Gå til innhold

kan man velge å ikke amme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herlighet, jeg trodde faktisk de verste ammebitchene hadde rullet inn og at det var blitt en litt mer forsonlig linje etter alle disse historiene om hvor mislykkede en del mødre føler seg.

Mødre trenger å vite mer om hvor viktig det er å amme my ass. Har du en IQ på over 50 har du fått med deg mer enn nok om dette!

Var forresten ammet fire barn selv

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hvorfor påstår du, i de to forrige innleggene dine, at å amme gir bedre tilknytning, da?Fullpumping i månedsvis er ikke noe å hige etter, jeg gjorde det i 3 måneder pga. prematur baby og endte opp med en fødselsdepresjon som varte i 4 år OG angst for å få flere barn. Anonymous poster hash: ea7fc...9cb

Veldig leit at du fikk fødselsdepresjon og slet så lenge med det. Jeg håper du er frisk nå.

Når det er sagt er det vel på ingen måte gitt at pumping er synonymt med depresjon? Jeg fullpumpa i 4 måneder og pumpa videre så det dekket hele barnets behov for morsmelk i tillegg til fast føde i 6 måneder. Jeg fikk ingen depresjon, og har stadig lyst på flere barn.

Pumping kan være tøft og tungt for noen, men slettes ikke for alle. Man trenger ikke være selvpinersk og kokko for å velge pumping over mme.

Og dette sier jeg selvsagt som anonym da jeg er så lei av at mange av de som befinner seg i motsatt ende av amme-mafiaen til stadighet skal hyle så høyt og hysterisk om at de som pumper må være komplette idioter og ikke minst bedrevitere som anser seg som bedre enn mme-mammaene. Det skal visst ikke være lett.

Anonymous poster hash: a5060...364

Anonymous poster hash: a5060...364

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Også jeg som ammet begge barna mine i anbefalt tid uten problemer, blir irritert/provosert når jeg leser den verste amme-propagandaen. Så det har ikke noe med sårede følelser å gjøre - det handler om at dere har et fullstendig galt syn på både morsrollen, ammingens betydning utover ernæring og menneskers evne og rett til frie valg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene, så mange hårsåre folk det er her.. Det er et debattforum, her sier folk meningen sin. Om du ikke tåler å høre den, så får du la være å lese da.. Har ammet ett barn, men fikk ikke til med nummer 2. Shit happens. Jeg ble skuffet, men gadd ikke sutre over "ammepoliti" og "ammemafia", og hvor sårt det er å høre. Alle vet at morsmelk er best, sånn er det bare. Og ja, de fleste prøver. Men går det ikke, så går det ikke - kom over det, og gå videre.



Anonymous poster hash: c3f06...269
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene, så mange hårsåre folk det er her.. Det er et debattforum, her sier folk meningen sin. Om du ikke tåler å høre den, så får du la være å lese da.. Har ammet ett barn, men fikk ikke til med nummer 2. Shit happens. Jeg ble skuffet, men gadd ikke sutre over "ammepoliti" og "ammemafia", og hvor sårt det er å høre. Alle vet at morsmelk er best, sånn er det bare. Og ja, de fleste prøver. Men går det ikke, så går det ikke - kom over det, og gå videre.

Anonymous poster hash: c3f06...269

Å si at barnet dør hvis du ikke ammer syns jeg er å gå for langt. Så beklager hvis sutringen ble for mye for deg. Liker du det ikke, foreslår jeg at du bare lar være å lese.

Anonymous poster hash: d0af6...fb2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Å si at barnet dør hvis du ikke ammer syns jeg er å gå for langt. Så beklager hvis sutringen ble for mye for deg. Liker du det ikke, foreslår jeg at du bare lar være å lese.

Anonymous poster hash: d0af6...fb2

Ja det er drøyt å si. Greeit nok at amming er best og den dagen jeg får en liten en ønsker jeg selvsagt å amme, men ikke f om jeg skal bli en sånn bitch som disser folk fordi de velger å ikke amme uansett grunn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Du kan velge å ikke amme, ja. For å stoppe melkeproduksjonen burde du binde opp brystene eller bruke en veldig stram bh eller topp. Du vil ha brystspreng i noen dager men så går det over. Å pumpe ut melka vil bare øke produksjonen så det skal man ikke gjøre.

Og selvsagt er morsmelk det beste for babyen.

Hvorfor er morsmelk selvsagt det beste for babyen i 2014? Les f.eks: http://forskning.no/hormoner-svangerskap/2010/01/amming-ikke-sa-sunt-som-vi-tror , en artikkel helt tilbake fra 2010. Morsmelkerstatning i Norge i dag er vel så bra som morsmelk.

Anonymous poster hash: cb6a9...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene, så mange hårsåre folk det er her.. Det er et debattforum, her sier folk meningen sin. Om du ikke tåler å høre den, så får du la være å lese da.. Har ammet ett barn, men fikk ikke til med nummer 2. Shit happens. Jeg ble skuffet, men gadd ikke sutre over "ammepoliti" og "ammemafia", og hvor sårt det er å høre. Alle vet at morsmelk er best, sånn er det bare. Og ja, de fleste prøver. Men går det ikke, så går det ikke - kom over det, og gå videre.

Anonymous poster hash: c3f06...269

Les gjerne: http://forskning.no/hormoner-svangerskap/2010/01/amming-ikke-sa-sunt-som-vi-tror . Helt enig med deg, som alt annet i livet vil folk rundt oss alltid ha sine meninger om alt vi gjør. Det eneste viktige er at man selv trives med sitt valg, så kan alle andre bruke sine meninger til å finne ut hva de vil gjøre når de selv kommer i en lik situasjon.

Anonymous poster hash: cb6a9...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fælt på en ting, kan man velge å ikke amme ungen sin?

Jeg er drektig i 3 måned og gruer meg fælt til ammingen, jeg har hele livet slitt med puppene mine, de har vært såre og øme, og eksremt følsome, jeg hater at noe kommer borti de.

jeg har sjekket brystene mine det er ikke noe i velen med de de bare er veldig overfølsome :S

hvis man velger å ikke amme vil de da slutte å produser melk, eller må man suge melken ut?

Anonymous poster hash: 6bb83...592

Du velger selv akkurat det du føler er best for deg. Det viktigste er at du er lykkelig og har overskudd til å ta vare på barnet ditt og nyte tiden fra første stund. Lykkelige foreldre gir lykkelige barn. :)

Anonymous poster hash: cb6a9...661

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...