Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Joda OUL regnes vel som en kontroll det også. Kontroll av babyen vel og merke, men det er jo ikke nødvendig med BT, urin og vekt av mor så ofte i begynnelsen. :)

Jeg synes bare det er rart at det først er i uke 24 at jeg skal få tatt første måling av symfyse-fundus-mål. I første svangerskap tok jo jordmor mål av det i uke 16. Greit å følge med fra starten av at man vokser som man skal. Men, jeg er ikke begymret altså, magen min er jo litt større enn sist på samme tid, så det vokser vel helt fint. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda OUL regnes vel som en kontroll det også. Kontroll av babyen vel og merke, men det er jo ikke nødvendig med BT, urin og vekt av mor så ofte i begynnelsen. :)

Jeg synes bare det er rart at det først er i uke 24 at jeg skal få tatt første måling av symfyse-fundus-mål. I første svangerskap tok jo jordmor mål av det i uke 16. Greit å følge med fra starten av at man vokser som man skal. Men, jeg er ikke begymret altså, magen min er jo litt større enn sist på samme tid, så det vokser vel helt fint. :P

Det tok jordmor på meg i dag! 22 cm. Var litt over den røde streken, så hun var fornøyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte om det nå i uke 12 (det står jo fra uke 12 i det skjemaet) men det pleide han visst ikke å gjøre.. :) men er jo ikke så mye det hadde blitt uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo rart når det står en graf i skjemaet hele veien. Jeg ligger temmelig midt på grafen foreløpig. Får se hvor lenge det holder, for nå har jeg syyykt lyst på browniesrøre! Vurderer å lage det nå... Bare mumse det i meg uten å steke noen kake..! Mmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo rart når det står en graf i skjemaet hele veien. Jeg ligger temmelig midt på grafen foreløpig. Får se hvor lenge det holder, for nå har jeg syyykt lyst på browniesrøre! Vurderer å lage det nå... Bare mumse det i meg uten å steke noen kake..! Mmm!

Jeg støtter den eventuelle beslutningen for å gjøre det - haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter den eventuelle beslutningen for å gjøre det - haha!

Ble ikke noe røre på meg, for vi har et problem med det elektriske anlegget, så jeg kunne ikke bruke mikseren.. Orket ikke piske eggedosis for hånd :P En annen dag, da! Mmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel: klageinnlegg!

I går hadde jeg skikkelig vondt i området rundt solar plexus da jeg sto opp. I tillegg var jeg plutselig så kvalm at jeg måtte bruke aktiv pust for å ikke spy de første to timene av dagen. Begge deler ble bedre utover dagen, men magen var litt hard og rar (både den fysiske magen og formen min).

Fikk litt kortere lunte enn ellers av det, og da hjalp det lite at et par av ungene på jobb trasset i går. Hun som fikk begeret til å renne over nektet å gå ut til de andre da jeg ba henne om det, og satte seg ned da jeg prøvde å leie henne ut. Da løftet jeg henne opp og bar henne ut til de andre. Det angrer jeg på i dag.

Våknet litt før 05 og måtte tisse. Da kjente jeg at ryggen var helt ødelagt, og var som et stort blåmerke. Sleit med å sovne igjen pga det, og da jeg endelig fikk det til tok det ikke lang tid før vi våknet av jenta i naboleiligheten.. Hun sutrer nemlig hver morgen fra hun står opp og til vi ikke lenger hører henne (når hun går til barnehagen). Hun begynner mellom seks og halv syv i rommet inntil vårt, og helg er ikke et uttrykk hun kjenner til.. Det rare er at hun bare sutret på den måten et par ganger i uka før, så vi brydde oss ikke. Men etter at naboen spurte om vi hørte mye grining, og vi svarte nei, har det blitt et fast rituale. Mistenker at hun er veldig trøtt, men likevel.. Jeg våknet nesten halvannen time før jeg skulle opp (endelig senvakt!), og fikk ikke sove igjen. Begynte til slutt å gråte i frustrasjon over den vonde ryggen og uendelige grininga. :(

Er det noe som helst vi kan gjøre for å få det bedre? Ørepropper faller ut av ørene mine, så det funker ikke, og jeg får ikke tettet nok hvis jeg prøver å legge puta oppå hodet. Har vi lov til å si ifra til dem at de må prøve å få bukt med problemet? Det er jo en ting om hun hadde grått og vært skikkelig lei seg eller hatt vondt, men det er så tydelig at det bare er sutring.. Kan vi be dem legge henne tidligere?

Vet jeg høres skikkelig kjip ut her, og ikke akkurat passende til å skulle bli mor om fire mnd, men ingen jeg har snakket med har hørt om en treåring som sutrer fra hun står opp og hele veien til barnehagen HVER dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, jeg har en pose Toro Brownies i skuffen :nigo: Dele? :fnise:

Mmm, jeg er med!!! Ingen steking, da, bare røre rett fra bollen! :sikle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig slitsomt ut med den nabosituasjonen der! :(

Kan jo si noe sånt som at "Du, jeg vet vi har sagt før at vi ikke hører noe særlig til gråtingen, men nå vekkes vi hver morgen og holdes våkne til dere drar til barnehagen. Er det noe dere kan gjøre for å få dempet det, tror dere?".

Hm, det høres ikke bra ut med rygg/mage/plexus :( Hvis ikke ryggen er bedre i dag burde du kanskje vurdere å ta en liten samtale med en lege? :) Så kan du jo nevne det med magen/solar plaxus også? :)

Hehe, det er greit :fnise: Jeg skal faktisk bake i dag :nigo: Banankake, og så skal jeg lage gulrotkake når gubben har kommet hjem, for han skal rive gulrøttene for meg :nigo: Men tåler gulrotkaka og stå i romtemperatur til i morgen så lenge jeg ikke har på glasuren, tro? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig slitsomt ut med den nabosituasjonen der! :(

Kan jo si noe sånt som at "Du, jeg vet vi har sagt før at vi ikke hører noe særlig til gråtingen, men nå vekkes vi hver morgen og holdes våkne til dere drar til barnehagen. Er det noe dere kan gjøre for å få dempet det, tror dere?".

Hm, det høres ikke bra ut med rygg/mage/plexus :( Hvis ikke ryggen er bedre i dag burde du kanskje vurdere å ta en liten samtale med en lege? :) Så kan du jo nevne det med magen/solar plaxus også? :)

Hehe, det er greit :fnise: Jeg skal faktisk bake i dag :nigo: Banankake, og så skal jeg lage gulrotkake når gubben har kommet hjem, for han skal rive gulrøttene for meg :nigo: Men tåler gulrotkaka og stå i romtemperatur til i morgen så lenge jeg ikke har på glasuren, tro? :klo:

Det hørtes ut som en fin måte å si det på. Vi vil jo ikke at naboene skal bli lei seg heller, for de er veldig hyggelige. Det er bare slitsomt å våkne av grining hver dag i flere måneder på rad.. :(

Skal snakke med legen i morgen uansett, så da kan jeg jo nevne det. Skal til fysioterapeut også, hun kan sikkert svare på om det med ryggen er normalt å oppleve etterhvert.

Jeg lar kaker som er stekt like før jeg legger meg stå på benken over natta, bare pakker dem inn i kjøkkenhåndkle først. Da syns jeg de beholder riktig konsistens. Mmm, så mye godt du baker! Lov å sende smaksprøver til Oslo hvis du vil ha en prøvekanin ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man vil jo si det uten å virke sur, tenker jeg :)

Høres ut som en god plan :laugh:

Hmm, jeg får satse på det da :) Kan jo sette den på gjesterommet, for der er det litt kaldere :)

Hehe, tror ikke den er så god når den kommer frem :fnise: Nå skal jeg bake til bursdagen til gubben sin tante, som er på onsdag :) Og sist jeg lagde banankaka syntes de den var så god :nigo: Som oftest blir det med tanken på å bake da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunes Lilleninja sin møte å si det på hørtes fin ut:) det må jo være lov å si i fra, og siden det er endring siden dere sist ble spurt så er de nok ikke klar over at det er et problem:)

Surt med vondt da:( jobber du mye? Var barnehage du jobbet i?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunes Lilleninja sin møte å si det på hørtes fin ut:) det må jo være lov å si i fra, og siden det er endring siden dere sist ble spurt så er de nok ikke klar over at det er et problem:)

Surt med vondt da:( jobber du mye? Var barnehage du jobbet i?

Får se om vi klarer å manne oss opp til en sånn samtale, hehe. Er ikke lett å skulle gjøre alle til lags heller.

Jobber i barnehage, ja, som assistent. Er fremdeles 20% sykemeldt (sannsynligvis ut svangerskapet), så jeg har fri på onsdager. Bruker de dagene på å sove litt lenger og å dra til fysioterapeut og evt lege. Og jeg får som regel ordnet et eller annet jeg ikke har orket på ettermiddagene ellers i uka på onsdager.

Har fått litt tilpasning på jobb, heldigvis, så jeg triller ikke vogner når vi skal på tur (har bare tvillingvogner, og de fullastes med mat, drikke og stelleting når vi skal på tur, så de blir tunge med barn oppi også!), og jeg unngår å løfte. Er litt dårlig på det med løfting selv, men jeg kjente jo at det straffet seg veldig etter det ene løftet i går. Så nå skal jeg bli ENDA flinkere på å heller spørre noen om hjelp, hehe. Føler meg litt veik som må spørre folk om å løfte barna ned fra stoler hvis de ikke kommer seg ned selv, men det får bare være. De er jo klar over situasjonen min :)

----------------------------------

Over til noe mye hyggeligere, nemlig dette!

DSC_0601.jpg

Mmmm! :sikle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HVORFOR har du lagt ut det bildet.... jeg har ingen av ingrediense jeg trenger........... :grine:

Du får sende mannen på butikken! Jeg har drømt om browniesrøre i flere dager nå, og i dag orket jeg endelig å lage det! Har igjen litt som du kan få hvis du kommer hit ;)

Høres kjipt ut å bli vekt av naboene :(

Ååå, det så farlig godt ut :jepp:

Ja, begynner å bli en smule lei nå, ettersom det har vært sånn i noen måneder. Men jeg kommer jo sikkert til å "ta hevn" når lillemor kommer og skal tilvennes vårt søvnmønster (hvis mulig) og vi skal lære henne å kjenne. ;)

Det var farlig godt også! Har igjen litt, ble veeeldig mett! :P Får fordele det utover den siste timen før jeg legger meg eller gi det til mannen. Han blir sikkert glad!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååe. mannen har vært på butikken to ganger i dag allerede, så nå tør jeg ikke be han dra ut mer pga mine sjokoladecravings :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuttepi

Åååh, det så godt ut!!!

Jeg ville også sagt fra, i en vennlig tone naturligvis. Det er virkelig kjipt å bli vekket hver eneste morgen. Hører dere ungen like godt uansett hvilket rom hun er i i huset?

Skjønt, det er nok ikke enkelt å ha en trassunge som hyler hver morgen heller. Kanskje de virkelig prøver, og da får du jo bekreftet at de prøver å gjøre noe med det. Bedre at du vet det, enn at du irriterer deg over det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...