Gå til innhold

Nummer 2 er nå på vei :)


Ripsy

Anbefalte innlegg

:ler: Føler med deg. Jeg spurte både lege og jordmor fleeere ganger om det ikke var sånn, men neida, ingen sammenheng. Nå fødte jeg jo på termin andre gangen, men da følte jeg allerede at jeg var på overtid. :P

Kjedelige greier! Her "må" babyen uansett vente til jeg er 39 uker så vi får unnagjort O sin operasjon, men har virkelig et håp om slippe å gå så veldig mye lenger. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3. Feb!

Eg var jo så heldig at eg gjekk over termin alle 3 ganger (8, 11 og 9 dagar), så eg syns du er heldig om du slepp det. Det er skikkelig tungt for psyken, og fysisk tungt er det jo i tillegg!

Spennande siste veker igjen no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh - så hyggelig med litt liv i dagboka mi :) .

6/2! :)

Hehe, sånn googling holdt jeg også på med. Prøvde veldig hardt å finne noe dokumentasjon på at nummer to gjerne kom før termin hvis nummer én gjorde det. Men nei. :ler:

Ja, man blir desperat og håper man finner det "riktige" svaret som man ønsker.... men neida :ler:

Håper du har rett, og at hun kommer litt før. Jeg syns 2/2 er en fin dato, så det tipper jeg ;)

Bra du er positiv :) .

Jeg tipper 4/2 :) Firetall er så fine!

:)

Så hyggelig mede oppdatering! :)

Er ikke lenge igjen for deg nå, uansett om det blir tre uker til eller bare noen dager. ;) Nå føler jeg at jeg er tilbake til hvordan det var i starten av svangerskapet. Dere som er sånn 2-3 uker foran meg, var så veeeldig langt på vei i forhold til meg, men så jevnet det seg ut når man bikket over i andre trimester. Nå føler jeg dere har såååå kort tid igjen i forhold til meg, som BARE er 35+4. :P

Uansett, masse lykke til, det er spennende dager for deg nå. :)

Det var altså utrolig skuffende å lese!!! HVOR kommer den drittmyten fra da! :P Jeg har jo "bestilt" å føde senest på termindagen, nettopp fordi jeg har født før. :fnise:

Hehe, ja, ser den.

Men du har jo rett, uansett ikke lenge igjen nå hverfor deg eller meg :) .

Takk - ja veldig spennende nå. Nesten enda mer spennende denne gangen syns jeg. Kanskje fordi jeg ikke rakk å kjenne så mye på den ventinga sist.

Her har det skjedd saker å ting. Jeg husker deg fra da jeg hadde min første prøvedagbok i 2010/11 :)
Gratulerer så mye med en til liten jente i magen, plutselig kommer hun

Hei Angel! Husker deg også - nå må jeg sjekke om du har oppdatert noe dagbok i det siste :jepp:

Føler med deg. Jeg spurte både lege og jordmor fleeere ganger om det ikke var sånn, men neida, ingen sammenheng. Nå fødte jeg jo på termin andre gangen, men da følte jeg allerede at jeg var på overtid. :P

Ja, det tror jeg jeg kommer til å føle også om jeg nærmer meg termin.

Kjedelige greier! Her "må" babyen uansett vente til jeg er 39 uker så vi får unnagjort O sin operasjon, men har virkelig et håp om slippe å gå så veldig mye lenger. :P

Ikke fått med meg hva slags operasjon det er, men håper ikke det er noe alvorlig?...

3. Feb!

Eg var jo så heldig at eg gjekk over termin alle 3 ganger (8, 11 og 9 dagar), så eg syns du er heldig om du slepp det. Det er skikkelig tungt for psyken, og fysisk tungt er det jo i tillegg!

Spennande siste veker igjen no!

Hei - skal lage tippelista nå.

Ja, overtid må være tungt.... håper jeg slipper.

Oi, glemte jo å tippe!

Tipper 2 februar jeg!

Skal noteres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødsel: :gravid: :babyjente:

Lilly: 2/2

Teriyaki: 2/2

Frida: 3/2

Ripsy: 4/2

Spiremor: 4/2

Sushi: 6/2

Termin: 8/2

Mange optimister her som er snille med meg :) . Håper dere har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har endelig senga blitt redd opp og himmelen er hengt opp :rodmer: .

Storesøster var litt sjalu på himmelen, så kanskje vi må vurdere en prinsessehimmel til henne også :) .

Håper alle har en fin helg! Stille og rolig her - kvalitetstid med familien! Pannekaker til frokost :sikle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har endelig senga blitt redd opp og himmelen er hengt opp :rodmer: .

Storesøster var litt sjalu på himmelen, så kanskje vi må vurdere en prinsessehimmel til henne også :) .

Håper alle har en fin helg! Stille og rolig her - kvalitetstid med familien! Pannekaker til frokost :sikle: .

Så herlig! :) Vi har også redd opp vuggen, men ikke hengt opp enda. Bare lagt et laken over så det ikke kommer støv.. :)

Pannekake til frokost hørtes veldig godt ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 39 uker før i morgen, men lager en 39 ukers status i kveld jeg :)

STATUS UKE 39 :gravid:


På vei: 38+6
Neste kontroll: 2/2
Kjønn: Jente
Utålmodig: JA, veldig!!
Navn: Sliter med å finne et fint navn vi begge liker...
Innkjøp: Har alt vi "må" ha tror jeg, men kommer stadig på småting jeg burde skaffe. På lista står bl.a. speil til bilen.
Vektøkning: Altfor mye, 17-18kg...
Melk i brystene: Ikke merka noe.
Strekkmerker: Nei, fikk heller ingen sistgang, så krysser fingrene for at jeg slipper.
Hevelser og vann i kroppen: Kanskje litt hoven i beina, men ikke veldig. Er nok mest fett som gjør at jeg føler meg "hoven"...
Hodet ned: Ja, og festet :).
Aktivitet: Ja, mye aktivitet. Mye mer aktiv enn jeg kan huske storesøsteren var.
Tungt: Ja, alt føles litt tungt nå.
Kynnere: Ja, det har jeg hatt lenge. Hadde mye kynnere også i første svangerskap.
Babyrom: Skal sove på rommet vårt i starten, så har ikke ordnet noe babyrom enda :).
Sulten: Matlysten er god. Men merker nå at jeg spiser mindre måltider, blir fortere dårlig plass.
Matkick: Litt for sugen på søtsaker :( . Ellers har jeg plutselig hatt veldig lyst på appelsin og druer.
Plager: Har hatt perioder med bekkensmerter, men dette er mye bedre. Nå er det mest at jeg ikke orker eller får kynnere av den minste ting.
Humør: Prøver å være i godt humør, men kjenner jeg er litt mentalt sliten og bare vil ha denne babyen ut.
Sykehusbaggen: Den står så og si klar. Har en huskeliste med ting jeg ikke har pakket klart, som sminke, mobillader osv.
Høygravid: Ja, absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! :) Vi har også redd opp vuggen, men ikke hengt opp enda. Bare lagt et laken over så det ikke kommer støv.. :)

Pannekake til frokost hørtes veldig godt ut. :)

Ja, her ligger det også laken over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber kroppen min litt her. Lurte litt på om det var i gang her, men roet seg nå. Kjent flere tak nederst i magen den siste timen, men nå har jeg slengt meg på sofaen og det ser ut til å roe seg, så var nok bare falsk alarm. Er så klar, men samtidig så er det jo veldig skummelt.

Ha en fin helg alle sammen - får håpe jeg har en grunn til å komme inn og oppdatere senere denne helga :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber kroppen min litt her. Lurte litt på om det var i gang her, men roet seg nå. Kjent flere tak nederst i magen den siste timen, men nå har jeg slengt meg på sofaen og det ser ut til å roe seg, så var nok bare falsk alarm. Er så klar, men samtidig så er det jo veldig skummelt.

Ha en fin helg alle sammen - får håpe jeg har en grunn til å komme inn og oppdatere senere denne helga :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Det ble visst födsel sent i går kveld :) Lillesøster kom til verden rett før 23.

Jeg var i gang sist jeg skrev her, men tror kroppen hoppet over en ri og hadde en svak en, derfor tenkte jeg at det ikke var i gang helt på ordentlig :D.

Men det gikk fort på slutten. Utrolig heftig fra de tok vannet ved 8-9cm til hun var ute.

Men plutselig er det over og man har et vakkert nurk i armene :rodmer: .

Jeg kan fortelle mer detaljert senere. Nå skal jeg prøve å vekke henne her og legge henne til brystet igjen :) .

God helg videre til alle som er innom fra en lykkelig Ripsy som er mor til to flotte jenter :hjerte::hjerte: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...