Djungelvrål Skrevet 31. januar 2014 #101 Skrevet 31. januar 2014 Jeg bruker intimsåpe hver gang jeg dusjer, føler meg ikke ren uten. Føler ikke bare vann fjerner lukt. 1
Kontormus Skrevet 31. januar 2014 #102 Skrevet 31. januar 2014 Jeg bruker intimsåpe hver gang jeg dusjer, føler meg ikke ren uten. Føler ikke bare vann fjerner lukt. Da føler du sikkert rett, for det som lukter er det fettstoffer i, og det må løses opp med såpe. Men denne diskusjonen ble jammen morsom! ALLE lukter mer eller mindre etter en tid. Det er hormonene våre som påvirker kjertler vi har i underlivet. Hvis en IKKE lukter til tross for at en har sløyfet vasken, så er det noe galt. Men det er i grunnen morsomt å se hvor ømtålig dette temaet er, og at noen tydeligvis finner dette ydmykende å innrømme. Men slapp av, det er helt normalt. Også at en uvasket barnerumpe lukter rumpe. Det har ikke noe med hormoner og gjøre, men at det kommer lite luft til et område som har en tarm med åpning... der! 8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #103 Skrevet 31. januar 2014 Drar frem teskjeen jeg også: 1: såpa er ekstremt mild. 2: det er så lite såpe i forhold til vann at det er knapt merkbart, men nok til å få vekk urinlukt 3: hvor i svarte banan leser du at jeg skrubber? 4: hvordan vasker du deg i rompa? Med bare vann? Kanskje du er ei av disse kvinnfolka jeg leste om i en annen tråd som lukta rumpe. Seriøst, hvorfor lukter du urin? Ta fram teskje; du må tørke deg når du er på do. Eventuelt stusse litt på manken på høna. http://m.kk.no/915733/ikke-bruk-for-sterke-saaper-naar-du-vasker-underlivetAnonymous poster hash: f7425...050 2
Miss moneypenny Skrevet 31. januar 2014 #104 Skrevet 31. januar 2014 Seriøst, hvorfor lukter du urin? Ta fram teskje; du må tørke deg når du er på do. Eventuelt stusse litt på manken på høna. http://m.kk.no/915733/ikke-bruk-for-sterke-saaper-naar-du-vasker-underlivetAnonymous poster hash: f7425...050 Jeg tar frem teskjeen IGJEN. Dette startet som en diskusjon om hvordan man vasker barna sine. Det var det jeg svarte på. Og det ene barnet mitt lukter urin morgen og kveld fordi han bruker bleie, det andre barnet mitt bruker bleie om natta, tisser i trusa om dagen, osv. Ingen av de har "manke på høna" (eller hanen for den saks skyld). 3
mammamy Skrevet 31. januar 2014 #105 Skrevet 31. januar 2014 Samme her. Selv etter 2 dager lukter det ikke av hverken sokker eller undertøy her. Men folk er jo forskjellig. Noen lukter drit fortere enn andre. Anonymous poster hash: 75dc6...9c5 Man lukter heller ikke selv om man lukter vondt fordi man er vant til lukta. Både svette, tiss, underliv og rompelukt man er vant til legger man ikke merke til.. 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #106 Skrevet 31. januar 2014 Jammen ikke rart at astma og allergi blir mer og mer vanlig da folk vasker underlivet til ungene med såper og olje hver dag, noen til og med to ganger daglig! Og bading hver dag ødelegger huden til barna. De bruker vel lotion og greier også sa.... Hysteriet deres gir ungene astma og alkergi i tillegg til hud som blir oversensitiv! Gode mødre gjør ikke det mot barna sine! Kan nevne at jeg har tre barn, og ingen av de har astma eller allergi, har aldri trengt bodylotion og har aldri brukt opp så mye som en av de salverpøvene til såre stumper som man får i apotekpakkene. Selv har jeg aldri hatt verken uvi eller soppinfeksjon. Anonymous poster hash: 54125...258 5
Miss moneypenny Skrevet 31. januar 2014 #107 Skrevet 31. januar 2014 Jammen ikke rart at astma og allergi blir mer og mer vanlig da folk vasker underlivet til ungene med såper og olje hver dag, noen til og med to ganger daglig! Og bading hver dag ødelegger huden til barna. De bruker vel lotion og greier også sa.... Hysteriet deres gir ungene astma og alkergi i tillegg til hud som blir oversensitiv! Gode mødre gjør ikke det mot barna sine! Kan nevne at jeg har tre barn, og ingen av de har astma eller allergi, har aldri trengt bodylotion og har aldri brukt opp så mye som en av de salverpøvene til såre stumper som man får i apotekpakkene. Selv har jeg aldri hatt verken uvi eller soppinfeksjon. Anonymous poster hash: 54125...258 Jeg vil gjerne ha en link til forskningen som viser at underlivsvask fører til astma. 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #108 Skrevet 31. januar 2014 Hvem vasket underlivet til barna to ganger daglig? Jeg, som er voksen, har skrevet at jeg bytter truse to ganger daglig pga jeg bytter også etter trening. Er det det du har blandet inn?Anonymous poster hash: 81d01...0e8 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #109 Skrevet 31. januar 2014 Vi tørker støv av barna, vi...Anonymous poster hash: 7ebf5...ac8 11
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #110 Skrevet 31. januar 2014 Oj denne diskusjonen har jo sporet helt av. Lurte på hvilke hygienerutiner dere hadde på småbarna deres, og så ble det til seks sider med krangling om hvor ofte mor skal bytte truse...?Anonymous poster hash: b46fc...0f0 6
Miss moneypenny Skrevet 31. januar 2014 #111 Skrevet 31. januar 2014 Oj denne diskusjonen har jo sporet helt av. Lurte på hvilke hygienerutiner dere hadde på småbarna deres, og så ble det til seks sider med krangling om hvor ofte mor skal bytte truse...?Anonymous poster hash: b46fc...0f0 Kg på sitt beste... 2
Gjest Whitestripes Skrevet 31. januar 2014 #112 Skrevet 31. januar 2014 Oj denne diskusjonen har jo sporet helt av. Lurte på hvilke hygienerutiner dere hadde på småbarna deres, og så ble det til seks sider med krangling om hvor ofte mor skal bytte truse...?Anonymous poster hash: b46fc...0f0 Jeg tenkte det samme. Man kan ikke sammenlikne hvor fort eller hvordan voksne lukter i forhold til små barn. Voksne svetter, kvinner har ofte utflod, vi har mens og vi har kroppshår. Barn har ikke noe av dette. Snakk om å skyte spurv med kanon. Små barn klarer seg fint med lett vask nedentil daglig, i tillegg til dusj eller bad et par ganger i uka. At man vasker hender og ansikt er en selvfølge. Ærlig talt, for en hønsegård det er her inne. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #113 Skrevet 31. januar 2014 Skrubbe dem fri for bakterier du da? Såpe i underlivet er fyfyAnonymous poster hash: f7425...050 Det som er fyfy er ikke å vaske rumpa med såpe. Der er det masse bakterier som kan forville seg fremover hvor de ikke hører hjemme. Skikkelig ekkelt! Anonymous poster hash: d83d6...c55 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #114 Skrevet 31. januar 2014 Man kan bli litt "immun" mot egen kroppslukt, fordi den er der konstant. Men kvinneunderliv er da noe av det mest velkjent "luktende". Det finnes ingen luktfri mus!Anonymous poster hash: 81d01...0e8 Det lukter ikke noe bedre under en forhud etter en lang, svett dag...Anonymous poster hash: dc854...d0f 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #115 Skrevet 31. januar 2014 Det er spesiallaget såpe for å bruke i underlivet. Du bør ha fått med deg det.Anonymous poster hash: 1af59...f03 Noen her lever tydeligvis i steinalderen...blir helt sjokkert over hvor grisete enkelte fremstår. Noen tror man får bedre immunsystem av å være direkte møkkete. Herlig, Ikke rart det er mye forkjølelse og influensa som smitter om dagen. Folk vasker ikke hendene til ungene en gang...Anonymous poster hash: dc854...d0f 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #116 Skrevet 31. januar 2014 Det anbefales ikke at barn bader hver dag, da. Får ikke folk informasjon om sånn på helsestasjonen nå for tiden? Med olje i vannet gjør det ingenting Jenta mi lukter veldig fort, så hun sitter i stampen noen minutter minst annen hver dag, helst hver dag. Bader ordentlig 1-2 ganger i uka Anonymous poster hash: 2dc13...8ea 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #117 Skrevet 31. januar 2014 Med olje i vannet gjør det ingenting Jenta mi lukter veldig fort, så hun sitter i stampen noen minutter minst annen hver dag, helst hver dag. Bader ordentlig 1-2 ganger i uka Anonymous poster hash: 2dc13...8ea Godt å høre at man ikke er helt alene i denne tråden En del nordboere har en del å lære om hygiene fra resten av verden (og jeg er norsk). Anonymous poster hash: dc854...d0f 4
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #118 Skrevet 31. januar 2014 Jeg må flire litt av hele denne store diskusjonen om hvor ofte man skifter undertøy og om at man lukter høgg om man ikke gjør det minst en gang om dagen. Jeg skifter truse annahver dag og bruker truseinnlegg, og får stadig vekk kommentarer på at jeg lukter godt, så lukt bekymrer meg lite, egentlig.. Om noen sitter oppi skrævet på meg kan det jo være de synes det lukter litt, men det er ikke så ofte jeg jukker i trynet på hverken venner eller fremmede, egentlig.. Anonymous poster hash: f1952...b52 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #119 Skrevet 31. januar 2014 Jeg må flire litt av hele denne store diskusjonen om hvor ofte man skifter undertøy og om at man lukter høgg om man ikke gjør det minst en gang om dagen. Jeg skifter truse annahver dag og bruker truseinnlegg, og får stadig vekk kommentarer på at jeg lukter godt, så lukt bekymrer meg lite, egentlig.. Om noen sitter oppi skrævet på meg kan det jo være de synes det lukter litt, men det er ikke så ofte jeg jukker i trynet på hverken venner eller fremmede, egentlig.. Anonymous poster hash: f1952...b52 Så grunnen til at du bruker truseinnlegg, er fordi du ikke orker å skifte truse hver dag? Hva er det med verden? Anonymous poster hash: dc854...d0f 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #120 Skrevet 31. januar 2014 Siden det ikke finnes helsevitenskapelige grunner til å dusje så hyppig som vi gjør, burde andre hensyn trekkes inn i diskusjonen, Miljøaspektet tilsier at vi reduserer varmtvanns-forbruket og ikke pøser store mengder såpe ut i naturen. De moderne vaskevanene har noe hysterisk og uvettig over seg. Det er bare å forestille seg energikonsumet og forurensningen hvis alle i verden vasket seg like mye som oss. Man blir fort overfølsom mot kroppslukter og andre lukter når man bare lever i sterile miljøer.Anonymous poster hash: f7425...050 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå