Gå til innhold

Lønn på 400 000


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lett tror du det er å få uføretrygd? Ikke bare å komme og forlange det. Det skal det jo ikke være heller da, av respekt ovenfor de som faktisk " fortjener " det!

Dere som er friske og raske får prise dere lykkelig over å være nettopp det og håpe at det fortsetter slik.

Ikke rakk ned på dem som ikke har vært like heldige som dere.



Anonymous poster hash: 17fa8...ef7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lett tror du det er å få uføretrygd? Ikke bare å komme og forlange det. Det skal det jo ikke være heller da, av respekt ovenfor de som faktisk " fortjener " det!

Dere som er friske og raske får prise dere lykkelig over å være nettopp det og håpe at det fortsetter slik.

Ikke rakk ned på dem som ikke har vært like heldige som dere.

Anonymous poster hash: 17fa8...ef7

Hakke peiling på hvorfor du påstår vi rakker ned på dere? Når det faktisk er dere som rakker ned på oss såkalt "friske" jeg selv er ikke perfekt. Har for eksempel permanent vondt i ryggen(kronisk) og kunne faktisk fått penger av staten for å sitte på røva, men velger heller å jobbe 100%.

Du må lære deg å skille mellom de som virkelig trenger trygd og de som kunne gjort noe i samfunnet! Mange kunne faktisk funnet seg en 20% stilling eller 50% etter hvordan uføre de var.

Jeg vet at det ikke er så lett å få uføretrygd uten en form for skade, defekt osv, men det er dessverre de som ikke nødvendigvis trenger trygd som har gjort det sånn. Da blir det vanskelig for de som er ærlige og virkelig trenger det.

Anonymous poster hash: d65dd...e10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lett tror du det er å få uføretrygd? Ikke bare å komme og forlange det. Det skal det jo ikke være heller da, av respekt ovenfor de som faktisk " fortjener " det!

Dere som er friske og raske får prise dere lykkelig over å være nettopp det og håpe at det fortsetter slik.

Ikke rakk ned på dem som ikke har vært like heldige som dere.

Anonymous poster hash: 17fa8...ef7

Nei, det er ikke ut av respekt til de som fortjener det, men av respekt til de som faktisk tjener disse pengene! Altså oss i arbeid!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er helt enige om at det er de som fortjener trygden som skal ha den. Men du kan ikke påstå at det er de som har uføretrygd som rakker ned på dem som jobber? Har aldri hørt noen uføre rakke ned på dem som kan jobbe. Det er faktisk en ganske massiv hets av de som tilsynelatende "går rundt å gjør ingeting for fellesskapet " av dem som er godt utdannede og har gode jobber. De kan ikke fatte at noen kan bli syke eller bli utsatt for ulykker som gjør at de ikke kan jobbe mer. Eller at de må jobbe mindre om de kan det. Det er visst ubegripelig for dem.. Til de står i situasjonen selv. Det er jo bare trist at det må være slik?

Når det gjelder vurderingen av hvem som eventuelt kan jobbe 20 % eller 50 % stilling, så mener du vel ikke at du kan se på en person, hvor mye den personen kan jobbe, uten å vite noe mer om personen enn det du ser der og da? Da må du ha overnaturlige evner i såfall. Og har du det, så må du gjerne komme til meg en tur. Kanskje du har helbredende hender også?



Anonymous poster hash: 17fa8...ef7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ha behov for trygd en dag. Og de aller fleste får det også. Ivertfall på slutten av sitt liv. Alderstrygd eller pensjon heter det. :Nikke:



Anonymous poster hash: 17fa8...ef7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har uføretrygd på 22500 utbet i mnd. Dette tilsvarer en lønn på 385000 i året.

Får mer utbet om jeg tar huslån, eller lignende pga større fradrag da.

Er godt fornøyd.

Anonymous poster hash: 90982...8de

Anonymous poster hash: 0cdba...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har uføretrygd på 22500 utbet i mnd. Dette tilsvarer en lønn på 385000 i året.

Får mer utbet om jeg tar huslån, eller lignende pga større fradrag da.

Er godt fornøyd.

Anonymous poster hash: 90982...8de

Du har mer utbetalt enn jeg har som sykepleier.

Det er noe helt jævlig galt med dette landet. Tar ikke stilling til din situasjon særskilt, men når man hører om slike tall, skjønner man jo at 1/3 av statsbudsjettet går med til å trygdeytelser. Fy faen!

Staten oppfordrer ikke akkurat til at folk skal ta seg utdannelse når man har mer utbetalt på trygd enn f.eks. uteksaminert sykepleier.

Anonymous poster hash: 0cdba...f20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i kundeservice. Årslønn ca. 410 000. 2 års erfaring. Bachelorgrad fullført (men ikke relevant i forhold til jobben). Kunne gjerne tenkt meg en bedre betalt jobb.



Anonymous poster hash: c1c9d...ea7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mer utbetalt enn jeg har som sykepleier.

Det er noe helt jævlig galt med dette landet. Tar ikke stilling til din situasjon særskilt, men når man hører om slike tall, skjønner man jo at 1/3 av statsbudsjettet går med til å trygdeytelser. Fy faen!

Staten oppfordrer ikke akkurat til at folk skal ta seg utdannelse når man har mer utbetalt på trygd enn f.eks. uteksaminert sykepleier.

Anonymous poster hash: 0cdba...f20

Ja? Og når jeg var i jobb tjente jeg mye mer enn du noensinne kommer til å gjøre som sykepleier. Derfor den høye trygden.

Du har misforstått fullstendig om du sammenligner min trygd med hva du har i lønn. 2 vidt forskjellige ting.

Anonymous poster hash: 90982...8de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så provosert av bitre sykepleiere som kommer med slike uttalelser som over her! Synd for deg at du valgte sykepleierutdannelsen- du var klar over at lønna ikke er den beste!

Et stort JA til velferdssamfunnet som verner om svakere stilte personer! Ja til uføretrygd som bidrar til at man har penger til å bo, spise, kjøpe noen nye klær, gå på kafé og kino- som kan bidra til å øke livsgleden.

Folk som er på trygd som trenger det fortjene hver eneste krone de får!

MEN, nav/lege burde følgt opp folk tettere, og fått de som kan over i jobb. Jeg kjenner en som virkelig kunne vært i jobb, men han vil aller helst være hjemme. Har vært det i 5 år, sender meldekort hver 14.dag og thats it. Ingen oppfølging i det hele tatt. Slike ting provoserer meg. Men som sagt de som trenger det fortjener virkelig hver eneste krone de får :)

Anonymous poster hash: b0ac1...5f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som postbud. Tjener 400.000 i året.

Går(løper) med post fra 8-16 hver dag.



Anonymous poster hash: faf03...4c7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så provosert av bitre sykepleiere som kommer med slike uttalelser som over her! Synd for deg at du valgte sykepleierutdannelsen- du var klar over at lønna ikke er den beste!

Et stort JA til velferdssamfunnet som verner om svakere stilte personer! Ja til uføretrygd som bidrar til at man har penger til å bo, spise, kjøpe noen nye klær, gå på kafé og kino- som kan bidra til å øke livsgleden.

Folk som er på trygd som trenger det fortjene hver eneste krone de får!

MEN, nav/lege burde følgt opp folk tettere, og fått de som kan over i jobb. Jeg kjenner en som virkelig kunne vært i jobb, men han vil aller helst være hjemme. Har vært det i 5 år, sender meldekort hver 14.dag og thats it. Ingen oppfølging i det hele tatt. Slike ting provoserer meg. Men som sagt de som trenger det fortjener virkelig hver eneste krone de får :)

Anonymous poster hash: b0ac1...5f5

Vil bare si at jeg er sykepleier selv og er helt for at folk skal få uføretrygd! Hvem vet om man havner der selv en gang? For øvrig har faren min den laveste uføretrygden fordi han aldri rakk å tjene seg opp, og for ham er det så vidt det går rundt. Det er ikke sånn at det er så enkelt å være trygdet.

De som får en høyere uføretrygd har jo gjerne jobbet mye og har lån pga utdanning, klart de skal ha litt mer.

Anonymous poster hash: 096d5...6e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier (3-årig bachelor) med 8 års ansiennitet, Tjente 404 000 i fjor med kvelds,natt og helge-tillegg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig at oppfølgningen av de som er trygdet er altfor dårlig.

Kjenner to stykker som har subba hjemme i en årrekke og ikke blir stilt noe krav til.

De bare kasserer inn penger og lever i sus og dus. DET irriterer meg.

At trygdesystemet er flott for de som faktisk trenger det, er det liten tvil om. Men de må få gjort noe med alle de som faktisk bare har vondt i vilja.



Anonymous poster hash: 11d61...e12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For svarte faen, AB, slutt med å spekulere i hvem som er arbeidsfør og hvem som ikke er det. Det kan du tilsynelatende ingenting om, og vi har heldigvis leger, sosialarbeidere osv til det.

Kan vi gå tilbake til trådens tema nå?

Anonymous poster hash: 8e4d1...fef

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådens tema:

Jeg jobbet som selger i 5 måneder og tjente meg 220 000 etter skatt på disse månedene. Meg jeg vil heller gå litt ned i lønn enn å være selger resten av livet...



Anonymous poster hash: 5fb3f...f26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ciegus

Du har mer utbetalt enn jeg har som sykepleier.

Det er noe helt jævlig galt med dette landet. Tar ikke stilling til din situasjon særskilt, men når man hører om slike tall, skjønner man jo at 1/3 av statsbudsjettet går med til å trygdeytelser. Fy faen!

Staten oppfordrer ikke akkurat til at folk skal ta seg utdannelse når man har mer utbetalt på trygd enn f.eks. uteksaminert sykepleier.

Anonymous poster hash: 0cdba...f20

Si meg, gjør du deg dum? Staten oppfordrer ikke til utdanning og jobb?

Neivel, forklar meg da hvordan du har tenkt å få utbetalt 20 000 i trygd uten å ha utdannet deg, jobbet i mange år med høy lønn og uten å faktisk være arbeidsufør. Kom igjen!

Hadde du IKKE utdannet deg, og på en eller annen måte greid å lure det strenge systemet til å tro at du er ufør i stedet for å jobbe, så hadde du sittet der med 10-12 tusen i måneden. Lukrativt synes du? Vel, da er det bare å sette i gang med å lure systemet! Så kan du komme her og fortelle hvor lukrativt det er når du verken får boliglån eller reise i massevis mens vi andre jevnt og trutt stiger i lønn, kjøper hus og lever livet.

Småligheten og dumskapen lenge leve.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Og når jeg var i jobb tjente jeg mye mer enn du noensinne kommer til å gjøre som sykepleier. Derfor den høye trygden.

Du har misforstått fullstendig om du sammenligner min trygd med hva du har i lønn. 2 vidt forskjellige ting.

Anonymous poster hash: 90982...8de

Rakker du som trygdemottaker ned på en sykepleier? Også skryter du i tillegg av høy inntekt. Noen eier ikke skam :sjokkert: Norge har faktisk noe å lære av USAs "sink or swim"-mentalitet. Det skal alltid lønne seg å jobbe.

Anonymous poster hash: e36db...1fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? Og når jeg var i jobb tjente jeg mye mer enn du noensinne kommer til å gjøre som sykepleier. Derfor den høye trygden.

Du har misforstått fullstendig om du sammenligner min trygd med hva du har i lønn. 2 vidt forskjellige ting.

Anonymous poster hash: 90982...8de

Hehe, nå har man sett det også. Folk på latmannstrygd som rakker ned på de som faktisk jobber for inntekta si med å sammenligne det man tjente før med hva vi andre tjener...... :skratte:

Anonymous poster hash: 0cdba...f20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå har man sett det også. Folk på latmannstrygd som rakker ned på de som faktisk jobber for inntekta si med å sammenligne det man tjente før med hva vi andre tjener...... :skratte:

Anonymous poster hash: 0cdba...f20

Jeg liker virkelig ikke slike som deg.

Anonymous poster hash: 19740...66d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...