Gå til innhold

Forandring fryder! (Lillelarves treningsdagbok)


Gjest lillelarve

Anbefalte innlegg

Gjest lillelarve

Åja :) vi har en fjelltopp her som heter det samme (liten, liten fjelltopp). Ja det høres supert ut!

nope, har vært elendig vær så jeg blir muligens å trene inne sammen med en venninne i dag! Spørs om jeg har nok energi; var min siste arbeidsdag i dag (før helg) så jeg er helt dau...

Har småspist snacks og godis i det siste fordi det er tilgjengelig på jobb hele dagen, hehe. Jeg er så oppblåst, og sliter med litt dårlig samvittighet. Men det går bra :) Det vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lov å gjøre sånt i blant, så lenge det ikke blir en permanent uvane! :)

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ikke sant! Nei det blir nok ikke det. Kjenner på kroppen at det ikke er bra. Blir så kvalm og dårlig, og får kviser. Vil jo ikke det.. så... :) haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ops, glemte å oppdatere torsdag 14. august! Ble en tung gåtur i skog og bratte bakker med en 100-knebøys-økt på toppen av et stup (det var trygt), etterfulgt av den lange veien hjem! ;)

Kjente det i låra dagen derpå! Har hatt pause nå. Skal prøve å få gjort noe i morgen om været er på min side! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

I dag ble det fjelltur + en ti-femtem minutters knebøysøk på slutten! :)

Deilig!

(og nå har jeg ferie!!!!)

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ja herregud!! Har jobba hele sommeren! Nå blir det jammen meg godt med fri :danse:

Jessda; pusha meg selv i går, så nå venter jeg bare på stølheta, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Joda. Eller, kanskje ikke så forferdelig støl, men hadde litt sånne "voksesmerter" eller lignende dagen etter. :) I dag skal jeg og en venninne trene kardio og overkropp. Det er hennes første gang, så jeg skal veilede henne imens. Det kan bli morsomt! Vi har trent sammen i et par uker nå, så det er gøy. Mer motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ja da er dagens trening fullført! Det ble en 45 minutters HIIT og abs økt. Det er lenge siden jeg har trent denne typen trening, så var tungt, men jeg gjennomførte og satt igjen helt våt etterpå :)

Vurderer å skrive opp hva jeg spiser også, men jeg glemmer så fort hehe... Men etter trening spiste jeg i alle fall en neve mandler, to grove knekkebrød med ost og skinke + to små cherry tomater og et glass melk. Og vann selvfølgelig.

Ellers spiser jeg ganske greit synes jeg. Prøver å spise variert, men likevel passe på å få i meg det jeg trenger. Spiser mye lett yoghurt med musli, grove knekkebrød med alt fra leverpostei til hamburgerrygg (alltid noe på toppen, som tomater eller agurkskiver), frukt som epler og bananer, nøtter, mandler, mørk sjokolade en gang i blant... Hm... Ja, kylling og annet kjøtt, får i meg en del grønnsaker i middagsrettene, osv.

Så jeg synes jeg spiser bra. Spiser også nok, tror jeg. Prøver i alle fall å høre på kroppen. Jeg kan kjenne om jeg har spist for mye f.eks. Jeg spiser alltid før sulten kommer, for ellers spiser jeg for mye. Jeg spiser alltid hver 2. til 3. time (små måltid) for å holde energien oppe gjennom hele dagen. Det er det som fungerer best for meg. Jeg er glad i mat, så jeg liker det å kunne spise ofte, men små kontrollerte måltid. Alle er forskjellige, men dette funker for meg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Nå har jeg laget en trenings- og kostholdsplan for å ha litt mer system.

Jeg skriver opp dagene jeg skal trene og hva jeg skal trene + skriver opp ulik mat jeg kan spise til de ulike måltidene. Eksempler altså. Og det er greit, for da kan jeg se på lista om jeg mister inspirasjonen.

I dag har jeg treningsfri dag, mens i morgen blir det fjelltur om været er bra! Hvis ikke blir det styrke - bein, inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

I dag ble det fjelltur sammen med en god venninne! :) Vi skulle bare gå etter en sti, men endte opp på fjellet :fnise:

Men jeg er enda støl etter tirsdagens økt, så i morgen blir det ingen trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Her er treningsplanen:

Mandag: Fjelltur/styrke-bein

Tirsdag: Styrke-mage + HIIT, 45 min

Onsdag: Fri

Torsdag: Fjelltur/styrke-bein

Fredag: Fri

Lørdag: Styrke-armer, rygg og skuldre + HIIT, 60 min

Søndag: Fri

Og her er kostholdsplanen. Er litt usikker på porsjonene, men dette metter meg i massevis. Forresten.... Dette eksempler på flere ulike matretter jeg kan velge mellom. Spiser ikke alt jeg har skrevet opp, haha....

Frokost

- En skål havregrøt med friske bær og kanel

- To-tre grove knekkebrød med kalkunfilet (pålegg) og tomat

- Omelett (3 egg) med grønnsaker (f.eks. gulrøtter, brokkoli, løk, hvitløk)

Lunsj

- Salat med grønnsaker, ris/pasta, kokt egg, kylling, tunfisk eller reker.

- Fruktsalat med ønsket frukt og bær. Evt. lett vaniljekesam til

Mellommåltid

- En neve mandler

- En frukt

- Et knekkebrød med ost eller leverpostei, kyllingfilet, hamburgerrygg, makrell i tomat, etc. + tomat eller agurk på toppen

- En yoghurt (0 %) m/u müsli

Middag

(Et mellomstort tallerken)

- Wok med kylling/annet kjøtt, grønnsaker og ris

- Laks/ørret i gryte (laks blandet med grønnsaker, poteter, bacon og fløte)

- Lakseburger med grønnsaker og grove brød

- Grov pasta med hjemmelaget tomatsaus og karbonadedeig

- Marinert/krydret kyllingfilet med bakte poteter, kokte gulrøtter og brokkoli og hjemmelaget tomatsaus.

- Tikka masala (uten melk, hvete og gluten) med kylling, ris og grønnsaker til

Mellommåltid

- En neve mandler

- En frukt

- Et knekkebrød med ost eller leverpostei, kyllingfilet, hamburgerrygg, makrell i tomat, etc.

- En yoghurt (0 %) m/u müsli

Kvelds

- En skål havregrøt m/u frukt/bær med et par mandler på toppen

- To knekkebrød med ønsket pålegg + en liten skål med opphakkede grønnsaker til

- En skål vaniljekesam med frukt/bær og litt havregryn i

- Et stort glass smoothie med frossen/fersk frukt, bær, litt spinat, lett yoghurt/biola/melk (evt. laktosefri) og appelsinjuice om ønsket

Kom gjerne med flere matrett-tips (og andre generelle råd om nødvendig)!! :D

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelarve

I dag ble det 50 minutter styrke-overkropp (fokus på mage, armer, skuldre og rygg), men også litt diverse styrkeøvelser for hele kroppen! Ble super-svett! kjente at jeg ikke har trent dette på en stund :)


:) deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes matplanen din så bra ut forresten, selvom jeg ikke vet mengden å sånn. Du burde prøve chiapudding til frokost en gang. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Enda i dårlig form? :/ Var det forkjøla du var? Her går forkjølelsen rundt, så jeg krysser fingrene for å ikke få noe!!

Så bra :D Synes også den ser grei ut. Det er vanskelig å si mengden, men jeg prøver så hardt jeg kan å spise gode porsjoner. Ikke for mye - ikke for lite. Orker ikke telle kalorier :-)

åå? hva er det? :D Jeg er åpen til alt nå, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...