Gå til innhold

Gullkorn fra Facebook-sider


Sommernatt

Anbefalte innlegg

"Et besøk hos Krogh Optikk har vanligvis medført at jeg har gått ut med nye briller og 6000kr fattigere, men slik ble det ikke i dag. Styrken har vært uendret siden 2013. Ligger nå på -4,75 på venstre og -5 på høyre øye."

haha, informativ status :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Et besøk hos Krogh Optikk har vanligvis medført at jeg har gått ut med nye briller og 6000kr fattigere, men slik ble det ikke i dag. Styrken har vært uendret siden 2013. Ligger nå på -4,75 på venstre og -5 på høyre øye."

haha, informativ status :fnise:

Det der er en skikkelig "ok."-status! :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra KIWI alt sammen

<<har et spørsmål til dere... hva er så morsomt med den fiskereklamen deres der man illustrerer levende fisk som spreller inne i en plastpose på vei hjem fra butikken, og som på toppen av det hele blir banka løs på for å få til å slutte å sprelle?>>
<<Er det flere enn meg som reagerer på kiwireklamen der en dame slår ihjel en fisk som spreller inni en kiwiposen? Jeg forstår at det ikke er på ordentlig, men synes det er ganske støtende og sender et veldig dårlig signal hva gjelder dyrevelferd. Synes kiwi bør fjerne denne reklamen. Det må finnes andre og bedre måter å fremstille budskapet om fersk fisk på.>>
<<Til kiwi, jeg er ikke spesielt glad i fisk, men når fiske fileene begynner å sprelle i handleposen hjem da vil jeg bli meget skeptisk>>
<<For noen motbydelige reklamer dere har på TV for tiden, blir direkte kvalm! Så utrolig hensynsløst og respektløst, og god nok grunn til å fullstendig boikotte butikken deres. Kjerp dere.>>


altsåå det er bare en reklame :S
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men henta fra KIWI

<<Jeg er en mor som ikke har penger som gror på trær, så jeg pleier å se etter mat som er litt billigere, og når lommeboken er på det tynneste, pleier jeg å kjøpe den billigste varianten.
Så, her en dag var jeg i en kiwi butikk for å kjøpe yoghurt, a'la merke first price for å stille sønnens yoghurt hunger, da jeg til min store forferdelse så at en slik 4 pakk first price koster MER enn tine jordbær 4 pakk.
Hvor er logikken her? Dette er jo lureri!
Attpåtil veier first price MINDRE enn tine sin og.. >>

denne er grei nok , men en som har svart

<<har du aldri hørt om å jobbe mere?>>

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT men henta fra KIWI

<<Jeg er en mor som ikke har penger som gror på trær, så jeg pleier å se etter mat som er litt billigere, og når lommeboken er på det tynneste, pleier jeg å kjøpe den billigste varianten.

Så, her en dag var jeg i en kiwi butikk for å kjøpe yoghurt, a'la merke first price for å stille sønnens yoghurt hunger, da jeg til min store forferdelse så at en slik 4 pakk first price koster MER enn tine jordbær 4 pakk.

Hvor er logikken her? Dette er jo lureri!

Attpåtil veier first price MINDRE enn tine sin og.. >>

denne er grei nok , men en som har svart

<<har du aldri hørt om å jobbe mere?>>

Eller om det var prisen som var viktig, så er det jo bare bytte merke og få den billigste...i dette tilfelle tine sin youghurt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller om det var prisen som var viktig, så er det jo bare bytte merke og få den billigste...i dette tilfelle tine sin youghurt....

Joda, men når de annonserer et merke som "billigmerke" så antar man jo gjerne som forbruker at det skal være billigst/billigere enn merkevarer. Da er det nesten litt lureri at det egentlig er dyrere (selv om man til syvende og sist er ansvarlig for å sjekke prisen selv).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men når de annonserer et merke som "billigmerke" så antar man jo gjerne som forbruker at det skal være billigst/billigere enn merkevarer. Da er det nesten litt lureri at det egentlig er dyrere (selv om man til syvende og sist er ansvarlig for å sjekke prisen selv).

Nå er tine sin jordbæryoghurt den billigste av alle tines 4pakninger. Resten koster mer. Det er sikkert fordi den inneholder billige ingredienser, eller ikke er så populær.

Skjønner på én måte at kunden reagerer, men å sette seg ned med Facebookprofilen til butikken og skrive et innlegg om det?og forvente svar? Hva skal man si da? "Beklager, det var en feil av oss, prisen på tine yoghurt er igjen satt opp heldigvis;-)"?

Jeg er vant til at kunder klager når noe er dyrt, men da får det faen meg bli stille når ting er billige. Gud.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunn ikke noe jeg egentlig reagerte på, helt til jeg leste noen av svarene. ;)

Person 1: "Kan karbonadedeigen som lages i deres butikker brukes til Tartar?"

Svar fra butikken: "Hei XXXX. Kjøtt som skal brukes til tartar kan ikke være kværnet på forhånd. Man du kan kjøpe et stykke kjøtt, skjære rundt kantene slik at du bare har igjen kjøtt som ikke har blitt utsatt for evt bakterier og så kværne kjøttet. Hilsen XXXX."

Person 2: "Så det du sier er at det er bakterier i karbonadedeigen deres ?"

Person 3: "Stusset litt over dette svaret jeg også, da vi har kjøpt karbonadedeig hos forskjellige meny butikker og spurt om det kan brukes til tartar og fått bekreftet at det går fint. Denne gangen fikk vi ikke svar, da den ansatte i kjøttdisken ikke skjønte hva vi spurte om og hva tartar er.. Hun lurte faktisk på om det ikke var bedre om vi brukte kjøttdeig..."

Person 4: "All mat har litt bakterie i seg, UFARLIGE. Når du skal lage tartar er dt vanlig/best med reint biffkjøtt som du maler sjøl. Då blur resultatet mye bedre og du trenger ikkje tenke på bakterier. Karbonadedeig er meint å Varme behandle:-)"

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hei, var i deres butikk på herkules på tirsdag, og jeg kjøpte to stk valentins sjokolader. Min mor som kom bak meg i kassen hadde en sjokolade, og fikk spørsmålet om hu ville bruke tilbudet 2 for 3 på valentingodteri. Er det standard at de som kjøper to ting ikke blir informert om tilbudet? Eller er det fordi hun bak kassen mente at jeg ikke trengte en til siden jeg er kraftig?"

Ja, det var jo den mest logiske slutningen å trekke...! Det er jo helt umulig at det har skjedd en menneskelig glipp.



Anonymous poster hash: 6b55d...40c
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På spar:

Da kan jeg informere om at SPAR Norge har dumpingpriser på antibiotikaresistanse, kun kr. 10,- for en kilo Prior Norge kyllingfileter...

Kan det være sant, har den gjevne Nordmann endelig tatt til vettet? Uttrykksikonet gasp

Merker at folk som skal spørre om noe på facebook sider alltid har mer en 5 spørsmålsteg

et eksempel :

Går det an å få en Spar-butikk på ******* ?????

Anonymous poster hash: b60d2...b4c

Når du nevner det... :

"Fikk reklame i posten i går om hjertelamper dere selger på Nille!! Kom dit i dag og dere var utsolgt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er det mulig!!!! Trenger ikke sende reklame om det når dere bare har noen få av hver gjenstand!!!!!!!!!!!!! Skuffet!!!!"

Anonymous poster hash: 6b55d...40c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunn ikke noe jeg egentlig reagerte på, helt til jeg leste noen av svarene. ;)

Person 1: "Kan karbonadedeigen som lages i deres butikker brukes til Tartar?"

Svar fra butikken: "Hei XXXX. Kjøtt som skal brukes til tartar kan ikke være kværnet på forhånd. Man du kan kjøpe et stykke kjøtt, skjære rundt kantene slik at du bare har igjen kjøtt som ikke har blitt utsatt for evt bakterier og så kværne kjøttet. Hilsen XXXX."

Person 2: "Så det du sier er at det er bakterier i karbonadedeigen deres ?"

Person 3: "Stusset litt over dette svaret jeg også, da vi har kjøpt karbonadedeig hos forskjellige meny butikker og spurt om det kan brukes til tartar og fått bekreftet at det går fint. Denne gangen fikk vi ikke svar, da den ansatte i kjøttdisken ikke skjønte hva vi spurte om og hva tartar er.. Hun lurte faktisk på om det ikke var bedre om vi brukte kjøttdeig..."

Person 4: "All mat har litt bakterie i seg, UFARLIGE. Når du skal lage tartar er dt vanlig/best med reint biffkjøtt som du maler sjøl. Då blur resultatet mye bedre og du trenger ikkje tenke på bakterier. Karbonadedeig er meint å Varme behandle:-)"

Mvh Yvonne :heiajente:

Oj, dette er jo nesten skummelt om folk vet så lite om mat. Hva lærer de egentlig i heimkunnskapen nå til dags? Svaret fra butikken og for så vidt person 4 er riktig, mens person 2 og 3 fullstendig på bærtur.

Alt har bakterier på seg, men med et rent ferskt kjøttstykke vil de kun være på utsiden. Det er derfor man fint kan steke bare utsiden på f eks biff, og ha den nesten rå i midten om man liker det.

Kjøttdeig og karbonadedeig er ikke rent kjøtt, og det har blitt mekanisk formet til en deig (derav navnet kjøttdeig. Bakteriene blit da blandet inn i hele deigen i denne prosessen, og det er derfor kjøtt- og karbonadedeig alltid må gjennomstekes fullstendig.

Trodde virkelig dette var helt almenn kunnskap alle visste..?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette er jo nesten skummelt om folk vet så lite om mat. Hva lærer de egentlig i heimkunnskapen nå til dags? Svaret fra butikken og for så vidt person 4 er riktig, mens person 2 og 3 fullstendig på bærtur.

Alt har bakterier på seg, men med et rent ferskt kjøttstykke vil de kun være på utsiden. Det er derfor man fint kan steke bare utsiden på f eks biff, og ha den nesten rå i midten om man liker det.

Kjøttdeig og karbonadedeig er ikke rent kjøtt, og det har blitt mekanisk formet til en deig (derav navnet kjøttdeig. Bakteriene blit da blandet inn i hele deigen i denne prosessen, og det er derfor kjøtt- og karbonadedeig alltid må gjennomstekes fullstendig.

Trodde virkelig dette var helt almenn kunnskap alle visste..?

Beklager å måtte si det, men jeg hadde en diskusjon her på KG for noen år siden da noen tvilte på at det virkelig var sant at muskler og kjøtt er det samme... Folk kan altfor, altfor lite om mat.

(Beklager avsporing :sjenert: )

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Cubus

Heisann.

Jeg vet ikke om dere vet dette, men mange unge folk i dag er svært opptatte av dette med klesstørrelser, som de automatisk måler selvtilitt i, kan man si. Bruker man plutselig en større størrelse enn vanligvis kan det - for enkelte - være nokså ødeleggende for selvbildet . Fine enough, vi har riktignok et skikkelig slankeregime gående i dagens samfunn, men når en person som vanligvis bruker S (eller i "verste" fall M) må gå helt opp til XL for at en hettejakke skal passe nogenlunde bra, da har vel kanskje ting gått av sporet på et eller annet tidspunkt.

Som kleskjede burde dere kanskje ta ansvaret dere tross alt har på alvor. I verste fall kan jo deres minimale størrelser føre til at en ung person utvikler spiseforstyrrelser eller andre problemer.

Det er ikke alle som passer inn i S eller M i utgangspunktet, og med det i bakhodet lurer jeg veldig på hvilken størrelse de eventuelt da skal bruke. Sånn med tanke på at dere ikke har størrelser større enn XL tenker jeg på, og XL allerede er forbeholdt de med S eller M som vanlig størrelse, tydeligvis.

Jeg har svært liten tro på at denne lille meldinga hjelper, men jeg tror dette ble en av mine siste handleturer på Cubus. Riktignok er ikke alle andre kleskjeder automatisk mye bedre enn dere, men når S plutselig blir XL burde dere kanskje ta en liten kikk på rutinene deres om hva størrelser angår. For den saks skyld kan dere kanskje også ta en liten kikk på statistikken rundt unge mennesker og hvilke utfordringer som kan oppstå når man plutselig må gå opp en hel haug størrelser.

Bare for å tipse om noe, altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Jeg synes ikke denne var ille i det hele tatt? Er jo absolutt et relevant problem når det gjelder forskjell i størrelser fra butikk til butikk.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Jeg synes ikke denne var ille i det hele tatt? Er jo absolutt et relevant problem når det gjelder forskjell i størrelser fra butikk til butikk.

Det er snakk om 1 klesplagg som ikke passa til 1 person!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er snakk om 1 klesplagg som ikke passa til 1 person!

Og i tillegg snakk om Cubus, som faktisk er kjent for å være store i størrelsen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spørr om dette på Rimi sine sider:

"Hvorfor stenger butikkene deres kl 21 på lørdager? Hvorfor ikke 23 som alle andre dager?"

​En random svarer for å være morsom...i guess:

"Fordi folk vil hjem til familien sin på lørdagskvelden kanskje??? "

En tredje "klikker" :fnise:

"Så heldig du er *Random morromann* som kan velge det. For de av oss med kvelds- og nattevakter er det veldig greit å kunne handle på vei hjem. Skjønner ikke hvordan det er mulig å hisse seg opp over et normalt uskyldig spørsmål.

Festlig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ herregud!! Haha.

Svaret kunne vært at det er billigere for kjeden, da kveldsansatte koster mye:) eller den morsomme om at de ansatte vil hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...