Gå til innhold

Frihetens strikkekurv


Libertas

Anbefalte innlegg

Haha, ja, bare at jeg er i Sverige nå, og her er pitbullen lovlig :fnise:

Kanskje jeg må åpne blogg og spre den rundt? Bare ordne masse rosa stæsj rundt på bloggen, og litt nakenbilder av en pitbull. Da skal du se at folket strømmer til :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sett mye på Cesar Millan-programmene. Han er forkjemper for pitbullene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det eneste jeg kan like han for :fnise:

Mye av det han gjør, er jeg imot, uten at jeg skal gå for mye innpå det nå. Men det er ihvertfall snakk om noen tilfeller hvor han har skambanket hunder, og nesten drept en annen hund med å knyte den fast i en tredemølle.

Men at han taler godt for pitbuller, det skal han ha :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge de mange artiklene jeg leste for noen år siden, hvor det var ført opp søksmål osv. Og så lå det lenge ute en video av han, hvor han slo en hund med en rake. Den ble fjernet, dessverre.

Så beklager, men ja dette er noe han har gjort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, I give dogs electric shocks and use spike chokers... but I'm NOT cruel, says Hollywood's favourite pet guru Cesar Millan

Og forøvrig synes jeg ikke elektrisk sjokk og innstikkende pigghalsbånd er noe ok heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm...nei det er brutale greier og jeg liker det ikke jeg heller....men; er det ikke sånt noe som er absolutt siste utvei å forsøke når hundene er veldig langt kommet i aggressiviteten sin? Brukes kun av proffer som vet hva det dreier seg om, når absolutt alt annet er forsøkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hunden er såpass agressiv at det må slike midler til, da ville jeg ærlig vurdert å avlive.

Det viser seg jo ofte at hunder som har fått styre som de vil altfor lenge, og er veldig aggressive, hvor man må ta i bruk kontroversielle metoder, ofte faller tilbake til gamle synder. Synder som kan få plutselige, alvorlige utfall.

Vel, egentlig kan jeg jo bare snakke ut ifra egne erfaringer. Har vært lenge i hundemiljø, og der har dt vært flere aggressive individer. Mange som brukte både slag, spark, strøm og pigg for å få de til å bli bedre. Det fungert en liten stund, så var det flere tilfelle hvor hunder hadde angrepet familiemedlemmer og andres hunder.

Så jeg må helt ærlig si at dersom jeg hadde hatt en så aggressig hund, som ikke var mulig å nå inn til med mindre man brukte makt, så ville jeg tatt en kjapp tur til vetrinæren.

Må også nevnes at jeg hadde en hund. Som var snill som dagen var lang, men ikke mot andre hunder. Etter noen år hadde jeg endelig fått henne til å akseptere andre hunder. Før hun plutselig, helt ut av det blå, angrep en mann som var ute og gikk tur. Og jeg valgte å avlive henne, grunnet at hun ble for ustabil. Hun var den type hund som aldri trengte å være i band, frem til hun var 5. Da måtte båndet være på konstant.

Så jeg tror faktisk det er noen hunder der ute det ikke er noe videre håp for, og som kan bli spart mye frustrasjon og irritasjon, ved å bli avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for gjensidig respekt mellom hund og eier, ikke kadaver eller millitærdisiplin ;)

Men jeg er også for at du skal kunne ta hunden i nakkeskinnet dersom den gjør noe utrolig galt. Det er ikke ensbetydende med å drefse den i nakken, slå den i gulvet og heise den opp i lufta. Bare rett og slett som et lite bitt i nakken. Det har jeg sett hunder gjøre med hverandre, så hvorfor skal ikke jeg kunne gå til en hunds nivå og gjøre det samme? For en hund er en hund, og prater kun hundsk :opplyser:;)

Nå har jeg forøvrig lempet klær til vaks, og skal hive meg rundt å brette klær og ta oppvasken :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundsk er veldig bra, og jeg synes det er et språk som er lettere å forstå enn menneskespråket :fnise: Prøver å forbedre meg, slik at jeg kan få et perfekt harmonisk hundeholdt, med gode og stabile hunder. :danse:

Nå må jeg bare skaffe meg en hund igjen, har vært uten hund nå i et halvt år. Samboer hadde en pitbull/dobermann blanding. Verdens snilleste. Ble jagd av sauene til søster, og adopterte et flaskelam :fnise: Dessverre fikk hun kreft og måtte forlate denne verdenen :grine: Men nå sitter jeg og ser etter en neste hund, bare forbannet at jeg skal sitte og analysere oppdrettere opp og ned i mente :fnise:

Og takk, snart hiver jeg meg rundt igjen. Så blir ting gjort her i heimen :laugh:

Endret av Libertas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*innom og sjekker at hun holder på med "rundthiving" og ikke sitter der med et stort glis, pc`n i fanget og beina på bordet* :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh noes! :sjokkert:

Menneee, jeg har jo tatt oppvasken, brettet klær, vasket to maskiner med klær og hengt opp til tørk. Jeg trenger ikke støvsuge ennå...sant?

Jeg lurer på hvorfor man blir sett ned på av dyrevernsaktivister, dersom man velger å ta for seg et problem område istedetfor alle? Er det ikke lettere å ta del for del, istedetfor å prøve å forandre hele verden på en gang? Er det ikke lettere å få fram sine meninger om man konsentrerer seg om én ting av gangen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er best syns jeg. Jobbe systematisk. ....men den støvsugingen blir ikke morsommere selv om en utsetter.

Tar en det med en gang og har tid til det, er det ute av verden (swosch!) og en kan boltre seg i morsomheter etterpå. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier noe der, kanskje jeg må støvsuge...Bare ta en liten powernap først. Er ikke helt i slaget idag, så blir litt hvile i mellom slagene :unsure:

Skulle egentlig vært på butikken, tar 5 minutter å gå dit. Men er en slik dryg oppoverbakke tilbake. Kan jo ta bilen, men ser for meg at jeg kommer til å kræsje i alt på min vei, er trossalt en stund siden jeg kjørte selvsikkert :fnise:

Må tenke litt på den problemstillingen der ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok. Skal vi si det slik at uansett hva du velger først, så er det det beste valget for deg, akkurat nå? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan si det slik ja :Nikke:

Jeg har jo fått gjort mye hittil, og dagen er ennå ung :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! Denne dagen har jeg bestemt meg for at skal være en eneste stor vinn-vinn-situasjon, uansett hva jeg gjør. Jeg tar styring! :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...