Gå til innhold

Verdens vanskeligste valg


Gjest Foxx

Anbefalte innlegg

Men som AB #19 sier over her, gjør du det i håp om at det skal bli dere, så må du revurdere det. Dèt er ingen grunn til å få barn! Vil du ha barn, om du blir alenemor?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer nok aldri til å bli dere, nå som du har blitt gravid - tar du abort kommer du alltid til å holde det mot ham, beholder du barnet kommer han alltid til å holde det mot deg.

Men du er gammel nok til å ta vare på et barn og det virker som om du ønsker deg barnet, så hvis jeg var deg ville jeg begynt å se frem til et liv som alenemor. Det var kanskje ikke akkurat det du hadde planlagt å gjøre med livet ditt, men det kommer nok til å gå utmerket!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok aldri til å bli dere, nå som du har blitt gravid - tar du abort kommer du alltid til å holde det mot ham, beholder du barnet kommer han alltid til å holde det mot deg.

Men du er gammel nok til å ta vare på et barn og det virker som om du ønsker deg barnet, så hvis jeg var deg ville jeg begynt å se frem til et liv som alenemor. Det var kanskje ikke akkurat det du hadde planlagt å gjøre med livet ditt, men det kommer nok til å gå utmerket!

Du fremstår alltid så bra på dette forumet. Virkelig fin person :hug:

Anonymous poster hash: 936c1...c44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får som fortjent når dere faen meg ikke bruker kondom. Tenk før dere handler. Ungdom nå tildags er jo helt håpløse.

Anonymous poster hash: 7b55b...1d6

Dette har vel ikke noe med ungdom nå til dags å gjøre. Har alltid skjedd, og før var konsekvensene mye verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Vel, det er ditt valg, uansett hva han synes og mener.

Jeg, personlig, ville nok tatt abort. Slitsomt å være ung mor, en vil jo leve livet.

Men, jeg synes du skal gjøre det som blir rett for deg. Gjør du noe som strider mot det du mener, så blir du å angre, one way or another.

Lykke til :klem:

Bekvemmelighetshensyn kalles det. Bare herk med en graviditet, vekk med det spirende livet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekvemmelighetshensyn kalles det. Bare herk med en graviditet, vekk med det spirende livet!

Jøsses. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg valgte å ta abort, skal jeg fortelle deg. Ønsker ikke barn, og ihvertfall med sosiopaten jeg ville fått barnet med. Det ville vært fryktelig egoistisk å sette et barn som helt klart var uønsket av mor til verden. Ville ikke gagnet noen det.

Tror du skal gå å legge deg, ihvertfall kle av deg surtrusa.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer nok aldri til å bli dere, nå som du har blitt gravid - tar du abort kommer du alltid til å holde det mot ham, beholder du barnet kommer han alltid til å holde det mot deg.

Men du er gammel nok til å ta vare på et barn og det virker som om du ønsker deg barnet, så hvis jeg var deg ville jeg begynt å se frem til et liv som alenemor. Det var kanskje ikke akkurat det du hadde planlagt å gjøre med livet ditt, men det kommer nok til å gå utmerket!

Hvordan kan du vite det? Et nyfødt barn kan gjøre mye med en mann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri, aldri fått barn med en mann som vil leve singellivet.

Anonymous poster hash: eaefe...0e1

Så godt at du har staka ut ditt liv da. Så får vi håpe at du kun blir planlagt gravid.

Ts, du velger selv om du beholder eller tar abort. Du er jo ikke noen ungdom heller, så sånn sett skulle du være klar for barn nå. Du klarer helt sikkert tilverelsen som alenemor, å kanskje du har familie/ nettverk rundt deg også?

Anonymous poster hash: f822a...e0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som AB #19 sier over her, gjør du det i håp om at det skal bli dere, så må du revurdere det. Dèt er ingen grunn til å få barn! Vil du ha barn, om du blir alenemor?

Nei det gjør jeg ikke, det ville vært veldig egoistisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke fått barn med en mann som ikke ønsket det, og om jeg hadde beholdt hadde jeg ihvertfall ikke krevd noe av mannen. Det syntes jeg er galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om deg. Når du spør andre, kan det skje at du og andre har ulik syn på abort.

Jeg tok abort da jeg var 20 år og ANGRET ALDRI på det valget.

Det er fordi :

* Jeg fikk fullført utdannelse

* Jeg fikk fast jobb

* Jeg fikk reist verden rundt

* Jeg gjorde så mye morsomt med venner på byn, kosekvelder, sosialekvelder osv.

* Jeg traff verdensbestekjæreste som vi kan ikke tenke et liv uten hverandre

* Vi kjøpte en leilighet sammen

* Vi har planlagt barn sammen

* Vi venter på barn nå - har aldri levd et lykkelig liv.

Jeg klarer ikke å gjøre alt alene som alenemor uten far. Får ikke den frihetsfølelsen. Får ikke gjort ting man drømmer om. Man får ikke dele kjærlighet og opplevelser med noen. Man er alene hele tiden om døgnet med barnet selvom man er psykisk utslitt. Det er mange ting. Mine venninner som valgte å få barn ved å dra til Danmark - DONOR. De har hatt det litt tøft - måtte skaffe mye barnevakt, kan føle seg ensom av og til......

Du får tenke gjennom hva er det du ønsker med livet ditt. Du er så ung! :)



Anonymous poster hash: 1c569...344
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri tatt livet av et barn, i hvert fall ikke når det sannsynligvis er friskt. Når en har sex så må en ta høyde for at det kan bli barn av det. Derfor: aldri ha sex med noen du ikke vil ha barn med:-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke, det ville vært veldig egoistisk..

Mener du at det ville vært egoistisk å beholde barnet hvis du blir alenemor?

Jeg har all sympati med deg og det er et vanskelig valg, men nå ble jeg litt satt ut her. Du har ikke lyst til å ta abort pga barnet, som du sier, men bare hvis barnefaren på en eller annen måte vil godta situasjonen og innse at det skal være dere to? Hvis ikke er det plutselig egoistisk å beholde? Jeg skjønner ikke tankegangen din. Hvis du ikke ønsker å ta abort av hensyn til barnet, gjelder vel det uavhengig av om du og barnefar fortsetter sammen eller ikke?

Slik du beskriver forholdet til barnefaren høres det lite sannsynlig ut at han vil hoppe i taket av glede og revurdere forholdet. Antagelig vil han føle seg fanget og kanskje lurt. Jeg tror det er nesten umulig å bygge et godt forhold i denne situasjonen, dessverre, for hvis han ikke har lyst til å binde seg til vanlig er det vel tvilsomt om et barn får ham til å forandre mening?

Men jeg kan ta feil. Det er bare du og barnefaren som kan finne ut av dette. Vær ærlig og direkte og finn ut hva dere mener begge to, så kan du ta avgjørelsen etter det. Men det er du som har det avgjørende ordet!

Anonymous poster hash: 897e9...5bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det handler om deg. Når du spør andre, kan det skje at du og andre har ulik syn på abort.

Jeg tok abort da jeg var 20 år og ANGRET ALDRI på det valget.

Det er fordi :

* Jeg fikk fullført utdannelse

* Jeg fikk fast jobb

* Jeg fikk reist verden rundt

* Jeg gjorde så mye morsomt med venner på byn, kosekvelder, sosialekvelder osv.

* Jeg traff verdensbestekjæreste som vi kan ikke tenke et liv uten hverandre

* Vi kjøpte en leilighet sammen

* Vi har planlagt barn sammen

* Vi venter på barn nå - har aldri levd et lykkelig liv.

Jeg klarer ikke å gjøre alt alene som alenemor uten far. Får ikke den frihetsfølelsen. Får ikke gjort ting man drømmer om. Man får ikke dele kjærlighet og opplevelser med noen. Man er alene hele tiden om døgnet med barnet selvom man er psykisk utslitt. Det er mange ting. Mine venninner som valgte å få barn ved å dra til Danmark - DONOR. De har hatt det litt tøft - måtte skaffe mye barnevakt, kan føle seg ensom av og til......

Du får tenke gjennom hva er det du ønsker med livet ditt. Du er så ung! :)

Anonymous poster hash: 1c569...344

Selv om en annen hadde gjort ting i akkurat samme rekkefølge som deg betyr det ikke at det nødvendigvis hadde resultert i et lykkelig liv. Livet er komplekst og det fins ikke en fasit på hvordan bli lykkelig. Uansett snakker vi jo om et annet liv enn en selv også?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at det ville vært egoistisk å beholde barnet hvis du blir alenemor?

Jeg har all sympati med deg og det er et vanskelig valg, men nå ble jeg litt satt ut her. Du har ikke lyst til å ta abort pga barnet, som du sier, men bare hvis barnefaren på en eller annen måte vil godta situasjonen og innse at det skal være dere to? Hvis ikke er det plutselig egoistisk å beholde? Jeg skjønner ikke tankegangen din. Hvis du ikke ønsker å ta abort av hensyn til barnet, gjelder vel det uavhengig av om du og barnefar fortsetter sammen eller ikke?

Slik du beskriver forholdet til barnefaren høres det lite sannsynlig ut at han vil hoppe i taket av glede og revurdere forholdet. Antagelig vil han føle seg fanget og kanskje lurt. Jeg tror det er nesten umulig å bygge et godt forhold i denne situasjonen, dessverre, for hvis han ikke har lyst til å binde seg til vanlig er det vel tvilsomt om et barn får ham til å forandre mening?

Men jeg kan ta feil. Det er bare du og barnefaren som kan finne ut av dette. Vær ærlig og direkte og finn ut hva dere mener begge to, så kan du ta avgjørelsen etter det. Men det er du som har det avgjørende ordet!

Anonymous poster hash: 897e9...5bb

nei, ikke på den måten.. Det ville vært egoistisk av meg å beholde BARE med tanke på at han kanskje ville blitt sammen med med. det er ikke noe jeg som ville vært avgjørende for å beholde eller ikke.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest solstråleen

Personlig hadde jeg beholdt. Gjør hva som er best for deg og forsøk å snakk med barnefaren og fortell hvordan du føler det i forhold til abort og ikke minst at du vil beholde, hvis du ønsker det. Sender deg en stor klem og lykke til :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta abort om du ikke ønsker deg selv!
Det er IKKE egoistisk. Det er heller mer egoistisk av faren og kreve abort.
Du kommer til å angre hele livet ditt. Hvorfor skal du la han bestemme over deg? Han var med på å ha sex, da må han ta konsekvensene for det selv.



Anonymous poster hash: 66f84...a8e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU må velge for deg. Bare du. Helt uavhengig av hva han vil - hva ønsker du ?

Er ønsket ditt utopisk, en drøm du mest sannsynlig ikke kan få oppfyllt, da må du kanskje lage deg nye drømmer. Men ikke ta noen store livsavgjørelser basert på hva HAN vil,, det er DITT liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som er helt sikkert er at du ikke tar abort om det ikke er et valg du tar helt hundre prosent selv. Dette er ene og alene ditt valg, og ingen skal tvinge deg til å gjøre noe som helst. Personlig hadde jeg nok beholdt, mest fordi jeg aldri hadde klart å ta en abort.

Jeg håper du finner ut hva du ønsker å gjøre. Bare lov meg at du ikke tar et valg ut ifra hva barnefaren vil. For mest trolig er det du som blir sittende igjen med det i senere tid!

Lykke til! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...