Gå til innhold

Forandring fryder! (Lillelarves treningsdagbok)

Gjest lillelarve

Anbefalte innlegg

Deilig! Vil også trene beina, men kroppen er ikke helt enig. Får se etter middag. :P FJELLTUUUUR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelarve

Fjelltur woopwop :danse: haha... Får se om det blir i dag. Jeg får tar det når det passer meg best. I mellomtiden skal jeg nyte ferien skikkelig (før jeg starter i jobb :grine: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Har fått to jobber, og skal jobbe nesten hele "ferien". Begynner muligens til uka, men er litt usikker når jeg får vakter.. Ellers blir det jobbing fra uke 30-33 også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulltidsjobb ut ferien, med to ukers ferie. Så du får i alle fall mer fri enn meg denne sommeren. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ah, det var ikke mye ferie, hehe... Jaja! Litt er bedre enn ingenting :)

I dag ble det en tung fjelltur opp igjennom en bratt, bratt skråning opp fjellet. Ble helt gele i beina, haha! Så jogget jeg litt, + syklet hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Jeg har definitivt trent mindre i det siste. Men regelmessig, heldigvis. Jeg er hjemme hos foreldrene mine i "ferien" og jeg finner ikke plass til å trene. Alle rom er dårlig plass i. Jeg KAN trene styrketreninga mi ute i hagen, men da ser folk meg. Er det rart kanskje? Jeg ville i alle fall følt meg veldig ukomfortabel.

Jeg er litt lei av bare fjell- og skogsturer. Savner styrketrening på matta. Skal trene i dag før jobb, men må nesten finne ut hvor og hva jeg skal gjøre nå... Hm...

Fikk forresten to jobber i sommer, og det blir lite fri :( men penger, det blir det!

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør styrkeøvelser som ikke krever så mye plass? Jeg gjør styrketrening på soverommet som har veldig lite gulvplass hvis vi har besøk eller folk er hjemme. Går fint det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner tanken om å ville trene med litt plass rundt. Jeg trener stort sett hos foreldrene mine fordi jeg er der hver dag og rir hesten min. Her i leiligheten er det trangt når man hopper mye rundt. Og jeg liker ikke at folk ser på meg heller. Men stillestående styrketrening tar vel ikke så mye plass?

Jøss, to jobber, da får du endel å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Takk for tips! Prøvde det, men... ingen plass. Og der det er litt plass (gangen og stua) går det folk forbi konstant. Bor 5 stk i huset så det er mye trafikk... Men jeg prøvde meg ute på verandaen på baksida av huset med treningsmatte. Plass var det, men der er det åpent for folk å se pluss at det krydde av insekter som prøvde seg på alle åpne hull i kroppen :fnise: Fikk ei flue i halsen og plutselig sto det en klegg rett foran ansiktet mitt. Pluss at nabo-mannen kom ut og fant meg med rævva opp i været. Mhm... Endte opp med 24 minutter styrke før jobb. Fikk ikke mye ut av det for å si det sånn.

Men fjellturer med bratte bakker er vel bra nok kanskje? kunne jo tatt noen styrkeøvelser på veranda når jeg kommer hjem igjen. 15-30 minutter styrke etterpå er kanskje bra nok nå når vi ikke har plass i huset.

Ja det er mye jobb. Kjenner jeg blir sliten bare av tanken. Nå får jeg litt fri innimellom før det blir fire uker i strekk omtrent. Blir fire dager fri på den tiden, med lange mellomrom... Skulle kanskje reagert når hun ga meg timelista, menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bratte bakker i naturen er den beste styrketreningen du kan få for støttemuskulatur, bein og rumpe, så det er absolutt bra med fjellturer! :jepp:

Hva anser du som mye jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Kjente det til og med i magen og armene etter den siste fjellturen, haha. :) så det er vel god trening det. Jeg har jo tilgang til vakker natur og fjell. Fint å kunne bruke det!

6 uker jobb om sommeren anser jeg ikke som mye jobb. Hadde jo i grunn lyst på mer. Men å jobbe alle ukedagene + helgene i strekk uten fri er jeg derimot ikke vant til. Er jo vant til fri i helgene, jeg som har gått skole. Så i forhold til det jeg er vant til er det "mye" jobb på disse ukene. Skal jobbe turnus, både dag og kvelder. Men det går nok helt fint, det! :)

Er veldig fleksibel og effektiv når det kommer til jobb, så det vender jeg meg fort til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer på hvor mange timer i uka du syntes var mye jobb. :lol:

Ja, det er jo en tilvenningssak. Jeg tenkte at 9 uker jobb ble mye, men det er jo ikke noe stress egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Åå... okei! Hva er normalt? :vetikke: Om jeg jobber alle dagene i hele uka blir det mellom 43-45 timer i uka om jeg regnet riktig. Kommer an på om jeg må jobbe lengre. Sjefen sa det var fullt mulig. Er det normalt da? :)

Det er sant! :) Man kan bli vant til alt mulig rart.

I daag ble det en fin fjelltur opp gjennom brattbakken i tett skog, og jogging på tilbakeveien. Helt utslitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En full arbeidsuke (altså 8 timer alle hverdager, som er normal arbeidsdag) er 42 timer i uka. Så da jobber du jo omtrent like mye som meg hver uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Okei :laugh: heldigvis blir det 4 dager fri! :) litt er bedre enn ingenting. Man må jobbe for pengene.. Men de blir å gå bort på depositum og husleier :dry: dessverre. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelarve

Her er resultatet (kun magebilde) etter flere måneders hardt arbeid. En grei bonus synes jeg! Målet var først å få flat mage. Det var det eneste jeg tenkte på. Det utviklet seg til et mål om en sunn kropp og et sunt liv etter jeg lærte mer om sunt kosthold og trening. Det gikk fra et fokus på kropp, kropp, kropp til et fokus om et sunt liv generelt.

Jeg er glad, har mer energi, er sterkere og har mer selvtillit. Alt i en smekk! :biggrin:

90cav7.jpg

Og dette er ikke slutten. Jeg har endret livsstilen for godt og det er ikke så skummelt som jeg først trodde. Spiser jo selvfølgelig litt snacks her og der, men det får jeg ikke dårlig samvittighet for. Trener 3-4 ganger i uka noe som er perfekt for meg. Liker å late meg også, hihi! :) Det skal ikke så mye til for å bli sunnere og friskere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Woho takk takk!! :laugh:

Ble 30 minutter kardio i dag (jogging i skog og mark) + litt styrke og kardioøvelser ute i skogen. Ble svett som en gris. Ulempen med å trene i tett skog er larver. Vi har fullt av larver i trærne, og i løpet av økta fikk jeg to ekle, grønne larver på meg... Æsj!

Men det ble i det minste en kjapp og effektiv treningsøkt i dag.

edit:skrivefeil

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tenke slik at om et par måneder så er de larvene vakre sommerfugler. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...