. Men brune, spreke menn i minimale klær oppveier for det.

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooj, fortsatt tlitt høy etter i går. Den turen er det mest positive som har hendt siste uka. Gleder meg sinnsykt. Fikk noen mailer fra de andre som skal være med, driver og samordner endel praktiske ting. Dette blir så BRA! :sjarmor:

Satt meg ned og regna litt på økonomien framover også, skal jo bruke masse penger på det her. Med feriepenger og litt skattepenger går det veldig greit, uten det hadde jeg ikke greid meg.

Jeg har også prøvd å ta høyde for at jeg blir alene utover høsten, faste utgifter er faktisk ikke SÅ store, men jeg må prøve å spare litt sånn at jeg har noe å gå på.

I dag kommer den store ildprøven, å treffe mange venner som kjenner oss godt, sammen. Må si at hele situasjonen føles merkelig. Er liksom hverken par eller single, bare no midt i mellom. Skriver masse i krokodilleboka mi, vet ikke om det hjelper særlig. Prøver å skrive positive ting også, ikke bare negativt og syt.

På en måte er jeg lettet også, det gjorde godt å få det ut for ham tror jeg. Og så slipper jeg hvertfall å ha en gretten, tverr gubbe som det er umulig å nå fram til i huset........... Nå vet jeg hvertfall hvordan ståa er. Det jeg er mindre sikker på er hva han føler for meg og hvor jeg står. Tror det kan komme til å ta laaaang tid å bygge opp tillit igjen.

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se at det går bedre for deg, håper du får en kjempetur og at det forsatt går oppover med formen :)

:klem: fra Betty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag vet jeg ikke helt hvor jeg skal begynne. Noen ting er bra, noen ting er bare rent helvete.

Bra ting først: jeg har ommøblert litt på "rommet mitt". Var på IKEA i går og kjøpte nye gardiner, et sengeteppe og noen puter. Har nå nytt rom med fancy "daybed" (hva heter det på norsk?). Har fått rydda og organisert meg så den delen er bra. Rommet virker mye lysere og penere.

Ikke fullt så bra: vi var sammen med mange av våre venner i går. Jeg var veldig trist, men holdt maska utad. Jeg er jo i godt humør innimellom. Men det sliter litt kjenner jeg. Lagde en avtale på lørdag med noen av jentene. Håper det går i boks, det hadde vært fint.

Ikke bra i det hele tatt: han så jo at jeg sleit litt å går så etter at han kom hjem, litt etter meg, satt vi oss ned og prata. Fikk en god klem, det er bra. Han vet fortsatt ikke helt hva han vil, og det er ikke bra (for meg asså).

Det går litt bedre når vi bor hver for oss, får litt avstand, men det sliter mer på meg, føler jeg blir satt litt til side. Det var godt å få snakka litt, men det han sier gjør meg bare mer trist.

Vi gleder oss begge til å komme i gang med familierådgivningen, kanskje vi da kan finne en vei.

Ellers snakka vi om vær og vind og om hvordan jeg har oppfatta han fra før og en masse annet. Han kalte seg sjøl en kjempedrittsekk og det har han jo rett i og jeg lurte rett ut på hvorfor jeg gir ham en sjanse til.

Vi snakka om det økonomiske og der var han i hvertfall redelig og sa at hvis det ble til at han gikk så var det HAN som gikk og at ikke jeg skulle svi for det økonomisk. Det vil si at jeg får beholde leiligheten og bilen. Jeg har jo ikke råd til å kjøpe meg noe nytt alene med de prisene som er i dag, men jeg har råd til å beholde det som er.

Og så ble det endel grining, seint i seng og altfor seint på jobb i dag.

Men det er nok bra å få prata sånn innimellom, merker at det er MASSE vi må få prata gjennom før vi kan starte å gå oppover igjen.

I dag skal vi spise middag sammen, han skal lage. Det var i hvertfall et hyggelig initiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet så altfor godt hvordan du har det nå.

Å ikke vite er det aller verste, og å måtte se den man venter på svar fra hver dag uten å være sikker på følelsene hans.

Uansett hvordan utfallet måtte bli, så blir det nok en lettelse. DA kan du komme deg videre i en eller annen retning.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

følger med på dagboken din her, jeg. må liksom se hvordan det går, og så håper jeg at det kommer til å gå bra med dere! krysser fingrene for at ting blir bedre etter hvert!

:trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Hei :) Jeg har sittet her å lest i dagboken din. Håper alt går bra, høres herlig ut m ferie! Jeg synes du har et tøft profil bilde :ler:

Ha en flott dag i dag :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er tøff som klarer å stå i det, men det er man jo pokker bare nødt til. Ha en god dag Anonyma.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for hilsner alle sammen. Kjempekoselig. :blomst_opp:

Det er som du sier Lea, uvissheten er forferdelig. Å bare vente og ikke kunne gjøre noe er fælt. Jeg prøver bare å være snill og grei og oppføre meg ordentlig uten at det går utover min egen selvrespekt, så får vi se.

I går lagde han middag og vi koste oss sammen. Prata bare om "vær og vind", lite om oss. Det var deilig, å slippe å tenke på det for en liten stund. Han satt til og med og så film sammen med meg i flere timer, selv om han egentlig skulle forberedt seg til et viktig møte i dag. Det måtte han gjøre etter at jeg gikk og la meg. Så det er i hvertfall LITT vilje til å være sammen og dele noe.

Svigers ringte i går, de kommer innom i begynnelsen av august. Gubben konstaterte at "det er jo lenge til". Tror han så litt angst hos meg. Akkurat dem har jeg ikke lyst å involvere nå. Svigermor og jeg har fra første stund kommet godt overens.

I dag skal jeg på en slags sommeravslutning på jobb, herlig vær for å være ute, NOT. Det blir sikkert moro allikevel. Har ordna meg hjemmejobbedag i morgen :wink:

Jeg synes også bildet mitt er råtøft, Chrissy, det er noe med de dyra der som appellerer til meg. Digger disse fuglene som ikke er som alle andre, strutser og pinguser. I tillegg til at jeg føler meg litt som en struts akkurat nå, en som har stukket hodet i sanda og ikke sett. :hoho::hoho:

Ha en god dag alle sammen.

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Så forferdelig trist situasjon!

- Har lest litt i dagboka di og ville berre senda ein lykke-til-klem :klem:

Hang in there!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmen Linn3c.

Dagen i dag tror jeg ikke blir så verst. Bortsett fra at feriepengene ikke er kommet. Jeg mente bestemt at de burde vært der nå. Er helt blakk.

Var på sommertur på fjorden med jobben i går, det var deilig, det ble jo sol etterhvert også. Jeg var egentlig innstilt på å ta en tur på byen etterpå, men det var lite stemning for det. Kom derfor ikke så sent hjem som tenkt.

I dag skal jeg jobbe hjemme, avtalte det på forhånd pga ovennevnte båttur :wink: Så jeg har sovet lenge, skal sette i gang nå snart. Bare spise frokost først.

Endret av anonyma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...