Gå til innhold

Uten en rød tråd


Ciara

Anbefalte innlegg

Jeg leste meg opp på denne med humler, men så kom jeg på at bådejeg og ungene er livredd stikkende dyr så det utgikk. Vi planter likevel noe som er humlevennlig, uten at vi tør og ta den helt ut. Vi har forresten et digert tre som huser hele byens flue/veps/humle-betsand allerede, så føler vi har gjort vår plikt med å ikke kappe ned skiten.

Humler stikker veldig, veldig sjelden :) Man må omtrent tråkke på en for å bli stukket. Men treet høres supert ut, så du kan ha god humlesamvittighet ;)

Jeg aner ikke. Har liksom aldri vært noe by-menneske, Drammen er mer enn stort nok for meg :fnise: Men er godt kjent i Oslo Nord da :jepp:

Høres ut som om du har en veldig spennende jobb, men skjønner at det er kjedelig å ikke få sett ungene sine på flere dager på grunn av jobbing. Da tipper jeg fredagen kommer til å bli en super kosedag både for deg og guttene :)

Nå begynte jeg å tenke på humlevennlige planter også. Jeg får gjøre litt research og finne ut hva vi kan plante som er humlevennlig. Du får skrive opp de blomstene dere finner som er humlevennlige :)

Jeg for min del har knapt aldri vært i Drammen, har aldri kjent noen som har bodd der. Litt rart, for ellers er våre familier spredt ut over store deler av landet. Jobber du i Drammen også? For jeg kom på at jeg faktisk har et par kollegaer som bor i Drammen, men dem møter jeg naturlig nok på jobb.

Jeg synes Oslo har helt perfekt størrelse. Ganske stor, har alt, forskjellige bydeler. Samtidig ikke så stor som London og Paris og de andre hovedstedene. Jeg elsker Paris og har vært der mange ganger, og i mine mest intense Paris-romanser forbanner jeg det faktum at jeg ikke bor der :ler: Men det er bare å være på metro i rushen for å forstå at det i det daglige er helt greit i Oslo.... ;)

Jepp! Jeg skal rapportere fra humleprosjektet! Nå har vi, inspirert av moseplassen.com, skaffet perleblomst og vårlyng. De tåler ned mot 8 minus. Og når humledronningen kommer ut av dvalen sin er hun sulten og trenger mat fort. Små humlebabyer produserer hun også. Så tidlige vårblomster er viktige. Leste at det aller viktigste treet for humler er selje, nettopp fordi de kan hente nektar tidlig. Men av ymse grunner, som at hagen vår er 7x3 meter, utgår det å plante et tre der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...og denne helgen var det tre som ventet spent på humlemor (Softie gir blanke). Humlemor dukket ikke opp, men det er ikke så rart, for det var tidvis ganske kaldt. I normale familier ville kanskje treåringen vært den mest engasjerte, men faktum er at mannen er mest spent. Han er veldig glad i dyr og hage, som sagt. Jeg hadde elsket det hvis denne humledronningen dukket opp, for hun tror jeg omtrent ville få servert nektar i bolet sitt av mannen. Som han hadde kost seg! Så kryss fingrene, folkens :)

Helgen var nydelig. Jeg tok fri fredag og rakk en hel masse. Ungene hadde jeg også hjemme, det er gull verdt med en fridag ekstra i ny og ne for dem. Jeg merker jo at de er slitne etter barnehagen mot slutten av uka. På den annen side - de går segneferdige til sengs etter en dag hjemme uten de store begivenheter også. Men det er nå veldig hyggelig å pusle rundt hjemme og bare slappe av. Guttene og jeg tok en liten handletur og var innom kafé (de synes det er enormt stas og sitter som små tente lys - og får masse hyggelig oppmerksomhet fra pensjonistene som er ute i samme ærend :ler:), jeg fikk tatt helgevasken mens Softie sov og eldstemann så på film. Da det offisielt var helg var alt rent og rolig og stressfritt, og det var deilig.

Resten av helgen var også utrolig rolig, vi gjorde ikke noe annet enn å være så mye ute som mulig (nabolagets unger og deres foreldre har også kommet ut av hiet), inkludert å spise vafler på terrassen.

Og arbeidsuka kjempefin - en helt normal uke hvor jeg kan komme ajour med prosjekter som har blitt satt litt på vent samtidig som jeg kommer hjem til vanlig tid.

I dag er jeg i tillegg i uvanlig godt humør, for i går kjente jeg at det tettet seg i hals og nese og tenkte at jeg kom til å bli syk. Det er så veldig mange med influensa rundt oss nå. Jeg la meg halv ni og sovnet på flekken, og i dag er jeg helt fin. Falsk alarm! Deilig, for har en del hyggelige planer mot slutten av uka jeg ikke vil gå glipp av :)

God tirsdag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt av han mannen din, Ciara. Torky midt på middagsbordet til tross, han høres jo herlig entusiastisk ut! :ler: Håper han snart får noen humler han kan pusle med og legge til rette for!

Og så deilig med falsk alarm på sykdomsfronten :nigo:

Håper du får en fin uke både på jobb og med gutta dine. Det må jo være deilig å ha sånne dager og helger som det dere nettopp har hatt, med god tid, lek, vafler på terrassen og det hele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le litt av han mannen din, Ciara. Torky midt på middagsbordet til tross, han høres jo herlig entusiastisk ut! :ler: Håper han snart får noen humler han kan pusle med og legge til rette for!

Og så deilig med falsk alarm på sykdomsfronten :nigo:

Håper du får en fin uke både på jobb og med gutta dine. Det må jo være deilig å ha sånne dager og helger som det dere nettopp har hatt, med god tid, lek, vafler på terrassen og det hele!

Han er en herlig mann. På noen områder er han mannemann. Vi snakker Torky på matbordet, manglende evne til å se støv (hevder han selv i hvert fall), praktisk altmuligmann. treningsfiksert. Men så har han også noen myke sider som jeg digger. Han har en egen svakhet for de som er små og forsvarsløse (dyr, små barn), duller med barna sine og liker hage. Blant annet :)

Jeg hadde virkelig unnet deg en skikkelig sløvehelg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del har knapt aldri vært i Drammen, har aldri kjent noen som har bodd der. Litt rart, for ellers er våre familier spredt ut over store deler av landet. Jobber du i Drammen også? For jeg kom på at jeg faktisk har et par kollegaer som bor i Drammen, men dem møter jeg naturlig nok på jobb.

Jepp! Jeg skal rapportere fra humleprosjektet! Nå har vi, inspirert av moseplassen.com, skaffet perleblomst og vårlyng. De tåler ned mot 8 minus. Og når humledronningen kommer ut av dvalen sin er hun sulten og trenger mat fort. Små humlebabyer produserer hun også. Så tidlige vårblomster er viktige. Leste at det aller viktigste treet for humler er selje, nettopp fordi de kan hente nektar tidlig. Men av ymse grunner, som at hagen vår er 7x3 meter, utgår det å plante et tre der...

Vi bor i Bærum, og jeg jobber i Oslo, men er født og oppvokst i Drammen. Hadde jeg fått meg jobb der er det ikke umulig at vi hadde flyttet dit da, vi har det meste av nettverket vårt der egentlig. Men man må jo stort sett inn til Oslo for å jobbe, så da bosatte vi oss midt imellom. Det er en veldig koselig by da, jeg kjenner jeg blir varm om hjertet hver gang jeg kjører ut av tunnellen i Lierbakkene og ser byen. Skikkelig Drammens-patriot :)

Høres ut som om vi har ganske lik hage egentlig. Tror tomta vår er på 150 kvm (rekkehus her også), og et tre hadde skygget altfor mye. Noe av det første vi gjorde da vi flytta inn var å ta ned et megahøyt plommetre (kan aldri ha vært beskjært stakkars) og alle thujaene på begge sider av huset. Plutselig fikk både vi og naboen sol i hagen, og vi fikk et inngangsparti som ikke var gjemt inni thujaer. I fjor fjernet vi alle bringebærbuskene og de andre buskene mellom hagene og satte opp gjerde, og så plantet vi nye bringebærbusker borte ved ripsbusken som er det eneste som er igjen fra den gamle hagen. Ved inngangspartiet har jeg bygget tre pallebed, ett med jordbær, ett til grønnsaker og ett til blomster og litt mer grønnsaker. Nei, uff, nå babler jeg i vei om hage igjen. Jeg bare syns det er så gøy å endelig ha fått hage, og ikke minst en kjøkkenhage :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Oslo har helt perfekt størrelse. Ganske stor, har alt, forskjellige bydeler. Samtidig ikke så stor som London og Paris og de andre hovedstedene. Jeg elsker Paris og har vært der mange ganger, og i mine mest intense Paris-romanser forbanner jeg det faktum at jeg ikke bor der :ler: Men det er bare å være på metro i rushen for å forstå at det i det daglige er helt greit i Oslo.... ;)

Så det er deg jeg bør be om tips og råd om ting jeg ikke bør gå glipp av i min uke i Paris i sommer? Forøvrig er jeg helt enig med deg når det gjelder Oslos størrelse :jepp:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren, jeg antar vi er mange som følger skremt med på Ukrainakrisen?

Jeg er rett og slett skikkelig nervøs. Det skjedde noe med meg da jeg fikk barn. For all del, krig har aldri vært hyggelige nyheter. Men etter at jeg fikk barn har liksom alvoret gått opp for meg. Både hvordan dette må være for menneskene som lever i konfliktområder - kan dere tenke dere hvordan det må være å leve i frykt og samtidig ha barn man må være sterk for? - men også en sterkere frykt for oss. Hvordan kan dette påvirke vårt samfunn og min familie?

Legg til dette mystiske forsvunne flyet som jeg snart får mareritt av å tenke på. Får et snev av lyst til å boikotte nyheter og lage cupcakes i stedet (but don't you worry... ;)).

Det er virkelig helt ufattelig hvor priviligerte vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i Bærum, og jeg jobber i Oslo, men er født og oppvokst i Drammen. Hadde jeg fått meg jobb der er det ikke umulig at vi hadde flyttet dit da, vi har det meste av nettverket vårt der egentlig. Men man må jo stort sett inn til Oslo for å jobbe, så da bosatte vi oss midt imellom. Det er en veldig koselig by da, jeg kjenner jeg blir varm om hjertet hver gang jeg kjører ut av tunnellen i Lierbakkene og ser byen. Skikkelig Drammens-patriot :)

Høres ut som om vi har ganske lik hage egentlig. Tror tomta vår er på 150 kvm (rekkehus her også), og et tre hadde skygget altfor mye. Noe av det første vi gjorde da vi flytta inn var å ta ned et megahøyt plommetre (kan aldri ha vært beskjært stakkars) og alle thujaene på begge sider av huset. Plutselig fikk både vi og naboen sol i hagen, og vi fikk et inngangsparti som ikke var gjemt inni thujaer. I fjor fjernet vi alle bringebærbuskene og de andre buskene mellom hagene og satte opp gjerde, og så plantet vi nye bringebærbusker borte ved ripsbusken som er det eneste som er igjen fra den gamle hagen. Ved inngangspartiet har jeg bygget tre pallebed, ett med jordbær, ett til grønnsaker og ett til blomster og litt mer grønnsaker. Nei, uff, nå babler jeg i vei om hage igjen. Jeg bare syns det er så gøy å endelig ha fått hage, og ikke minst en kjøkkenhage :skya:

Genialt at du babler i vei om hage, jeg er veldig interessert i å lese! :)

Høres ganske likt ut, ja, vi har vel en tomt på 200 kvadrat ;)

Hva slags grønnsaker skal du dyrke?

Vi har nå sådd (innendørs altså) sukkererter, squash og paprika. Skal også plante urter, men der tror jeg at jeg jukser og kjøper ferdige planter.

Humler liker forresten bærbusker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er deg jeg bør be om tips og råd om ting jeg ikke bør gå glipp av i min uke i Paris i sommer? Forøvrig er jeg helt enig med deg når det gjelder Oslos størrelse :jepp:

Har du vært der før? Jeg setter gjerne opp tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der hhv to og tre dager, så en del av de største turisttingene som Eiffeltårnet, de store kirkene og Louvre (selv om vi nok må dit igjen) er unnagjort. Shakespeare & co er også i "har vært, skal igjen"-kategorien. Versaille har jeg ikke vært, dit må jeg nok nå. Forøvrig veldig åpen for alle typer tips, vi skal nok både shoppe, spise, byvandre og museumsvandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Ååh, Paris! (*boikotter tanker på alt som skjer i verden*) Skjønner godt hva du mener, det ble verre etter å blitt mamma. Selv om jeg som journalistdatter har fått inn verdens grusomheter fra jeg var liten, er det skumlere og nærere nå.

Oliver & Co for fantastisk olivenolje og annet! Tumbleweed for herlig amerikaner som selger alle mulige rare leker og ting. Vi brukte Tripadvisor flittig da jeg var der med bestevenninna i oktober, genialt for spisesteder og slikt! De har en City Guide-app som man kan laste ned og ha offline, og så be den finne spisesteder f.eks i nærheten, lese reviews og hele pakka. Superkjekt!

1013205_10152168509346350_1748934025_n.j

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet der hadde jeg tenkt til å lime inn også, Tekola.

Jeg var i Paris i fjor og bodde i Marais-området. Det var veldig hyggelig, med masse restauranter rett rundt hjørnet, gangavstand til Les Halles hvis du vil shoppe litt.

Jeg kan altfor lite om hage, men ser at jeg må gjøre en kjempeinnsats nå i vår og sommer. Er litt for mye gammelt "grums" fra tidligere eier. Har lurt på om jeg skal investere i et par timer med hagearkitekt eller noe for tips og triks.

Høres ut som en herlig familie du har Ciara. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt at du babler i vei om hage, jeg er veldig interessert i å lese! :)

Høres ganske likt ut, ja, vi har vel en tomt på 200 kvadrat ;)

Hva slags grønnsaker skal du dyrke?

Vi har nå sådd (innendørs altså) sukkererter, squash og paprika. Skal også plante urter, men der tror jeg at jeg jukser og kjøper ferdige planter.

Humler liker forresten bærbusker :)

Blir gulrøtter, reddiker, løk, plukksalat og sukkererter. Prøvde meg på blomkål og brokkoli i fjor, men det er visst veldig vanskelig å få til. Alle mine planter ble spist opp av lus etter at det hadde begynt å komme små brokkolier og blomkåler :sukk: Men gulrøttene ble veldig gode i fjor, og jeg har sådd noen i to store melkekartonger som står på stuebordet for å få noen tidlige gulrøtter. Det er så gøy når det begynner å spire, da kjenner jeg at jeg blir skikkelig skikkelig glad :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noterer Paris-tips - keep'em coming! :hoppe: Vi skal også bo i nærheten av Marais-distriktet, mener jeg å huske. App'en får jeg overlate til reisefølget - jeg tilhører det etterhvert svært eksklusive mindretallet uten smarttelefon :fnise:

Her ute på landet hvor jeg jobber snør det tett nå (da jeg sovnet på toget var det vår, da jeg våknet var det vinter...), så sommer-Paris er en ekstra fristende tanke i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der hhv to og tre dager, så en del av de største turisttingene som Eiffeltårnet, de store kirkene og Louvre (selv om vi nok må dit igjen) er unnagjort. Shakespeare & co er også i "har vært, skal igjen"-kategorien. Versaille har jeg ikke vært, dit må jeg nok nå. Forøvrig veldig åpen for alle typer tips, vi skal nok både shoppe, spise, byvandre og museumsvandre...

Da skal jeg tenke ut en liste. Faktisk skal jeg dit snart selv, så jeg kopierer listen over mine egne gjøremål... :)

Ååh, Paris! (*boikotter tanker på alt som skjer i verden*) Skjønner godt hva du mener, det ble verre etter å blitt mamma. Selv om jeg som journalistdatter har fått inn verdens grusomheter fra jeg var liten, er det skumlere og nærere nå.

Oliver & Co for fantastisk olivenolje og annet! Tumbleweed for herlig amerikaner som selger alle mulige rare leker og ting. Vi brukte Tripadvisor flittig da jeg var der med bestevenninna i oktober, genialt for spisesteder og slikt! De har en City Guide-app som man kan laste ned og ha offline, og så be den finne spisesteder f.eks i nærheten, lese reviews og hele pakka. Superkjekt!

1013205_10152168509346350_1748934025_n.j

Tusen takk for tips! Og den plansjen var jo helt super! Mange av plantene er notert :)

Det bildet der hadde jeg tenkt til å lime inn også, Tekola.

Jeg var i Paris i fjor og bodde i Marais-området. Det var veldig hyggelig, med masse restauranter rett rundt hjørnet, gangavstand til Les Halles hvis du vil shoppe litt.

Jeg kan altfor lite om hage, men ser at jeg må gjøre en kjempeinnsats nå i vår og sommer. Er litt for mye gammelt "grums" fra tidligere eier. Har lurt på om jeg skal investere i et par timer med hagearkitekt eller noe for tips og triks.

Høres ut som en herlig familie du har Ciara. :)

Marais er kjempefint.

Jeg tror faktisk hagearkitekt er et godt tips. Ellers hørte jeg noen si - aner ikke om det er hold i det - at gartnere hadde vel så greie tips som ofte kunne være litt mer realistiske. Men herlighet, en hagearkitekt burde evne å foreslå noe som stemmer med ressursene til kundene (ikke minst hva tid angår...).

Noe av det som er så vanskelig er jo at det er mange faktorer ute og går. For en planlegger som meg gjør jo dette hagejobben ganske komplisert. I det ganske store bedet mitt må jeg jo da både finne planter JEG liker, HUMLENE liker, som harmonerer høydemessig (dritt å plante noe som viser seg å vokse skikkelig høyt foran i bedet, liksom), og som blomstrer på forskjellig tid. Det som ganske typisk skjer for meg er at ønsket om å gjøre jobben perfekt og grundig viser seg også å gjøre jobben så komplisert at jeg gjerne vil utsette den. Og så utsette den litt til ;)

Blir gulrøtter, reddiker, løk, plukksalat og sukkererter. Prøvde meg på blomkål og brokkoli i fjor, men det er visst veldig vanskelig å få til. Alle mine planter ble spist opp av lus etter at det hadde begynt å komme små brokkolier og blomkåler :sukk: Men gulrøttene ble veldig gode i fjor, og jeg har sådd noen i to store melkekartonger som står på stuebordet for å få noen tidlige gulrøtter. Det er så gøy når det begynner å spire, da kjenner jeg at jeg blir skikkelig skikkelig glad :)

Gulrøtter i melkekartonger på stuebordet? Her snakker vi hageentusiast! ;)

Noterer Paris-tips - keep'em coming! :hoppe: Vi skal også bo i nærheten av Marais-distriktet, mener jeg å huske. App'en får jeg overlate til reisefølget - jeg tilhører det etterhvert svært eksklusive mindretallet uten smarttelefon :fnise:

Her ute på landet hvor jeg jobber snør det tett nå (da jeg sovnet på toget var det vår, da jeg våknet var det vinter...), så sommer-Paris er en ekstra fristende tanke i dag...

Jeg vet! Sendte Paris en lykkelig tanke i går da jeg stirret ut på SLAPS fra kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som ganske typisk skjer for meg er at ønsket om å gjøre jobben perfekt og grundig viser seg også å gjøre jobben så komplisert at jeg gjerne vil utsette den. Og så utsette den litt til ;)

Jeg minner om det gamle visdomsordet "Det enkle er ofte det beste" ;)

Paris-planer hos deg også? Jeg var der første gang som 14-åring og falt pladask, men det tok over ti år før jeg kom meg tilbake. Gleder meg til å ha litt bedre tid der. Vi skal en kveld i operaen også - hva passer vel bedre enn å se La Bohéme i Paris :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror faktisk hagearkitekt er et godt tips. Ellers hørte jeg noen si - aner ikke om det er hold i det - at gartnere hadde vel så greie tips som ofte kunne være litt mer realistiske. Men herlighet, en hagearkitekt burde evne å foreslå noe som stemmer med ressursene til kundene (ikke minst hva tid angår...).

Noe av det som er så vanskelig er jo at det er mange faktorer ute og går. For en planlegger som meg gjør jo dette hagejobben ganske komplisert. I det ganske store bedet mitt må jeg jo da både finne planter JEG liker, HUMLENE liker, som harmonerer høydemessig (dritt å plante noe som viser seg å vokse skikkelig høyt foran i bedet, liksom), og som blomstrer på forskjellig tid. Det som ganske typisk skjer for meg er at ønsket om å gjøre jobben perfekt og grundig viser seg også å gjøre jobben så komplisert at jeg gjerne vil utsette den. Og så utsette den litt til ;)

.

Det siste der høres kjent ut. :) Jeg tror jeg gjør det så komplisert inni mitt hodet at oppgaven blir for stor og den blir utsatt på ubestemt tid. Å ha planter som passer sammen og som gjerne blomstrer til ulike tider, hvor store blir de etc. Fikk tips om planteloppemarked i regi av det lokale hagelaget, det kan være noe. De har jo peiling og interesse for Hagen. Ellers trenger jeg ikke nødvendigvis en hagearkitekt, men en eller annen fagperson som kan hjelpe meg på vei.

Men, først må det bli vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg får helt mindreverdighetskomplekser av å lese om de flotte hageplanene deres :ler:

Og det er ikke kokettering, altså, men jeg synes virkelig at hele dette hagestyret er et forferdelig ork og en oppgave som bare ligger der og gir dårlig samvittighet. Rart, egentlig, for jeg er veldig glad i planter og blomster... det er bare så veldig mye greiere når de holder seg i hver sin potte eller kasse, blomstrer der og dauer når det er høst... :fnise:

Men jeg har også planer i år, bare for å ha sagt det. Og den planen er å finne frem den elektriske hagesaksa og klippe ned alt jeg finner av busker og minitrær og buskas og greier. Det er nok lurt å gjøre (tror jeg).

Men håper å få se litt på resultatene deres etter hvert!

Og Paris- oh la la. Som du sier, Ciara, så blir ikke reiselysten mindre når det er slaps ute! Har forresten dere noen reiseplaner i år, eller gjør kombinasjonen småbarn/hage/ny jobb at det blir mest hjemmetid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg minner om det gamle visdomsordet "Det enkle er ofte det beste" ;)

Paris-planer hos deg også? Jeg var der første gang som 14-åring og falt pladask, men det tok over ti år før jeg kom meg tilbake. Gleder meg til å ha litt bedre tid der. Vi skal en kveld i operaen også - hva passer vel bedre enn å se La Bohéme i Paris :hjerte:

Er du frekk? ;)

Neida, du har så rett, så rett...

Men jeg har innsett at jeg må begrense meg. Jeg nådde en grense hos mannen er en dag hvor jeg i tillegg til faktorene plantehøyde, humlevennlighet og blomstringstid prøvde å beregne antall graders helling i bedet. Da fikk mannen min et blikk som sa: "Hvem er du, gale menneske?", og jeg innså at jeg måtte roe ned et par hakk.

Jepp! Ikke med mannen, det er vennetur. Gleder meg vilt :)

Det siste der høres kjent ut. :) Jeg tror jeg gjør det så komplisert inni mitt hodet at oppgaven blir for stor og den blir utsatt på ubestemt tid. Å ha planter som passer sammen og som gjerne blomstrer til ulike tider, hvor store blir de etc. Fikk tips om planteloppemarked i regi av det lokale hagelaget, det kan være noe. De har jo peiling og interesse for Hagen. Ellers trenger jeg ikke nødvendigvis en hagearkitekt, men en eller annen fagperson som kan hjelpe meg på vei.

Men, først må det bli vår.

For de som bor i Oslo kan det også være et alternativ å gå på Botanisk hages plantesalg - det er den første helga i juni at de selger ut planter, og det er visstnok bra, spennende planter til en fin pris :)

Men først må det bli vår, ja. Det er det virkelig her i hvert fall! :)

Uff, jeg får helt mindreverdighetskomplekser av å lese om de flotte hageplanene deres :ler:

Og det er ikke kokettering, altså, men jeg synes virkelig at hele dette hagestyret er et forferdelig ork og en oppgave som bare ligger der og gir dårlig samvittighet. Rart, egentlig, for jeg er veldig glad i planter og blomster... det er bare så veldig mye greiere når de holder seg i hver sin potte eller kasse, blomstrer der og dauer når det er høst... :fnise:

Men jeg har også planer i år, bare for å ha sagt det. Og den planen er å finne frem den elektriske hagesaksa og klippe ned alt jeg finner av busker og minitrær og buskas og greier. Det er nok lurt å gjøre (tror jeg).

Men håper å få se litt på resultatene deres etter hvert!

Og Paris- oh la la. Som du sier, Ciara, så blir ikke reiselysten mindre når det er slaps ute! Har forresten dere noen reiseplaner i år, eller gjør kombinasjonen småbarn/hage/ny jobb at det blir mest hjemmetid?

Men, kjære venn, merk deg det: Hageplaner. Vi får nå se! Men du må nå uansett gjerne komme og ta en titt! :)

Det blir helt sikkert mye finere bare av å bli klipt litt. Og du kan satse på noen potter ute? Det blir kjempefint, det!

Paris er vennetur, stor familietur blir det ikke. Jeg orker ikke å reise langt med ungene ennå, og feriepengene står det dårlig til med pga permisjonen i fjor... Så det blir hytta i sommer. Og det blir helt sikkert kjempefint :)

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du frekk? ;)

Mange vil nok hevde at svaret er ja, sånn på generell basis :fnise:

Hellningsgrad i bedet? :klo: Tror jeg slår meg sammen med mannen din her :ler:

Jeg var innom plantesalget i Botanisk hage i fjor, de hadde mye spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...