Gå til innhold

Frihetens strikkekurv


Libertas

Anbefalte innlegg

Ja, altså følte at jeg måtte åpne en dagbok. Ikke det at jeg tror livet mitt er så interessant (hvordan skrives det egentlig, aldri skjønt), men mer for at jeg til tider har tanker som må ut. Jeg kunne jo alltids skrevet ned for hand. Det har jeg faktisk prøvd, men det viser seg jo det at jeg er ikke omringet av nysgjerrige mennesker. Jeg liker å få tilbakemelding på div. ting jeg skriver og føler.

Kanskje er det nettopp noen nysgjerrige sjeler her på KG, som er som meg og liker å snoke i andres dagbøker? Dere er ihvertfall hjertelig velkommen til å lese her om mitt ellers vanlige liv, med kanskje litt andre tanker og meninger enn de fleste?

:takke::heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg akkurat hentet opp klesvasken, og kvinner meg opp til å henge de på tørkestativet. :trene:

Har vært våken i hele natt, kan ha noe med at jeg lå og sov om entrent hele igår, men er man syk så er man syk. Det sier ihvertfall samboer. :opplyser:

Har vært syk nå i over ett år, og ennå får jeg sinnsykt dårlig samvittighet når jeg ikke klarer å støvsuge eller ta oppvask. Så jeg har en stygg tendens til å pushe på for mye når jeg først er i god form, så da blir jeg liggende slik etter noen få timer :veslejenta:

Har stått på siden samboer dro på skolen, så nå har jeg eltet brøddeig, tatt oppvasken og vasket klær. Og det på to timer. :danse:

Så nå er det bare å steike brøda til samboer har lunsj, og så støvsuge og fortsette å strikke på kjørepose til baby.

Jeg strikker ganske mye, og vurderer å åpne en salgsblogg slik at jeg kan selge det jeg lager. Kjøreposen jeg lager nå går også for salg.

Jeg skulle egentlig skrive mer, men det ramlet bort. Sikkert ikke så nøye, er nok ikke noen som leser her uansett :jolie:

Uææ, brøddeigen ble jo svær, må løpe og trille ut! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fargerik strikkedagbok. :) Hvordan gikk det med brødene? (etter hvert)

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hoppetaujenta :velkommen:

Tusen takk :blomst:

Nå ligger brødene i form og etter hever, og skal snart i ovnen :)

Klarte også å kvinne meg opp til å henge klærne opp :husarbeid: (mange fascinerende smileyer her gitt :fnise: )

Nå er egentlig det store spørsmålet om jeg skal støvsuge nå, eller vente til etter at samboer har hatt lunsj. Han smuler nemlig så mye, at jeg tror rett og slett jeg tar det etter lunsj

Jeg er faktisk også på min 4 dag som røykfri, det er i grunnen ikke så tungt, kun kjedelig. Men så vil jeg jo ikke selge strikkede ting som lukter røyk heller da, det er litt kjipt å få et slikt rykte på seg. Så da må jeg bare holde ut :nosmoking:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje gang jeg lager disse brødene, og de smaker fortsatt himmelskt :rodmer:

Har aldri tidligere bakt brød, og så fant jeg ingen oppskrift som jeg tålte, så da fant jeg likeså godt ut en oppskrift selv:

50 gr gjær

6 dl vann

1 ss honning

1 ts salt

2 ss olje

2 ss sesamfrø

2 ss linfrø

Grov spelt

Fin spelt

Rør gjær, honning, salt og olje i det lunkne vannet.

Hell så i det øvrige til det blir en litt små klissen deig (tar du det til en tørr og fin deig, vil brødene bli for tung)

Heves godt, før du slenger inn i forvarmet ov,n over og under varme, på 225* . Har du en stor ovn så sett bakepapir over brødene for å ikke få en svidd skorpe. La stå i ca 40 min.

Har du derimot en liten ovn, så sleng inn brødene på forvarmet ovn, over og under varme, på 225*. Etter 20 min skrur du ned til 200* og kun undervarme i ca 20 min til.

Kjøl ned på rist. :tommelopp::kokk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! Nå har jeg fått i meg for mye kaffe igjen. :kaffekopp:

Kommer til å være høy på kaffe resten av dagen, om jeg ikke er så heldig å sovne mens jeg gjør noe.

Og samboer ELSKET brødene :nigo: Så nå skulle han skryte til resten i klassen, at han har verdens beste kjerring som lager brød til han til lunsj!

Føler egentlig ikke for å gjøre så mye mer, men må nok strikke litt til. Ble ferdig med fronten på kjøreposen i går, og kom i gang med det bakre stykket. Kommer til å få litt problemer når bakstykket er ferdig, da trenger jeg rundpinne 4,5 mm 60 cm, og det har jeg ikke :cry3: Og ikke har jeg penger til å kjøpe en heller. :angry:

Når den endelig er ferdig, så skal jeg legge ut bilder her. Og jeg minner om at den skal selges når den er ferdig :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sammensurium i hodet nå. Enten er det for mye kaffe, mangel på nikotin eller så er det bare slik jeg er. Ikke alltid jeg er så sikker på det nemlig. Tror egentlig det er rastløsheten som prøver å bryte ut, men det går ikke for nå er jeg så skutt at jeg så vidt klarer å holde strikkepinnene. Kanskje ikke så lurt å kjøre seg selv for mye så tidlig? :vetikke:

Er faktisk litt skuffet over meg selv, jeg vet jo bedre enn som så. Hvorfor kan jeg ikke porsjonere ut energien over en hel dag, istedetfor å bruke alt opp på noen få timer? Samboer så dumt på meg når jeg satt og beklaget meg over å ikke ha støvsugd. Han mener det ikke er så viktig, og jeg vil klare det. Klare det som alle andre klarer. Kanskje jeg klarer å støvsuge senere? Kroppen min--> :sur::pisk: <--Hodet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter ja :D

Sov lenge idag også, våknet for en time siden. Ville egentlig ikke våkne, ettersom at jeg hadde tidenes kuleste drøm som jeg ikke husker meget av. Husker at det innvolverte et sjørøverskip, Norge, Danmark og Russland, og kjøkkenet til foreldrene mine. Hvor jeg og pappa malte på vinduene, pappa hadde tegnet opp en ku som gjorde noe rart, og jeg malte på blod. :nocomment: Ja, i drømmen altså! :fnise:

Så fikk jeg en telefon idag fra mamma, nå har hun vært og avlivet eldstebikkja. Hunden har ifjor vært operert for jursvulst, og nå hadde hun fått betent livmor. Og hunden var gammel, så da var det beste å ta hun vekk. :grine:

Og nå sitter jeg og samboer og drikker kaffe, slik at jeg kanskje klarer å være våken resten av dagen :bolledeig:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde puttet den inn i en sånn glassbeholder ting (åå jeg er så flink med ord :fnise: ) Den var rett og slett nydelig, og nå fikk jeg lyst på kake :jolie:

Kanskje prøve meg på rullekake, om jeg har nok mel. Har litt fin mel, og litt grov. Kan jeg bruke det grove i tillegg? :fnise::vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke bakt kake siden…ja, barneskolen :fnise:

Eller, jeg fikk ansvaret for kun pynting av en kake her i fjor. Pynten ble bra, men jeg glemte å sette den i kjøleskapet, slik at kremen ikke skulle smelte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yes! Da må det være noe galt med Safari nettlesern, hjalp ikke å fjerne kjeksene( :fnise: ) så lastet ned Chrome :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, i kveld er kvelden hvor alt er feil, føler jeg. Har bare lyst å gå ut og rope, men da vekker jeg bare opp et helt nabolag. Hvorfor kan ikke hodet bare skru seg av? :sinnatagg:

Samboer sover, og jeg ligger bare her og vil grine. Har egentlig ingen grunn, mon tro om det kan ha noe med røykeslutten å gjøre? Skal ikke så mye til før hodet mitt spinner av gårde, og jeg får en følelse av at jeg ikke hører hjemme i denne verdenen. :rasende:

Nå skal jeg fortsette å forsøke å sove, så blir vel morgendagen bedre! :tellesauer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...