Gå til innhold

Nummer 2 er nå på vei :)

Ripsy

Anbefalte innlegg

Ja man kan få abstinenser av å slutte med kaffe hvis man er avhengig. :) En til to kopper kaffe per dag går helt fint selv om man er gravid. :)

kos dere med sol! Vi har første overskya dag her på sånn to uker nå, så klager ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja man kan få abstinenser av å slutte med kaffe hvis man er avhengig. :) En til to kopper kaffe per dag går helt fint selv om man er gravid. :)

kos dere med sol! Vi har første overskya dag her på sånn to uker nå, så klager ikke! :)

Ja, vet det er greit, men lurte på om jeg skulle klare å kutte helt :ler: men var visst litt for optimistisk.

I dag har jeg drukket to kopper MED kaffein :)

Kjenner ingen symptomer jeg nå, bortsett fra litt tretthet. Nesten så jeg begynner å bekymre meg litt… :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt må man da få unne seg? ;)

Jeg hadde nesten ingen symptomer med O de første ukene, så det trenger jo ikke å bety noe negativt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt time hos jordmor når jeg er 10+5. Føles som en evighet til, men har mye planer fremover så håper det går fort :)

Gleder meg til å høre hjertelyden :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, må bare pakke for en tur jeg skal på i helga... Er bare så vanskelig å komme seg opp av sofaen. Men får bare tvinge meg selv og få det gjort så jeg kan legge meg og sove resten av natta. Har ligget på sofaen siden 1830, fortsatt ikke rydda etter middagen heller. Huff. Nei får grave frem noen indre krefter og få det gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke hjemme. Hvis ikke ville han helt klart hjulpet meg. Han er flink til det! Reiser med jobben denne uka :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Lite spennende gravidnytt her. Fortsatt i god form med lite symptomer. Litt trøttere enn vanlig er jeg fortsatt, men klarer meg greit på jobb. Fantorangtid = sovetid for mor...

Bh´ene begynner å bli litt små, så må finne frem gamle bh´er fra forrige graviditet og ammeperiode snart så de ikke ramler ut :omg: .

Kanskje på tide å flytte meg fra prøver til gravid nå :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klageinnlegg fra meg etter å ha sett meg selv i speilet før jeg la meg.... Har gått opp det jeg gikk ned i mai og har spist altfor mye!!! Uff, ble helt deppa jeg. Oppblåst mage gjør det absolutt ikke bedre. Føler som om jeg er 6-7mnd gravid.... Måtte bare få det ut.

Er jo bare en ting å gjøre: skjerpe seg med kostholdet!!! Ønsker ikke gå opp mer enn forrige gang (15kg) med en startvekt som var 4-5kg mindre enn denne gangen. I tillegg var jeg mye bedre trent sist gang.

Fra og med i morgen tidlig skal jeg gi den lille i magen bedre forhold for å vokse seg sunn og sterk! Kanskje jeg skal logge litt kosthold her noen dager, bare for å bevisstgjøre meg selv litt hva jeg spiser...

Trøtt nå, skulle egentlig legge meg kl ni, men fikk plutselig så mye annet å gjøre før jeg kom så langt. Men nå slukkes lyset her. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk at du er jo gravid og kommer til å gå opp i vekt. :) Men selvsagt lurt å være sunn uansett!

Jeg gikk opp 24 forrige gang. Skal prøve å unngå det denne gangen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dette ordner seg etterhvert, i starten føler man seg gjerne ikke så bra: kvalm, uggen og oppblåst uten skikkelig mage! Det er alltid lurt å være sunn if trene, men det er ikke alltid så lett når man er trøtt og sliten. Tipper det blir bedre senere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men husk at du er jo gravid og kommer til å gå opp i vekt. :) Men selvsagt lurt å være sunn uansett!

Jeg gikk opp 24 forrige gang. Skal prøve å unngå det denne gangen. :P

Jada, ligger nok mye i at jeg i utgangspunktet veier mer enn jeg ønsker, så er så lhar vørt lite fornøyd med kroppen min de siste månedene. Men prøver å legge det bak meg og håper jeg klarer å komme meg ned til trivselsvekten innen et år etter barn nummer to :) .

Tenker at dette ordner seg etterhvert, i starten føler man seg gjerne ikke så bra: kvalm, uggen og oppblåst uten skikkelig mage! Det er alltid lurt å være sunn if trene, men det er ikke alltid så lett når man er trøtt og sliten. Tipper det blir bedre senere :klemmer:

Ja, trening har ikke vært i fokus de siste ukene desverrre. Men det håper jeg endrer seg i 2. trimester når jeg forhåpentligvis får mer energi.

Ellers er det litt morsomt at cravings fra forrige graviditet har kommet tilbake: knekkebrød med gulost. Og nå MÅ det to tykke skiver agurk oppå også :) og helst et stort glass melk (sistgang vard det sjokolademelk, men heldigvis har jeg ikke noe lyst på det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, der kom kvalmen :(

Ble skikkelig uvel og holdt på å gå i gulvet. Håper virkelig dette kan holdes i sjakk ved at jeg lytter til kroppen! Har vært i butikker og prøvd klær og tror det ble for mye. Skal kjøpe meg noe kjeks eller noe som jeg kan ha i veska. Og jeg som har vært så glad og tenkt at jeg slapp unna :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig :/ Håper det bare var den enr dagen. :) Er jo så kjipt å være kvalm. Om ikke annet er det statistisk bra å være kvalm med tanke på å unngå spontanabort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så kjedelig :/ Håper det bare var den enr dagen. :) Er jo så kjipt å være kvalm. Om ikke annet er det statistisk bra å være kvalm med tanke på å unngå spontanabort. :)

Ja, får tenke på det siste du skriver. Vært trøtt og uggen i hele dag, men hadde en litt bedre periode etter jeg fikk en god lur. Burde vært i seng, men fordi jeg er så trøtt og treg får jeg aldri gjort det jeg MÅ få gjort, så blir vel litt for sent i dag også…

Fikk kjøpt noen nye klær i dag da :jepp: . Det føles godt for jeg har egentlig trengt bukser i mange måneder, men ville jo egentlig ned noen kilo først… Men nå bestemte jeg meg for å kjøpe likevel siden jeg er voksende og ikke vil føle meg som en dass! Fant noen fine stretchbukser med høyt liv og stretch! Deilig, de vil nok passe en liten stund iallfall. Og kjøpte en super kjole som har god plass for en mage å vokse i. Gleder meg til å bruke den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...