Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Ååå, nam med smultring! Hadde en periode hvor jeg kjøpte nystekt smultring hver dag, la på meg fem kilo den vinteren :sjokkert:

Ææ ikke si det a, jeg stappa i meg FEM smulteringer i helga.... OG berlinerbolle, OG burger. OG kakao.

Herregud. Jeg har ikke spist noe slik i hele ÅR, også tar jeg alt det der på én dag.. Æææ. Nå må jeg slutte igjen. :fnise: jeg som syns jeg var flink og har gått ned 4 kg siden november. Uten å bevege meg, heheh. spørs om jeg spiste de på meg igjen i helga, woooops.

Men nå syns jeg TR kan komme til deg snart så du får kommet i gang med EL-testing :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du er klar, Kaffemor! Etter fem år er det fortjent med litt videreføring av gener! Jeg har alltid drevet og sett for meg hvordan eventuelle barn av meg og daværende kjæreste kan komme til å se ut, basert på barnebilder av oss. Samboeren min hadde helt lyst hår og superrøde kinn, jeg ble født med helt mørkt hår. Tror vi kan få søte barn, da, bare håper de ikke arver skihoppet jeg har plantet midt i fjeset :P Har du begynt å tenke sånne ting, eller er det kanskje bare jeg som er litt sær på sånt? Samboeren mener barna våre må få hans øyne, ettersom han alltid får komplimenter for dem. De er flotte, men jeg vil jo gi dem mine også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, Studentprøver! Veldig behagelig å slippe å ha mensen, men det setter jo også en stopper for noe jeg ønsker meg mye mer!

Haha, ikke tenk på de smultringene, jeg spiste dem daglig over laaang tid. Hele vinteren! Sykt godt med nystekte smultringer, men jeg måtte bare ha en egen avvenning fra dem til slutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er klar, Kaffemor! Etter fem år er det fortjent med litt videreføring av gener! Jeg har alltid drevet og sett for meg hvordan eventuelle barn av meg og daværende kjæreste kan komme til å se ut, basert på barnebilder av oss. Samboeren min hadde helt lyst hår og superrøde kinn, jeg ble født med helt mørkt hår. Tror vi kan få søte barn, da, bare håper de ikke arver skihoppet jeg har plantet midt i fjeset :P Har du begynt å tenke sånne ting, eller er det kanskje bare jeg som er litt sær på sånt? Samboeren mener barna våre må få hans øyne, ettersom han alltid får komplimenter for dem. De er flotte, men jeg vil jo gi dem mine også :P

Hehe duu jeg titter i vei på alt bra barnevogner, bilseter, senger og barnebilder :ler: Haha!

Jeg håper barna arver samboers øyne. Han har de vakreste øyevippene jeg har sett. Typisk at gutter har sånne fine lange med perfekt vipp som jeg må bruke laang tid på badet for å få :fnise: Men håper de arver noe fra meg også da. Hvis det vi får en jente håper jeg hun arver min figur. Kvinnene i min familie er mye nettere enn de i hans om du skjønner? Men generelt synes jeg samboer er finere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arvet noen poser med klær som er sortert etter str og lagt inn i en oversikt som jeg deler med sambo. Listoman! Må vite at jeg ikke ønsker meg klær til lille, framtidige spire og aldri får brukt dem fordi jeg har for mye i den størrelsen :)

Jeg håper på en fin miks av begge. Hans høyde, min figur fra jeg var yngre, men hans forbrenning :P Syns vi begge har masse som bør og ikke bør videreføres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, hvis jeg har regnet korrekt er jeg på syklusdag 48 i dag. Heier på at TR kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Lenge siden pille slutt Spiremor? Bare tittet forsiktig innom og så syklusdag 48, hørtes nesten ut som meg, rekorden er 105, hvis jeg ikke husker feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet nettopp (sent i januar). Fikk en slags mensen da jeg sluttet på pillene, men ikke som jeg har pleid å få. Den var mye mildere og kortere. Siden da har jeg ikke hatt noen besøk av TR. er med andre ord i første prøveperiode, selv om mange venter til etter at man har fått mensen igjen og syklusen er mer stabil. Har alltid vært stabil før når jeg har tatt pauser med pillen for å sjekke at jeg får mensen som normalt, så det er i grunn litt irriterende å oppleve det nå.. Typisk, hehe.

105 dager er leeeenge! Jeg tenker at jeg lar det gå en stund til før jeg evt drar til legen og dobbeltsjekker at alt er normalt og at det bare er kroppen som tilbakejusterer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Da er det helt normalt. Kroppen bruker litt tid på og komme inn i normale sykluser igjen, mulig du ikke har hatt El heller. Ja, 105 dager er kjempe lenge, men helt normalt ved manglende el, som jeg er plaget med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Spiremor! Jeg følger deg gjerne! :)

Jeg hadde syklus på 124 dager før forrige tr. :ler: Det var tøft! Men hadde hatt sykluser på 40-60 dager før det, så det er litt trøbbel i tårnet her :P

Du kan jo også prøve å tempe, kanskje det vil bekrefte om du har el i de neste syklusene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok bare kroppen din som er litt i kaos på grunn av pillene :) Får sikkert "sjokk" når den ikke lengre får tilført alle hormonene ;)

Men skjønner det er kjipt å vente på TR. Kan tenke meg det er litt stress også? Om min mensen er bittelitt forsinket blir jeg så stressa for at det skal komme uten at jeg merker det. Så da ender det opp men at jeg går på do kjempe ofte og styrer med helt unødvendige truseinnlegg o.l :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, går rundt med truseinnlegg i frykt for å få TR helt plutselig og blø igjennom. Det er så ubehagelig, det! Har alltid med meg en liten pung med diverse bind, tamponger, smertestillende og en ekstra truse i. Er i alle fall godt forberedt!

Hadde helt faste sykluser på ca 28 dager før, men begynte på p-piller etter at TR hadde tullet i tre måneder. Det tok lenger og lenger tid før TR kom, og siste mnd før jeg begynte tok det seks uker. Da var jeg og daværende kjæreste temmelig svette! Jeg var 18 og ikke særlig keen på graviditet, haha.
I alle kontrollperioder jeg har pålagt meg selv for å sjekke at alt fungerer som det skal, har jeg fått TR som jeg skulle til korrekt tidspunkt (28-dagers syklus). Så, som jeg har skrevet før, det er veldig typisk og irriterende at TR klusser nå som det faktisk teller!

Jeg tok EL-tester tidligere i denne perioden, og da fikk jeg positiv 31.01. etter å ha fått første blødning etter pilleslutt 22.01. De to strekene var nesten like, selv om ikke teststreken var mørkere enn kontrollstreken. Men den var tatt på morgenurin, for da visste jeg ikke at EL-tester skal tas på ettermiddagen. EL-testene dagen før og dagen etter var mye svakere, så det må ha vært da jeg i utgangspunktet hadde EL. Kan jo selvsagt være at egget aldri slapp, og at jeg fremdeles ruger på det, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at det hender kroppen prøver å gå el, og at det da kan bli syklus som du har nå. Da prøver den som regel på el igjen etterhvert. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremdeles ikke noen TR, men jeg har heller ikke testet for EL. Tenker at det kanskje ikke er nødvendig ettersom jeg har hatt positiv én gang denne syklusen. Tviler på at jeg får enda en EL. Kan skje, selvsagt, men jeg tviler. Venter heller litt til. 22. er det to mnd siden jeg fikk TR sist. Har jeg ikke fått Tr innen da tenker jeg at jeg bestiller legetime. Så får jeg dobbeltsjekket at det ikke er noe rart på gang. Eller en graviditet som ikke liker graviditetstester :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut! Skader jo ikke med en legetime :) Selvom jeg har hørt at det er veldig naturlig at det blir kluss i systemet. Irriterende, men naturlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenkte jeg skulle lure ut tr i dag, og hadde på meg hvitt undertøy. Funket ikke.. Teite tr som ikke vil gi meg neste pp!

For sikkerhets skyld tar jeg en ny graviditetstest igjen i morgen. Jeg tror jo ikke det er noen spire der, men jeg vil bare sjekke igjen for å være heeelt sikker. Må også sjekke når legen min har ledig time neste gang. Han er superpopulær og jobber bare tre dager i uka, så det er ikke så lett å få time på kort varsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og testen var negativ, som forventet. Jaja. Når enn neste pp blir, skal jeg sørge for å teste for el hver eneste dag! Og fortsette testene etter at de har gått ned i tilfelle egget ikke slipper (det kan jo ha skjedd denne gangen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg virkelig tante rød har holdt deg på pinebenken lenge nok! :kjefte:

Håper det skjer noe snart, så du kan få begynne på en ny og frisk PP :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Har blitt litt moody, kan være det betyr at tr endelig nærmer seg. Alternativt at jeg bare er sinna fordi jeg må venne meg av med sjokolade :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...