Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vært flink og tatt EL-tester hver dag, dog til forskjellige tidspunkt. Har ikke hatt noen flere positive EL-tester etter 16. april, så jeg håper at det løsnet et egg da. Eller egentlig helst et par dager etter, for vi hadde oss to dager før, og så to dager etter, men ikke akkurat på EL :glare:

Har regnet litt på når jeg har IKM. I henhold til den syklusen jeg hadde før jeg begynte på p-piller (28 dager) skal jeg ha TR nå på lørdag, 26. april. I henhold til EL og en lutealfase på 14 dager er IKM om en uke, altså onsdag 30. april. Kjente i dag at jeg plutselig ble litt emotional, da jeg satt og gråt til en film. Jeg pleier omtrent ikke å gråte til filmer. I scenen ofret en mor seg for å redde barnet sitt, det har nok litt å si det også..

Uansett kommer jeg til å fortsette med EL-tester fram til jeg får mensen (eller kanskje to blå, men jeg har ikke de høyeste håpene om det mtp dårlig match mellom sengekos og EL). Det kan jo være at kroppen lurer meg igjen, og ikke slapp noe egg i det hele tatt. I så fall vil jeg få med meg neste dropp! Blir nok mensenbeskyttelse fra fredag i tilfelle TR skulle dukke opp litt før tiden. Håper bare jeg slipper å gå med beskyttelse en hel mnd igjen pga rar syklus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager før el er da ikke dårlig match. det var det som klaffet for oss, og se hvor jeg er nå! Det er god timing! :nigo: får håpe egget slapp da, så er muligheten der hvert fall :hjertesmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å ta el-test i går kveld (jeg fortsetter med dem fram til jeg får tr eller evt ny positiv), men tok nettopp en blendahvit test igjen. Pga forventet alkohol i dag tok jeg en graviditetstest i dag tidlig, og den var like hvit.

Hadde skikkelig mensenmage på torsdag, så jeg trodde kanskje jeg fikk tr på første antatte ikm. Det er i dag, og jeg har foreløpig ikke sett noe til tanta. Så da satser jeg på at tirsdag/onsdag er mer korrekt ikm! Kan jo være at jeg er heldig som deg, studenten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom på i stad at ikm sannsynligvis var tirs/ons, og jeg har glemt å teste! Sikkert fordi jeg ikke tror det skjer noe denne runden heller. Har satt fram kopp og test til jeg står opp, da. Tror, som sagt, at syklusen tuller igjen, men jeg må da teste likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var negativt svar på g-testen, og også på el-testen som jeg tok senere på dagen. Var en bitteliten skyggestrek på el-testen, men g-testen var blendahvit. Akkurat som forventet, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 36. Har hatt noen dager innimellom hvor jeg har vært sikker på at TR har kommet, og så har det ikke vært noe likevel. Kan ikke gjøre annet enn å vente, men jeg håper virkelig jeg slipper å vente tre uker til, sånn som sist..! Dersom jeg nå har 8 ukers sykluser vil jeg i alle fall slippe TR mens jeg er på solferie i sommer :P Må vel se på det eneste lyspunktet som finnes? :fnise::grine::glare::bond:

Har vært litt dårlig på å følge opp dagboka, men jeg tror det kanskje er en god ting. Det betyr i alle fall at jeg så langt ikke har blitt sånn som jeg var for halvannet år siden. Da kunne jeg begynne å gråte av å se et lite barn i barnevogn. Veldig deilig å kjenne at jeg tar det hele med ro foreløpig! Jeg kjenner riktignok meg selv, så om det ikke blir noe tegn til positive tester på et par måneder til begynner jeg nok å bli rastløs.. Til tross for at jeg snart går inn i min fjerde måned som prøver, er jeg fremdeles på pp2. Skulle ønske jeg hadde sluttet på p-piller før, bare sånn at syklusen i alle fall var "bankers".. :frown: :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Syklus er noe dritt og venne kroppen sin til igjen! Tenk, at vi FRIVILLIG stapper i oss P-piller og går mot kroppens egen produksjon?? Det er helt sykt :/ Noen lange sykluser, så er den back on track igjen, bare vent å se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, så kjedelig. Ser at din syklus er ute og sykler også. Får håpe det løsner.. Ble mye bokstavelig utilsiktet humor her, men ønsker deg masse lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart at vi trygler legen om p-piller så snart vi begynner å ha sex, men så snart sexen får et høyere formål er det bare kluss pga pillene.

Jeg har fortsatt å teste for el nesten hver dag etter at jeg fikk positiv el-test. Fikk en liten topp for en liten stund siden, men den ble aldri helt positiv da. Problemet er at jeg tror jeg glemte å skrive ned når dette var.. Kanskje tirsdag forrige uke? I så fall beregner jeg "ny ikm" til tirsdag neste uke. Må bare flytte datoer mentalt så jeg ikke begynner å stresse..

Håper alle får regelmessige sykluser og el til rett tid fra...nåh! *knipse* Funket det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok g-test i dag, kritthvit. Er så usikker på når ikm egentlig er.. Tror kanskje jeg må flytte den til neste lørdag, for jeg er faktisk ikke sikker på om jeg hadde nesten positiv el-test tirsdag, lørdag eller en dag imellom. Får se om jeg klarer å holde meg rolig uansett, merker at jeg begynner å blo utålmodig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi fortsatt er i samme situasjon.. Krysser fingre for deg! Har lyst til å si at jeg testet i 3 uker sist gang før mensen kom, visste ikke da når EL var. Fikk ikke positiv test før jeg var 4 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da kanskje det er et bittelite håp likevel? Jeg har vel mer eller mindre kommet fram til at det ikke er en eneste forandring i kroppen min som jeg tror ikke kan komme av andre ting enn en graviditet. Tar tester iblant, og de er foreløpig negative. Tar EL-tester omtrent hver dag, da, hvis jeg husker det. Har ikke truffet på noen flere "topper" i farge der denne pp, hehe. Det er jo i alle fall bra!

4 uker å vei er jo en stund, jeg er jo på syklusdag 43 nå. så det burde ha vært en positiv test om det er noe. Med mindre jeg hadde el andre gangen det var litt positivt på el-testen. Da skrev jeg jo ikke ned noenting, herligheten så teit jeg er :P Så 4 uker på vei kan være to uker fram i tid eller noe sånt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fremdeles. Håper jo jeg snart får tr, bare at den kanskje kommer før eller etter 17.mai? Litt kjipt å få den mens jeg går i tog eller ikke kan gå fra med det første..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...