Gjest Inggolf Skrevet 14. februar 2014 #301 Del Skrevet 14. februar 2014 Svalerede?? SPiser de kvister med svalespytt på? Hva er det godt for? Det var akuratt det jeg også skulle til å skrive!! Hva i alle dager!? Spise et rede som er laget av spytt!? Fikk skikkelig vondt av det du skrev om at de begynner å spytte blod Heller over til noe hyggeig: Jeg skjønner godt at det er vanskelig å løserive seg fra palasset deres! Men dere har kanskje vært ute på et aldri så lite eventyr i dag alikevel? Her i Norge så klarer ikke været å bestemme seg for om den vil fortsette vinteren litt til eller om den skal begynne å tenke mot vår. Så resultatet er enda mer sørpe Så nyt ferieoppholdet og varmen så lenge dere kan Herr&FruAldri 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galactica Skrevet 14. februar 2014 #302 Del Skrevet 14. februar 2014 Erre her det er party? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 14. februar 2014 #303 Del Skrevet 14. februar 2014 Kanskje 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #304 Del Skrevet 15. februar 2014 Les og lær: http://no.wikipedia.org/wiki/Svaleredesuppe Heyyyyyy My og Noz, dere fikk meg til å ta en googlerunde på den svaleredesuppa, for å se om det var jeg som hadde misforstått noe, eller ikke. Jeg ser nå at disse reirene kun er laget av spytt (ikkeno strå altså). Men regner med at dette ikke forandrer deres skepsis til retten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 15. februar 2014 #305 Del Skrevet 15. februar 2014 Mmmmm deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #306 Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg legger meg til litt ved det bassenget, jeg. Tar en coctail og venter på Aldri som er ute og tuk-tuker. Ho-hooooo Anje! Regner med at det blitt en del coctailer på deg hele denne lange ventetiden? God helg aldrisur Stakkars svalemammaen da Ja, så var det helg igjen Kristian. Stakkars ja, vi mennesker er noen fæle skapninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #307 Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) Det var akuratt det jeg også skulle til å skrive!! Hva i alle dager!? Spise et rede som er laget av spytt!? Fikk skikkelig vondt av det du skrev om at de begynner å spytte blod Heller over til noe hyggeig: Jeg skjønner godt at det er vanskelig å løserive seg fra palasset deres! Men dere har kanskje vært ute på et aldri så lite eventyr i dag alikevel? Her i Norge så klarer ikke været å bestemme seg for om den vil fortsette vinteren litt til eller om den skal begynne å tenke mot vår. Så resultatet er enda mer sørpe Så nyt ferieoppholdet og varmen så lenge dere kan Herr&FruAldri I kveld har vi vært på en veldig romantisk Valentinesday-middag. Også vi da, som synes sånne adopterte feiringer egentlig er noe tøys og tull. Vi lar oss fange av stemningen gang på gang! Ble litt rart bilde, men vi var altså på en restaurant som var pyntet med røde duker og hjerter og det hele, levende musikk og nyyyyydelig mat. Det var sååå romantisk at herr A fikk litt tårer i øynene - (men han vet ikke at jeg så det) Erre her det er party? Kanskje Endret 15. februar 2014 av Aldrisur 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 15. februar 2014 #308 Del Skrevet 15. februar 2014 Sleep is for the wicked Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #309 Del Skrevet 15. februar 2014 Sleep is for the wicked Vex, du er en ekte natterangler! Håper du har det bra. Nå går jeg og spiser frokost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 15. februar 2014 #310 Del Skrevet 15. februar 2014 Nå leste jeg det innlegget om lille svalemamman som jobbet og jobbet til hun spyttet blod...og jeg fikk så vondt. Godmorgen for det om. Jeg tror jeg må ha frokost for å gjenopprette humørbalansen igjen. Taaakal lille mamman. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #311 Del Skrevet 15. februar 2014 Tror det er en fem-seks år siden jeg første gang hørte historien om svalemammaene, og jeg har ikke kommet over det ennå! Så heldig for meg at dere ville dele dette sorgens kapittel med meg. Okidoki, nå skal jeg fortelle noe som er hyggelig i stedetfor. Rundt disse tider feirer kineserne nyttår, derfor er det alltid en masse kinesere i Thailand på denne tiden. Ferie og nyttår hører nok sammen for dem. Kineserne er et artig folkeferd. Man merker at de er vant til å bo ganske oppå hverandre, for de tar ikke fem øre for å kline seg helt opptil oss på stranden f.eks., de er veldig opptatt av hverandre, og det virker som om de ikke enser andre mennesker rundt seg. De SNIKER i køer så jeg blir helt satt ut! Står du i kø, så kan du banne på at det kommer en eller annen kineser og stiller seg foran deg. De kommer inn sånn litt elegant fra venstre - og plupp så er de foran deg i køen. Det er også snodig å se hvordan småguttene i familiene blir behandlet. Nå har det vel blitt tillatt med to barn, men det er fremdeles ganske nytt, så de fleste har bare et barn. Og ikke sjelden er dette en gutt, og de fleste av dem er det vi kaller bortskjemte. Jeg har sett gutter på 7 - 10 år ligge på fanget til moren sin med lukkede øyne og smekke under haka mens de fores med en slags velling - eller det kan være youghurt eller noe. Oooog jeg har møtt tenåringsgutter som veier altfor mye i forhold til høyden sin, og ikke få av dem oppfører seg helt ufordragelig. Men det var jo ikke det jeg skulle fortelle om! Jeg skulle fortelle noe helt motsatt, nemlig om en kinesisk familie som er her på hotellet! Det er mor, far, bestemor, 2 tanter og en eldre mann som jeg antar er bestefaren + en liten gutt på ca. 5 år. Hver dag til frokost så hører vi de kommer mens de ennå er langt oppi trappeavsatsen på hotellet her. Fordi den lille gutten synger av full hals. Trallalalalala...lalallaalaaaaa, og så kommer han sprettende inn i frokostsalen, ansiktet er ei stor sol og han hilser og smiler. Beina hans er så tynne at jeg må tenke på Hoppe når jeg ser ham. Han henter seg juice fra juicemaskinen og bærer glasset mellom to hender, mens han setter én fot foran den andre, tunga ut av munnen - og ett skritt av gangen for ikke å søle. Han bruker så lang tid på dette at de andre i familien både har forsynt seg og begynt å spise. Så skal han finne seg frokost. Han synger og traller når han småløper for å hente maten sin, mens det er full konsentrasjon på vei tilbake til bordet med den. Det tar laaaaaaang tid det hele, men når han endelig får satt seg for å nyte alt han har samlet inn, er han kjempestolt og spiser med dyp sinnsro. Han er sååå søt og jeg synes de andre i den familien er så flinke med å la ham klare seg selv. Han får vise at han mestrer og han virker så glad og lykkelig! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 15. februar 2014 #312 Del Skrevet 15. februar 2014 Heheheeee,, ja det var noe helt annet det Jeg ser han godt for meg når du beskriver han og situasjonen. .........Men, du sier at de fleste barna er guttebarn? ...Det er vel lenge siden det ble slutt på å sette igjen jente-bebisene ute i skogen!? ..... ....... Føler meg dum som spør, men jeg ble plutselig usikker... Barn i skolealder som blir matet og dulla med på den måten der, bortskjemte? Njaa, vet ikke, men det høres skikkelig grusomt ut! Minnet meg på den dokumentaren jeg så om mødre som aldri sluttet å amme barna sine....Det var typisk fredagskveld og kos forran fjernsynet med familien, og jammen så la ikke 11 åringen seg ned på fanget til mor samtidig som mor bretta fram puppen Jeg har helt like synspunkter som dere ang å stjele andres tradisjoner (valentine, halloween osv...det er rart med det, vi bare velger oss ut tradisjoner vi vil ha, og de andre bare unnlater vi å ta. Hvorfor feirer vi ikke thanksgiving forsempel? Eller hanukkah?Vi tar bare de tradisjonene som innebærer mest/best mat/godterier tydeligvis), men feiringen deres virket jo hyggelig da! Mye bedre med en romantisk date med røde duker og greier enn spy-duker ihvertfall Ha en alldeles fin dag videre der nede i paradis kjære du Takk for fine bilder og oppdateringer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #313 Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg håper da inderlig ikke at jentebabyene havner i skogen! Neida Noz, det er mange småjenter her også, men JEG har aldri sett at ei jente har fått den samme dullete oppmerksomheten fra moren sin. En rar liten historie til: Mor, far og sønn på ca. 12-13 år var sammen med oss på båttur. Vi fikk streng beskjed om at alle måtte ha på flytevest, for sjøen var litt mer ruskete enn vanlig. Alle ca. 20 i båten iførte seg flytevest, men den lille gutt ville ikke ha den på, så da slapp han å ta den på. Besetningen ombord påpekte dette overfor foreldrene, men nei, her var det sønnen som bestemte. Når vi senere kom ut i smult vann og alle ville ta seg en dukkert, ville gutten bade han også. Moren sa nei, men gutten hoppet uti på dypet, uten flytevest og sank som en dupp. Han kunne ikke svømme. Moren hoppet uti for å redde ham, men hun kunne heller ikke svømme, men hadde heldigvis fremdeles på seg vesten sin. Stakars pappaen, han sto å stirret hjelpeløs på de to som sprellet og kavet i vannet, etter kun 2-3 sekunder hoppet en mann uti og reddet begge to. Jeg har aldri hørt noe gråte så høyt, hverken før eller siden som den moren gjorde da. Og sønnen begynte også gråte av full hals. Etterpå lå sønnen tullet inn i et pledd på fanget til moren sin og spiste is og drakk brus. Moren ble vel alvorlig redd for at sønnen skulle drukne, men selvfølgelig (mener jeg) skjer ikke det når det er så mange svømmedyktige mennesker i nærheten. Mor og sønn gråt hele resten av turen, helt til vi kom i land etter mange timer. Kanskje dette ikke er en rar historie - men jeg vil påstå utfra mitt eget ståsted, at hele denne episoden kunne vært unngått dersom foreldrene var "sjefen" i familien. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 15. februar 2014 #314 Del Skrevet 15. februar 2014 Er ikke nordmenn også sånn med guttebarna sine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 15. februar 2014 #315 Del Skrevet 15. februar 2014 Heiii aldri! godt å lese at dere koser dere med valentinsdagfeiring og greier Ellers litt spesielle opplevelser ja ... Kan se for meg han gutten med appelsinjuicen, søtt! Er det stadig like varmt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 15. februar 2014 #316 Del Skrevet 15. februar 2014 Jøss, for en dramatikk på båtturen da Høres ganske spesielt ut .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 15. februar 2014 #317 Del Skrevet 15. februar 2014 Du får gjemme en tallerken med svaleredesuppe til Hoppe .. hun liker det sikkert! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 15. februar 2014 #318 Del Skrevet 15. februar 2014 Du får gjemme en tallerken med svaleredesuppe til Hoppe .. hun liker det sikkert! Hun kan jo ta lungemos til middag og suppa til forrett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. februar 2014 Forfatter #319 Del Skrevet 15. februar 2014 Er ikke nordmenn også sånn med guttebarna sine? Ikke i min bok Vex. Heiii aldri! godt å lese at dere koser dere med valentinsdagfeiring og greier Ellers litt spesielle opplevelser ja ... Kan se for meg han gutten med appelsinjuicen, søtt! Er det stadig like varmt? Heisan Rumlis! Det blåser ganske mye om dagen her vi er nå, så det er ikke veldig varmt. Tror det er ca. 29 grader, så vinden er varm, men vi svetter ikke helt ihjæl liksom. Jøss, for en dramatikk på båtturen da Høres ganske spesielt ut .. Ja, det skjer egentlig noe rart hele tiden på disse turene synes jeg. Du får gjemme en tallerken med svaleredesuppe til Hoppe .. hun liker det sikkert! Skal bli! Hoppe elsker sikkert svaleredesuppe! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 15. februar 2014 #320 Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) Så morsomme historier. Du er flink til å fortelle så jeg ser det livlig for meg Og ja, fortsatt skeptisk til den suppa selv om det ikke er strå i den. Endret 15. februar 2014 av Mynona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå