Gå til innhold

Lønn på 400 000


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er nyutdannet dataingeniør, tjener 420 0000 i året. Jobber som konsulent for det offentlige.



Anonymous poster hash: 79128...4d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen resepsjonister eller markedsførere her? Lurer på lønnsnivået for heltid i disse stillingene :)

Jeg er utdannet Resepsjonist (HOTELL).

Lønna er vanvittig dårlig, så hvertfall innen reiseliv vil jeg fraråde deg til og arbeide som det.

Faglært resepsjonist begynner på 152/153 kr i timen (Tariff), kveldstilegg (fra kl 21) er ca 10-20 kr. Helgetilegg (fra kl 14.00 lørdag) er ca 20 kr.

Jeg sluttet og begynte og arbeidet som kontormedarbeider hos et større firma, trivst bedre, slipper annen hver uke kveld og helg, og har 193 kr timen (377.000,- i året).

Anonymous poster hash: 61ece...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet Resepsjonist (HOTELL).

Lønna er vanvittig dårlig, så hvertfall innen reiseliv vil jeg fraråde deg til og arbeide som det.

Faglært resepsjonist begynner på 152/153 kr i timen (Tariff), kveldstilegg (fra kl 21) er ca 10-20 kr. Helgetilegg (fra kl 14.00 lørdag) er ca 20 kr.

Jeg sluttet og begynte og arbeidet som kontormedarbeider hos et større firma, trivst bedre, slipper annen hver uke kveld og helg, og har 193 kr timen (377.000,- i året).

Anonymous poster hash: 61ece...0f0

Hei!

Resepsjonist tenkte jeg bare å jobbe i et halvt år :) Jeg ble tilbudt 165 kr timen nå, men jeg er ikke utdannet innenfor noe kontor... Men er helt grei lønn for resepsjonist tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjente 890.000,- før jeg gikk ut i første fødselspermisjon. Jobbet med salg.

Anonymous poster hash: f2ead...96e

det var halvparten fastlønn og halvparten bonus.

Anonymous poster hash: f2ead...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har uføretrygd på 22500 utbet i mnd. Dette tilsvarer en lønn på 385000 i året. Får mer utbet om jeg tar huslån, eller lignende pga større fradrag da. Er godt fornøyd. Anonymous poster hash: 90982...8de

jøss, rart at velferdssysyemet ikke er bærekraftig. Helt utrolig at uføretrygdede skal få utbetalt slike beløp hver mnd. Hadde holdt med. 15.000 kr.

Anonymous poster hash: e36db...1fa

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jøss, rart at velferdssysyemet ikke er bærekraftig. Helt utrolig at uføretrygdede skal få utbetalt slike beløp hver mnd. Hadde holdt med. 15.000 kr.

Anonymous poster hash: e36db...1fa

Så du mener altså at uføretrygdede skal bli straffet fordi de har blitt syke?

Anonymous poster hash: 19740...66d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg også blir litt oppgitt av at uføretrygde får såpass med penger utbetalt i måneden, MEN....kun fordi jeg tror det er endel i Norge som utnytter dette, og dermed nesten går inn for å bli uføretrygdet.

For de som faktisk er uføre, er det helt ok, mener ikke å fornærme de som får pengene rettferdig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss, rart at velferdssysyemet ikke er bærekraftig. Helt utrolig at uføretrygdede skal få utbetalt slike beløp hver mnd. Hadde holdt med. 15.000 kr.

Anonymous poster hash: e36db...1fa

Fint ment av deg. At vi som er syke ikke er verdt mer i dine øyne.

Forøvrig hadde 14000 holdt til deg i mnd. Jeg gir blaffen i hva du jobber med. 14000 hadde uansett vært nok til deg.

Anonymous poster hash: 90982...8de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint ment av deg. At vi som er syke ikke er verdt mer i dine øyne. Forøvrig hadde 14000 holdt til deg i mnd. Jeg gir blaffen i hva du jobber med. 14000 hadde uansett vært nok til deg. Anonymous poster hash: 90982...8de

Forskjellen er at vi andre faktisk jobber fulltid og bidrar med skatteinntekter. Det er helt utrolig at trygdemottakere kan få mer utbetalt i måneden enn folk som jobber fulltid, eks. som hjelpepleiere i stat og kommune. Merker at skattebetaleren i meg blir skikkelig forbannet.

Anonymous poster hash: e36db...1fa

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 410.000 og er også nyutdannet, men ikke høyskole. Helsefagarbeider. Synes du tjener ganske lite for denne utdannelsen??

Anonymous poster hash: d10c5...284

Du jobber kanskje mer kveld, natt enn meg? :)

Jeg tjener akkurat det jeg "må" i følge tariff i min kommune.

Anonymous poster hash: 52422...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at vi andre faktisk jobber fulltid og bidrar med skatteinntekter. Det er helt utrolig at trygdemottakere kan få mer utbetalt i måneden enn folk som jobber fulltid, eks. som hjelpepleiere i stat og kommune. Merker at skattebetaleren i meg blir skikkelig forbannet.

Anonymous poster hash: e36db...1fa

Men vedkommende som får så mye i uføretrygd, har jo jobbet hardt og betalt masse skatt tidligere, mer enn de som tjener mindre enn vedkommende får i uføretrygd. Det kan jo ikke være slik at de som har tjent mer, og skattet mer, skal få mindre i uføre, bare fordi noen yrker betaler dårligere.

Anonymous poster hash: bdaef...360

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AFIS, ligger mellom 600 000 - 700 000 i året. Hadde jeg valgt et annet tjenestested kunne jeg tjent mer.

9 måneder lønnet utdanning. :)



Anonymous poster hash: f6827...555
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

580 000. Bachlor i ingeniørfag. Jobber med support i en bedrift som driver med salg mot tavlebyggere, maskinbyggere og industri.



Anonymous poster hash: 3651e...260
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB #114: 2 års erfaring i denne bransjen



Anonymous poster hash: 3651e...260
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i IT bransjen. Tjener ca 700 000. Ingen relevant utdanning, men har jobbet meg opp til det jeg er i dag. Har interesse og forståelse for teknologi, og driver innen et fagområdet som er veldig komplekst og ingen vil "ta i".



Anonymous poster hash: 11d61...e12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ca 700 000 + bonus på inntil 3 månedslønner.

Jobber som prosjektleder i IT-bransjen, har en bachelorgrad i økonomi og ledelse + ca 10 års erfaring i bransjen.



Anonymous poster hash: 30e77...45b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

420.000. har kun fagbrev i kontor/administrasjon



Anonymous poster hash: 1f0d4...891
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at vi andre faktisk jobber fulltid og bidrar med skatteinntekter. Det er helt utrolig at trygdemottakere kan få mer utbetalt i måneden enn folk som jobber fulltid, eks. som hjelpepleiere i stat og kommune. Merker at skattebetaleren i meg blir skikkelig forbannet.

Anonymous poster hash: e36db...1fa

så de som blir uføre (av en god grunn) skal straffes fordi du syns det er urettferdig? å ha 22.000 i uføre er mye og langt ifra alle som får det. personen som har en slik sats på uføre har ikke vært en lat jævel uten jobb tidligere i hvert fall.

Anonymous poster hash: 1f0d4...891

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

470 000 før skatt. Åtte års utdannelse. Forsker på universitetet.

Min mann som er lærer får bedre betalt enn jeg. Er vel fordi streik ikke er et veldig effektivt virkemiddel for den gjennomsnittlige forsker.



Anonymous poster hash: 645b1...3e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...