Gå til innhold

Nummer 2 er nå på vei :)


Ripsy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! :rodmer: Kos deg med jentene dine.

Takk, Sushi. Det gjør jeg :)

Enn så lenge har det gått veldig bra med storesøster, som er flink og tålmodig, omsorgsfull og stolt :) . Det kan jo komme en reaksjon etter hvert, men enn så lenge går det fint.

Lillesøster sover jo mye nå, så har greit med tid til å være med den store prinsessa mi også.

Å gratulerer så mye!! :) Så deilig å endelig ha den lille i armene :hjerte:

Ja, fantastisk! Plutselig er det over og vi har blitt en familie på 4 - det er virkelig spesielt å få barn :hjerte:

Å, gratulera! Det gjekk fort og greitt? Gler meg til å lese meir når du har tid :)

Takk. Det gikk fort ja. Forferdelig på slutten, men nå er det "glemt" :) . Skal prøve å skrive en fødselshistorie, har bare ikke kommet så langt.

Gratulerer så mye, det gikk fort!

Koooos dere! :rodmer:

Takk

Gratulerer så mye!! :strix:

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har merket at bekkenbunnsmuskulaturen ble betydelig dårligere siste halvdel av svangerskapet. Jeg var dårlig til å gjennomføre knipeøvelser og hadde en lang periode med mye hosting, noe som satt muskulaturen mer på stress. Jeg merket at jeg lett skvettet litt og hadde av og til problem med å rekke meg på toalettet. :( Nå har jeg bestemt meg for å være flink og komme i gang, slik at dette ikke blir et problem fremover. Jeg kjenner iallfall jeg har kontakt og er ikke inkontinent, men når jeg hoster har jeg litt problem.

Det er ikke noe morsomt å innrømme for seg selv at en har slike problem :frown: . Og når vi igjen skal prøve på litt sengekos er det jo greit å ikke føle seg helt slapp nedentil...

Problemet mitt har vært at jeg glemmer det bort og ikke har noe struktur på det. Jeg har derfor nå lastet ed en app :) . Så får vi se om det hjelper, det er iallfall en grei og enkel start, så får vi se om jeg føler fremgang og progresjon i øvelsene. Lastet ned appen som heter "Kegel Trainer", starter med gratisappen og ser hvordan det fungerer. Enn så lenge har jeg brukt den 3-4 ganger om dagen mens jeg ammer. Er litt usikker på om det er nok, men det får tiden vise :) .

Noen andre med samme problem?

Edit: må legge til at jeg hadde litt problem etter første graviditet også, men ikke like stort. Den gangen var det værst når jeg startet joggetrening, det var nesten umulig i et helt år. Håper jo etter hvert å komme i gang med jogging igjen uten å ha den ekle følelsen av å lekke...

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke problemer med at det har skvettet eller noe sånt, men jeg er kjempedårlig på kniping denne gangen. Var ganske flink i forrige svangerskap, men nå får jeg masse ekle kynnere etter 1-2 knip, så da gir jeg opp.. :sukk: Går jo på do sånn 4 ganger per natt, så det er definitivt blitt slappere.

Sist gang så la jeg meg til en vane at jeg knep når jeg ammet. Ikke hver gang jeg ammet da, men som deg ble det vel sånn 3 ganger per dag. Skal være nok det. :)

Denne gangen frykter jeg mer problemer da, for jeg synes det ser ut som at jeg har lett skjedeframfall når jeg ser med speil, men det kan jo være presset fra selve graviditeten som gjør det, at akkurat det justerer seg når baby er ute. :klo:

Men ja, man har jo ikke lyst til å ha slike problemer etter svangerskap, men det er nok mer vanlig enn vi kanskje tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ripsymor!!! Gratulerer så mye med et nytt, lite vidunder! Strålende at alt gikk godt. Gleder meg til å lese fødselshistorien en dag.

Det er vel rimelig vanlig med litt lekkasjeproblemer, iallfall rett etter fødsel. Da er jo hele området ute av drift, kind of. Ellers blir det vel som med annen trening, du må faktisk trene endel for å se resultater. Og at du derfor må vente litt før du merker god bedring. Føler jeg har vært litt slapp der selv (på treningen altså!), men har ikke merket noen lekkasjeproblemer heldigvis. Jeg brukte noen teknikker jeg lærte på yoga for gravide, dvs. litt mer "fancy" klemmeteknikker, ikke bare ren stram muskulaturen og hold.

type: stram bak i rumpa først, så kan du f.eks telle til nesten 10 mens du for hvert tall "løfter" stramminga lenger og lenger frem/opp, nesten helt opp i magen.

og så kan du ha intervalltrening: stram stram stram ganske fort!! Og utholdenhetstrening: stram og hooold. slapp av.

en app er sikkert lurt for å gjøre det! JUst do it!! :)

Lykke til i barsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...