Gå til innhold

Forandring fryder! (Lillelarves treningsdagbok)

Gjest lillelarve

Anbefalte innlegg

Gjest lillelarve

:fnise: ja får vel tenke sånt. De henger i midten av trærne også i slike "spindelvev". Fikk en sånn i ansiktet for et par dager siden :( Jaja. De er jo helt ufarlige.

Og i dag, nå nettopp, dro jeg ut og jogga. Det begynte med styrke og kardio (kickboksing, kettlebelløvelser og mage+armer), og vet ikke hvor lenge jeg holdte på. Men da jeg var god og varm og svett, bestemte jeg meg for å dra på en kjapp joggetur i skauen..

Jeg lærer aldri av mine feil. Jeg VET at jeg ikke bør jogge flere dager på rad pga. leggene. Jogga i går også om jeg husker riktig, og jeg vet at jeg får problemer med leggene i en uke etterpå om jeg gjør det. Så nå får vi se... Jeg oppdaterer om jeg får veldig vondt igjen. Typisk meg. Var i joggeform og jogga et godt stykke, i ett kjør også. "godt" var det i dag!

Krysser fingrene for at jeg ikke får vondt denne gangen! Og ikke mer jogging på minst... ei uke!! :-) (eller 4 dager.. får se, tihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelarve

Oppdatering på leggene: "Voksesmerter"/vond legg og vondt når jeg trykker på fremsiden av leggene. Ikke vondt bakpå. Det gjør det svært sjeldent uansett.

Det er nok ikke voksesmerter, men det føles helt likt ut. Musklene har kanskje rifter? Og så har jeg det bare i en fot. Det brukte jeg å ha ved voksesmerter som barn, veldig ofte. Slet med voksesmerter til 15 årsalderen. Det var fælt :( uansett, ha det godt! Nå skal jeg sole meg :danse:

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I dag tidlig ble det jogging i fjell og skog i stekende (helt forferdelig) varme. Hehe... Det har vært skikkelig sydentemperatur her i dag, og svetten har rent konstant. Tok en iskald dusj, noe som ikke er vanlig ellers hehe...

Men fikk rørt på meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spekuleres jo på at grunnen til at barn får voksesmerter er fordi det myke vevet ikke klarer å holde følge med veksten av benet og derfor får rifter. Så det er jo godt mulig det er rifter du har fått som forårsaker voksesmerter-smerter. :vetikke:

Heldig med fint vær da, i går var det for dårlig vær til at jeg kunne gå en siste fjelltur før jeg måtte hjem. :( Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ja det er nok rifter. Leste litt på nett om det, eller så var det bare vondt av en eller annen grunn. Er helt fin i leggene nå, og kan godt jogge en gang til. Jeg jogger i skog og mark, så er vel derfor leggene tåler mer ;)

Ja det er helt fantastisk varmt og deilig. Ikke en sky på himmelen... Vi er ikke vant til sånt vær, vi nordlendinger. :fnise: Men jeg skal nyte det fullt ut, selv om jeg jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I går, teknisk sett, ble det 40 minutter intens trening. Jeg gikk opp fjellsiden, noe som forresten er helt forferdelig tungt... før jeg deretter tok noe knebøy på toppen. Så ble det jogging hele veien ned og til sykkeln. Deretter......syklet jeg hjem.

Fornøyd:)

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig! :nigo: Skulle ønske jeg hadde fjell i nærheten av hjemme. Har små berg-topper bare, men det er jo bare piss. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Haha, ja det er deilig :)

Jeg har en dårlig periode nå. Føler ikke at jeg trener nok. Jeg har lyst å trene "ordentlig" godt. Med vektene mine. Men det er absolutt ingen plass... det er rot over alt. Fortsetter å jogge og gå fjellturer. Men det skjer jo ikke ofte. Noen må sparke meg i ræva før jeg gir opp, haha!! :)

Nei jeg får bare være sta, som jeg ellers er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I helga vaska jeg meg ut av leiligheta så noe trening ble det ikke. Planen var å dra på fjellet i dag, men prioriterte å være en god datter og hjelpe min mor med hus- og hagearbeid.

I morgen, forhåpentligvis blir det fjelltur :) endelig... gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Jeg bruker ikke PC/mobil for tiden, så blir lite oppdatering. Ops... I går i alle fall ble det en fjelltur med en god venninne, og tok også en tur før det, men husker ikke om jeg skrev det ned :)

I morgen blir det ny fjelltur, men har lyst til å gå en lengre, tyngre tur for å utfordre meg selv. Det blir litt kort og kjedelig.

:) har fri i to dager nå, så da har jeg god tid til å trene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig, skulle ønske jeg kunne ta litt fri fra PC. :lol: Gleder meg til ferie nå, kjenner jeg!

Hvordan er fjellet/fjellene rundt der du er/bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Bruker du den på jobb, eller er det bare vanskelig å gå fra skjermen generelt? :fnise: Jeg har perioder der jeg er klistret til skjermen og perioder der jeg er drit lei, haha. Nå er jeg lei av alle sosiale medier egentlig, så jeg har pause. Ferie høres bra ut! Er enda en måned igjen på jobb her.. :)

Vi er omringet av fjell og mye flott naturterreng. Har mange muligheter. I går gikk jeg og en venninne på en lengre fjelltur. Det var en del store steiner, litt klatring her og der og bratte bakker. Det er flott synes jeg! Hele kroppen jobber da :) Vi var borte i et par timer, så syklet vi hjem.

Alle bor rett i naturen her egentlig. Vi har bare å gå et lite stykke så er vi på fjellet eller i skogen. Det er herlig synes jeg! :biggrin:

edit: skrivefeil

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med IT, så er jo på pcen hele tiden på jobb!

Heldiggris! Vi har jo mye natur rundt her vi og, men jeg foretrekker fjell fremfor skog siden insektene elsker meg, men jeg går gjerne i skogen også. :)

Deilig da! Jeg liker best fjellturer som tar 4-7 timer, men går gjerne kortere turer også. Det er så deilig! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Okei :) jeg også. Her er fjellene pakket med skog, så her får vi hele pakka i ett, hehe. Men jeg foretrekker fjell framfor skog uansett da.

I dag vurderer jeg å muligens dra på enda en tur siden det er siste fridag.... Blir litt smådeppa av å tenke på jobb, så da er det sikkert godt å gå en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du bor likevel litt på lavlandet da! Når jeg drar opp på fjellet, så drar jeg jo som regel på en hytte som ligger over tregrensa. :P Noen av fjellturene der også er lavere og har derfor mye skog, men de som er mest krevende starter som regel på eller over tregrensa, og da blir det ikke så mye skog eller insekter. :nigo:

Du er heldig da, vi har bare masse skog vi, + et og annet berg.. BERG! Det tar jo 5 min å nå toppen. :daane:

Ikke bra å bli deppa av jobb! Trives du ikke? Får håpe det hjalp med tur da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ja er vel det. Er ved kysten, så er også mye fjære og småstrender. Litt utenfor selve øya jeg bor på er det større fjell. Der bruker folk å dra på skiturer og sånt og blir borte i timevis.

Okei :) Her er det skog fra fjæra og langt opp.

Haha...vi har mye skog vi og, men det er en del åpne fjellområder, noe jeg trenger i blant. Kan fort bli kjedelig med bare skog, skog, skog....

Tja... Trives sosialt sett, sammen med kolleger. Men trives ikke i arbeid med mennesker (helse & omsorg; pleien). Det er bare ikke meg... Og det blir jeg så utrolig sliten av. Må gi av meg selv hele dagen og er man ikke et typisk "omsorgsmenneske" blir man fortere "tømt" på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det vet jeg alt om, var sykemeldt et helt år etter å ha jobbet som hjelpepleier en lengre stund. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Uff, ja det er nok mange som er i den situasjonen. Men man lærer av det da; nå vet jeg jo hva jeg ikke skal utdanne meg innen. :)

I dag var første dag på ny jobb og jeg har vært i elendig form. På jobb holdte jeg på å svime av 3-4 ganger. Det prikket, jeg ble nummen, svimmel og kaldsvettet. Kanskje en blanding av nerver/usikkerhet og den fæle varmen i bygget.

Resten av dagen har vært tung. Har hatt skikkelig vondt i hode, nakke, skuldre og rygg. Jeg tok meg en runde i massasjestolen og deretter gikk en/en og en halv times fjelltur. Nå er jeg bedre, men jeg har slitt med stramme og vonde muskler i det siste. Sikkert stress ;)

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som stress, ja. Hva med å prøve på en yogaøkt som fokuserer kun på strekking og tøying? Det kan hjelpe musklene å slappe av. :)

Er begge jobbene i helsesektoren eller? Du får prøve å skaffe annen type jobb neste gang. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ja det er nok stress. Er en altfor stressa person, og dette gjelder hele året rundt.. Bør virkelig begynne med yoga, ja! Hvilke typer videoer trener du yoga til? Noen anbefalinger? :) Kanskje jeg tar en økt i morgen; har jo fri :danse:

Jepp, begge jobbene er i helsesektoren. Den første jobben likte jeg svært godt. Det var en rolig arbeidsplass og jeg likte miljøet der. I tillegg var det ikke en pleie-jobb, det handlet mer om å være der for beboerne, snakke med dem, handle med dem, gå turer, lage mat, stelle til i leiligheten. etc. På den nye jobben er det ting å gjøre absolutt hele tiden, og "tungt" arbeid generelt + helt elendig luft i bygget. Men det går helt greit; er bare tungt for kroppen.

Jeg skal definitivt skaffe en annen jobb neste gang!! haha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...