Gå til innhold

Uten en rød tråd


Ciara

Anbefalte innlegg

Mar7ban!

(ja, det er stort sett jeg husker fra den gang da jeg gjorde et forsøk på å lære meg arabisk selv).

Tipper du lærte noe av meg nå :ler:

Ikke verst bare det, man kommer langt med å hilse! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra, her er skravla i gang!
Gleder meg masse til å få følge med på smått og stort i Ciara-heimen :)

Tillegg: og så fniste jeg godt av tittelen på boka di. Antar den er inspirert (dog heldigvis moderert i forhold til originalen) av Bjørneboe?

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*titter innom*

Bokhjørnet har vært savnet - jeg har nok mer å bidra med på den fronten enn når det gjelder barn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, her er skravla i gang!

Gleder meg masse til å få følge med på smått og stort i Ciara-heimen :)

Tillegg: og så fniste jeg godt av tittelen på boka di. Antar den er inspirert (dog heldigvis moderert i forhold til originalen) av Bjørneboe?

Ti poeng til deg! ;) Bjørneboes svært overvurderte klassiker. Men regner med tittelen kommer til å passe godt på innholdet, så jeg var fornøyd med den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*titter innom*

Bokhjørnet har vært savnet - jeg har nok mer å bidra med på den fronten enn når det gjelder barn :fnise:

Daria! :hoppe:

Det er ypperlig hvis du blir med på bokdiskusjonene, barn blir det sikkert mer enn nok av ellers her ;)

Apropos begge deler - minstemann har nå også begynt å like bøker, han kommer støtt og stadig trekkende med en bok og strekker seg opp mot fanget. Men vel oppe rekker jeg å lese to setninger av Gruffalo før han vil bla om. Så det tar litt tid der før jeg kan lese skikkelige historier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg en morsom busstur hjem, og dét på grunn av en uvanlig sur bussjåfør, slå den!

Ved et stopp midtveis på ruta setter plutselig sjåføren på brekket og går fra førersetet og går til dørene. Det viser seg at en stakkars dame har trykket på stoppknappen og stått og ventet ved dørene på at de skulle slå opp i stedet for å trykke på døråpner-knappen.

Hva gjør bussjåføren? Marsjerer bort, trykker på døråpnerknappen mens han lekser opp for henne:

Sjåfør: "Du må jo trykke på knappen, ikke bare stå der!"

Dame: "Eh, unnskyld."

Dame 2: "Men altså bussjåfør, det er ikke alle som skjønner at man må trykke på den knappen, ofte går jo dørene opp av seg selv.

Sjåfør: "Men herregud, dere tar jo bussen hver eneste dag, hvor vanskelig kan det være?"

Dame 2: "JEG vet det, jeg bare sier at det faktisk ikke er så lett for alle å forstå. Det er ikke noe å bli så sinna for."

Sjåfør: "Er det for mye forlangt at folk skal klare Å TRYKKE PÅ EN JÆVLA KNAPP???"

Dame 2: "Herregud. Det er ikke noe å hisse seg opp over, er vel det jeg forsøker å si."

Sjåfør: "DET MÅ FOR FAEN VÆRE MULIG Å BRUKE HUET!"

Og på det tidspunktet bare skjedde det et eller annet uforklarlig i bussen. Hadde det vært en hissigpropp om bord kunne stemningen fort blitt riktig amper. Men på denne bussturen var sjåføren den eneste hissigproppen.

Så i stedet begynte en dempet fnising å bre seg. Og til slutt så ikke bussjåføren noen annen utvei enn å marsjere betuttet tilbake til førersetet.

Oh well. Jeg håper for denne sjåførens del at det var flere ting som hadde gått skeis i dag. Reagerer man alltid så sterkt på så lite må tilværelsen være veldig slitsom. Bare spør min treåring, som segner utslitt om klokka sju hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers tenker jeg mye på hage om dagen :)

I fjor drenerte vi, og mannen snekret terrasse (den er helt nydelig!) og blomsterkasser. Ny plen fikk vi også. Men forøvrig plantet vi bare et par klematis (som allerede rakk å vokse mye første sesong). Så nå har vi et stort bed og mange kasser som vi må fylle med planter. Og jeg gleder meg skikkelig!

Det skal sies at jeg er en drømmer, og nå ser jeg masse på hageblogger med det overdådigste blomsterflor. Men Claus Dalbys enorme herskapelige hageanlegg er liksom ikke helt sammenlignbar med min bittelille rekkehushage i Oslo øst... Men jeg drømmer! Og vet allerede nå at jeg er engasjert til og med planting, deretter må mannen ta over stafettpinnen. Til alt hell liker han hagearbeid veldig godt, så vi utfyller hverandre som bare det!

Nå som det er så grått og trist (denne vinteren har i grunnen vært en eneste lang november) drømmer jeg om sol og en grønn oase. Blomstrende klematis oppover terrasseveggene, peoner, valmuer, pelargonia, syrin, stjerneskjerm, akeleie, storkenebb og allium i bedet. I kassene ønsker jeg meg faktisk noen fine prydbusker/trær som bli blikkfang med litt høyde (forslag? Kan magnolia leve i kasse?). Og masse fine krukker "overalt og rundtom", for å bruke Hulkens yndlingsuttrykk da han var litt mindre. Til slutt må en av kassene være til urter og en grønnsak eller to - det var utrolig gøy å se hvor entusiastisk nevnte Hulk var over å kunne tasse ut barbeint og plukke sukkererter i fjor :)

Å, jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...viktig tillegg til drømmene: Jeg skal ha lyslenke der ute og drikke god hvitvin i de varme, deilige sommerkveldene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Så moro at du har fått deg dagbok igjen!

Innom og sier hei :vinke:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Åh, hage :rodmer:

Jeg husker da jeg fikk mitt eget lille blomsterbedd som femåring, det var stas! Og det ble nøye vedlikeholdt og beplantet helt til ungdomsskolen, da var det ikke så kult lenger. Men jeg fikk velge ut noen minisyriner som står der fortsatt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg skal planlegge min enslige balkongkasse. Kanskje jeg skal være hjemme lenge nok i sommer til å faktisk plante noe der :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på lyslenke og vin (vel, ikke akkurat i sommer da. Men som en sommerdrøm)!

Når det gjelder resten av hagen min, går drømmene mer i retning store mengder asfalt, er jeg redd... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hage er noe jeg synes høres veldig deilig ut i teorien - i praksis er jeg veldig fornøyd med å ha en frimerkebalkong med plass til bord, to stoler og verandakasse. Mer overkommelig arbeidsmengde :fnise:

Daria! :hoppe:

Det er ypperlig hvis du blir med på bokdiskusjonene, barn blir det sikkert mer enn nok av ellers her ;)

Apropos begge deler - minstemann har nå også begynt å like bøker, han kommer støtt og stadig trekkende med en bok og strekker seg opp mot fanget. Men vel oppe rekker jeg å lese to setninger av Gruffalo før han vil bla om. Så det tar litt tid der før jeg kan lese skikkelige historier ;)

Et positivt forhold til bøker er jo en god start :jepp: Glemmer ikke da jeg jobbet i folkebibliotek i ødemarka og en mor var der med en unge på ca 3 år. De hadde vært der ganske lenge da mor sier at det er på tide å gå.

-Nei! Villikke!

-Men vi må dra nå - vi skal jo til bestemor.

-Jeg vil ikke! Vil bare lese!

Det smeltet selvfølgelig bibliotekaren... :fnise:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, hage ja! Elsker hageplanlegging, det er det beste :fnise: Selv har jeg dilla på roser, ved sist opptelling hadde jeg 51 stk her :sjokkert: Blomsterløkene har faktisk begynt å spire i solveggen her! Pleier ikke få sånt så tidlig vi, selv om vi bor på "solsiden". Nevnte jeg forresten at vi har egen sandstrand....? Leeeengter etter sol og sommer!

Hvilke bøker leser du som regel da? Blir mest "lette" romaner her, veldig glad i Sophie KInsella. Men er også vedlig glad i krim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ciara :vinke:

Nytt bokhjørne, hurra! Fulgte deg for mange år siden (under annet nick), du inspirerte meg til å ta fatt på et nytt studie da jeg trengte en ny giv. Gleder meg til nye boktips! Og koselig at du er tilbake med ny dagbok, i en ny fase av livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

I år får jeg ikke hage, jeg får bare stillas og skit. Jeg har dog funnet meg det perfekte drivhus, så neste år! Da skal jeg plante tomater, drikke vin og la humla suse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest åffårno

Den ganga jeg hadde en rekkehushage fikk vi påminnelse av naboen om å klippe plenen :P

Sånn nabo er jeg. Ikke en eneste blomst i sikte, men jeg kunne dog slått til med lyslenke og mye vin altså!

Men skulle gjerne hatt en fin hage, eneste er at jeg måtte fått inn en sånn ordning med "adopter en hageflekk" hvor andre med grønne fingre kan ta seg av det.

Så kan jeg ta meg av vindrikking og sjokoladespising på terrassen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, Gud hjelpe meg. (Jeg er forresten ateist om noen skulle lure.)

Dette har vært en lang dag på jobb.

Avsluttet med en utfordring: "Om X antall dager skal du ta med en kjendis på Norgesbesøk ut og spise. Dra hvor du vil og ta med deg hvem du vil."

Jeg får jo en smule prestasjonsangst, dette er jo litt som en profesjonell date, dette. Hvem kjenner jeg som jeg kan ta med? Hvor skal vi gå? Hva skal vi snakke om en hel kveld?

Meeeeen, jeg elsker jo en utfordring og skal nok fikse dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring Espen Beranek Holm og hør om han vil være med?

Så drar dere på Nodee og spiser crispy duck, everybody happy!

:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...