Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Den siste uka eller så har det kommet blod på papiret hver gang jeg har pusset nesa. Har gått og snufset i mange uker, som så mange andre, så det kan godt være at slimhinnene mine er lei av å bli forstyrret med pussingen. Samtidig kan det vel kanskje også være et tegn på graviditet om man blør neseblod? Jeg har jo ikke akkurat blødd neseblod i den forstand at det kommer ut av nesa av seg selv, men det er, som sagt, blod på papiret hver gang. Vet ikke helt hva jeg tror, er sikkert bare så lei av å vente på tr at jeg har lett etter noe som forklarer at jeg er sen..

Men i ag våknet jeg opp til friskt blod på papiret da jeg gikk på do! :hurra: Har alltid pleid å ha brunt først, men min versjon av "alltid" har jo innebært p-piller så langt tilbake som jeg kan huske. Jaja. Enten er det sånn en festeblødning ser ut, eller så har jeg endelig kommet til pp3! :-D Jeg antar det siste, så jeg skal regne litt på sykluslengder og tidspunktene jeg hadde for el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppsummering av datoer for meg:

Siste pille: 19.01.

Bortfallsblødning/TR 22.01.

Forventet EL var ca 05.02.

Forventet IKM var 19.02.

Faktisk EL var ca 01.02.

(Mottok babystøv fra Studenten 25.02. <3)

Faktisk TR 29.03.

Sykluslengde PP1: 66 dager

Forventet EL PP2: 12.04.

Forventet IKM PP2: 26.04.

Faktisk EL PP2: 16.04.

Faktisk TR PP2: 15.05.

Sykluslengde PP2: 47 dager.

Vel, det går i alle fall nedover med antall dager i syklusen. Igjen, jeg håper virkelig at ting stabiliserer seg nå.

Forutsatt at jeg får normal syklus på 28 dager nå, er forventet EL 29.05., og forventet IKM 12.06. Oppretter likegodt en tråd for IKM Juni, jeg da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går fremover med sykluslengdene da! Sikkert bare litt rusk i maskineriet etter p-pillene ;) Det ser jo ut til at EL i siste syklus kom omtrent som forventet, men at lutealfasen din var veldig lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Skal sørge for å ta el-tester hver dag i denne pp også, så jeg ser om lutealfasen blir kortere, som antatt. Heldigvis er det bedre med lang lutealfase enn kort, sånn at et egg rekker å feste seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig ser det ut til at jeg nå har tilnærmet normal mensen - hurra! Regner med å få en "etterdønning" i morgen etterfulgt av rester fram til ca 22.05. Så blir det på'an igjen med el-tester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tror jeg jinxet det :( Omtrent ingenting i dag. Ikke noe friskt blod i det hele tatt, selv om jeg måtte bruke tampong i går. Eller var det forigårs? :/

Jaja, jeg håper at tr inkludert rester tar ca 7-8 dager, da er jeg tilbake til normalen for tr i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste dag med rester var på fredag, så omtrent normal lengde nå! :)

Begynner å teste for el i kveld eller i morgen. Har alt begynt å legge inn aksjer, bare sånn i tilfelle el egentlig er for tidlig ute for min del. Tviler, men bedre med litt for mye! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! Her virker det som EL er i gang igjen, selv om fertilitetsmonitoren tror syklusene mine nå er på 43 dager.. Så krysser fingre for at kroppen din er på riktig vei nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommer91

Hei. Slenger meg på her jeg også :D Spennende å følge med hvordan det går med dere som også prøver. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at EL ser ut il å være igang igjen, Tally! Selv om syklusen er lang er det bedre enn en kort syklus med for kort lutealfase :) aller ikke noen EL, ikke minst!

Tok en liten EL-test i dag tidlig (glemte å ta den i går kveld), og den hadde i alle fall en svak strek. Skal teste igjen nå snart, har bare ikke tid helt ennå. Får se hva testen viser da. Forventer EL om to dager dersom syklusen er gjennomsnittlig (28 dager). Krysser fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fremdeles på eggløsning.. Tester to ganger om dagen nå, bare for å virkelig se at vi treffer blink. Og for å skjønne egen syklus litt bedre. Det eneste jeg vet temmelig sikkert er at også denne syklusen blir lenger enn normalt :( Skal på tre ukers solferie i sommer, håper virkelig ikke jeg ender opp med superlang TR mens jeg er borte!

Sååå mange som har blitt gravide i mai! Kjenner jeg blir litt misunnelig på de som har fått positiv test etter bare én eller to prøveperioder. Riktignok er jeg egentlig i pp3 nå, men jeg begynte jo faktisk i slutten av januar. Så jeg kunne ha vært et sted mellom pp4 og pp5 om syklusene mine hadde vært normale (som de alltid har vært før)! :glare::bond:

Jaja, nå er det sommer og sol og jeg kan i alle fall nyte litt deilig vin og sushi på terassen hvis jeg vil det, får heller lene meg på den gleden, hehe! :sol:

Ha en fin dag, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Jeg forstår veldig godt at du blir misunnelig. Jeg skulle gjerne ha ventet noen måneder med å bli gravid hvis det betydde at noen som hadde prøvd lenge ble gravide i stedet! Det er faktisk litt urettferdig at noen må slite lenge for noe som andre ikke trenger å tenke på engang...

Kan ikke gjøre så mye annet enn å legge igjen litt babystøv her :strix: Håper EL med gullegget kommer snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for babystøvet! *samler opp hvert eneste lille korn av støv*

Ja, jeg er veldig glad på alles vegne, og kanskje spesielt de som har prøvd lenge og endelig fått det til! Håper jeg får følge etter dere når juni kommer, og at gullegget godgjør seg inni meg nå, og bare bruker litt ekstra tid på å slippe fordi det skal bli perfekt! *krysse fingrene* :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender babystøv herfra også :) Lille eggy er på vei straks! ;) (Gutten på 21 mnd kaller egg for eggy om dagen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, tar imot alt babystøv med åpne armer!! :D

Er på syklusdag 16 i dag (lørdag). Har besøk denne helgen, så jeg vet ikke om jeg får til å teste etter EL i skjul :/ Skulle hatt EL 29. ved gjennomsnittlig syklus, så nå vet jeg at jeg sannsynligvis ender opp med lenger syklus denne gangen også. Krysser fingrene for at det ikke gjør noe, og at jeg sitter med to blå før sommerferien begynner!

Alt bra med deg, Miss? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fremdeles ikke noen eggløsning på gang her.. Har hatt litt mer utflod enn ellers de siste to-tre dagene, da. Fikk ikke testet etter el i går ettermiddag/kveld, men testet på morgenen både i går og i dag. Teste igjen etterpå, men var ikke antydning til el i dag tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...