Snurrebart Skrevet 8. februar 2014 #41 Skrevet 8. februar 2014 Jeg blir så sinna når jeg leser slikt. Voksne mennesker som jobber i skolen. En del av jobben deres er jo å beskytte barna og så bare driter de i barna og er attpåtil med på mobbingen selv. Er nesten så jeg ikke tør å få barn. Tenker med gru på å sende de på en skole som er som å sende de ut i savannene i afrika hvor de blir ihjelrevet av gale hyener. Med de egenerfaringene jeg har, og alt jeg leser og hører fra andre... Jeg tenker AKKURAT det samme som deg....!
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #42 Skrevet 8. februar 2014 Altså, jeg er helt for en slik løsning. http://www.youtube.com/watch?v=zfa5T0m04fs Men snørrungen som ble smelt til helvete syntes synd i seg selv og ville ikke si unnskyld, selv om han og kompisene hans hadde plaget denne gutten i flere uker i strekk. Faren til gutten snufset også fordi han mente at det var gutten hans som trengte sympati i etterkant av hendelsen. Karma kom og tok denne gutten, men selv om han ble kastet i asfalten av den han mobbet var han ikke lei seg for det han gjorde eller følte at det var rettferdiggjort. Feilkoblinger i den emosjonelle intelligensen, eller dårlig oppdragelse? Sikkert begge deler. Poenget er at mobberen ikke skjønte hvem offeret var selv om han ble slått tilbake. Det vil alltid være offere, det er derimot et fåtall av barn som faktisk mobber i forhold. Er det ikke bedre å ta tak i de? Det er da en bedre løsning det, enn at offeret ikke handler før det klikker for de. Slå ham tilbake et par ganger til, så detter det nok inn. Samt at han ungen ble mobbet kunne ha vert litt skarpere i kjeften, sagt i fra at dersom du prøver deg igjen kommer det samme til å skje gang på gang. Forøvrig så nei, i min erfaring er det veldig vanlig de som er mobbeofre i en situasjon også er mobbeofre i andre situasjoner. Det er veldig mange som snakker om å "Måtte bytte skole" men realiteten er at mange som bytter skole ender opp som mobbeofre på den nye skolen og, nettopp fordi de har dårlige sosiale antenner. Så ender de opp med å bli deprimerte fordi de har dårlige sosiale antenner og mangler venner, så ender de opp med å droppe ut av utdannelsen og sitte på nav kontoret på grunn av depresjonen. Typisk snillisme, å fjerne en mobber er å gjøre mobbeofferet en bjørnetjeneste. Med mindre mobbingen skjer av en spesifikk grunn, som feks hvis to foreldre ikke liker hverandre og det smitter over på barna. Feks at pappaen min ikke liker pappaen din, sier det til meg og så begynner jeg å plukke på deg. I slike tilfeller er det mobberen som må taes tak i. Men i majoriteten av tilfellene vil jeg tørre å påstå at mobbeofre også er barn av mobbeofre, det er foreldrene som må taes tak i og kurses til å oppdra ungene på en måte slik at de klarer å være selvstendige i livet. Anonymous poster hash: 0bece...66f
Gjest BettyBoop Skrevet 8. februar 2014 #43 Skrevet 8. februar 2014 Slå ham tilbake et par ganger til, så detter det nok inn. Samt at han ungen ble mobbet kunne ha vert litt skarpere i kjeften, sagt i fra at dersom du prøver deg igjen kommer det samme til å skje gang på gang. Forøvrig så nei, i min erfaring er det veldig vanlig de som er mobbeofre i en situasjon også er mobbeofre i andre situasjoner. Det er veldig mange som snakker om å "Måtte bytte skole" men realiteten er at mange som bytter skole ender opp som mobbeofre på den nye skolen og, nettopp fordi de har dårlige sosiale antenner. Så ender de opp med å bli deprimerte fordi de har dårlige sosiale antenner og mangler venner, så ender de opp med å droppe ut av utdannelsen og sitte på nav kontoret på grunn av depresjonen. Typisk snillisme, å fjerne en mobber er å gjøre mobbeofferet en bjørnetjeneste. Med mindre mobbingen skjer av en spesifikk grunn, som feks hvis to foreldre ikke liker hverandre og det smitter over på barna. Feks at pappaen min ikke liker pappaen din, sier det til meg og så begynner jeg å plukke på deg. I slike tilfeller er det mobberen som må taes tak i. Men i majoriteten av tilfellene vil jeg tørre å påstå at mobbeofre også er barn av mobbeofre, det er foreldrene som må taes tak i og kurses til å oppdra ungene på en måte slik at de klarer å være selvstendige i livet. Anonymous poster hash: 0bece...66f greia med at en mobber og blir mobbet på neste skole er fordi at de har blitt psykisk nedbrutt av de som har mobbet de at de oppfører seg redde og underkuet også på den nye skolen, og dermed fortsetter mobbingen på den nye skolen. Har ikke noe med at offeret oppfører seg stygt pga manglende sosial intelligens det har med at de ikke tør å snakke med de nye klassekameratene av frykt for å bli mobbet.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #44 Skrevet 8. februar 2014 greia med at en mobber og blir mobbet på neste skole er fordi at de har blitt psykisk nedbrutt av de som har mobbet de at de oppfører seg redde og underkuet også på den nye skolen, og dermed fortsetter mobbingen på den nye skolen. Har ikke noe med at offeret oppfører seg stygt pga manglende sosial intelligens det har med at de ikke tør å snakke med de nye klassekameratene av frykt for å bli mobbet. Nei, jeg tror det begynner lenge før det. Jeg tror grunnen til at de mobbeofferet ble mobbet i utgangspunktet er at de oppfører seg som om de er redde og underkuede. At de i utgangspunktet hadde dårlige sosiale antenner og gjerne har arvet dem fra foreldrene eller fått dem pga foreldrenes oppførsel. Jeg sier ikke at mobberene akkurat har gjort det noe bedre opp igjennom årene. Men jeg tror ærlig talt ikke at folk plutselig bare begynner å bli mobbet helt uten videre og ut av det blå. Oppdra ungen din på en god måte, gi ham eller hun en solid porsjon selvtilitt allerede før han kommer i barnehagen eller skolen, oppdra rett og slett en kul unge. Så vil ikke den ungen noensinne bli mobbet. Anonymous poster hash: 0bece...66f
Gjest BettyBoop Skrevet 8. februar 2014 #45 Skrevet 8. februar 2014 Nei, jeg tror det begynner lenge før det. Jeg tror grunnen til at de mobbeofferet ble mobbet i utgangspunktet er at de oppfører seg som om de er redde og underkuede. At de i utgangspunktet hadde dårlige sosiale antenner og gjerne har arvet dem fra foreldrene eller fått dem pga foreldrenes oppførsel. Jeg sier ikke at mobberene akkurat har gjort det noe bedre opp igjennom årene. Men jeg tror ærlig talt ikke at folk plutselig bare begynner å bli mobbet helt uten videre og ut av det blå. Oppdra ungen din på en god måte, gi ham eller hun en solid porsjon selvtilitt allerede før han kommer i barnehagen eller skolen, oppdra rett og slett en kul unge. Så vil ikke den ungen noensinne bli mobbet. Anonymous poster hash: 0bece...66f dårlig selvtillit er da ikke det samme som å ikke ha sosiale antenner
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #46 Skrevet 8. februar 2014 men det er jo mobberen som skal vite at det er totalt uakseptabelt å plage de som er svakere enn seg selv. mener du det er helt ok å hakke på svake mennesker og at de svake må ta seg sammen for å unngå å bli mobbet? Er pga folk som deg at mobbing fortsatt eksisterer. http://www.youtube.com/watch?v=isfn4OxCPQs Her har jeg lagt ved en link som viser hva som skjedde da et mobbeoffer på en skole i Australia kokte over. Ble slutt på mobbinga etter det der. Anonymous poster hash: 4eed7...7df
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #47 Skrevet 8. februar 2014 dårlig selvtillit er da ikke det samme som å ikke ha sosiale antenner Så du blir ikke mer populær av å ha god selvtilitt? Av å finne på mye morro? Spesielt når du er ung? Du utvikler ikke bedre sosiale antenner av å være mye sosial? Anonymous poster hash: 0bece...66f
Veggdyret Skrevet 8. februar 2014 #48 Skrevet 8. februar 2014 Damn right, hele konseptet med mobber og mobbeoffer baserer seg på at den sterke mobber den svake. At de går etter de enkleste målene, de svakeste individene. Hvis mobbeofrene ikke hadde blitt oppdratt til å være så forbanna svake hadde de heller ikke vert spesielt enkelt og mobbe dem. Wohoo, problem solved. Anonymous poster hash: 0bece...66f Tror nok på dette ja, jeg ble forsøkt mobbet på barneskolen og da tok faren min tak i de guttene var snakk om og kom med noen "koselige" små trusler, og etter det fikk jeg være i fred. Så hvis noen som er "sterkere" enn barnet mitt forsøker seg på å mobbe det, så kommer de til å finne ut veldig fort at det finnes noen som er større og sterkere enn dem igjen - og hvis jeg må tilbringe noen uker i fengsel for å ha beskyttet baret mitt mot årevis med psykisk og fysisk plaging, så er det absolutt verdt det.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #49 Skrevet 8. februar 2014 http://www.youtube.com/watch?v=isfn4OxCPQs Her har jeg lagt ved en link som viser hva som skjedde da et mobbeoffer på en skole i Australia kokte over. Ble slutt på mobbinga etter det der. Anonymous poster hash: 4eed7...7df Ja, det er jo akkurat den samme linken som Betty postet for et øyeblikk siden? Ser du, der mobbet jeg ABen over meg når han gjorde noe sosialt uakseptabelt! Anonymous poster hash: 0bece...66f
Gjest BettyBoop Skrevet 8. februar 2014 #50 Skrevet 8. februar 2014 http://www.youtube.com/watch?v=isfn4OxCPQs Her har jeg lagt ved en link som viser hva som skjedde da et mobbeoffer på en skole i Australia kokte over. Ble slutt på mobbinga etter det der. Anonymous poster hash: 4eed7...7df men nå fins det andre typer mobbing. Hvordan forsvarer man seg mot skjult mobbing? Sånn typisk jentemobbing med baksnakking og utfrysning?
Gjest BettyBoop Skrevet 8. februar 2014 #51 Skrevet 8. februar 2014 Ja, det er jo akkurat den samme linken som Betty postet for et øyeblikk siden? Ser du, der mobbet jeg ABen over meg når han gjorde noe sosialt uakseptabelt! Anonymous poster hash: 0bece...66f var ikke jeg som posta den
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #52 Skrevet 8. februar 2014 Tror nok på dette ja, jeg ble forsøkt mobbet på barneskolen og da tok faren min tak i de guttene var snakk om og kom med noen "koselige" små trusler, og etter det fikk jeg være i fred. Så hvis noen som er "sterkere" enn barnet mitt forsøker seg på å mobbe det, så kommer de til å finne ut veldig fort at det finnes noen som er større og sterkere enn dem igjen - og hvis jeg må tilbringe noen uker i fengsel for å ha beskyttet baret mitt mot årevis med psykisk og fysisk plaging, så er det absolutt verdt det. Nice, guttene dine kommer aldri til å bli mobbet. Du har skjønt tegninga! Gratulerer. Anonymous poster hash: 0bece...66f
Gjest BettyBoop Skrevet 8. februar 2014 #53 Skrevet 8. februar 2014 Så du blir ikke mer populær av å ha god selvtilitt? Av å finne på mye morro? Spesielt når du er ung? Du utvikler ikke bedre sosiale antenner av å være mye sosial? Anonymous poster hash: 0bece...66f men selvtilliten blir ikke bedre av å bli mobba, selvtilliten blir bedre av at man trives og at folk behandtler en bra
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #54 Skrevet 8. februar 2014 var ikke jeg som posta den Å nei, så synd. Jeg tok feil, buhu. Anonymous poster hash: 0bece...66f
xfce123 Skrevet 8. februar 2014 #55 Skrevet 8. februar 2014 Det er en velkjent sak at mobbing skaper personlighetsforstyrrelser og ødelegger livene til de det gjelder. Jeg ville ikke vært overrasket om det ble vanligere å bestille likvidering av de som mobber. Heller en fremmed unge død enn å få mitt eget barn som levende lik. Spennende yrke å ha - barneskoletorpedo.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #56 Skrevet 8. februar 2014 men selvtilliten blir ikke bedre av å bli mobba, selvtilliten blir bedre av at man trives og at folk behandtler en bra Og hvorfor behandler folk deg bra? Jo fordi de liker deg. Og hvorfor behandler folk deg dårlig? Jo fordi de ikke liker deg. Så hvis du oppdrar barnet ditt, helt i fra starten av, til å være en person folk liker. Så vil barnet sitt slippe unna det meste av mobbing. Anonymous poster hash: 0bece...66f
Gjest BettyBoop Skrevet 8. februar 2014 #57 Skrevet 8. februar 2014 Og hvorfor behandler folk deg bra? Jo fordi de liker deg. Og hvorfor behandler folk deg dårlig? Jo fordi de ikke liker deg. Så hvis du oppdrar barnet ditt, helt i fra starten av, til å være en person folk liker. Så vil barnet sitt slippe unna det meste av mobbing. Anonymous poster hash: 0bece...66f men kjære vene folk utvikler ulik personlighet uansett hvordan de blir oppdratt
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #58 Skrevet 8. februar 2014 Det er en velkjent sak at mobbing skaper personlighetsforstyrrelser og ødelegger livene til de det gjelder. Jeg ville ikke vært overrasket om det ble vanligere å bestille likvidering av de som mobber. Heller en fremmed unge død enn å få mitt eget barn som levende lik. Spennende yrke å ha - barneskoletorpedo. Og hvordan er du da forskjellig fra barna til mobberene? Som beskytter sin egen unge og driter i din? Anonymous poster hash: 0bece...66f
Snurrebart Skrevet 8. februar 2014 #59 Skrevet 8. februar 2014 "Dårlige sosiale antenner" var ikke grunnen til at jeg ble mobbet. Jeg hadde mange gode venner helt frem til 1. klasse. Det var fordi jeg hadde "rar hårsveis" og var "feit". Derfor ble jeg mobbet. Og da begynte den sosiale angsten og den dårlige selvtilliten å melde seg, og det gjorde det ikke bedre. Barn er slemme. Det var ikke meg det var noe galt med. 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2014 #60 Skrevet 8. februar 2014 Og hvordan er du da forskjellig fra foreldrene til mobberene? Som beskytter sin egen unge og driter i din? Anonymous poster hash: 0bece...66f *Skriveleif korrigert* Anonymous poster hash: 0bece...66f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå