Gå til innhold

Nummer 2 er nå på vei :)


Ripsy

Anbefalte innlegg

Spennende! Du får nyte tiden uten kvalme, den kommer tidsnok tenker jeg ;) Gleder meg til å høre hvordan det er å være gravid med nr2 sammenlignet med nr1!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende! Du får nyte tiden uten kvalme, den kommer tidsnok tenker jeg ;) Gleder meg til å høre hvordan det er å være gravid med nr2 sammenlignet med nr1!

Ja, uff, kvalmen ønsker jeg ikke. Var kvalm sist, men ikke av de som var værst rammet. Kasta bare opp 1 eller 2 ganger. Bare generell kvalmefølelse i noen få uker. Var som sagt værst med trettheten og også at jeg var litt svimmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en dag med ettermiddagstretthet - blir da ekstremt trøtt en liten periode. Sov godt under Fantorangen i dag! Takk for det Fantorangen! Hadde det ikke vært for at jeg måtte opp og klargjøre lillemor for senga, hadde jeg nok sovet en god stund til. Men er kanskje bare bra å bli tvunget seg opp igjen etter en liten dupp...

4+3 i dag og så langt har foreldrene mine og søsteren min fått vite det. En av venninnene mine får nok nyheten om to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og gleder meg til lillemor skal få høre nyheten om at hun skal bli storesøster. :hjerte: Jeg var innom bloggen "mammatilmichelle" og fikk da ideen om at jeg vil filme når hun får nyheten. (Dette vil selvfølgelig ikke bli delt med noen andre slik "mammatilmichelle" har gjort for det synes jeg er helt forferdelig). Morsomt for de begge å se når de blir eldre tenker jeg.

Var i dag innom bloggen til Susanne Kaluza, som forøvrig skriver veldig mye bra om alt fra politikk og småbarnsaktiviteter. Veldig bra blogg, men hun skal nå ta seg en pause når hun veldig snart får sitt 3. barn. Hun har skrevet et innlegg om bøker for barn som skal bli storesøsken.

http://www.susannekaluza.com/?p=8486

Jeg tror jeg iallfall skal kjøpe en av bøkene som blir nevnt i kommentarfeltet fra Smarte Små, "Babyen Vår". Vi har allerede 3 bøker fra denne serien som jeg er kjempefornøyd med og anbefaler for alle andre. Vi har: "Glad, sint og redd", "Min første sykkel" og "Kroppen vår". Veldig fine bøker med litt fakta og fint å få til en samtale med barnet mens man leser.

Kanskje jeg også kjøper Astrid Lindgren sin bok "Jeg vil også ha et søsken" og evt "Emma og Lillebror".

Noen av dere som er innom som har noen anbefalinger?

Også lurer jeg litt på å bestille en søt t-skjorte til henne som kan postes på facebook når nyheten skal spres til resten av "verden". Etsy har masse søtt: https://www.etsy.com/no-en/market/big_sister_shirt

Nå må jeg få rydda litt her, bretta litt tøy og sette på en klesvask til! Hatt en rolig dag med fri fra jobben og på dagen i dag sov jeg i 2,5time i strekk :hakeslepp: . Så husvasken jeg hadde planlagt i dag mens lillemor var i barnehagen ble ikke noe av… Jaja, jeg trengte det nok :Nikke: .

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også bøker fra Smarte små, og er veldig fornøyd med de! :)

Sikkert artig å filme ja! O har jo en gudmor som er gravid, så vil tro han til en viss grad vil skjønne hva som skal skje den dag vi forteller at det er hans tur til å bli storebror. :) Men det kommer jo an på hvor fort jeg blir gravid. Gudmora er 22 uker, så håper jo jeg er gravid før hun får babyen, hehe. :)

Noen barn kommer jo med skikkelige gullkorn når vi får vite at de skal bli storesøsken. Er nok artig å ha på tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med gullklump i magen💖

Takk

I natt drømte jeg at jeg begynte å blø masse.... :(

Var godt å våkne å vite at det bare var en drøm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, slike drømmer er ekle! :( Husker jeg drømte at O var dødfødt da jeg var gravid. Gruuusomt!

Om under en uke begynner hjerte å slå. Er det ikke herlig å tenke på? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så ekkelt! Husker jeg var i juleselskap hos tanta mi, måtte på do og ser plutselig at det er noe rødt på dopapiret :sjokkert: I noen grusomme nanosekunder var jeg sikker på at jeg aborterte, men så var det nisser på dopapiret.. djieses altså, det skulle ikke vært lov! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, slike drømmer er ekle! :( Husker jeg drømte at O var dødfødt da jeg var gravid. Gruuusomt!

Om under en uke begynner hjerte å slå. Er det ikke herlig å tenke på? :hjerte:

Uff ja, ikke noe koselig med sånne drømmer.

Ja - jeg leste nettopp om hva som skjer mellom uke 5 og 6. Veldig viktig del av utviklingen skjer nå de neste par ukene. Det er helt utrolig at det skapes et nytt liv inni magen min :hjerte: .

Huff så ekkelt! Husker jeg var i juleselskap hos tanta mi, måtte på do og ser plutselig at det er noe rødt på dopapiret :sjokkert: I noen grusomme nanosekunder var jeg sikker på at jeg aborterte, men så var det nisser på dopapiret.. djieses altså, det skulle ikke vært lov! :fnise:

Du, det husker jeg faktisk at du skrev om i dagboken din. :fnise:

Tror puppene forresten har begynt å vokse nå, de kjennes liksom litt tyngre og fyldigere ut og niplene er bittelitt ømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så ekkelt! Husker jeg var i juleselskap hos tanta mi, måtte på do og ser plutselig at det er noe rødt på dopapiret :sjokkert: I noen grusomme nanosekunder var jeg sikker på at jeg aborterte, men så var det nisser på dopapiret.. djieses altså, det skulle ikke vært lov! :fnise:

Mens jeg, under morgenstell av en bruker, fikk et lite gisp da jeg så det var grønt på papiret (vanlig ved langtkommen underlivskreft). Var bare papiret her og. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull å lage noe annet enn hvitt dopapir :ler:

:ler: Ja!

Kjøpte meg en clearblue digital med ukeindikator. Plutselig fikk jeg for meg at jeg måtte teste med en "ordentlig" test :fnise: . Sikkert bortkasta penger for jeg har sikkert tissa på 10 billigtester…. :sjenert:

Jeg tok den i ellevetiden i dag og Gravid kom opp ganske fort og deretter 2-3 uker. Dette var jo ikke morgenurin, så kan jo hende morgenurin ville vist 3+. Etter mine beregninger er jeg 5 uker i dag :) .

:hjerte: Fra 5 uker og 0 dager til 5 uker og 6 dager av svangerskapet. :hjerte:

Lengde: 1-3 mm

OM BARNET

Embryoet er i begynnelsen av denne uken tre uker gammelt. Nå begynner hodedelen av embryoet å vokse, og det når en pæreform med en liten hale. Ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene begynner så smått å utvikles. Små somitter, som ser ut som bitte små humper, formes langs ryggen til embryoet. Disse vil blant annet danne ryggsøylen, ribbein og muskler. To hjerterør formes, smelter sammen til et rør og danner det primitive hjertet. Når embryoet er 25 dager gammelt (fra unnfangelse), i midten av denne uken, :hjerte: begynner det lille hjertet å slå og pumpe :hjerte: væske rundt i kroppen!

I nevralrøret formes ryggraden, ryggmargen og hjernen. I løpet av noen dager vil nevralrøret lukke seg. Dette skjer ved at nervefoldene smelter sammen. Folinsyre er et viktig vitamin for denne lukkingsprosessen, derfor anbefales det at du tar folat. Helt i slutten av uken formes de tre hjernedelene – forhjernen, som skal ta seg av hukommelse, tenking, fornuft, problemløsing og signaler fra sansene, midthjernen, som er et slags sentralbord som koordinerer signaler og sender dem til riktig bestemmelsessted, og bakhjernen, som vil ta seg av temperaturregulering, pusterytme og muskelbevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt tidlig og kanskje ikke så mye interessant enda, men starter gravid-status-oppdatering likvel jeg :) .

:hjerte:UKE 5 :hjerte:

  • På vei: 5 uker
  • Neste kontroll: Ikke ringt legen enda
  • Kjønn: Vet ikke, men vil gjerne vite det hvis de kan se det på oul.
  • Utålmodig: Ikke så veldig, men gleder meg veldig til å dele nyheten med flere og komme meg over 12 uker.
  • Navn: Ikke tenkt på enda
  • Innkjøp: Altfor tidlig. Har jo også det meste fra før. Men blir nok noe når vi får vite kjønn.
  • Vektøkning: Tja, ikke veid meg, men vet jeg har spist MYE den siste uka… :sjenert:
  • Melk i brystene: Nei
  • Strekkmerker: Nei, fikk det heller ikke sist gang.
  • Hevelser og vann i kroppen: Nei
  • Hodet ned: Er så vidt det lille frøet har hode enda :ler:
  • Aktivitet: Nei
  • Tungt: Nei
  • Kynnere: Nei
  • Hodet festet: Nei
  • Barnerom: Babyen skal sove hos oss i starten.
  • Sulten: Ja!!
  • Matkick: Ikke noe jeg har merket meg enda.
  • Plager: Litt mer trøtt enn til vanlig og litt verking i puppene, men dette kan egentlig ikke kalles plager.
  • Humør: Som vanlig tror jeg.
  • Sykehusbaggen: Det er lenge til det.
  • Høygravid: Nei, langt ifra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når du begynner å gråte av finalenummeret i "Adils hemmelige dansere" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du vet du er gravid når du begynner å gråte av finalenummeret i "Adils hemmelige dansere" :fnise:

Hahaha!! :ler: Jeg vet!!! Her kom tårene, her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Hahaha!! :ler: Jeg vet!!! Her kom tårene, her også.

Seriøst? :ler:

Ja, de hormonene gjør jammen mye rart med oss. Bare vent, straks sitter du og sipper også lilly! :ler:

Har i dag fått litt hodepine og fant ut at antagelig skyldes det mitt forsøk på å bli koffeinfri :hakeslepp: Orker ikke hodepine i denne varmen, så nå sitter jeg her med en ordentlig kopp kaffe MED koffein! :)

Litt tendens til svimmelhet da jeg var på stranda i stad, og kjenner jeg er redd for å bli svimmel som jeg var sist. Det er ikke noe behagelig. Men i dag var det nok graviditeten kombinert med varmen. Lillemor snorker på sofaen, er flere som blir slitne i sola. Må vel få vekket henne nå som klokka snart er fire… men det er jo litt deilig når ho sover også :fnise:

Håper alle koser seg i finværet som vi iallfall har på øtslandet! :sol::sol::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...