Gå til innhold

Lønn på 400 000


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tjente i fjor 515 000 som 70% lærer (Adjunkt m / opprykk) + 30% miljøterapeut i bofellesskap for ungdommer. Dersom jeg hadde jobbet 100% som lærer ville jeg tjent 440 000, så er en god del å tjene på å ta litt turnusarbeid i tillegg.. ;-)



Anonymous poster hash: 0d22a...f43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygdede får alt for mye penger. De bidrar ikke til fellesskapet, og lever av de som faktisk gjør det - og på toppen av det hele syter mange av dem, uten å forstå hvor sinnsykt godt de har det sammenliknet med mange andre land, hvor de ikke hadde fått godt med penger å leve av. For ja, det er godt betalt - du trenger ikke bo i Oslo, du kan leie deg en hybel et annet sted i landet (du jobber jo ikke likevel) og ha penger i overflod til mat og klær. Jeg håper virkelig det strammes kraftig inn på hva som utbetales, og at man heller må skaffe seg privat forsikring i tilfelle man skulle bli ufør.

Anonymous poster hash: a02d7...b27

Mange trygdede sliter med å få ting til å gå rundt, særlig de som er ganske syke og bl.a trenger dyre medisiner og behandlinger. Det er en grunn til at man er trygdet, og de fleste ønsker ikke å være det. Det er så mange som har fordommer. Man trenger ikke behandle folk som søppel fordi de ikke er i stand til å jobbe. Det at trygdede tjener masse og "har penger i overflod til mat og klær" stemmer ikke.

Anonymous poster hash: 83526...4f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygd er tingen. Er så sjeleglad jeg slipper å jobbe og stresse. Har ikke mer enn 22500 utbet i trygd i mnd, men det holder i massevis for meg. Handler bare om å prioritere litt. Klarer glatt å spare 5000 i mnd:-)

Skulle jeg på liv og død måtte ha jobbet, måtte jeg ha hatt minst 50000 utbet for å kompansere den tapte friheten og velværen. No way.



Anonymous poster hash: 90982...8de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Trygd er tingen. Er så sjeleglad jeg slipper å jobbe og stresse. Har ikke mer enn 22500 utbet i trygd i mnd, men det holder i massevis for meg. Handler bare om å prioritere litt. Klarer glatt å spare 5000 i mnd:-)

Skulle jeg på liv og død måtte ha jobbet, måtte jeg ha hatt minst 50000 utbet for å kompansere den tapte friheten og velværen. No way.

Anonymous poster hash: 90982...8de

Hvordan får du så mye? Har du jobbet mye før?

Anonymous poster hash: c9c47...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galskap satt i system


Er lærer (adjunkt med tilleggsutdannelse, 5 årig),

tjener 427.000 med 8 års ansiennitet.

Postbud (sorterer) med ca. 420 000,- i året.

Ingen utdannelse.

Er nyutdannet og turnuslege.

Tjener ca 457 000 i året.

Det er turnusarbeid med andre ord og lange nattevakte

Master i farmasi, 680 000 årslønn i stilling som apoteker

Ligger på 650 000.

Av utdanning er jeg "bare" rørlegger

som "steg i gradene" til prosjektleder.

Jobber i anleggsbransjen

og når jeg jobber 7-16 (kort fredag) ligger jeg

på rundt 500k uten utdannelse

også kommer bonus,bil,tlf,ipad,forsikringer ++
På anlegg har jeg tjent opp mot

1mill i året med samme godene.

470 000 før skatt.

Åtte års utdannelse.

Forsker på universitetet.

Vekter

450 000.

7 dagers utdannelse.

Søppeltømmer

520.000

Utdanning 4 mnd



Anonymous poster hash: 50105...20c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt sjokkerende at folk med null utdannelse tjener mer enn folk som har studert 5/6 år. Jeg er nyutdannet sivilingeniør og tjener 540 00 00 kr. Men regner med å skifte til oljebransjen etter få ord, slik at jeg kan robbe de for penger , heheh ;)

Galskap satt i system

Er lærer (adjunkt med tilleggsutdannelse, 5 årig),

tjener 427.000 med 8 års ansiennitet.

Postbud (sorterer) med ca. 420 000,- i året.

Ingen utdannelse.

Er nyutdannet og turnuslege.

Tjener ca 457 000 i året.

Det er turnusarbeid med andre ord og lange nattevakte

Master i farmasi, 680 000 årslønn i stilling som apoteker

Ligger på 650 000.

Av utdanning er jeg "bare" rørlegger

som "steg i gradene" til prosjektleder.

Jobber i anleggsbransjen

og når jeg jobber 7-16 (kort fredag) ligger jeg

på rundt 500k uten utdannelse

også kommer bonus,bil,tlf,ipad,forsikringer ++

På anlegg har jeg tjent opp mot

1mill i året med samme godene.

470 000 før skatt.

Åtte års utdannelse.

Forsker på universitetet.

Vekter

450 000.

7 dagers utdannelse.

Søppeltømmer

520.000

Utdanning 4 mnd

Anonymous poster hash: 50105...20c

Anonymous poster hash: b00ce...d8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden viser ihvertfall at studielån og høyere utdannelse ikke lønner seg helt i Norge.

Anonymous poster hash: 31f1a...56a

Det kommer jo an på hvor mange år utdannelse osv. Men ellers jeg enig. Men nå er det sånn i Norge at du nesten må ha høyere utdannelse for å få jobb snart

Jeg tjener 100 000-150 000 kr mer enn noen i min jobb som kun har treårig videregående.

Det er mer enn det jeg hadde i studielån etter en bachelor. Så jeg synes i utgangspunktet det er verdt det da...

Anonymous poster hash: 6ec72...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygd er tingen. Er så sjeleglad jeg slipper å jobbe og stresse. Har ikke mer enn 22500 utbet i trygd i mnd, men det holder i massevis for meg. Handler bare om å prioritere litt. Klarer glatt å spare 5000 i mnd:-)

Skulle jeg på liv og død måtte ha jobbet, måtte jeg ha hatt minst 50000 utbet for å kompansere den tapte friheten og velværen. No way.

Anonymous poster hash: 90982...8de

Ja, nyt det mens du kan.

Etter nyttår blir det stilt krav av deg for at du skal få motta penger. Og de garanterer ikke at du ikke får mindre penger...

Anonymous poster hash: 6ec72...255

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jurist (uten studielån!) nyutdannet. Tjener ca. 430.000.

Tuller du?

Men du går vel opp ganske heftig de neste årene gjør du ikke?

Anonymous poster hash: 6ec72...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener 50 000 i året ved å sitte på kassa i Rimi. Skal starte med sivilingeniør studiet til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lærer (adjunkt med tilleggsutdannelse, 5 årig), tjener 427.000 med 8 års ansiennitet.

Anonymous poster hash: f88ac...689

Hvor mye får du utbetalt i mnd etter skatt? (og om du betaler 30 % eller 36%..?)

Anonymous poster hash: f88ac...689

Anonymous poster hash: b7544...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trygd er tingen. Er så sjeleglad jeg slipper å jobbe og stresse. Har ikke mer enn 22500 utbet i trygd i mnd, men det holder i massevis for meg. Handler bare om å prioritere litt. Klarer glatt å spare 5000 i mnd:-)

Skulle jeg på liv og død måtte ha jobbet, måtte jeg ha hatt minst 50000 utbet for å kompansere den tapte friheten og velværen. No way.

Anonymous poster hash: 90982...8de

Det er trygdemottakere som dette vi provoseres av. 22500 er masse, spesielt når man ikke jobber. Jeg har jobbet i tjue år og får utbetalt mindre enn deg. Ut fra måten du uttrykker deg på er det tydelig at du ikke hadde jobbet selv om du hadde vært i stand til det. Og kanskje er du fullt i stand til å jobbe.

Forakt har jeg for deg.

Anonymous poster hash: 6b4f3...cba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Tuller du?

Men du går vel opp ganske heftig de neste årene gjør du ikke?

Anonymous poster hash: 6ec72...255

Det er startlønn i det offentlige ja. Så er absolutt lavest, og stigningen blir bra de neste årene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er startlønn i det offentlige ja. Så er absolutt lavest, og stigningen blir bra de neste årene :)

Ja, for dere har vel litt av et studieløp og ikke bare 8-16 bestandig.

Anonymous poster hash: 6ec72...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nyutdannet lektor 470 000kr før skatt, har ikke studielån.

Anonymous poster hash: 8966b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får inntrykket at du ikke bryr deg noe særlig? at du kjører på uskyldige skapninger..

Hvordan føles det å ikke ha empati for andre levende individer?? Jeg blir kvalm...

Anonymous poster hash: 53c05...755

Den holdningen han har er et must i det yrkrt. Når et rådyr løper ut i veien rett foran en bil kan du bråbremse å svinge unna. Det er litt verre for han her. Etter nok påkjørsler blir man herdet. Hadde han reagert som deg hver gang han kjørte på et dyr tror jeg han ville endt som som VELDIG depressiv å til slutt endt opp som ufør eller noe. Så jeg støtter han i holdningen hans. Man venner seg til det, å jeg tror ikke han kjører på de for så å ler av de etterpå. Om det skjer er man på psykopat.

Anonymous poster hash: 30898...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trygdemottakere som dette vi provoseres av. 22500 er masse, spesielt når man ikke jobber. Jeg har jobbet i tjue år og får utbetalt mindre enn deg. Ut fra måten du uttrykker deg på er det tydelig at du ikke hadde jobbet selv om du hadde vært i stand til det. Og kanskje er du fullt i stand til å jobbe.

Forakt har jeg for deg.

Anonymous poster hash: 6b4f3...cba

Ligger nok noe psykisk bak i historikken din tror jeg. Man blir ikke ufør her i landet HELT uten grunn å hvis det er dine eneste grunner til ikke å jobbe synes jeg synd på deg. Er heller bedre å leve på skattebetalerne hele livet? Gled deg til pensjonsalderen du når du får minstepensjon. Det gjør hvertfall jeg! :) så lurt av deg å spare mer enn usle 5000 i måneden da ja for du får bruk for de senere! ;)

Anonymous poster hash: 30898...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400.000 i årslønn uten bonus. På en god måned får jeg ca 8-10.000kr i bonus. Er butikksjef :)

Anonymous poster hash: c13f8...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...