Gå til innhold

Verdens vanskeligste valg


Gjest Foxx

Anbefalte innlegg

Du kommer til å angre hele livet ditt.

Anonymous poster hash: 66f84...a8e

Det er vel å dra litt raske slutninger.

Jeg har selv tatt abort to ganger, og angrer virkelig ikke på det. De jeg kjenner som har tatt abort angrer heller ikke.

Anonymous poster hash: eaefe...0e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om en annen hadde gjort ting i akkurat samme rekkefølge som deg betyr det ikke at det nødvendigvis hadde resultert i et lykkelig liv. Livet er komplekst og det fins ikke en fasit på hvordan bli lykkelig. Uansett snakker vi jo om et annet liv enn en selv også?

Nei, må ikke være i rekkefølge - men bare et eksempel .......

Jeg tenker at i hennes situasjon nå tror jeg ikke at hun kommer til å bli lykkelig, men uansett er det hennes valg hva som er best for henne. Hun kan ikke kreve noe fra han....Da står hun som alene mor.......Jeg vet ikke hva hun har i livet - hun får tenke gjennom..det er bare en gang man lever i livet så har man lov å være egoistisk.

Anonymous poster hash: 1c569...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener alle bare kan gå rundt og være egoistiske fordi alle lever jo bare en gang? De har skapt et liv, på tide å ta ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener alle bare kan gå rundt og være egoistiske fordi alle lever jo bare en gang? De har skapt et liv, på tide å ta ansvar.

Fosteret er ikke levedyktig på noen måter enda, velger TS å ta abort så er det hennes valg, på lik linje med at om hun velger å beholde det, så er det hennes valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo foreløpig ikke levedyktig utenfor magen, men så er det heller ikke meningen at det skal være utenfor enda heller. Det skal jo vokse der inne. Og det er ikke noe jeg kan gjøre hvis hun ønsker å ta livet av det, stemmer det. Men jeg skjønner ikke argumentet med at "det er jo bare å være egoistisk, lever bare en gang!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo foreløpig ikke levedyktig utenfor magen, men så er det heller ikke meningen at det skal være utenfor enda heller. Det skal jo vokse der inne. Og det er ikke noe jeg kan gjøre hvis hun ønsker å ta livet av det, stemmer det. Men jeg skjønner ikke argumentet med at "det er jo bare å være egoistisk, lever bare en gang!".

Nå er vi kvinner i Norge så heldige at vi har valget, mellom å beholde eller å fjerne. Jeg kan, selvfølgelig, forstå alle som har tatt abort meget godt. Men jeg skjønner også de som ikke synes noe om det.

Jeg velger å holde meg nøytral, for å ikke støte noen parter, men jeg har selv merket at man nærmest blir halshugget tvert man er ærlig om at man har tatt abort, til noen som er i mot det.

Jeg ville aldri hatt barn, med mindre jeg fant mannen jeg velger å elske resten av livet. Å få barn utenom ville dermed vært egoistisk av meg, da jeg ikke ville ha ønsket dette barnet. Og ja, jeg er så kynisk at det sikkert hadde blitt merkbart etterhvert også.

All respekt til de av dere som velger å beholde til tross for at sjangsen for å bli alenemor er stor, men jeg hadde ikke klart det, så ikke døm meg når jeg ikke dømmer dere.

EDIT: Dette var såklart ikke bare om å ikke dømme meg, men også andre som har tatt abort. Dette blir holdt i skjul, nettopp fordi det er et sårt tema og da hjelper det ikke å få spydigheter etter seg om man er ærlig å innrømmer valget en har tatt.

Endret av Querido
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler nå det er stikk motsatt, er du så grusom å "tråkke på" kvinners rett til å ta livet av sine barn så blir du nærmest utstøtt fra samfunnet. Når det er sagt så ville det selvfølgelig ikke vært ønskelig for meg heller å bli alenemor, men nettopp derfor har jeg aldri sex med noen jeg vet ikke ville tatt på seg farsoppgaven. Hadde det likevel skjedd på et eller annet vis så hadde det ikke vært snakk om å drepe det fordi stakkars meg vil ikke ha det alene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta abort - alle har ulike syn på saken. Jeg synes det er ikke egoistisk. Man kan av og til være uheldig, ikke gjennomtenkt med prevensjon eller andre grunner.

Man velger hva som er best for seg selv og for fremtiden. Om det ikke passer - ok da har man tatt et valgt, så slipper man å ha et vanskelig og komplisert liv hvis man visste at det ikke passet.

Jeg synes det er egoistisk å beholde barn om det ikke passet - kanskje barn får masse problemer hvis en ikke gjør sin god jobb. Barn får det vondt. barn havner kanskje på barnehjem eller en eller annen grunn hvis mor visste at det ikke passet , eller kanskje gir det vekk. Jeg synes det er mye verre.

Uansett om man tar abort eller beholde - er det viktig at et menneske skal tenke godt gjennom hva som er best.



Anonymous poster hash: 1c569...344
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke fått barn med en mann som ikke ønsket det, og om jeg hadde beholdt hadde jeg ihvertfall ikke krevd noe av mannen. Det syntes jeg er galt.

Men kjære det er jo ikke 'hun som krever' det er barnet. Det virker som om så mange her inne tror at alenemødre får penger av barnefaren til å kose seg med! Det er barnet som får de pengene ikke moren. Det koster mye mer enn de skarve pengene man får i bidrag fra en far, å oppdra et barn. Deter ikke egoistisk eller slemt å kreve at faren skal være med å fø opp sitt eget barn.

Anonymous poster hash: af402...7f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære det er jo ikke 'hun som krever' det er barnet. Det virker som om så mange her inne tror at alenemødre får penger av barnefaren til å kose seg med! Det er barnet som får de pengene ikke moren. Det koster mye mer enn de skarve pengene man får i bidrag fra en far, å oppdra et barn. Deter ikke egoistisk eller slemt å kreve at faren skal være med å fø opp sitt eget barn.

Anonymous poster hash: af402...7f5

Jeg er fullstendig klar over at penger er tll barnet.

Jeg mener at kvinnen har et valg, det har ikke mannen. Vil kvinnen beholde og mannen ikke så får hun klare det økonomisk selv. Faren vil ikke ha barnet.

JA! Jeg mener det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk har et valg jo, de kan nemlig velge å pakke inn kuken og ikke bruke den før de er moden nok til å ta ansvar for sine handlinger. Ja! Det mener jeg.

Til ts: jeg henger meg på de andre som sier at du må vurdere selv hva du kan leve med. Jeg vet at jeg ville ha slitt mer ved å ha tatt en abort, enn ved å velge å beholde et uplanlagt barn. Dette mener jeg selv om jeg ikke har noe ønske om at vi skal dra tilbake til en tid der strikkepinner var løsningen på uønskede svangerskap. Det er kun en selv som kan vurdere dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk har et valg jo, de kan nemlig velge å pakke inn kuken og ikke bruke den før de er moden nok til å ta ansvar for sine handlinger. Ja! Det mener jeg.

Ja, for vi damer er jo så dumme at vi ikke kan ta ansvar for vår egen kropp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for vi damer er jo så dumme at vi ikke kan ta ansvar for vår egen kropp!

Hvorfor drar du den konklusjonen?

Endret av Hjarte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor drar du den konklusjonen?

Du legger jo all skyld på mannen og har gått ut fra at han ikke brukte kondom.

-------------------------

Om vi skal se bort fra denne tråden, så mener jeg at kvinner har ansvaret for hva de putter inn i egen kropp! Vil vi ikke bli feite så spiser vi sundt. Vil vi ikke bli gravide så passer vi på at vi ikke blir det. Blir vi det ved et uhell så har vi et valg. Det har ikke en mann.

Velger vi da å beholde mot mannens vilje så får vi ha 'baller' nok til å klare det økonomisk også! For vi kan faktisk ta våre forhåndsregler for ikke å havne i den situasjonen!

Ja, uhell kan skje, kondomet kan sprekke eller pilla kan svikte, men det er nå slik at det er vi damer som blir gravide og da har vi et valg, det har ikke mannen. Hvorfor er det riktig at en mann skal måtte betale for et barn han ikke vil ha?

Menn kan bli lurt trill rundt av kvinner, det har jeg flere eksempler på, men det er en annen sak.

Endret av Novemberellie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger jo all skyld på mannen og har gått ut fra at han ikke brukte kondom.

-------------------------

Om vi skal se bort fra denne tråden, så mener jeg at kvinner har ansvaret for hva de putter inn i egen kropp! Vil vi ikke bli feite så spiser vi sundt. Vil vi ikke bli gravide så passer vi på at vi ikke blir det. Blir vi det ved et uhell så har vi et valg. Det har ikke en mann.

Velger vi da å beholde mot mannens vilje så får vi ha 'baller' nok til å klare det økonomisk også! For vi kan faktisk ta våre forhåndsregler for ikke å havne i den situasjonen!

Ja, uhell kan skje, kondomet kan sprekke eller pilla kan svikte, men det er nå slik at det er vi damer som blir gravide og da har vi et valg, det har ikke mannen. Hvorfor er det riktig at en mann skal måtte betale for et barn han ikke vil ha?

Menn kan bli lurt trill rundt av kvinner, det har jeg flere eksempler på, men det er en annen sak.

Wow! Hvor har jeg skrevet det? Jeg har ikke skrevet et ord om kondombruk her. Det er ikke bra å legge ord i munnen på andre folk på denne måten.

Jeg har ikke sagt noe om at det er mannen som har hele skylda, men er man ikke moden nok til å ta ansvaret for at uhell kan skje så bør man ikke ha sex.

Endret av Hjarte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Hvor har jeg skrevet det? Jeg har ikke skrevet et ord om kondombruk her. Det er ikke bra å legge ord i munnen på andre folk på denne måten.

Jeg har ikke sagt noe om at det er mannen som har hele skylda, men er man ikke moden nok til å ta ansvaret for at uhell kan skje så bør man ikke ha sex.

Jeg tok det for gitt at du mente kondom da du skrev at mannen skulle "pakke inn pikken", men hva har det med noe å gjøre?

Menn skal ikke kunne ha sex før de kunne tenke seg barn er altså din mening! Jadda så..... det er jo skikkelig realistisk! :fnise:

Da blir det nok lite på de kvinner som kunne tenke seg å ha sex uten å bli gravide også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tok det for gitt at du mente kondom da du skrev at mannen skulle "pakke inn pikken", men hva har det med noe å gjøre?

Menn skal ikke kunne ha sex før de kunne tenke seg barn er altså din mening! Jadda så..... det er jo skikkelig realistisk! :fnise:

Da blir det nok lite på de kvinner som kunne tenke seg å ha sex uten å bli gravide også.

Pakke den inn som å "ikke ta den fram".

Les hva jeg skriver da:

Ikke ha sex før de kan ta ansvar for sine handlinger. Det gjelder forøvrig begge. Sex kan føre til svangerskap, og det er noe alle vet. Jeg synes ikke at en mann som ønsker å ligge rundt med damer skal få slippe å ta ansvar fordi han ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakke den inn som å "ikke ta den fram".

Les hva jeg skriver da:

Ikke ha sex før de kan ta ansvar for sine handlinger. Det gjelder forøvrig begge. Sex kan føre til svangerskap, og det er noe alle vet. Jeg synes ikke at en mann som ønsker å ligge rundt med damer skal få slippe å ta ansvar fordi han ikke vil.

Det er vel LITT naivt å tro at man kan få alle som liker sex til å slutte med det fordi man kan bli gravide, eller?

Men for all del, stå på, spread the word! Kanskje det blir en løsning på dette "problemet". :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en bruker prevensjon riktig så er jo sjansen minimal da, men hvis det likevel skulle skje så er det ganske greit å vite at en blir TO om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet, kanskje det er det som skal til for å få han til å innse at det er vi to som er ment til å være i lag etter så mange år av og på...

verdens dårligste grunn til å få barn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...