Gå til innhold

NAV - "aktivitet likestilt med arbeid".? - foreldrepenger! -


Ninakanin

Anbefalte innlegg

Det eneste som begynner å bli barnslig (eller kanskje ufrvillig morsomt) er dine desperate forsvarstaler.

Anonymous poster hash: 00775...c76

Så jeg skal ta imot belærende kritikk bygget på oppspinn?

:ler: ok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og:

Les gjennom tråden.

Jeg har aldri sagt vi ikke har råd til å forsørge oss selv.

Jeg kritiserer dere kritikere for å være fordømmende og trekke slutninger dere ikke har belegg for å trekke.

At jeg er motivert for å få stønad men ikke har forstått hva de ulike instansene har å bidra med selv om jeg har forsøkt å sette meg inn i det er ikke det samme som å ikke ha tenkt på økonomien i det hele tatt.

Sure kvinnfolk, burde dette forumet hete, jeg blir matt!

Vi har lest tråden. Nei, du har ikke sagt at du ikke kan forsørge deg selv, men det er jo rimelig åpenbart. Poenget er at du får ikke noen stønad. Du kommer neppe ha tjent nok og jobbet lenge nok til å får foreldrepenger. Hvis du får det er det så lite at du kommer til å være tjent med engangsstønad. Når du ikke har rett til støtte hos Lånekassen nå, så vil du heller ikke få foreldrepenger. Alt dette står på nettsidene til NAV og Lånekassen. Det er lovlig sent å begynne å sjekke dette nå. Selv om dere har andre midler som dere helst ville ha benyttet til boligkjøp, så kan dere se langt etter det nå. Dere kommer til å bli nødt til å bruke av disse. Det eneste alternativet som står igjen er sosialstønad og det får dere heller ikke så lenge dere har andre disponible midler.

Anonymous poster hash: 844e2...646

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Merkelig.. Får ringe dem :)

For støtte må vi ha!

Det står her at dere MÅ ha støtte. Veldig selvmotsigende å plutselig si at dere sitter bra i det økonomisk.

Men dere har faktisk ikke krav på noe annet enn engangsstønaden. Du skulle planlagt bedre.

Anonymous poster hash: a66c3...12b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også at du har redigert innlegget der du skrev du studerte deltid. Sånn jeg ser det så må du tjene deg opp til foreldrepenger nå. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser også at du har redigert innlegget der du skrev du studerte deltid. Sånn jeg ser det så må du tjene deg opp til foreldrepenger nå. Lykke til.

??

Hæ?

Jeg studerer jo fulltid, hvilket innlegg er det du prater om..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står her at dere MÅ ha støtte. Veldig selvmotsigende å plutselig si at dere sitter bra i det økonomisk.

Men dere har faktisk ikke krav på noe annet enn engangsstønaden. Du skulle planlagt bedre.

Anonymous poster hash: a66c3...12b

:ler:

Jeg har ikke laget trykk på ordet "må", det er dine ord..!

Beklager at jeg ler, men det var da voldsomt så engasjerende dette var for folk?

At jeg er engasjert er greit nok, det er jeg som person og min økonomi som er temabher, men det fascinerer meg at folk kommer tilbake i tråden for å prøve å vinne en diskusjon som ikke eksisterer...

Siden du tydeligvis har misforstått ordlyden slik den var ment fra min side:

Det står, slik jeg tenkte da jeg skrev det, "støtte må vi ha!" Slik man skriver "for mat må man ha!", en slags selvfølgelighet sagt på en muntlig måte...

Men at en slik setning kan få folk til å anta jeg studerer deltid, at min samboer er uten jobb og at vi ikke har oppsparte midler er for meg helt fascinerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men at en slik setning kan få folk til å anta jeg studerer deltid, at min samboer er uten jobb og at vi ikke har oppsparte midler er for meg helt fascinerende!

Det er det ingen som trenger å anta noe om. Slik situasjonen deres er får dere ikke annet enn engangsstønad og det er ikke nok til å leve av. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 844e2...646

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så min samboer mister på magisk vis jobben sin når jeg føder?

Greit å vite.

Det er det ingen som trenger å anta noe om. Slik situasjonen deres er får dere ikke annet enn engangsstønad og det er ikke nok til å leve av. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash:

844e2...646

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at folk får seg til å skrive slikt påståelig fjas, engang, jeg!

Slik situasjonen deres er nå..?!

Hva i alle dager vet du om vår totale situasjon?! :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har jeg skrevet det? Nei. Jeg har skrevet at du ikke er i stand til å forsørge deg selv. Fedrekvoten får han ikke, bare sånn for å minne deg på det.

Anonymous poster hash: 844e2...646

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at folk får seg til å skrive slikt påståelig fjas, engang, jeg!

Slik situasjonen deres er nå..?!

Hva i alle dager vet du om vår totale situasjon?! :ler:

Jeg vet ut fra det du har skrevet at du er student som er forsinket i studiet, slik at du ikke har rett til støtte av Lånekassen. Hvilket betyr at du heller ikke kvalifiserer til å få foreldrestipend. Du har per i dag ikke krav på foreldrepenger fra NAV og det er heller tvilsomt at du kommer til å få det før du går ut i permisjon. Så alt i alt vet jeg nok om din totale situasjon til å konkludere med at det eneste du mest sannsynlig får er engangsstønad og det er ikke nok til å forsørge deg på et helt år.

Anonymous poster hash: 844e2...646

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men dere får diskutere økonomien min videre uten meg :)

Jeg har fått, av noen med saklig fremtoning, svar på det jeg lurte på.

Og til dere som tror at babyen blir født inn i et hjem uten penger bare fordi jeg ville vite hvilke støtteordninger jeg kunne bidra med i husholdningen:

Slapp av, det kommer til å gå helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal heldigvis ikke forsørge meg selv, økonomisk sterke foreldre på begges sider (mine og hans), så skulle det bli helt krøll med det støtteordningene denne runden så går det helt bra.

Alt ordner seg, god jul og takk for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men dere får diskutere økonomien min videre uten meg :)

Jeg har fått, av noen med saklig fremtoning, svar på det jeg lurte på.

Og til dere som tror at babyen blir født inn i et hjem uten penger bare fordi jeg ville vite hvilke støtteordninger jeg kunne bidra med i husholdningen:

Slapp av, det kommer til å gå helt fint :)

Ja, det du kommer til å bidra med er engangsstønad, dvs. 38 750.

Delt på tolv er det ca 3200 kr i måneden. Lykke til med det.

Anonymous poster hash: 844e2...646

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det du kommer til å bidra med er engangsstønad, dvs. 38 750.

Delt på tolv er det ca 3200 kr i måneden. Lykke til med det.

Anonymous poster hash: 844e2...646

Greit, jeg skulle gi meg, men er for nysgjerrig:

Hvordan kom du frem til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel noe alle vet? Det Alt godt sa var jo strengt tatt ikke myntet på de som blir gravide ved et uhell, noe alle vet at kan skje. Men de fleste graviditeter er nok mer eller mindre planlagte.

Anonymous poster hash: 00775...c76

Nei, men det er ikke alltid lett å finne den perfekte tiden å få barn på med mann, økonomi, fertil alder eller alt dette samtidig. Noen velger å få barn under studiet og det kan gå fint. Hvis jeg hadde valget mellom å få første barn som 35-40 år med god økonomi eller å få barn som 20-30 årig student så ville jeg lett valgt å få det som ung. Ting bruker å ordne seg selv om det ikke alltid er 100 % planlagt. Folk er forskjellige og noen må planlegge ting til minste detalje, mens andre liker utfordringen med å løse problemer som dukker opp underveis :)

Anonymous poster hash: f12ad...5c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heldigvis ikke forsørge meg selv, økonomisk sterke foreldre på begges sider (mine og hans), så skulle det bli helt krøll med det støtteordningene denne runden så går det helt bra.

Alt ordner seg, god jul og takk for meg ;)

Fikk ikke med meg at du er forsinket i studiet. Men du, kan du ikke melde deg opp i ekstra fag og bare ta eksamen? Da kan du ta opp for det du henger etter i. Det gjorde jeg, studerte 150% pluss hadde deltidsjobb ved siden av studiet. Funka fint for meg! Det er noen fag du kan ta på uni hvor du slipper møte opp i timene og kan bare ta eksamen. Foresten er din partner fulltidsstudent? Isåfall kan ikke han ta permisjonen gjennom lånekassen?

Anonymous poster hash: f12ad...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg at du er forsinket i studiet. Men du, kan du ikke melde deg opp i ekstra fag og bare ta eksamen? Da kan du ta opp for det du henger etter i. Det gjorde jeg, studerte 150% pluss hadde deltidsjobb ved siden av studiet. Funka fint for meg! Det er noen fag du kan ta på uni hvor du slipper møte opp i timene og kan bare ta eksamen. Foresten er din partner fulltidsstudent? Isåfall kan ikke han ta permisjonen gjennom lånekassen?

Anonymous poster hash: f12ad...5c7

Er ganske heftig det studiet jeg tar nå, så det er det ikke kapasitet til. Men jeg venter ppå svar fra lånekassen på om jeg har hentet inn igjen det jeg ligger etter når forrige semester og dette blir regnet med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...