Gå til innhold

Uten en rød tråd


Ciara

Anbefalte innlegg

Ring Espen Beranek Holm og hør om han vil være med?

Så drar dere på Nodee og spiser crispy duck, everybody happy!

:lur:

Hehe, her føles det som jeg misser et vesentlig poeng...

Og ser for meg samtalen:

"Hei Espen! Vil du være med meg og X ut og spise?" :ler:

Spørs om jeg får sove i natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

En haug KG-bitterfitter (hormonnivået på graviditet er jo finfint for tiden :nigo:) og så drar dere på Egon eller TGI Friday's :jepp:

Hjelpsom! :opplyser:

Jeg tror jeg hadde tisset på meg ved tanken på å,planlegge en sånn "date"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Jeg foreslår en skikkelig sliten kebabsjappe og så en enda mer sliten pianobar.

Høhø......

Ta han med på parolen mot reservasjonsretten! Der skal jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Så moro at du har fått deg dagbok igjen!

Innom og sier hei :vinke:

La Traviata! :vinke:

Åh, hage :rodmer:

Jeg husker da jeg fikk mitt eget lille blomsterbedd som femåring, det var stas! Og det ble nøye vedlikeholdt og beplantet helt til ungdomsskolen, da var det ikke så kult lenger. Men jeg fikk velge ut noen minisyriner som står der fortsatt

Så koselig! Du var veldig flink, må jeg si, som klarte å vedlikeholde det så lenge :)

Og jeg skal planlegge min enslige balkongkasse. Kanskje jeg skal være hjemme lenge nok i sommer til å faktisk plante noe der

Balkongkasser er genialt. Herregud, jeg har jo i blant problemer med å få vannet de fem plantene jeg har inne, jeg. Dette lover godt!

Jeg er med på lyslenke og vin (vel, ikke akkurat i sommer da. Men som en sommerdrøm)!

Når det gjelder resten av hagen min, går drømmene mer i retning store mengder asfalt, er jeg redd...

Neste sommer, kjære Mafalda! Med mindre du bestemmer deg for å ødelegge julekalenderkabalen, igjen, selvsagt.

Hage er noe jeg synes høres veldig deilig ut i teorien - i praksis er jeg veldig fornøyd med å ha en frimerkebalkong med plass til bord, to stoler og verandakasse. Mer overkommelig arbeidsmengde

Et positivt forhold til bøker er jo en god start Glemmer ikke da jeg jobbet i folkebibliotek i ødemarka og en mor var der med en unge på ca 3 år. De hadde vært der ganske lenge da mor sier at det er på tide å gå.

-Nei! Villikke!

-Men vi må dra nå - vi skal jo til bestemor.

-Jeg vil ikke! Vil bare lese!

Det smeltet selvfølgelig bibliotekaren...

Jeg ser den. Det er bare det at blomster er så forferdelig pent. Jeg skulle bare ønske hage var noe man fikset en gang for alle.

Haha, så søt! Minner meg om da jeg tok med treåringen på biblioteket, og hadde med minstemann i vogn. Minstemann våknet midt i luren på biblioteket, og vi måtte gå før vi hadde planlagt. Og eldstemann: "Nei, neeeeei! Vil se ferdig Star Wars-boka!" :ler:

Å, hage ja! Elsker hageplanlegging, det er det beste Selv har jeg dilla på roser, ved sist opptelling hadde jeg 51 stk her Blomsterløkene har faktisk begynt å spire i solveggen her! Pleier ikke få sånt så tidlig vi, selv om vi bor på "solsiden". Nevnte jeg forresten at vi har egen sandstrand....? Leeeengter etter sol og sommer!

Hvilke bøker leser du som regel da? Blir mest "lette" romaner her, veldig glad i Sophie KInsella. Men er også vedlig glad i krim.

Oi! Du har stor hage da, eller? Har du noen plantetips? Til en som er ganske blank, men som virkelig ønsker seg noe flott å se på! Og sandstrand? Jeg kommer på besøk! Herregud, hvor i verden er det du bor, egentlig? Dette må du fortelle meg mer om.

Jeg leser mest ny skjønnlitteratur av norske forfattere. Men også en del oversattte. Har en gjeng forfattere jeg alltid leser når det kommer noe nytt, som Paul Auster, Siri Hustvedt, Carl Frode Tiller, Tore Renberg, Karl Ove Knausgård. Liker også litt krim i ny og ne og en annen lett og fengende bok :) Så ganske mye variert, egentlig.

Ciara

Nytt bokhjørne, hurra! Fulgte deg for mange år siden (under annet nick), du inspirerte meg til å ta fatt på et nytt studie da jeg trengte en ny giv. Gleder meg til nye boktips! Og koselig at du er tilbake med ny dagbok, i en ny fase av livet

Hvilket nick da?

Og inspirasjon til nytt studie?

Her kjenner jeg et dypt og inderlig ønske om en lang utgreiing på PM, hehe.

I år får jeg ikke hage, jeg får bare stillas og skit. Jeg har dog funnet meg det perfekte drivhus, så neste år! Da skal jeg plante tomater, drikke vin og la humla suse.

Stillas er noe dritt. Husker en sommer hvor blokka jeg bodde i skulle pusses opp, og på tross av alle forsikringer fra Styret fikk vi stillas på begge sider av leiligheten samtidig. Det var som å trekke en duk over humøret og, altså.

Kommer snikende inn her jeg også

Doh! :vinke:

Den ganga jeg hadde en rekkehushage fikk vi påminnelse av naboen om å klippe plenen

Sånn nabo er jeg. Ikke en eneste blomst i sikte, men jeg kunne dog slått til med lyslenke og mye vin altså!

Men skulle gjerne hatt en fin hage, eneste er at jeg måtte fått inn en sånn ordning med "adopter en hageflekk" hvor andre med grønne fingre kan ta seg av det.

Så kan jeg ta meg av vindrikking og sjokoladespising på terrassen.

Hvem gidder å minne naboen på å klippe plenen?

Her har jeg skjønt at hekken er veldig viktig. Det er en lang sammenhengende hekk foran husene (stykket opp av inngangspartiene, da). Da vi flyttet inn sa begge naboene uavhengig av hverandre følgende om forrige eier av vårt hus: "DE KLIPPET IKKE ENGANG HEKKEN!" Så når vi siden har sett at naboene tar fram hekksaksa forter vi oss ut. Rekkehuslivnevroser.

En haug KG-bitterfitter (hormonnivået på graviditet er jo finfint for tiden ) og så drar dere på Egon eller TGI Friday's

Hjelpsom!

Jeg tror jeg hadde tisset på meg ved tanken på å,planlegge en sånn "date"!

:ler: Hvis ikke det føles som en jackpot å oppleve det, så vet ikke jeg!

Neida, ingen tissing nødvendig. Jeg vet jo tross alt at man ofte gjør det til mer enn det er. For alt jeg vet kan det hende han sier han er sliten og ikke orker å spise ute. Og jeg tror ikke han har så enorme forventninger til mitt lille firma - noen få timer på et trivelig sted er nok helt greit, intet spektaluært kreves.

Men i sånne settinger møter jeg meg selv i døra, dvs to av mine framtredende selv:

Kontroll-frik Ciara og kvinne-Ciara. Hun som vil at kvelden skal være gjennomregissert, men virke spontan og genuint hyggelig, og ikke minst, hun som er så opptatt av å ta ansvar for at alle har det så hyggelig med hverandre hele tiden.

Minner meg selv på at det ofte er bedre å bare slappe av. Men det vet jeg jo ikke hvordan jeg gjør.

Fra rekkehuslivnevrose til sosialtjobblivsnevrose i dag, altså.

Jeg foreslår en skikkelig sliten kebabsjappe og så en enda mer sliten pianobar.

Høhø......

Ta han med på parolen mot reservasjonsretten! Der skal jeg

Men vi kan jo ikke spise middag i 8. marstoget... Dessuten er det ikke 8. mars engang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KAN VI PLIIIS HA KGTREFF HOS SUSA!!!!!

Ja! :hoppe:

Jeg aner dog et praktisk problem. Hvis hun bor i nærheten av meg og har egen sandstrand er hun sånn ca milliardær. Og selv om man aldri skal si aldri, er tross alt ikke sannsynligheten for det stor. Eeeeergo tipper jeg det er noen mil mellom oss. Men helvete heller, jeg kan reise langt for rosehage, nyoppusset hus og privat sandstrand, jeg!

Så parkerer vi hestene, øh - hundene!, menn, babyer som ikke vil sove, hormoner på bærtur og trassige treåringer hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest åffårno

Ja! :hoppe:

Jeg aner dog et praktisk problem. Hvis hun bor i nærheten av meg og har egen sandstrand er hun sånn ca milliardær. Og selv om man aldri skal si aldri, er tross alt ikke sannsynligheten for det stor. Eeeeergo tipper jeg det er noen mil mellom oss. Men helvete heller, jeg kan reise langt for rosehage, nyoppusset hus og privat sandstrand, jeg!

Så parkerer vi hestene, øh - hundene!, menn, babyer som ikke vil sove, hormoner på bærtur og trassige treåringer hjemme.

Da bor hun også i nærheten av meg, hvilket betyr at jeg flytter inn :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bor hun også i nærheten av meg, hvilket betyr at jeg flytter inn :nigo:

Betyr det da at du og jeg bor i nærheten av hverandre? *forvirret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Betyr det da at du og jeg bor i nærheten av hverandre? *forvirret*

I landssammenheng, ja. Tilogmed i regionssammenheng.

Jeg tror jeg er en relativt kort kollektivtransportreise unna, typen tbane(?). Jeg bor ikke langt unna der Smula&Mafalda går på sangkurs. Tror jeg. Eller var det balletten. Jeg husker ikke :ler:

En av de to iallefall. Eller kanskje begge.

Jeg har en følelse av at jeg kan tippe hvor(altså grovt sett bydel, ikke konkret adresse - det hadde vært dritskummelt, litt sånn åndenes makt eventuelt psycho stalker) du bor, men jeg skal ikke gjøre det her. Jeg skal sende deg en PM med hva jeg gjetter, og har jeg rett må du ha høytlesning fra diverse romaner mens vi andre drikker hvitvin i vannkanten på den private stranda til Susa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millionær? Har en million sandkorn i stranda mi, teller det?

Bor på bygda vettu og jobber på en fabrikk, så ikke mye luksus her :fnise:

Ca midt i Buskerud, bruker vel halvannen time til Oslo.

Som du sikkert gjetta, så er jeg veeeeldig svak for roser, særlig de gamle engelske sortene, som nesten ser ut som peoner. Og peoner selv da, de er så fine. Klematis er også en nydelig plante. (Men det har du i hagen din allerede tror jeg?)

Bare å komme på besøk det :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I landssammenheng, ja. Tilogmed i regionssammenheng.

Jeg tror jeg er en relativt kort kollektivtransportreise unna, typen tbane(?). Jeg bor ikke langt unna der Smula&Mafalda går på sangkurs. Tror jeg. Eller var det balletten. Jeg husker ikke :ler:

En av de to iallefall. Eller kanskje begge.

Jeg har en følelse av at jeg kan tippe hvor(altså grovt sett bydel, ikke konkret adresse - det hadde vært dritskummelt, litt sånn åndenes makt eventuelt psycho stalker) du bor, men jeg skal ikke gjøre det her. Jeg skal sende deg en PM med hva jeg gjetter, og har jeg rett må du ha høytlesning fra diverse romaner mens vi andre drikker hvitvin i vannkanten på den private stranda til Susa.

Kan melde om at jeg må bedrive høytlesning, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millionær? Har en million sandkorn i stranda mi, teller det?

Bor på bygda vettu og jobber på en fabrikk, så ikke mye luksus her :fnise:

Ca midt i Buskerud, bruker vel halvannen time til Oslo.

Som du sikkert gjetta, så er jeg veeeeldig svak for roser, særlig de gamle engelske sortene, som nesten ser ut som peoner. Og peoner selv da, de er så fine. Klematis er også en nydelig plante. (Men det har du i hagen din allerede tror jeg?)

Bare å komme på besøk det :biggrin:

Vi kommer! :) Og - nå er jeg 100% ærlig - jeg vil enormt mye heller besøke en fabrikkarbeider med egen strand i Buskerud enn en milliardær med egen strand på Bygdø.

Klematis har jeg. Tre typer. Det er disse jeg ser på med stort håp om at skal dekke litt terrassevegger. Alle rakk å vokse en del i fjor, særlig den ene som ble et par meter. Det er den typen som heter Summer Snow, om du kjenner den, blomsten ser litt ut som hvitveis. Jeg kjenner noen som har et ganmelt eksemplar av den, og den tar nærmest over hele husveggen! Helt nydelig.

Roser, er ikke de ganske krevende, eller er det noe jeg bare innbiller meg? Men det må se virkelig lekkert ut i hagen din! Hvis du har en hageblogg med bilder må du gjerne sende link ;)

Det høres ut som om du også liker romantiske hager. Jeg har den siste tiden fått litt dilla på blomster som har et litt lett utseende. Vil virkelig ha en kjempetue med storkenebb, for eksempel. Og så har jeg sett hager med noe som ligner rosa varianter av hundekjeks - de skulle jeg gjerne hatt, men aner ikke hva de heter.

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Stalker, ass, åfforno! :fnise:

Hva med KG-festival? Jeg melder meg frivillig til å ligge høygravid i vannkanten som en strandet hval og prøve å huske alt jeg lærte på årsstudiet i nordisk på NTNU! :opplyser:

Det minner meg på at jeg må få lest ferdig Hundreåringen-boka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stalker, ass, åfforno! :fnise:

Hva med KG-festival? Jeg melder meg frivillig til å ligge høygravid i vannkanten som en strandet hval og prøve å huske alt jeg lærte på årsstudiet i nordisk på NTNU! :opplyser:

Det minner meg på at jeg må få lest ferdig Hundreåringen-boka!

KG-festival! Jeg aner konturene av den. Foreslår følgende programposter:

En Smitt til Smule: Mafalda Hansen foredrar om stordriftsfordeler, logistikk og selvledelse i Familien AS

Ciaras røde tråd: Norsk litteraturs greatest hits 2000-2014 med bonusmateriale: Treåringens greatest hits

Susa: Ut i vår hage

Tekola: The Rise and Fall of Pregnancy Hormones (her kan sikkert veldig mange andre bidra)

Åffårno: Er du nysgjerrig på de andre KG-brukerne? Åfforno deler sine etterforskningstips (Merk: Jeg synes det var utelukkende morsomt at Åfforno gjettet på meg, altså! :))

Daria: En bibliotekars erindringer

Noen andre som melder seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en koselig dagbok, Ciara! Siden jeg kjenner dere litt fra Mafalda sin dagbok, frister det å møtes på en Strand i Buskerud.

Jeg kan ingenting om gravidehormoner, leser bøker, drikker vin og liker Strand. Og ikke minst er jeg en god lytter. Føler jeg kan bidra med hvitvinsdrikking og nyte høytlesning. :)

Nå leser jeg en lett og fornøyelig bok om en fyr med Asperger, som ikke vet det selv, og som har som prosjekt å finne seg en kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treåringen min er vidunderlig om dagen.

Det føles som rene åpenbaringen, men jeg tror faktisk at den verste trassefasen er over. Han er helt utrolig samarbeidsvillig, kjærlighetsfull og raus. Det er nesten så vi blir helt paffe i blant, mannen og jeg. Ungen deler ut de lengste klemmene, koser seg med Softie og svarer på våre forespørsler med "Skal bli!" :sjokkert: Hva har skjedd?

På sengen om kvelden, etter at vi har lest bok, har vi nå en ny tradisjon i gang: Mannen og jeg skal fortelle historier fra vi var små, og han er begeistret for alle mulige anekdoter: Rampestreker vi gjorde, snille ting vi gjorde, hvordan det var å ha bestefar som pappa, hva slags godteri jeg pleide å få på lørdager. Jeg tror rett og slett han begynner å bli interessert i oss som mennesker, og vil vite mer om oss enn hvordan vi er som mamma og pappa. Bonusen ved det er at det er forferdelig hyggelig å mimre, og det er gøy å se reaksjonene hans på historiene. Han blir litt sjokkert over rampehistorier (han ble bitt i barnehagen her om dagen, og da fortalte jeg historien om den gangen Ciara 4 år beit bestevenninnen i armen og ble forferdelig lei seg) og undrende over ting som er annerledes (historien om min fetters brusmaskin slo an). Han stiller også de festligste oppfølgingsspørsmål - jeg fortalte at også jeg pleide å få kinderegg på lørdager, og da spurte han: "Hva var det inni?" Han stilte seg totalt uforstående til at jeg har glemt noe så vesentlig!

Hjelper til gjør han også. Han legger fram klær han skal ha på neste morgen (han er smart - og har skjønt at han kan bestemme mer hvilke klær det blir på den måten). Han henter ting for Softie. Han putter oppvasken inn i oppvaskmaskinen.

Premieunge!

(Gudene vet at jeg ikke alltid har tenkt det....)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en koselig dagbok, Ciara! Siden jeg kjenner dere litt fra Mafalda sin dagbok, frister det å møtes på en Strand i Buskerud.

Jeg kan ingenting om gravidehormoner, leser bøker, drikker vin og liker Strand. Og ikke minst er jeg en god lytter. Føler jeg kan bidra med hvitvinsdrikking og nyte høytlesning. :)

Nå leser jeg en lett og fornøyelig bok om en fyr med Asperger, som ikke vet det selv, og som har som prosjekt å finne seg en kone.

:vinke:

Velkommen skal du være, både hit og til KG-festival! Det er godt noen flere kan være med å drikke vin, for her er jo mange av naturlige årsaker avholds...

Er det The Rosie Project?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG-festival! Jeg aner konturene av den. Foreslår følgende programposter:

En Smitt til Smule: Mafalda Hansen foredrar om stordriftsfordeler, logistikk og selvledelse i Familien AS

Ciaras røde tråd: Norsk litteraturs greatest hits 2000-2014 med bonusmateriale: Treåringens greatest hits

Susa: Ut i vår hage

Tekola: The Rise and Fall of Pregnancy Hormones (her kan sikkert veldig mange andre bidra)

Åffårno: Er du nysgjerrig på de andre KG-brukerne? Åfforno deler sine etterforskningstips (Merk: Jeg synes det var utelukkende morsomt at Åfforno gjettet på meg, altså! :))

Daria: En bibliotekars erindringer

Noen andre som melder seg?

Jeg kan være hun strikkegale?

*stopper og hilser pent når jeg først trenger meg på* :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser mest ny skjønnlitteratur av norske forfattere. Men også en del oversattte. Har en gjeng forfattere jeg alltid leser når det kommer noe nytt, som Paul Auster, Siri Hustvedt, Carl Frode Tiller, Tore Renberg, Karl Ove Knausgård. Liker også litt krim i ny og ne og en annen lett og fengende bok :) Så ganske mye variert, egentlig.

Jeg hører spennende rykter om at Tiller endelig er på gang med tredje bind av Innsirkling :hoppe: Renberg kan du derimot ha for meg, jeg fastholder stadig at Jarle Klepp er den mest usympatiske, irriterende og vanskeligst-å-like romanfiguren jeg har vært borti. Mitt favorittøyeblikk (jeg fikk akutt behov for å applaudere) i Jeg reiser alene-filmen var da Henriette Stenstrups karakter dro til Jarle - den lysten hadde jeg på lenge :fnise:

Hvem gidder å minne naboen på å klippe plenen?

Jeg fikk telefon fra kommunens vedlikeholdavdeling med streng beskjed om at jeg måtte klippe plenen, det sto i leiekontrakten... Dette var selvfølgelig i min tid i ødemarka, jeg leide en liten enebolig som lå i en bratt skråning og ordet plen var i mine øyne en overdrivelse (dessuten var den jo full av ville blomster, så jeg var godt fornøyd med tingenes tilstand). Etter mye om og men, blant annet som følge av at ingen i første runde tenkte på å opplyse meg om at det faktisk fantes en gressklipper tilgjengelig, b) jeg er blokkbarn og byjente og aldri hadde så mye som tatt i en gressklipper og c)gressklipperne var motorisert - den kraftigste motoren jeg er vant til å håndtere er den i blenderen - gjorde jeg et oppriktig forsøk, preget av andt, tårer og stygge ord, på å få klippet den h****s plenen. To dager senere stakk en vaktmester innom biblioteket - "Jeg ser du har prøvd å klippe plenen, men det var jo ikke så bra... Jeg tok en runde for deg, jeg, når jeg likevel skulle ta nabotomta." Jeg kunne grått - alt det styret jeg hadde for å ordne det plenen jeg ikke brydde meg om, og så var det likevel bortkastet - redusert til et skuldertrekk, litt humring over byjentas manglende evne til å håndtere en gressklipper og en 10 minutters bagatell-innsats av en vaktmester med traktorklipper... Kanskje ikke så rart jeg tenker at jeg aldri skal ha hus og hage igjen - jeg er evig traumatisert :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Velkommen skal du være, både hit og til KG-festival! Det er godt noen flere kan være med å drikke vin, for her er jo mange av naturlige årsaker avholds...

Er det The Rosie Project?

Jeg melder meg på som vindrikker. Vet ikke om jeg har så mye annet å bidra med, men det kan jeg :opplyser: Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...