Gå til innhold

Frihetens strikkekurv


Libertas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den er grei, vanlig, helt ok...kan ikke klage o.s.v. Hovedsaken er at jeg ikke er forkjølet eller sånn type syk, og det er jeg glad for.

Hvordan er det med bassilusker på din kant av landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassiluskene hadde sitt inntog for en mnd tid tilbake, så nå er ingen i slekta syk lengre :fnise:

Håper noe ekstraordinært positivt skjer hos deg idag, så du får en mer enn OK helg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdig med halsen, og ser nå at jeg har mer enn nok garn til å lage ihvertfall 2 til :danse:

Neglebetennelse i langfingeren, kan jeg kalle det en yrkesskade?

Og samboer mekker burgere :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burgerne var nydelige, skjønner ikke hvorfor noen kjøper på bensinstasjoner og kroer, for hjemmelagde er best :danse:

Nå er det bare 4 cm igjen på halsen, forhåpentligvis blir jeg fort ferdig så jeg kan begynne på en til :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdig med hals nr 1, begynt på nr 2, og har nok garn til i hvertfall 2 til :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres trivelig ut. :) Jeg liker å ha et håndarbeid i hånden til en hver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig godt med håndarbeid i hånden hele tiden :) Produserer nå til den store gullmedaljen, så mamma kan selge de for meg på håndarbeidsmesse i april. :danse:

Og når jeg har fått inn nok penger så skal jeg kjøpe en overlockmaskin :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drømt om en overlock lenge nå, har bare en kjip og dårlig symaskin :(

Ååå, det har jeg ikke fått med meg. Råstilig! Gleder meg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammel symaskin, men den virker ikke som den skal. Enda jeg har børstet bort alt av lo og støv, blir det veldig fort knuter i trådene når jeg skal sy. Det går liksom greit de første cm....og så kjører nåla seg fast i en solid nisseknute. Det er så fryyyyktelig irriterende og hemmer kreativiteten. :(

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjedlig med dårlige maskiner. Da er det ikke noe artig å sy lengre, så da vil man ikke mer. Jeg sier som mamma alltid har sagt ; en god maskin øker gleden :danse:

På min maskin tar det en evighet å få tak i undertråden. Maskinen min er nemlig speilvendt på tredinga, og det skjønner den vist ikke selv. Her sist så sto jeg i en halv time for å få opp undertråden. Det er ikke morro, så når jeg endelig fikk tredd i alt, ja da giddet jeg ikke å sy. :trist:

Så glemmer den også å gi meg mere undertrå når jeg syr, så tøystykket ser helt forjævlig ut. :grine:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gråt meg selv i søvn i går. Ikke fordi det hadde hendt meg noe galt, men fordi jeg så en video av verdens mest misforståtte hunderase. Nemlig pitbullen.

At noen mennesker er så forferdelige som trener disse hundene opp til kamp, bare for sin egen fornøyelses skyld. At denne herlige rasen skal være forbudt i Norge, er ikke noe jeg forstår.

Etter raseforbudet, så er det ikke noe nedgang i bittstatistikken.

Jeg håper Norge tar til vettet snart og opphever raseforbudet.

I Norge er det ikke populært med hundeslagsmål, og om det hadde vært det så kan dere ta dere faen på at disse folkene hadde brukt andre raser for å få utøvd sin idioti.

Og jeg får så vondt inni meg når jeg leser i aviser, at hunder med et pitbull lignende utseende, hunder som SER farlige ut, skal avlives. Dette er hunder som ikke har gjort noe annet galt, enn å se ut som en pitbull. Jeg PISSER på purken i Norge.

Det de ikke tenker på, er at det er ikke rasen som er farlig, men mennesket. Jeg ville heller satset på strengere regler for avl og kjøp av hund, enn å forby enn fantastisk herlig rase.

I feile hender kan hvilken som helst rase bli farlig, og i de rette hender så kan de bli slik de er ment å være. Slik rasen er kjent for å være, en snill, herlig, familiekjær hund.

Jeg blir så fortvilet, lei meg, sint, forbannet, ja, jeg har ikke ord. Jeg blir bare så..AAARGHH! :rasende:

Endret av Libertas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter deg der altså. Det finnes ikke farlige hunder, bare massevis av ubrukelige hundeeiere. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK gikk ut med en erfaringsrapport i fjor, men man har ikke hørt noe mer. Jeg vil gjøre noe for å få opphevet hundeloven, og innføre strengere krav til hundeeiere og oppdrettere.

Jeg vil være med å gjøre en forskjell, men vil man tale for døve ører? Og hvordan i all vide verden skal man gå frem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å nei, snart nedetid på forumet. Vil det si at jeg må vaske klær? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg gjøre husarbeid i solidaritet med deg. Bruke tiden til noe fornuftig som man kan se resultater av. :)

Vet ikke helt hva du kan gjøre med det andre spørsmålet. Underskriftskampanjer kanskje? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, så fint, da slipper jeg å tenke på at jeg er den eneste som må slite meg gjennom husarbeidet. Tusen takk :danse: Og så er det jo så deilig når man er ferdig med alt!

Underskriftskampanje, og så må jeg jo fremme rasene (alle rasene som er forbudte i Norge idag). Jeg må rett og slett være deres stemme. Og jeg må opplyse Norges folk om hvordan disse hundene egentlig er. Ja, det må jeg gjøre! Første steg er tatt, jeg har kontaktet NKK og spurt meg litt rundt der. Jeg tror jeg har funnet mitt kall! :laugh:

Endret av Libertas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag deg en stor og fin plakat, fest til planke som du kan holde i...og så skal du ut og gå i bittelite protesttog i løpet av denne uka. :jepp:

*kanskje kommer det flere som vil gå sammen med deg noen meter også*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...