Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Neste kontroll er 13. februar, så det er derfor jeg har i bakhodet at jeg ringer legen før den tid hvis jeg tror han bør se på det. Blir jo redd for hvordan det skal gå å presse ut en baby når jeg tydeligvis presser ut andre ting samtidig.. :vetikke:

Det var litt lenge, til, ja :/ Ville nok satset på en legetime før den tid, det skader jo ikke, tenker jeg :)

Må jo være ubehagelig å gå med også, tenker jeg, så kanskje det er noe som kan gjøres for å hjelpe litt med en gang? :) Kan nok være greit å forhøre seg litt om det, ja, som du sa du hadde tenkt til også ;) Greit å vite hva man skal forberede seg på, sånn sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var litt lenge, til, ja :/ Ville nok satset på en legetime før den tid, det skader jo ikke, tenker jeg :)

Må jo være ubehagelig å gå med også, tenker jeg, så kanskje det er noe som kan gjøres for å hjelpe litt med en gang? :) Kan nok være greit å forhøre seg litt om det, ja, som du sa du hadde tenkt til også ;) Greit å vite hva man skal forberede seg på, sånn sett :)

Gikk inn og bestilte legetime til neste uke nå (han hadde ikke ledig før 5.). Da har jeg i alle fall fått snakket med fagpersonell innen relativt grei tid. Og det er før lillemor rekker å melde sin ankomst også.

--------------------------------------------

Vi har vært veldig flinke i kveld! Har fått gjort masse inne på soverommet, så stua er full av ting vi har ryddet ut av soverommet :lol:

Mannen har støvsugd, jeg har tørket støv, har lagt på senga til lillemor og dekket over med pledd for å unngå støv. Det blir nok ikke gjort mye mer i dag, men i morgen tenkte jeg å få vasket gulvet og få flyttet tilbake det som skal være der inne. Og vaske over kommoden, det ligger ting på den nå, så jeg fikk ikke tatt den i stad.

Det kan se ut til at svigerfar tar turen hit neste uke og sover over noen dager. Han tenkte å hjelpe oss med bilkjøp, så planen er å bruke dagene på å reise og se på og prøvekjøre biler. Gleder meg til vi får oss bil! :nigo: Blir så greit å ikke måtte time alt i forhold til når neste buss/bane/tog går..

Nå er det snart natta her. Sto opp tidligere enn ellers i dag, jobber med å snu døgnet litt tilbake igjen. Og så skal jeg jo på vanngym igjen i morgen! :danse: Jeg er sikkert oppe ørtogførti ganger iløpet av natta med en "høydare" med våkentid mellom 04 og 05, men da er det forhåpentligvis noen oppdateringer på kg jeg kan kose meg med ;) Den natta jeg brukte på å rydde stille holdt jeg visst mannen våken uten å mene det.. Han våkner virkelig av ALT. Så da tør jeg ikke det!

Sov godt, damer! :sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk inn og bestilte legetime til neste uke nå (han hadde ikke ledig før 5.). Da har jeg i alle fall fått snakket med fagpersonell innen relativt grei tid. Og det er før lillemor rekker å melde sin ankomst også.

--------------------------------------------

Vi har vært veldig flinke i kveld! Har fått gjort masse inne på soverommet, så stua er full av ting vi har ryddet ut av soverommet :lol:

Mannen har støvsugd, jeg har tørket støv, har lagt på senga til lillemor og dekket over med pledd for å unngå støv. Det blir nok ikke gjort mye mer i dag, men i morgen tenkte jeg å få vasket gulvet og få flyttet tilbake det som skal være der inne. Og vaske over kommoden, det ligger ting på den nå, så jeg fikk ikke tatt den i stad.

Det kan se ut til at svigerfar tar turen hit neste uke og sover over noen dager. Han tenkte å hjelpe oss med bilkjøp, så planen er å bruke dagene på å reise og se på og prøvekjøre biler. Gleder meg til vi får oss bil! :nigo: Blir så greit å ikke måtte time alt i forhold til når neste buss/bane/tog går..

Nå er det snart natta her. Sto opp tidligere enn ellers i dag, jobber med å snu døgnet litt tilbake igjen. Og så skal jeg jo på vanngym igjen i morgen! :danse: Jeg er sikkert oppe ørtogførti ganger iløpet av natta med en "høydare" med våkentid mellom 04 og 05, men da er det forhåpentligvis noen oppdateringer på kg jeg kan kose meg med ;) Den natta jeg brukte på å rydde stille holdt jeg visst mannen våken uten å mene det.. Han våkner virkelig av ALT. Så da tør jeg ikke det!

Sov godt, damer! :sleeping:

Så bra at du fikk time, selv om det var dumt at de ikke hadde ledig tidligere :)

Dere er flinke som står på, blir bra hvis du får vasket gulv/kommode og flyttet ting tilbake i morgen, da ^^

Jippiii! Gled deg til dere får bil, du kommer til å fortrenge ganske fort hvor tungvindt det var å ikke ha det :fnise:

Kos deg på vanngym i morgen ^^ Håper du får sove godt gjennom natta, eller hvertfall at du får nok søvn til å føle deg uthvilt i morgen :) Dumt at du var så uheldig å holde mannen våken da, her er det motsatt, han sover gjennom alt (inkludert at jeg støvsugde rett utenfor soveromsdøra en dag) mens jeg våkner sååå lett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at dere skal prøvekjøre biler. Hvilken typer da?

Fikk du sove inatt? Håper det!

Kos deg på vanngym!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med bilprøving! Kjekt å få med svigerfar som hjelp, lett å se seg blind på evt. feil og mangler når en kjøper ting som ny bil og bolig! :) Skulle ønske jeg hørte mer på bilvante far og bror da vi kjøpte vår Peugeot i sommer, knallbra bil sett bort i fra det elektriske... Orkester og disco fremme i dashbordet pga sensorer som klikker og nå har bagasjeluka begynt å åpne seg for hver gang vi låser opp bilen og åpner førerdøra -.- Vær kritisk, det lønner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med bilprøving! Kjekt å få med svigerfar som hjelp, lett å se seg blind på evt. feil og mangler når en kjøper ting som ny bil og bolig! :) Skulle ønske jeg hørte mer på bilvante far og bror da vi kjøpte vår Peugeot i sommer, knallbra bil sett bort i fra det elektriske... Orkester og disco fremme i dashbordet pga sensorer som klikker og nå har bagasjeluka begynt å åpne seg for hver gang vi låser opp bilen og åpner førerdøra -.- Vær kritisk, det lønner seg!

:fnise: Høres ut som en bil med.... sjarm? :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til på biltitting 😀

Vi har et stort tre som det sitter to ugler i, og søte små dyr nede på "bakken", på rommet til bonusjenta! Kjøpte det på ebay også! Wallstickeren altså 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk time, selv om det var dumt at de ikke hadde ledig tidligere :)

Dere er flinke som står på, blir bra hvis du får vasket gulv/kommode og flyttet ting tilbake i morgen, da ^^

Jippiii! Gled deg til dere får bil, du kommer til å fortrenge ganske fort hvor tungvindt det var å ikke ha det :fnise:

Kos deg på vanngym i morgen ^^ Håper du får sove godt gjennom natta, eller hvertfall at du får nok søvn til å føle deg uthvilt i morgen :) Dumt at du var så uheldig å holde mannen våken da, her er det motsatt, han sover gjennom alt (inkludert at jeg støvsugde rett utenfor soveromsdøra en dag) mens jeg våkner sååå lett :P

Tenker at jeg fortsetter på ryddinga når jeg kommer hjem fra vanngymen (gitt at jeg ikke er utslitt, haha). Soverommet vårt gikk overraskende fort å fikse opp i, for der har vi egentlig bare holdt på én kveld. Badet er vi jo ennå ikke fornøyde med, og der har vi holdt på i over en uke. Gjenstår heldigvis veldig lite der nå :)

Våknet en del i natt også, men jeg har skjønt at hvis jeg spiser en frukt når jeg våkner og har litt vondt i magen, kan det gjøre at jeg sover bedre. Virker som om jeg får vondt i magen når det er lenge siden jeg har spist (og hvis jeg spiser for mye). Så i natt gjorde det at jeg sov fire timer sammenhengende! Har selvsagt sovet mer enn det også, for vi la oss rundt 11 i går kveld, men deilig med så mye søvn i ett :nigo:

Så gøy at dere skal prøvekjøre biler. Hvilken typer da?

Fikk du sove inatt? Håper det!

Kos deg på vanngym!

Vi har ikke bestemt oss for en spesifikk modell eller et spesifikt merke, foreløpig er vi åpne for alle stasjonsvogner nyere enn 2010 med automat. Skal være driftsikker, familievennlig, helst ikke bruke for mye drivstoff, og så er gubben gira på navigasjon innebygget. Men det siste er ikke et krav, da. Og så vil vi helst ikke at den skal ha gått altfor langt. En av bilene vi har tittet på på finn er faktisk en Kia Cee'd! ;)

Ja, har sovet mye bedre i natt :nigo: Ser at du dessverre ikke var like heldig? Håper det bedrer seg for deg snart!

Lykke til med bilprøving! Kjekt å få med svigerfar som hjelp, lett å se seg blind på evt. feil og mangler når en kjøper ting som ny bil og bolig! :) Skulle ønske jeg hørte mer på bilvante far og bror da vi kjøpte vår Peugeot i sommer, knallbra bil sett bort i fra det elektriske... Orkester og disco fremme i dashbordet pga sensorer som klikker og nå har bagasjeluka begynt å åpne seg for hver gang vi låser opp bilen og åpner førerdøra -.- Vær kritisk, det lønner seg!

Oi, det var jo ikke bra! Kjøpte dere privat eller via forhandler? Kan det være at dere kan få igjen noe på forsikring ved å fikse den?

Ja, vi er jo ikke akkurat bilkyndige selv, så det er veldig bra å få hjelp! Dessuten tror jeg svigerfar kjeder seg veldig, for han er pensjonert, så han virker bare glad for å kunne ta turen :) Koselig med besøk uansett, da, så lenge jeg ikke forventes å være veldig flink vertinne på noe vis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på biltitting

Vi har et stort tre som det sitter to ugler i, og søte små dyr nede på "bakken", på rommet til bonusjenta! Kjøpte det på ebay også! Wallstickeren altså

Høres veldig fint ut! Jeg så en del trær da jeg var inne og tittet, og det er så koselig med litt av naturen inn på rommet, selv om det bare er i tegnet versjon :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var jo ikke bra! Kjøpte dere privat eller via forhandler? Kan det være at dere kan få igjen noe på forsikring ved å fikse den?

Ja, vi er jo ikke akkurat bilkyndige selv, så det er veldig bra å få hjelp! Dessuten tror jeg svigerfar kjeder seg veldig, for han er pensjonert, så han virker bare glad for å kunne ta turen :) Koselig med besøk uansett, da, så lenge jeg ikke forventes å være veldig flink vertinne på noe vis ;)

Vi kjøpte den privat, men har ingen følelse av at det var et katta i sekken-kjøp, heller at det bare er en generell svakhet hos Peugeot. Broren min hadde Peugeot tidligere og opplevde selv det med discolys i dashbordet som følge av dårlig elektronikk, men siden det var en vesentlig gamlere modell tenkte jeg det ikke ville bli noe problem på vår (2007 mod).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte den privat, men har ingen følelse av at det var et katta i sekken-kjøp, heller at det bare er en generell svakhet hos Peugeot. Broren min hadde Peugeot tidligere og opplevde selv det med discolys i dashbordet som følge av dårlig elektronikk, men siden det var en vesentlig gamlere modell tenkte jeg det ikke ville bli noe problem på vår (2007 mod).

Ok, da skal jeg notere meg at vi holder oss unna Peugeot ;) Tror jeg uansett bare har sett én til salgs på finn via forhandler til nå, så sannsynligvis blir det en annen bil. Gubben er jo den som har flest krav til bilen, tross alt, og han så ikke ut til å være storfan da jeg viste ham den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det gikk så fort med soverommet da, så får dere ta det litt i etapper etterhvert som dere orker :)

Samme greia her, at jeg får vondt i magen både hvis jeg er sulten og hvis jeg er for mett :P Men orker ikke stå opp om natta og lage mat, så som regel er jeg dødssulten når jeg står opp :dry:

Høres ut som greie kriterier å ha til en bil :) Eneste jeg føler den nye bilen vår mangler er innebygd navigasjon, det hadde vært superkjekt å ha :jepp: Når det kommer til det med drivstoff, husk at det bilforhandler oppgir i forbruk ikke vil være helt realistisk, for det er testet på verksted, mener jeg på, ikke faktisk kjøring ;) Selv på langkjøring har ikke vi sjangs til å komme oss ned på det forbruket ;)

Morsomt at svigerfar kan få hjelpe dere, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang vi skal kjøpe bil skal vi garantert ha hengerfeste og mulighet til å ha takboks på bilen. Det er så sykt kjedelig å måtte låne bil av andre hver gang man skal hente et litt stort møbel eller hente materialer :P Takboksen kan være kjekk når bagasjerommet er stappet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Google maps på mobil er mye bedre enn innebygget navigasjon uansett, iallefall hvis bilen er av litt eldre modell og kartene ikke er så oppdatert.

Lykke til med jakten! :reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang vi skal kjøpe bil skal vi garantert ha hengerfeste og mulighet til å ha takboks på bilen. Det er så sykt kjedelig å måtte låne bil av andre hver gang man skal hente et litt stort møbel eller hente materialer :P Takboksen kan være kjekk når bagasjerommet er stappet ;)

Det har jeg ikke tenkt på! Har tenkt at alle biler har mulighet til å sette på takboks, men det er jo ingen selvfølge. Må si ifra til gubben om det også! Takboks er nok det viktigste for oss, hengerfeste kommer lenger bak i "køen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det gikk så fort med soverommet da, så får dere ta det litt i etapper etterhvert som dere orker :)

Samme greia her, at jeg får vondt i magen både hvis jeg er sulten og hvis jeg er for mett :P Men orker ikke stå opp om natta og lage mat, så som regel er jeg dødssulten når jeg står opp :dry:

Høres ut som greie kriterier å ha til en bil :) Eneste jeg føler den nye bilen vår mangler er innebygd navigasjon, det hadde vært superkjekt å ha :jepp: Når det kommer til det med drivstoff, husk at det bilforhandler oppgir i forbruk ikke vil være helt realistisk, for det er testet på verksted, mener jeg på, ikke faktisk kjøring ;) Selv på langkjøring har ikke vi sjangs til å komme oss ned på det forbruket ;)

Morsomt at svigerfar kan få hjelpe dere, da :)

Den delen overlater jeg gladelig til svigerfar ;) Han har kjøpt en del biler, så han har litt peil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Google maps på mobil er mye bedre enn innebygget navigasjon uansett, iallefall hvis bilen er av litt eldre modell og kartene ikke er så oppdatert.

Lykke til med jakten! :reise:

Det går vel an å oppdatere kartene via kabel? Hvis vi ikke har navigasjon i bilen blir det å kjøpe gps. Vi bruker mobilene til så mye annet at vi har bedre av å "frigjøre dem" fra den funksjonen i det minste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel an å oppdatere kartene via kabel? Hvis vi ikke har navigasjon i bilen blir det å kjøpe gps. Vi bruker mobilene til så mye annet at vi har bedre av å "frigjøre dem" fra den funksjonen i det minste :P

Det er mulig, har ikke prøvd. I :hjerte: google maps, det er fantastisk praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang vi skal kjøpe bil skal vi garantert ha hengerfeste og mulighet til å ha takboks på bilen. Det er så sykt kjedelig å måtte låne bil av andre hver gang man skal hente et litt stort møbel eller hente materialer :P Takboksen kan være kjekk når bagasjerommet er stappet ;)

Samme her! Savner virkelig hengerfeste, og det koster jo flesk å montere...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt bekymret i dag pga lite bevegelse fra lillemor siden i natt. Prøvde å drikke saft, ligge på ryggen, ligge på siden, sitte framoverbøyd osv uten å få noe særlig respons.

Endte opp med å ringe jordmor og fikk beskjed om å drikke et glass til og så legge meg på siden uten tilgang på tv, mobil eller musikk. I en time skulle jeg ligge sånn og telle spark.

Fikk rundt ti spark i tillegg til litt romstering, så jordmor var fornøyd med det da jeg snakket med henne igjen. Jeg syns lillemor fremdeles er litt rolig, men jeg er ikke fullt så bekymret lenger :)

I tillegg har slimproppen gått i dag! Det er jo spennende, det også! Hun kommer nok ikke helt ennå likevel, for jeg fikk høre fra jentene på fb at det kan skje flere uker før det skjer noe mer. Frøet er jo ikke engang ferdig utviklet, så hun har å holde seg inne i minst 8 dager til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...