Gå til innhold

Forandring fryder! (Lillelarves treningsdagbok)


Gjest lillelarve

Anbefalte innlegg

Gjest lillelarve

I dag ble det en 26 minutters pilates (abs) økt. Det blir slitsomt selv om det ikke ser sånn ut... Alt gjøres sakte og da blir det fort vanskelig.

Nå spiser jeg ørret-omelett med salt og pepper. Namnam... Forresten... Hvor mange egg er best å ha i omeletten når man har en hel ørretfilet i også? Jeg brukte tre egg og jeg kjenner jeg er mett etter bare halve. For mye!? hhhehehee... Kan meg ikke på kalorier i det hele tatt.

Ha en fin dag :)

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelarve

Føles litt tyngre når man nettopp har vært syk ja, sykdommen sitter gjerne i litt lenger enn symptomslutt også! Deilig med litt trening uansett da. :nigo:

Ja det er det, hihi :) Var godt å kjenne kroppen jobbe igjen. Men bør jo ikke ta for hardt i denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er nok lurt med en rolig uke. :Nikke: Du trenger ikke ha peiling på kalorier heller, kaloritelling er tullete i nesten alle tilfeller.

Pilates er moro! Skulle ønske jeg ikke hadde sånn svai i ryggen, er så mye pilates jeg ikke klarer å gjøre pga svaien. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Det tror jeg og. Blir kortere økter/mindre intense. Men det er bra uansett :) Trenger ikke være høy intensitet hele tiden. Det er sant. Vil ikke bli opptatt av kalorier. Jeg kommer sikkert til å bli helt tullete av det..

Ja det er det! Det er jo synd :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen skyld, tror det kommer av at korsrygg-muskulaturen min er for kort. Må trene den opp mer, så skal svaien sakte men sikkert bli mindre.

Blir ofte tullete av kaloritelling ja, og det er ikke noe poeng så lenge du ikke spiser alt for lite eller alt for mye. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Viktig med rett og sterk rygg :laugh:

Har forresten bestilt meg kettlebell og slike små vekter (dumbbells). Kettlebellen veier bare 2,5 kg, men jeg tror det er bra for meg som ikke er vant til tunge ting, mens vektene veier 1 kg, tror jeg. Det sto 2x1 kg, så regner med de mener to vekter som veier 1 kg. :) De er like tunge som flaskene, men sitter mye bedre i hendene. Gleder meg til å kunne trene armene og skuldrene ordentlig. Blir ikke så bra når man har svære flasker å holde.

Woopwoop...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

I dag kveld ble det en 56 minutters styrke (bein, rumpe)- og kardioøkt. Deilig å kjenne svetten renne :-)

Til etter-trenings-mat blir det to grove knekkebrød med ost og agurk + eggerøre vedsiden av. Tror det blir godt!

Har dere noen gode tips til mat etter trening? Raske karbohydrater er supert, det vet jeg. Er to riskaker med noe på greit å spise rett etter økta før man deretter spiser et større måltid? Jeg er tom for bananer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe annen frukt? To riskaker med peanøttsmør fungerer faktisk etter trening, men da skal du helst ha en proteinshake (eller lignende) ved siden av.

Jeg pleier å ha proteinshake (eller proteinmuffins hvis jeg har laget det) og en eller annen frukt etter trening, før jeg tar et større måltid senere.

Men ellers:

- Proteinsmoothie

- Proteinbarer eller snackbarer (men jeg ville unngått de med mye dritt i seg. Larabar eller QuestBar er bra alternativer, men må bestilles fra f.eks iherb)

- Müsliblanding med kesam

- Gresk yoghurt/Kesam med frukt og bær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Har du noe annen frukt? To riskaker med peanøttsmør fungerer faktisk etter trening, men da skal du helst ha en proteinshake (eller lignende) ved siden av.

Jeg pleier å ha proteinshake (eller proteinmuffins hvis jeg har laget det) og en eller annen frukt etter trening, før jeg tar et større måltid senere.

Men ellers:

- Proteinsmoothie

- Proteinbarer eller snackbarer (men jeg ville unngått de med mye dritt i seg. Larabar eller QuestBar er bra alternativer, men må bestilles fra f.eks iherb)

- Müsliblanding med kesam

- Gresk yoghurt/Kesam med frukt og bær

Er tom for alt av frukt... Hadde litt jordbær, men ingen kesam eller yoghurt. Tok meg en riskake med servelat & tre jordbær (fordi det var alt som var igjen, hahaha) før jeg ti minutter etterpå spiste to knekkebrød med ost og agurk pluss et tallerken eggerøre m/melk i) Hehe... :)

Takk for tips! Det skal prøves ut. Men jeg har ikke proteinpulver som jeg kan bruke i forskjellige matretter, som pannekaker f.eks. Hvor for man tak i det? Er det dyrt? :klo: Kanskje jeg bare holder meg til egg, melk og kjøtt hvis det er for dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper proteinpulver på iHerb, men du kan egentlig bruke hvilket som helst proteinpulver til de andre tingene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Okei :) Jeg skal se etter det... Bra med ekstra protein, spesielt om man ikke får så mye gjennom kosten. men det gjør jeg da.

Prøvde ut sånn.. Philadelphia smøreost eller hva det nå er (med paprika).. i dag, og GU så godt det var! Det skal jeg jammen meg kjøpe flere ganger. Det er jo lurt å variere maten litt, så det var jo bra at jeg prøvde noe nytt. NAM :)

Ellers... Har hviledag i dag. Er helt sår i musklene etter gårsdagens økt, hehe.

Edit: Skrivefeil

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philadelphia er nammenam <3 Bra du likte det!

Bra du tar hviledag hvis du har såre muskler. Hvordan er formen ellers? Helt frisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Mmm! rart jeg aldri har smakt på det før...

Ja, det er lurt. Kunne trent armer, skuldre og rygg i dag, men har trent to-tre dager på rad nå, og en pause imellom øktene er jo lurt.

Formen er super. Frisk som en fisk! :danse: Energien er på plass også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å følge med her! :) bra energien er på topp! En hel time med styrke er heftige greier!

Har du bestilt fra iHerb før? Jeg har aldri gjort det, og lurer på hva jeg skulle ha kjøpt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er det? (Vet jeg kan google, altså. Ok, da *google* Oh, gluten free!! :hoppe:

Glutenfri og uten dritt-ingredienser. :nigo:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutrilettbar er æsj synes jeg. :P smaker kunstig, men sikkert fordi hele ingredienslista består av kjemikalier og tilsetningsstoffer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...