Gå til innhold

Hygiene og småbarn

Fremhevede innlegg

Gjest Amber Rose
Skrevet (endret)

Da kommer dodraugen og tar deg…

Og tenke selv, det kan man ikke.

Anonymous poster hash: 4033c...160

Jo, det passer oss ypperlig, for her i huset dusjer alle hver dag ;) Hvorfor gå rundt udusjet når man har muligheten til å dusje og være ren?

Endret av Amber Rose
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det passer oss ypperlig, for her i huset dusjer alle hver dag ;) Hvorfor gå rundt udusjet når man har muligheten til å dusje og være ren?

Det var ikke snakk om hva som du mener passer dere, men den manglende evnen til refleksjon. Babyer og småbarn trenger ikke å bade/dusje hver dag, da de ikke svetter som voksne. Det er ikke bra for huden.

• Liker 4
Skrevet

http://www.dinside.no/829200/er-du-for-ren

MANGE her som ikke følger med på forskningen skjønner jeg! Men for all del, vil du har barn med astma og allergi så putt dem i dusjen hver eneste dag!

Anonymous poster hash: 54125...258
  • Liker 3
Gjest Amber Rose
Skrevet

Det var ikke snakk om hva som du mener passer dere, men den manglende evnen til refleksjon. Babyer og småbarn trenger ikke å bade/dusje hver dag, da de ikke svetter som voksne. Det er ikke bra for huden.

Det er ikke snakk om hva du mener om hva jeg mener heller. Svaret ditt til meg er lite relevant for HI. Du har tydeligvis et problem med meg personlig.
  • Liker 1
Skrevet

Er helt fascinert over hvor kranglete og usaklige kg'erne er i denne tråden. Greit, tar på meg litt av skylda, men det begynner virkelig å ta av her.

Skrevet

Det stod ingenting om underlivsvask der, det var det jeg ba om, og det er det tråden er ment å handle om.

Det er snakk om vask, generellt, og så vidt jeg vet er underlivet en del av resten av kroppen.

Herregud, jeg trodde da alle visste at overdreven vask av kroppen INKLUDERT underlivet ikke er bra for den naturlige bakteriefloraen. Har dere levd under en stein de siste 10 åra?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er snakk om vask, generellt, og så vidt jeg vet er underlivet en del av resten av kroppen.

Herregud, jeg trodde da alle visste at overdreven vask av kroppen INKLUDERT underlivet ikke er bra for den naturlige bakteriefloraen. Har dere levd under en stein de siste 10 åra?

Det står ingenting om hvor ofte de som har besvart undersøkelsen vasker underlivene til ungene sine, hvor ofte de vasker barnas hender har ikke en pøkk med temaet i denne tråden å gjøre. Det står dessuten om foreldre som bader barna sine hver dag eller mer, og det tror jeg ikke det er så mange i denne tråden som gjør. Endret av Miss moneypenny
Skrevet (endret)

Edit: dobbeltpost

Endret av Miss moneypenny
Skrevet

Jaggu ikke rart det florerer av norovirus og influensa når enkelte slasker med håndvasken og ikke tar vare på personlig hygiene….

(jamfør en som skrev her at hun ikke alltid er så nøye med håndvask…)

• Liker 1
Skrevet

Jaggu ikke rart det florerer av norovirus og influensa når enkelte slasker med håndvasken og ikke tar vare på personlig hygiene….

(jamfør en som skrev her at hun ikke alltid er så nøye med håndvask…)

De som slurver litt med vasken er de som blir minst syke! (også håndvasken) Les linkene over her.

• Liker 3
Skrevet

Dette toget av et tråd har virkelig sporet av, for deretter å rulle ned en skråning, og eksplodere laaaangt fra HI. Akk så mye spenstige folk det fins på KG :popcorn:

Anonymous poster hash: f0e02...d72
  • Liker 1
Skrevet

Da burde man også vaske seg oftere enn annenhver dag, don't you think?

Anonymous poster hash: dc854...d0f

Og bytte truse oftere enn annenhver dag, for en truse som har vært vertinne for x antall truseinnlegg med utflod kan umulig ikke lukte vondt. Delikat diskusjon...

Skrevet

De som slurver litt med vasken er de som blir minst syke! (også håndvasken) Les linkene over her.

Bra for de, men kjipt for de som blir smittet pga slaskete mennesker som sprer smitte pga elendig håndhygiene!

Skrevet

De må vaskes hver dag, hvis ikke lukter de surt.

Skrevet

Såvidt meg bekjent er årsakene til astma og allergi delvis genetiske og delvis pga ukjente miljøfaktorer (som miljøgifter i luft, vann, næringsmidler osv).

Det var i middelalderen man trodde man ble syk av å vaske seg. I 2014 trodde jeg folk var litt mer opplyste.

Anonymous poster hash: dc854...d0f

Er dette opplyst nok?

http://www.forskning.no/artikler/2013/januar/347150

Anonymous poster hash: 5474c...f87

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke snakk om hva du mener om hva jeg mener heller. Svaret ditt til meg er lite relevant for HI. Du har tydeligvis et problem med meg personlig.

Don`t flatter yourself.

Skrevet

Her var det vill stemning :fnise: Faktisk så vill at jeg har glemt hva TS lurte på. :vetikke:

Her bades det ca 2 ganger i uken, og hver kveld skylles underlivet, vasker ansikt og hender.

Bruker olje og vann på klut nå og da nedentil, alt ettersom. Foretrekker skylling med bare vann, synes det er lettest, og det "føles" renere :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil gjerne ha en link til forskningen som viser at underlivsvask fører til astma.

Det vet de fleste oppegående mennesker at det er lite hold i.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...