Gå til innhold

Hvis barnet ditt ble mobbet...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og hvordan er du da forskjellig fra barna til mobberene? Som beskytter sin egen unge og driter i din?

Anonymous poster hash: 0bece...66f

Wtf...? Mobberne ER barn, de har da vel ikke barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Skriveleif korrigert*

Hvordan jeg er forskjellig fra foreldrene til mobberne?

Aner ikke, er alle disse foreldrene like mener du?

Skrevet

"Dårlige sosiale antenner" var ikke grunnen til at jeg ble mobbet. Jeg hadde mange gode venner helt frem til 1. klasse.

Det var fordi jeg hadde "rar hårsveis" og var "feit". Derfor ble jeg mobbet. Og da begynte den sosiale angsten og den dårlige selvtilliten å melde seg, og det gjorde det ikke bedre.

Barn er slemme. Det var ikke meg det var noe galt med.

Utenom det at du var feit og stygg på håret. Noe som verken er populært blant voksne eller barn.

Du kan godt påstå at det ikke er noe feil i det, men selv som voksen så kommer en slank person med fin hårsveis til å fremstå som en kulere person en en feit person med stygg hårsveis. Han kommer til å gjøre det bedre på skolen, ha det enklere med å få seg jobb, gjøre raskere karriere, ha mer sex, flere venner, the works.

Du kan selvfølgelig beholde hårsveisen men kanskje like greit å klippe seg med en gang så slipper du problemene?

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Utenom det at du var feit og stygg på håret. Noe som verken er populært blant voksne eller barn.

Du kan godt påstå at det ikke er noe feil i det, men selv som voksen så kommer en slank person med fin hårsveis til å fremstå som en kulere person en en feit person med stygg hårsveis. Han kommer til å gjøre det bedre på skolen, ha det enklere med å få seg jobb, gjøre raskere karriere, ha mer sex, flere venner, the works.

Du kan selvfølgelig beholde hårsveisen men kanskje like greit å klippe seg med en gang så slipper du problemene?

Jeg tror du var mobber selv og at du fortsatt er det..

Endret av BettyBoop
Skrevet

Jeg tror du var mobber selv og at du fortsatt er det..

For all del, tro hva du vil. :) Kunne ikke ha brydd meg mindre.

Skrevet

For det første, så var det ikke bare meg med den hårsveisen. For det andre, var det ikke bare meg med den kroppen (som var HELT normal).

For det tredje, så var det nettopp det som var feil, at det ble klippet. Så var nok litt vanskelig å u-klippe håret igjen ;)

For det fjerde, så provoserer du ikke meg.

Skrevet

Jævla idiot.

Det vil alltid være noen som ikke har god smak, har foreldre som ikke har god smak, eller er tykke.

Syns du det er en fin ting at man skal ha mobbing imellom småunger, allikevel?

Ettersom det ikke er konkurranse om reproduksjon, så har denne kongen på haugen logikken blant unger netto negative virkninger.

Og du skal vinkle dette til å være et spm om skyld hos enkeltunger?

Skrevet

For det første, så var det ikke bare meg med den hårsveisen. For det andre, var det ikke bare meg med den kroppen (som var HELT normal).

For det tredje, så var det nettopp det som var feil, at det ble klippet. Så var nok litt vanskelig å u-klippe håret igjen ;)

For det fjerde, så provoserer du ikke meg.

Nei men hvis det ikke er noe feil med deg hvorfor aksepterte du at andre sa det? Stå for deg selv, ha litt selvtilitt. Så blir det med en gang mye vanskeligere å mobbe.

Skrevet

Jævla idiot.

Det vil alltid være noen som ikke har god smak, har foreldre som ikke har god smak, eller er tykke.

Syns du det er en fin ting at man skal ha mobbing imellom småunger, allikevel?

Ettersom det ikke er konkurranse om reproduksjon, så har denne kongen på haugen logikken blant unger netto negative virkninger.

Og du skal vinkle dette til å være et spm om skyld hos enkeltunger?

Gidder ikke å svare deg når du er så stygg i kjeften.

Skrevet

Nei men hvis det ikke er noe feil med deg hvorfor aksepterte du at andre sa det? Stå for deg selv, ha litt selvtilitt. Så blir det med en gang mye vanskeligere å mobbe.

Si det til en 5-åring. Det er ikke så lett.

Gjest RompeRusk
Skrevet

For all del, tro hva du vil. :) Kunne ikke ha brydd meg mindre.

Dette er jo nettopp mobbeoppførsel og mobbetankegang. Måtte karma bite deg hardt

Gjest BettyBoop
Skrevet

Er ikke så lett for EN unge å skulle forsvare seg selv mot en hel gjeng.

Skrevet

Si det til en 5-åring. Det er ikke så lett.

Nei det er ikke det, men med mindre du klarer å oppdra ungen din til å gjøre nettopp det så kommer mobbingen til å fortsette. De som klarer det får lykkelige og sosiale barn som klarer seg godt de som ikke klarer det ender opp som foreldre for et mobbeoffer.

Skrevet (endret)

Gidder ikke å svare deg når du er så stygg i kjeften.

Du har litt ansvar selv, for hvordan du oppfattes.

Endret av xfce123
Skrevet

Bedre å være stygg i kjeften enn emosjonelt råtten.

Du måtte redigere den ja?

Stygg i kjeften, emosjonelt råtten. Er du virkelig nødt til å begynne med skjellsord bare fordi du mangler argumenter?

Gjest BettyBoop
Skrevet

Stygg i kjeften, emosjonelt råtten. Er du virkelig nødt til å begynne med skjellsord bare fordi du mangler argumenter?

Ser ut for at du har rett. Om folk ikke liker deg mobber de deg og bruker skjellsord. Ser ut for at du tydeligvis er en av de som mangler sosiale antenner og dermed blir "mobba". Men du syns jo det tydeligvis er helt greit. Kan ikke du ta deg sammen og si ting som får folk her inne til å like deg bedre, så slutter folk å være frekke i kjeften mot deg :ironi:

Skrevet

Ser ut for at du har rett. Om folk ikke liker deg mobber de deg og bruker skjellsord. Ser ut for at du tydeligvis er en av de som mangler sosiale antenner og dermed blir "mobba". Men du syns jo det tydeligvis er helt greit. Kan ikke du ta deg sammen og si ting som får folk her inne til å like deg bedre, så slutter folk å være frekke i kjeften mot deg :ironi:

Trenger ikke det :) Har ingen problemer med å stå i mot den lille mobben deres. Hvis du er litt rappkjefta kan du nemlig si hva du vil, det er en av de sosiale ferdighetene mobbeofre ofte mangler. Evnene til å stå for egne meninger og forsvare standpunktene de tar. :)

(Gjorde det med vilje)

Men nå skal jeg ta en dusj.

Skrevet

Nei, jeg måtte ikke, men jeg tenkte meg om, og fant ut at det godt kan tenkes at den lettvint-løsning diskusjonsmetoden var en valgt strategi for å lage et poeng, og ikke bare asshole-trolling. Bør kunne få benefit of the doubt.

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Trenger ikke det :) Har ingen problemer med å stå i mot den lille mobben deres. Hvis du er litt rappkjefta kan du nemlig si hva du vil, det er en av de sosiale ferdighetene mobbeofre ofte mangler. Evnene til å stå for egne meninger og forsvare standpunktene de tar. :)

(Gjorde det med vilje)

Men nå skal jeg ta en dusj.

ja for mobbing er det samme som å være litt rappkjefta og stå for meningene sine og det er helt greit?

Endret av BettyBoop
Skrevet

Nei, jeg måtte ikke, men jeg tenkte meg om, og fant ut at det godt kan tenkes at den lettvint-løsning diskusjonsmetoden var en valgt strategi for å lage et poeng, og ikke bare asshole-trolling. Bør kunne få benefit of the doubt.

Haha, det var nettopp det. :) Spot on.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...