*lilly* Skrevet 25. juni 2014 #181 Del Skrevet 25. juni 2014 Herlig med nye klær! Det gjør underverker for selvfølelsen Håper du ikke er så veldig kvalm, det er virkelig ikke noe særlig.. husker det godt fremdeles. Du får prøve å hvile litt når du kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 25. juni 2014 Forfatter #182 Del Skrevet 25. juni 2014 Herlig med nye klær! Det gjør underverker for selvfølelsen Håper du ikke er så veldig kvalm, det er virkelig ikke noe særlig.. husker det godt fremdeles. Du får prøve å hvile litt når du kan! Ja, ikke sant Har vært flinkere til å lytte til kroppen i dag, så har gått greit på jobb. Satt meg ned når jeg kjente det var på tide og fikk i meg mat i tide. Har forøvrig vært sykt trøtt etter jeg kom hjem, har småduppa hele ettermiddagen og kvelden. Men som vanlig er jeg så dum at jeg har ting jeg MÅ få gjort som jeg utsetter og det blir igjen for sent før jeg får lagt meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 25. juni 2014 #183 Del Skrevet 25. juni 2014 Ikke så lenge til uke 12 da, så blir forhåpentligvis litt bedre snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 26. juni 2014 #184 Del Skrevet 26. juni 2014 Uff, håper du slipper å være trøtt og kvalm så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 30. juni 2014 Forfatter #185 Del Skrevet 30. juni 2014 UKE 9 På vei: 8+4 uker Neste kontroll: 15. juli Kjønn: Vet ikke, men vil gjerne vite det hvis de kan se det på oul. Utålmodig: nei, ikke enda. Men gleder meg til å offentliggjøre nyheten Navn: Ikke tenkt på enda, men tipper vi vil få problemer :D Innkjøp: Altfor tidlig. Har jo også det meste fra før. Men blir nok noe når vi får vite kjønn. Vektøkning: Gått opp de 2 kiloene jeg gikk ned i mai Melk i brystene: Nei Strekkmerker: Nei, fikk det heller ikke sist gang. Hevelser og vann i kroppen: Nei Hodet ned: Nei Aktivitet: Nei Tungt: Nei Kynnere: Nei Hodet festet: Nei Barnerom: Babyen skal sove hos oss i starten. Sulten: Var veldig sulten i starten, men kjenner jeg nå har litt mindre matlyst. Men har absolutt ikke problem med å få i meg nok og vel så det…. Matkick: Har hatt flere korte perioder med ting jeg MÅ ha, blant annet knekkebrød med gulost, men det har gitt seg nå. Akkurat i skrivende stund er det ingenting. Plager: Litt småkvalm/ikke matlyst, trøttere enn vanlig, tendens til uvelhet/svimmelhet når jeg står stille rett opp og ned. Men totalt har jeg det veldig fint! Humør: Som vanlig tror jeg. Sykehusbaggen: Det er lenge til det. Høygravid: Nei, langt ifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. juni 2014 #186 Del Skrevet 30. juni 2014 Heldige du som er så langt på vei Tre uker føles veldig lenge når man er nygravid Ha en fin uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 1. juli 2014 #187 Del Skrevet 1. juli 2014 Åh, graviditet. (Ok, egentlig har jeg et veldig lite hjertelig forhold til graviditet, men det er koselig når andre er gravide ) Og du, ikke vær så streng med deg selv når det gjelder vekta. Hvis du må småspise for å unngå kvalme så må du det. Du kan ikke være syk og dårlig på jobb og hjemme bare for å unngå et par kilo Nå skal dere fortelle storesøster om babyen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #188 Del Skrevet 1. juli 2014 Heldige du som er så langt på vei Tre uker føles veldig lenge når man er nygravid Ha en fin uke. Ja, de første ukene har gått veldig sakte. Tror det har med at man gleder seg til å fortelle det til flere og til at magen skal vokse litt så man føler seg "ordentlig" gravid. Takk i like måte! Rolig dag hjemme alene i dag, men målet er å få gått gjennom klesskapet mitt! Tror det er mye som kan sendes til frelsesarmeen. Åh, graviditet. (Ok, egentlig har jeg et veldig lite hjertelig forhold til graviditet, men det er koselig når andre er gravide ) Og du, ikke vær så streng med deg selv når det gjelder vekta. Hvis du må småspise for å unngå kvalme så må du det. Du kan ikke være syk og dårlig på jobb og hjemme bare for å unngå et par kilo Nå skal dere fortelle storesøster om babyen? Er veldig spent på vekta, men er nok litt ekstra redd siden jeg i utgangspunktet veier noen kilo mer enn jeg skulle ønske… Men prøver så godt jeg kan å ikke bli hysterisk Spise gjør jeg iallfall Storesøster får nok kanskje vite om den lille babyen når vi når 12 uker. Gleder meg VELDIG til å fortelle henne det, men samtidig kunne det vært greit om ventetiden for henne hadde vært kortere og at vi hadde ventet til etter OUL. Men det er så lenge til og jeg er også redd hun skal få høre det av andre før vi får fortalt henne det - så blir nok ca 12 uker. Husker ikke hva du har fortalt om det - når fortalte dere det? Og Teriyaki - når tenker dere å fortelle storebror? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 1. juli 2014 #189 Del Skrevet 1. juli 2014 Vi vurderer å fortelle det om tre-fire uker når vi vet at alt er i orden med mini. Han snakker så mye om å være storebror at folk rundt oss tror vel vi har fortalt det alt. Er litt tidlig da, men. Hvis ikke blir det ved 12 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #190 Del Skrevet 1. juli 2014 Vi vurderer å fortelle det om tre-fire uker når vi vet at alt er i orden med mini. Han snakker så mye om å være storebror at folk rundt oss tror vel vi har fortalt det alt. Er litt tidlig da, men. Hvis ikke blir det ved 12 uker. Ja, lille/store her sier ofte at ho ønsker seg en baby nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 1. juli 2014 #191 Del Skrevet 1. juli 2014 Vi skulle egentlig vente til etter OUL, men endte med å fortelle det etter UL i uke 12. Klarte ikke å vente lenger Men jeg skulle vel egentlig ønske vi hadde holdt igjen litt, for ventetida ble laaang for henne. Hun skjønte jo ikke helt hva som skulle skje før magen ble stor. Så jeg ville venta så lenge du klarer Utrolig stas å si det, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 2. juli 2014 Forfatter #192 Del Skrevet 2. juli 2014 Føler det blir litt klagebok det her, men må bare få det litt ut. Er så lei av lite energi, får ikke gjort noe hjemme på kveldene. I dag har jeg vært helt skutt. Synes å huske at energien gradvis kom tilbake rundt uke 9-10 sist, så håper dette endrer seg snart, for kjenner jeg blir deprimert over hvor lite jeg fr gjort hjemme Dagens utblåsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 2. juli 2014 #193 Del Skrevet 2. juli 2014 Kjenner igjen følelsen. Er jo et ork bare å rydde kjøkkene eller ta en klesvask, men får håpe det går over hos deg snart. For min del blir det vel verre før det blir bedre igjen, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 3. juli 2014 #194 Del Skrevet 3. juli 2014 Her er det fortsatt ikke blitt bedre. Gøy med graviditet og barseltid! Men jeg har funnet ut at det beste er å slutte å forvente å få gjort noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 3. juli 2014 Forfatter #195 Del Skrevet 3. juli 2014 Har hatt fri i dag, så har hatt en bra dag med en balanse mellom husarbeid, soving, avslapping og lek med lillemor etter barnehagen. Én dag til på jobb, så er det helg Vet jeg prater mye om vekt, men er litt bekymret siden jeg vet jeg spiser altfor mye… Den siste uka har jeg vært avhengig av flere måltider om dagen med brødskive med italiensk salat og hamburgerrygg + agurk…. Ikke det sunneste, og iallfall ikke når jeg ender med å spise flere brødskiver enn jeg trenger… Huff, må skjerpe meg litt, for jeg ønsker ikke at dette skal fortsette. Sjekka dagboka fra forrige graviditet og da skrev jeg at jeg hadde gått opp maks 3kg ved 15uker, mens nå er det minst 3kg ved 9 uker… Trente mye mer sistgang og kunne ønske jeg var like flink nå, men det vet jeg ikke kommer til å skje. MEN kostholdet kan og bør jeg gjøre noe med!!! Vet noen sikkert tenker at jeg burde slappe av og godta at sånn er det, men er faktisk litt uenig og tenker at dette burde jeg klare å passe på fremover! Kunne ønske jeg fikk dilla på isbiter eller no Forresten 9 uker i dag - ser at jeg endelig begynner å nærme meg de magiske 12 ukene Og om under 2 uker skal jeg på første svangerskapskontroll. Gleder meg! Har forresten de siste dagen kjent veldig på at jeg tror det er en gutt inni magen . Forrige gang hadde jeg ingen magefølelse før ultralyden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 3. juli 2014 #196 Del Skrevet 3. juli 2014 Jeg har også spist for mye siste par ukene. Vanskelig å skjerpe seg, men man må jo bare. Artig med guttefølelse. Jeg har jentefølelse, men tror likevel det blir gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. juli 2014 Forfatter #197 Del Skrevet 7. juli 2014 Tiden går sakte, men sikkert fremover Nærmer seg veldig 10 uker nå, og kjenner det er en lettelse. Trettheten har absolutt ikke forsvunnet og jeg føler meg til tider som en elendig mamma. Jeg klarer meg veldig greit på jobb, men jeg er helt død når jeg kommer hjem. Har vært mye hjemme alene fordi mannen har reist med jobben, og det er en utfordring å få middagen på bordet. Etter vi spiste i dag var jeg helt død i sofaen. Uff, stakkar lille jenta mi som ikke skjønner hvorfor mamma´n ikke orker noenting Håper virkelig dette snart blir bedre! Ja, rart at jeg har fått guttefølelse. Har jo 50% sjanse for å ha rett . Lillemor sier omtrent hver dag at hun ønsker seg en ordentlig baby nå Hun vet jo fortsatt ikke noe, så blir sååå gøy å fortelle henne det. Spurte hva hun ønsker seg, og hun ønsker seg en lillebror sier ho . En uke til første svangerskapskontroll - gleder meg til det! Da blir det liksom enda mer virkelig . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 7. juli 2014 #198 Del Skrevet 7. juli 2014 10 uker er en milepæl! Synes det er en større milepæl enn uke 12. Går jo tross alt fra embryo til foster. Neste gang den "endrer status" er jo når den blir født, på en måte. Selv om jeg ser på det som en baby lenge før, da. Syns det høres rart ut å snakke om foster når man er sånn 30 uker på vei. Lillemor blir nok kjempeglad når hun får vite at hun skal bli storesøster. Enda en stund til O får vite noe, men gleder meg veldig. Han får vite det i august. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 12. juli 2014 #199 Del Skrevet 12. juli 2014 Grattis med spiren! Vi fortalte det til storesøsknene da jeg hadde passert 12 uker, og det var kjempestas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 13. juli 2014 Forfatter #200 Del Skrevet 13. juli 2014 10 uker er en milepæl! Synes det er en større milepæl enn uke 12. Går jo tross alt fra embryo til foster. Neste gang den "endrer status" er jo når den blir født, på en måte. Selv om jeg ser på det som en baby lenge før, da. Syns det høres rart ut å snakke om foster når man er sånn 30 uker på vei. Lillemor blir nok kjempeglad når hun får vite at hun skal bli storesøster. Enda en stund til O får vite noe, men gleder meg veldig. Han får vite det i august. Ja, 10 uker er jo også en milepæl Og nå nærmer jeg meg plutselig snart 11 uker Ja, jeg tenker mer baby enn foster, det høres rart ut synes jeg også. Grattis med spiren! Vi fortalte det til storesøsknene da jeg hadde passert 12 uker, og det var kjempestas! Takk for det Ja, det blir gøy! Mulig vi prøver å vente litt lenger, men vi ser det litt an når jeg har passert 12 uker Oppdatering i forhold til cravings: De siste 3 ukene har jeg spist brødskive med italiensk salat, hamburgerrygg og agurk nesten hver eneste dag til frokost, helst til lunsj og gjerne til kvelds også Kunne jeg valgt hadde det sikkert blitt middagen også . Og må jo legge til at jeg så og si aldri spiser italiensk salat ellers... Tror jammen jeg må gå og ta meg en skive til kvelds nå også . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå